Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

ErrAseR

Članovi
  • Content Count

    9391
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. fuuuuuuj.... samo se šalim... bravo na novom forumu bravo na izboru foruma ostalo će se riješiti u hodu...
  2. Prikaz sastava vlaka 45517 u ODLAzu iz kolodvora SAVSKI-MAROF- 74103 17 vagona ================================================================================ Lokomotive: zaprezna: vozna: 987811420106 potiskivalica 1: potiskivalica 2: ====================================================================================== Uvrst Otkva Broj vagona Serija S Ot.kl Up.kl Opis tereta Neto Tara Prijelaz UM/VP ----- ----- ------------ -------- - ----- ----- ----------- ----- ----- -------- ----- 318139912790 Rns 1 8154. 74002 zeljezo... 50650 23500 02020154 217233294933 Kgs 1 8354. 7201. KOL osovine 02000 12900 02020154 338779194822 Zagkks 1 8554. 72303 *1965RID C 45750 33100 02020154 338779193279 Zagkks 1 8554. 72303 *1965RID C 45650 33900 02020154 338779194954 Zagkks 1 8554. 72303 *1965RID C 46150 33100 02020154 338779167786 Zagkks 1 8554. 72303 *1965RID C 45150 33600 02020154 338779163272 Zagkks 1 8554. 72303 *1965RID C 45050 34400 02020154 338779156615 Zagkks 1 8554. 72303 *1965RID C 46351 32700 02020154 338779163322 Zagkks 1 8554. 72303 *1965RID C 45150 34300 02020154 317945496840 Sgss 1 7954. 5201. *2014RID 27280 22660 02020154 317945498424 Sgss 1 7954. 7201. CIJEVI... 29484 22400 02020154 317945498408 Sgss 1 7954. 7201. CIJEVI... 29328 22690 02020154 317945497731 Sgss 1 7954. 7201. CIJEVI... 52492 23020 02020154 317945496329 Sgss 1 7954. 7201. CIJEVI.... 53278 22030 02020154 317945496055 Sgss 1 7954. 7201. CIJEVI... 56028 22250 02020154 317945421442 Sgs 1 7954. 73160 SUSENI.LUK 17705 24460 02020154 317945422598 Sgs 1 7954. 73160 SUSENI.LUK 17705 24500 02020154 ===================================================================================== ..... END REPORT ..... čudan raspored... malo RID, malo željeza i luka....
  3. ako da smjer vožnje ispadaju sklopnici vuče ako da gas (deblokira samo ručicu smjera i ostavi u neutral) shema A+B+C+D solenoida u PG regulatoru se mjenja pa umjesto gasa moš dobiti i gašenje lokse...
  4. na drugoj strani pulta, kad se izvadi ručica smjera vožnje ručicom od "gasa" se može doći samo u položaj "stop", tj ručica se povuće prema van i gurne preko nule (idle) u zamišljeni položaj "munus jedan" dakle ako je iz idlea u jedan povlaćenje prema strojovođi, položaj stop je izvlačenje ručice (ima oprugu u sebi) i guranjem od sebe dolazi se u položaj "stop" što se prekidača tiće, oni su duplani, tj ako su na jednom stolu uključeni efekt njihovog isključivanja nema nikakvog smisla na drugom stolu bez obzira na smjer, ako shvačate, prekidači su vezani paralelno, dakle bilo koji na bilo kojem stolu može biti uključen i pogađate, svi krucijalni prekidači za pogon su uključeni na oba stola istovremeno... jedino se kod mjenjanja smjera isključuju oni od rasvjete... u slučaju da nabavite još jednu ručicu smjera ili znate za trik kako ubaciti smjer bez ručice (moguće na nekim lok) neće se desiti ništa posebno pošto se smjer vožnje mjenja električno preko mjenjača smjera (vrsta sklopnika) i neće se desiti ništa pošto je mjenjač smjera serijska sklopka, jedan mora biti u nuli da bi drugi radio i obratno, dakle ako se lok na oba smjera prešalta u dva različita ili dva ista smjera lok neće uključiti vuču i stajat će na mjestu samo će motor "turirati" ovisno u koji položaj ga stavite u toku vožnje, kod promjene smjera može doći do trzaja kod ovakvih ekshibicija i kvara na vučnom strujnom krugu iz razloga pošto se motori u jednom trenutku prešaltavanja smjera nalaze u kratkom spoju (tehnički drugačije neizvedivo) i zbog toga dolazi do ogromnih struja unutar dva vučna motora.
  5. u literaturi imaš skoro sve lokomotive objašnjene...
  6. PG regulator služi da motor ima konstantni broj okretaja u određenom položaju ručice manipulatora bez obzira išla lokomotiva ubrdo ili nizbrdo. PG regulator se služi trikovima kako bi to i uspio napraviti, dakle osim što regulira količinu goriva koja ulazi u cilindre tako što gura ručicu "ručnog gasa" on daje i aktuatorske podatke za regulator snage a to ću malo i pojasniti. Električno grijanje vlaka: nekom računskom operacijom dobiveno je da je optimalni broj okretaja za generator električnog grijanja negdje oko 4 položaja jer u tom položaju DM razvija previše snage za grijanje i pomoćne pogone lokomotive I onda imamo 2 sistema grijanja na dizel lokomotivama američki: Kato i naš Uljanikov I sa Kato grijanjem lokomotiva može voziti i u položajima 1-4 dok sa uljanik grijanjem može voziti tek iz 5 položaja vraćamo se na PG regulator: gore sam napomenuo da motor razvija previše snage za grijanje, to je zato da PG može normalno funkcionirati pa sad objašnjavam rad PG-a kod uključenog grijanja i isto je kao i kad je lokomotiva u leru: dakle po uključenju grijanja, motor se zalijeće u 4 položaj, struja prema vagonima poteće. vagoni se ne uključuju odmah, prvo njihova elektronika prati velićinu napona jer su vagoni mahom za nekoliko sistema napajanja el energijom u rasponu od 1000 - 3000V, EMD daje 1500v ak nekog zanima, nakon praćenja napona prebacuju svoje unutarnje sklopove na navedeni napoin i počinju sa grijanjem. to u ovisnosti od vagona traje između 30sec i 2min, pa se sada vraćamo na DM Kako se koji vagon uključi tako generator grijanja opterečuje motor, to opterečenje motora iziskuje malene promjene broja okretaja koje prati DM, kako kod opterečenja padne broj okretaja (vrlo malo <10) tako kod rasterečenja dizel motora broj okretaja i poraste. PG regulator to "osjeti" i vrši ispravke sa ručicom "ručnog gasa" i vraća motor u preporućeni broj okretaja i tako non-stop. POšto ne može djelovati nikako na generator električnog grijanja, iz tog razloga grijanje radi u položaju dizel motora koji je "prejak" za taj zadatak i nikako ne može doći do gušenja motora (ako spojiš previše vagona, onda prorade zaštite od prevelike struje u sistemu električnog grijanja) A sada u toku vožnje rad PG-a, dakle sve gore navedeno važi i dalje, motor preopterečen jer je nastupila i vuča, uključio se i glavni generator i vučni strujni krug okretaji padaju i PG pošto je dodao gas ne uspijeva izravnati snage i daje aktuatorsku komandu regulatoru snage da se smanji uzbuda glavnog generatora. smanjenjem uzbude smanjuje se generirana struja a samim time i opterećenje motora. E sad, neznam kojih su veličina okretaji motora u pojedinom položaju, isto tako neznam na koliko je baždaren PG regulator da osjeti razliku pa ću uzeti samo apropo primjer dakle motoru padnu okretaji do 5 okretaja u minuti i PG regulator regulira samo količinu goriva (gas) ako okretaji padnu i preko 5 ili nastave padati regulator daje i aktuatorsku komandu za smanjenje uzbude, isto ali obratno je kod povećanja okretaja... dakle, količina uštrcanog goriva nije fiksna, ona se non-stop mijenja... ovisno o opterećenju motora.
  7. vrlo mala, skoro nikakva... jedino i to pitanje ako bi svi kotači istodobno proklizali i vrtili se svi istom brzinom pa da releji ne zabilježe razlike struja btw: da nije to hidraulička lok? sa hidro loksama stare generacije ovo je vrlo lako moguće izvesti
  8. ako se računa moje iskusno oko iz nekog razloga kompozicija je ostala zakočena a lok otkočena, tako je lok nategnula kompoziciju (koliko je mogla) i nakon što je proklizala vučna sila je pala i nategnuta kvačila su povukla lok unazad pošto mi je nekako nerealno da to strojovođa nije osjetio za pretpostaviti je da je to možda i namjerno napravio, a i tip u vagonu je bio spreman za snimanje...
  9. ErrAseR

    Translations

    režim kočenja je u stvari izbor kočnice - teretna putnička pa stoga: "brake selecting: freight - passenger" okvir lokomotive: underframe
  10. kakva korist od 50kmh kroz zgbgk kad ljudi bauljaju preko kolosijeka kao stoka... i 30km je previše... ja bi stavio 10kmh... srećom pa me se ne pita...
  11. na onom biku, čini mi se, pisalo je konj
  12. Vidim DB da iznosiš podatke koji tebi pašu... nećeš iznijeti podatak da je 1141 ostala defektna u Karlovcu jer je sa autoputa bačen snijeg baš na nju i na krovnu opremu....
  13. pošto mi imamo jači sindikat, kod nas se plate prekovremeni jer preraspodjela nema svrhe ako si svaki mjesec u plusu sa satima i samo se nagomilavaju sati za preraspodjelu. jedini je problem EU direktiva za nočni rad, 33% nočnih sati godišnje je maksimum za rad u 12/24/48 i ukoliko bi se probila granica mora se uvesti 8satno radno vrijeme.
  14. Možda nisi čuo, ali tvoj scenario mi se sviđa Nažalost, OBB dolazi do Dobove, testiraju lokse na naš napon... da mi je znat čemu... @ Toma: Koje vlakove će liberalizacija odnijeti? pa siguran sam da neće 65400/65401 ili 65011/65010 ali hoće sigurno Italija/Austrija - Turska/Rumunjska/Bugarska i to sve sa jednom lokomotivom.... lokomotiva je ta koja donosi profit, a strojovođe na balkanu su jeftinije od strojovođa u europi, tako da će vjerojatno putem biti samo izmjena strojovođa, a ne lokomotiva kako to predviđa DB.... Što se tiče strojovođa, jedino mogu dobiti iskusne strojovođe ako ponude veću plaću, ako otškoluju sve one manevriste i pregledače i ine koji su završavali neke tečajeve u ŽTŠ-u, jarko bi vam preporučio da se ne vozite neko vrijeme vlakom, niti boravite u blizini vlakova bit će tu svega....
×
×
  • Create New...