Stanley Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Ovaj putopis nije nastao ciljano, već slučajno. U nedjelju 10. kolovoza imao sam s jednim društvom neke planove, ali se u zadnji čas odustalo. Zbog tih planova morao sam otkloniti planove koje su neki drugi imali sa mnom, pa ispada da smo na kraju svi skupa izvisili. Onda sam se u nedjelju ujutro probudio i odlučio da neću propustiti ovako lijepi dan, kao stvoren za putovanje. Najprije sam mislio otići u Ivanić, ali nisam bio siguran da ću svoje rođake zateći kod kuće. Pa sam odlučio malo se provozati vlakom, po mogućnosti tamo gdje me dugo nije bilo ili uopće nisam bio. Na vožnji vlakom iz čistog gušta, a ne iz potrebe, nisam bio još od sredine devedesetih kada sam išao vidjeti obnovljenu prugu Bjelovar - Kloštar. Otada se vozim vlakom samo na posao i s posla, uz poneki službeni put. I nakon puno godina eto me opet na štreki samo za vlastiti užitak. Pala mi je na pamet pruga Varaždin - Koprivnica, jedna od rijetkih u Hrvatskoj kojom se nikada nisam vozio. Pa sam istražio vozni red na web-u HŽ-a i iskombinirao ovako: - 703 Zagreb - Koprivnica - 3604 Koprivnica - Varaždin - 3015 Varaždin - Vrapče Prije polaska odmjeravao sam ispod oka fotoaparat na pisaćem stolu, vlasništvo sindikata za koji radim i koristim ga za moje reportaže, vijesti i intervjue. I razmišljao: da li da ga ponesem ili ne? Snimanje fotićem za mene nije ni hobi ni strast, već je usputna obveza u poslu koja se sama po sebi razumije, gotovo nužno zlo, tako da sam u tom području totalni amater. A ni aparat nije bogzna što. Stoga je razumljivo da je kvaliteta snimaka daleko od standarda koje su nam podarili forumaši - majstori fotografije. Na kraju sam odlučio: ajmo probati nešto usput snimiti, nit' boli nit' košta, a možda neki vrag i ispadne. Ionako nemam ambicija pokazivati ih na nekoj izložbi. Tješim se da na Forumu ima i lošijih fotografija. Slike koje gledate upristojio je Portos. 703 Zagreb - Koprivnica U Vrapču sam sjeo na Zagorca 3007. Kasnio je sedam-osam minuta, ali je kasnio i 703. U dolazu iz Rijeke kasnio je petnaestak minuta. Stigao je sa tri vagona. Na peronu je već čekalo puno ljudi. I onda je nastala zanimljiva situacija: svi s perona navalili su u te vagone, inače vrlo pristojno popunjene. Pa je po hodnicima i odjeljcima nastala prepirka, jer su novi i stari putnici jedni drugima mahali pred nosom rezervacijama. Meni su ta tri vagona (i gužva u njima) od početka bila sumnjiva. Slutio sam da ih mora biti više, a kad sam vidio natezanje oko rezervacija sinulo mi je da će garnitura dobiti još vagona. Izašao sam na peron i ostavio uboge ljude neka se prepiru i naguravaju u prepunim hodnicima, dok su manevristi upravo prikopčavali četiri prazna vagona od kojih je jedan bio WR. Naciljao sam zadnji vagon (obnovljeni Bl) i kraljevski se smjestio u odjeljak koji je bio najbliži pepeljari u hodniku. Do Koprivnice sam u vagonu bio sâm samcat. Nekoliko riječi o putovanju na ovoj dionici. Prvi puta vozio sam se prugom Dugo Selo - Koprivnica u ljeto 1966. Sedamdesetih i naročito osamdesetih godina bio sam vrlo česti putnik u vlakovima za Osijek. U posebnom sjećanju ostao mi je superbrzi (i za današnje pojmove!) IC Osijek Express. Bio je to elegantni i nadasve udobni Francuz, koji je relaciju od Zagreba do Osijeka prelazio za nešto više od 3 (tri) sata i to bez usputnih stajanja osim u Koprivnici. Od Zagreba do iza Križevaca vozio je 120 km/h, a kroz Lepavinu je prolazio sa 90 km/h. Moj 703 taljigao se uz obronke Bilogore sa nekih 60... Naravno da sam cijelo vrijeme putovanja bio na prozoru. Pogled na prugu i okoliš jednostavno me ne može umoriti, naprotiv. Iza Dugog Sela 703 je opako ubrzao i dohvatio, procjena odokativno, najmanje 120 km/h. Nekako mi se čini da je bilo i više. U svakom slučaju pristojna brzina za standarde HŽ-a. Čekao sam da prođemo stajalište Božjakovina i da se premjestim na prozor u hodniku, kako bih uvrebao tragove nekadašnjeg ukrižja Prikraj. Jaki vjetar nije baš godio mojim sinusima, ali sam unatoč propuhu i velikoj brzini uhvatio trasu nekadašnjeg mimoilaznog kolosjeka i ex-željezničke objekte. Dojam je da nisu napušteni već su nastanjeni, dapače i obnovljeni. Nisam htio pretjerivati s fotografiranjem. Križevce sam snimio valjda reda radi, a Vrbovec, Gradec, Repinec, Majurec i Vojakovački Kloštar samo sam ispratio pogledom. Uostalom, manje-više sve to već su objavili drugi forumaši. Tu je počeo najljepši dio ove pruge, na razmeđi Kalnika i Bilogore. Snimio sam slikoviti Carevdar, a zatim na prozoru čekao Lepavinu. U Lepavini vlak po voznom redu ima bavljenje od četiri minute, pretpostavljam zbog nekog planiranog križanja(?), ali smo stali samo na dvije-tri sekunde. Kolodvor je bio potpuno prazan i nije mi baš jasno zbog čega nas je prometnik vodio u skretanje. Sokolovac i Mučnu Reku odgledao sam kroz prozor, a fotoaparata sam se opet dohvatio na prilazima Koprivnici. Da vidimo što je od toga snimljeno. U očekivanju 703 iz Rijeke, pogled na perone Krećemo s 5-6 minuta zakašnjenja Pogled kroz hodnik na istočne prilaze Zagrebu Dugo Selo, ulazimo u skretanje Imena luda nalaze se svuda Još malo i krećemo U Dugom Selu ne manjka žutih vagona... ... a tek s druge strane... Tamo se ide za moj Ivanić Konačno poštena pruga - ubrzavamo na 120 km/h (zašto mi se čini da je bilo i više?) Sad će stajalište Božjakovina Umirovljeno ukrižje Prikraj. Dobro se vide tragovi nekadašnjeg mimoilaznog kolosjeka Obratite pozornost na tipičnu JŽ/HŽ ogradu Željeznička arheologija u letu: još tragova nekadašnjeg mimoilaznog kolosjeka Križevci Na razmeđi Kalnika i Bilogore: Carevdar Lepavina Pred Koprivnicom... ... srećemo i Podravsku prugu iz Osijeka (Nastavak slijedi) Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 13, 2008 Author Share Posted August 13, 2008 U Koprivnici, do polaska vlaka za Varaždin, imao sam dosta vremena. Kolodvorska zgrada upravo se preuređuje (isto kao i u Varaždinu), pa je nisam mogao razgledati. Stoga sam sjeo ispod suncobrana obližnjeg kafića da popijem kavu i ubijem vrijeme. Na kolodvoru nije bilo puno putnika. Vidjelo se da je još rano, gužve će uslijediti popodne i na večer. Iskoristio sam priliku da napravim nekoliko snimaka. Ovo je bio ''moj'' vagon na 703. Ja izašao, nitko ušao Odmah sam prokljuvio da ovaj Šved ide u Viroviticu, za razliku od nekih koji se lošije snalaze po kolodvorima ''Moja'' Macosa za Varaždin. Koji klipan te tako išarao, sunce li mu hebem? Moćni stroj koji me dovukao do Koprivnice Pijuckam kavu i promatram ''gužvu'' na kolodvoru Evo i malo teretnjaka, snimljeno iz sjedeće-kavanskog položaja A ovo je putnički za Zagreb. Krenuo je minutu prije moje Macose 3604 Koprivnica - Varaždin Za razliku od nekih drugih forumaša, ja nemam ništa protiv Macose. Naciljao sam mjesto točno iznad motora, orijentirano slijeva u odnosu na smjer vožnje jer sam očekivao da će s te strane biti sve kolodvorske zgrade (i bile su). Motorni dio Macose, ako ne računamo mene i nekog lika koji se smjestio u drugom odjeljku, bio je potpuno prazan. U drugim kolima bilo je pet-šest putnika. Prvo društvo dobio sam tek u Ludbregu, a jedna curica napadno je buljila u mene i naročito u moj fotoaparat. Tko zna što si je dijete mislilo, kakvih sve čudaka ima po prugama... Okoliš uz prugu djeluje lijepo i pitomo, bez obzira je li se gleda prema izdancima Kalnika ili na ravnicu prema Dravi. Podsjeća na neke davne slike iz djetinjstva... Snimao sam prvenstveno kolodvore, a stajališta Čukovec, Martijanec, Novakovec i Zbelava samo sam ispratio pogledom. Dodajem da je vožnja Macosom po ovoj pruzi bila udobna, uz sasvim pristojnu brzinu. Evo nekoliko impresija iz vlaka 3604: Opća gužva u Macosi Napokon krećemo Ovdje se Drašek Katalenić predomislio, odustao od karijere gastarbajtera i sišao s vlaka Pokraj vode Drave ravna Podravina... Tamo negdje u daljini je Šćukin berek? Rasinja Stižemo u Centrum Mundi. U Ludbregu je davnih godina moja buduća mama išla u školu Rijeka Bednja. Još se osjeti miris roštilja Ludbreg Jalžabet Varaždin: ljepotica koju smo poslije roštiljanja zaboravili slikati Varaždin: ja u Macosi za Vrapče, a ovaj do nas sprema se prema Čakovcu U Varaždinu sam imao vremena malo prošetati, pojesti neki sumnjivi sendvič iz dućana, popiti pivo i pročitati Jutarnji list. Sjeo sam u isti onaj lokal gdje je društvo gasilo žeđ nakon roštilja uz Bednju. U šetnji sam se skoro očešao o lika koji je izgledao kao brat blizanac glumca Ljubomira Kerekeša. Zaključio sam da je to upravo on. U prolazu me pogledao nekako ispod oka, kao da hoće reći: - U ovom gradu nećete ni da pišate! Nedugo prije polaska mog vlaka u kolodvor je stigao teretnjak iz smjera Čakovca, a lokomotiva je bila zelene boje (2044-007?). Do Zagreba, točnije do Vrapča, dovezla me Macosa na vlaku 3015. Putovanje je bilo dugo, ali ne i zamorno (iako ne bih tako baš svaki dan). Opet se nisam skidao s prozora, a naročito sam uživao u najljepšem dijelu pruge, onom od Turčina do Budinšćine. Od Zaboka je već postalo pomalo dosadno, ali Vrapče je bilo sve bliže i bliže... Vožnja dionicom Zabok - Veliko Trgovišće djelovala je tragikomično. Najprije se vlak počeo tresti uz bučne i ne baš ugodne zvukove, onda je neko vrijeme klizio kao po maslacu, da bi se opet nastavila trešnja i neko čudno rondanje i cviljenje. Zaista razumijem Zagorce kada se bune na HŽ, treba ovako nešto izdurati svaki dan. I to bi bilo to. Tako mi Augusta Borsiga, baš mi je bio gušt. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Svaka čast, Stanley, za ovaj zanimljiv putopis. Pretpostavljam da si nakon svega ovoga dobio gušt za opet negdje ovako odlepršati Ne znam samo zašto mi se počelo štucati kad sam ugledao ovo: Odmah sam prokljuvio da ovaj Šved ide u Viroviticu, za razliku od nekih koji se lošije snalaze po kolodvorima Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 ... ... a fotke ... i takve treba znat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Bravo Stanley, doduše slike sam vidio sinoć ali text ti je zakon. Samo ti meni ozdravi pa ćemo za vikend slikati za novi putopis Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Bravo Stanley ! Dobre fotke i još bolji tekst. Slažem se s tobom u vezi Macosa. Odlične su za fotkanje, za razliku od Šveda gdje se jedan prozor otvara drugi ne otvara. Zabranio bih ove klimatizirane vagone to nije za nas railafanove. Dobra je stvar kada nije gužva pa se lako prebacuješ sa jedne na drugu stranu, naravno za ostale putnike smo totalni ludaci. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubimir_1 Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Super Osjećam se koda sam prošao taj dio pruge... Zanimljiv uvod, ma da kazem simpa putopis Quote Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 13, 2008 Author Share Posted August 13, 2008 Hvala im, hvala im. Inače, vjerovali ili ne, danas sam po prvi puta u svom životu mlađahnome koristio ImageShack i to po tutorialu koji je stavio ErrAseR. Do svoje stote možda naučim i kako se prave dobre fotke. Ne znam samo zašto mi se počelo štucati kad sam ugledao ovo: Odmah sam prokljuvio da ovaj Šved ide u Viroviticu, za razliku od nekih koji se lošije snalaze po kolodvorima Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ante-vž Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Pozdrav poštarčino! Hvala za vrlo zanimljiv putopis. Jako mi je zgodno kad neko prvi put putuje prugom koju sam proputovao valjda 100 puta u životu, he, he! Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 ... Inače, vjerovali ili ne, danas sam po prvi puta u svom životu mlađahnome koristio ImageShack i to po tutorialu koji je stavio ErrAseR. ... ... ... ... još da te navučemo i na fotobujol ... ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Bravo Stankec, kao sto vidis uvijek treba imati sa sobom fotic, nikad ne znas kad ce ti trebati! Bio je to elegantni i nadasve udobni Francuz, koji je relaciju od Zagreba do Osijeka prelazio za nešto više od 3 (tri) sata i to bez usputnih stajanja osim u Koprivnici. Danas valjda nije rentabilno imati vlak koji staje samo u KC? Vidim da taj tvoj 703 putuje 4 i pol sata, a 551 ide 3 i pol via SB. Steta, mora da je bilo nekaj posebno u Vrancuzu, samo kaj je smrdilo... Konačno poštena pruga - ubrzavamo na 120 km/h (zašto mi se čini da je bilo i više?) Seabral bi ti rekel - kaj ne nosis GPS?! No onda ti njemu reci da na koprivnickom kolodvoru ni GPS ne pomaze, ha, ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Bravo Stanley, zanimljiv putopis, nisu ni fotke loše. Priznaj da je ovakvo neobavezno putovanje puno zanimljivije od onog svakodnevnog. A što se tiče III perona 24. kolosijeka u Koprivnici, stvar je jednostavna, samo treba izbrojati kolosijeke. Quote Ako nam Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 A što se tiče III perona 24. kolosijeka u Koprivnici, stvar je jednostavna, samo treba izbrojati kolosijeke. Je, lako vama pričati kad dolazite s prave strane. Ja sam došao s "krive", tj. varaždinske gdje ne vidiš te kolosijeke, pa brojanje daje čisto drukčije rezultate Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Dobar putopis,pogotovo tekstualni dio,svaka čast! Nitko ne smije protiv Macose! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Stanley, i inače maestralni tekstovi sad su obogaćeni fotkama. Što reći osim BRAVO i zazvati te da i ubuduće to činiš Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barney Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Kaj je, je. Odlican putopis, dobre fotke. Mirna nedjelja. Kaj covjeku jos treba? Zivot je lijep, samo ga treba znati gledati s te strane. Barney Quote Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 Danas valjda nije rentabilno imati vlak koji staje samo u KC? Vidim da taj tvoj 703 putuje 4 i pol sata, a 551 ide 3 i pol via SB. U ono vrijeme (sredina osamdesetih) išla su popodne iz Zagreba dva, hajmo reći, nešto brža vlaka iz Zagreba za Osijek. Jedan je bio IC Osijek Express, koji je kretao oko 16 sati, a otprilike sat ili sat i pol kasnije išla je Podravka (u rangu brzog vlaka) koja je stajala u više usputnih kolodvora (Križevci, Koprivnica, Đurđevac, Kloštar, Virovitica, Podravska Slatina, Čačinci, Sušine-Đurđenovac, Našice). IC Osijek Express bio je zamišljen kao pravi poslovni vlak, tj. vlak namijenjen putnicima koji imaju obaviti neki posao u Zagrebu i žele se vratiti istog dana u Osijek, uz visoku razinu udobnosti i usluge. Ne zaboravimo da je u ono vrijeme Podravska pruga bila u puno boljem stanju i dopuštala je brzinu od 100 km/h uz neka usputna i lokalna ograničenja. Bilo bi dobro da netko pljusne na Forum presliku voznog reda iz tog vremena. Danas? Vjerujem da nije rentabilno imati takav vlak, s obzirom na razvoj cestovne mreže i općenito sve veći prelazak ''svekolikog pućanstva'' na četiri gumena kotača. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Išel sam i ja ovom rutom, nekih dva tjedna kasnije (na Špancirfest), također po prvi puta u životu. Samo kaj sam imal malo dulje "bavljenje" u Koprivnici (navratil sam se do pivnice Kraluš u centru). Imam ja vozni red iz 1981/82., tu ima samo Podravka, koja stoji u ovim kolodvorima koje si navel, minus Križevci i Kloštar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted October 11, 2008 Author Share Posted October 11, 2008 Imam ja vozni red iz 1981/82., tu ima samo Podravka, koja stoji u ovim kolodvorima koje si navel, minus Križevci i Kloštar. Bilo bi dobro da netko stavi na Forum presliku VR iz sredine osamdesetih, gdje se vidi Osijek Express i njegovo vozno vrijeme. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErrAseR Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 fala bogu da je neko i moj tutorijal pročitao.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.