Od danas je aktivan https://mapper.zeljeznice.net zahvaljujući forumašu DWProski.

 

Jump to content

dnovakovic

Članovi
  • Posts

    3584
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

dnovakovic last won the day on July 4

dnovakovic had the most liked content!

About dnovakovic

  • Birthday 04.06.1947

About Me

  • Sex
    Male
  • Location
    Osijek

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

dnovakovic's Achievements

1,3k

Reputation

  1. Dobra dan, oprostite ako opet gnjavim.  Možete li mi skicirati kako je izgledala stanična zgrada u Mece. Dal je imala magazin? Imali ste putopis ali slike su izčeznule...

    Jer možda bih napravio maketu te stanice, za kolosječnu situaciju potražio bih u Željezničkom muzeju..

     

    lp

    1. dnovakovic

      dnovakovic

      Ako pronađem (iako sumnajm bilo je to davno) vrlo rado ću vam poslati ! 

    2. dnovakovic

      dnovakovic

      Dragi prijatelju !

       

      Čak dva ili tri puta sam putovao vlakom tom prugom od kada je u sasatvu HŽ i to do B.Manastira i  Pečuha u Mađarskloj i svkai puta sam napravio putem dosta fotografija ali nažalost sve je to nestalu u starom kompjuteru koji se pokvario a slike nisam prenosio na disk. No sjećanje ne blijedi iako mi je preko 70 ljeta dobro se sjećam da je vlak na mjestu gdje je nekada bila stanica MECE projurio bez stajanja i da na tom mjestu nije bilo ničega, ni stanične zgrade ni kolosjeka. Stanica je postojala i ona je izgrađena negdje krajemo 1950-ih i početkom 1960-ih godina kada je Poljoprivredni kombinat BELJE izgradio veliku industriju mesa i mesnih prerađevina (kolokvijalno rečeno klaonicu). Bila je to eksportna klaonica koja je uglavnom izvozila meso (baby beef) u Englesku ali i u Njemačku za potrebe američke vojske. Možda vam je teško za povjerovati da je ondašnja komunistička i nesvrstana Jugoslavija mesom hranila Nato vojnike, ali ja znam jer je moj pokojni otac tamo radio i to mi je pričao

      Kako se to meso uglavnom izvozilo željeznicom sjećam se kako je osječka stanica bila puna bijelih vagona hladnjača. Nažalost poslije mirne reintegracije Baranje kombinat BELJE je privatiziran a mesna indstrija MECE je zatvorena i što je najtužnije porušena, tako da više ne postoji a ni stanica koja je imala jedan ili dva kolosjeka i uglavnom služila kao industrijski kolosjek za tvornicu i mala putnička stanica za radnike tvornice. Pozdrav iz Osijeka !

       

      Dragomir Novaković

       

      Šaljem vam jedine dvije fotografije iz 2010 koje sam pronašao iz stanice Beli Manastir...

       2.jpg.8f3570499245ebe0dea45f65569dce52.jpg

       

      3.jpg.c9aee9121d6e0b279a7597b9923d53ec.jpg

  2. Ovi čisti bijeli zidovi na pothodniku neodoljivo privlače kretene koji za sebe misle da su nekakvi "umjetnici grafita"!! Koliko dugo će još biti čisti i bijeli?
  3. Plovni put rijeke Drave u RH od ušća u Dunav rkm 0 do Osijeka rkm 22 odgovara zahtjevima IV klase plovnosti, na dijelu od Osijeka rkm 22 do Donjeg Miholjca rkm 82 odgovara zahtjevima III klase plovnosti i na dijelu od Donjeg Miholjca rkm 82 do rkm 198,6 odgovara zahtjevima II klase plovnosti. Na dijelu od ušća u Dunav do nove luke rkm 13 plovni put je osposobljen i obilježen za dnevnu i noćnu plovidbu te na njemu se odvija najintenzivnija plovidba, dok je na dijelu od rkm 13 do 198,6 plovni put obilježen samo za dnevnu plovidbu i na njemu se uglavnom odvija plovidba koja je vezana uz eksploataciju šljunka, pijeska i drvne mase. Što se tiče brodova od ušća u Dunav do Osijeka za najnižeg vodostaja mogu ploviti motorna plovila, teglenice i barže slijedeće veličine ; Duljina plovila 80-85 m Širina plovila 9.50 m Gaz plovila 2.50 - 2.80 m Tonaža plovila 1250 - 1450 t Gabarit ispod mostova 7.00 m
  4. Nekoliko starijijh fotografija iz luke u Osijeku (Nemetin) pokupljenih po internetu......
  5. Nemam ja DRON i naravno nisu to moje slike, to sam pokupio po internetu a možda se jednom i zaputim tamo mojim biciklom...
  6. Dobro da je ovo prebačeno u putopise jer bi mi vjerovatno promaklo a tema je više nego zanimljiva. Prvo pohvaljujem moga vrijednog i aktivnog sugrađanina osječanin91 na odličnim fotografijama. Inače luka u Nemetinu je slobodna carinska zona i čini mi se da tamo baš i nije dozvoljeno šetati a on je hrabro krenuo u nepoznato. Vidim da su fotografije napravljene za niskog vodostaja, a nizak vodostaj čini velike probleme ovoj luci. Inače ova riječna luka bazenskog tipa nastala je jednostavno pregrađivanje rukavca Drave koji se mora stalno čistiti i produbljivati od nanosa pijeska. Nadam se da mi osječanin91 neće zamjeriti štu ću staviti ove dvije fotografije snimljene iz zraka koje pokazuju kako to izgleda. Inače luka je to u izgradnji i tu još ima mnogo posla posebno kada se konačno zatvori luka Tranzit u Donjem gradu
  7. I mi konja za trku imamao... Bravo Stanley! Odličan putopis a što se tiče neudobnog sjedala predlažem ti ovo na slici koji sam nedavno stavio na moga konja
  8. Poštovani mgalic2, nadam se da se nemate ništa protiv da vašem odličnom putopisu o Metkoviću dodam i ovih nekoliko zanimljivih fotografija na koje sam naletio luatjući internetom, nakon što sam kod vas našao podatake o dolasku i odlasku nadvojvode Ferdinada u luku Metković 1914. Sve fotografije (osim zadnje na kojoj je bojni brod Viribus Unitis) je snimio trgovac i fotograf iz Metkovića Jure Nikolac.
  9. Hvala mgalic2 na brzom odgovoru! Mislio sam da ima više mostova...
  10. Pretpostavljam da u vrijeme kada je luka Metković radila kao na onoj slici sa jedrenjacima, preko Neretve nije bilo izgrađenih mostova od ušća do Metkovića pa su morski brodovi sa visokim nadgrađem i jarbolima lako mogli doploviti do Metkovića posebno za vrijeme visokog vodostaja. Danas ispod mostova koji su u međuvremenu izgrađeni preko Neretve, visoki morski brodovi sigurno ne mogu proći.
  11. Jako zanimljiv "putopis" ako ga možemo svrstati u tu vrstu. Zaista je potrebno mnogo hrabrosti za novi početak u novoj sredini, i to u našim godinama. Jedino što ti mogu poručiti je bravo Stanley!
  12. Teretna luka i slobodna carinska zona je već davno preseljena u Nemetin koji je izvan grada i ima prostora da se širi a ima i odličnu cestovnu i željezničku vezu. Na mjestu stare luke Tranzit u planu je da se izgradi putničko pristanište za riječne kruzere i marina za čamce i jahte, a duž obale je izgrađeno šetalište koje je prekinuto na mjestu gdje se nalazi dizalica koja još nije demontirana. Sve pohvale za ovaj nadasve zanimljiv i tužan putopis moga osječanina neo091 sa željom da nastavi i dalje i da se upoznamo negdje pored pruga slikajući vlakove.....
  13. Hvala Stanley na lijepim riječima! Zbog lošeg vremena nisam ni očekivao da ćeš se pojaviti a ni fotke baš nisu uspjele. Kako sam pošao bez kišobrana, uglavnom sam u najviše vremena proveo sjedeći po kafićima. Možda se sretnemo nekom drugom zgodom i u neko bolje vrijeme, uostalom "mladi smo obojica" !!!
  14. Jedan kišni dan u Zagrebu... Poslije dužeg vremena evo konačno i moja malenkost da se pojavi sa novim putopisom na forumu. Ako ste očekivali nekakvu egzotiku iz Latinske Amerike, Afrike ili Sibira, ništa od toga ovo je samo jedno obično putovanje "Podravkom" iz Osijeka u Zagreb. Sve je počelo kada me je gospodin Zvonko Ćurak iz Udruge željezničkih umirovljenika iz Osijeka pozvao, kao ljubitelja željeznica, da im se pridružim na jednodnevnom izletu u Zagreb i što je najvažnije, posjetim željeznički muzej u kome do sada nikada nisam bio. Naravno, poziv sam prihvatio i dana 12.12.2017. ujutro u 5:27 pošli smo sa Podravkom za Zagreb. U ugodnom društvu u kupeu sa dva umirovljena strojovođe, jednim umirovljenim šefom stanice i prometnikom i umirovljenom blagajnicom, vrijeme je brzo prošlo u zanimljivom razgovoru o temi koju svi volimo, a to je naravno željeznica.... Stigli smo u Koprivnicu, a tu je uvijek zanimljivo za nas railfanove, mijenja se smjer i mijenja dizelku za elektru. Ima materijala za fotkanje... Elektra je prikačena i krećemo..... Ubrzo stižemo u Križevce i počinje "operacija presjedanja na autobuse". Zbog izgradnje drugog kolosjeka od Dugog Sela do Križevaca na relaciji Križevci-Vrbovec voze autobusi..... Poslije kraćeg truckanja u autobusu vraćamo se našoj željeznici, da bismo potvrdili da je putovanje vlakom ipak najudobinije. Posebno kada vas u Vrbovcu dočeka novi elektromotorni vlak Končar 6-112-111 kojim sam se po prvi puta vozio, i to za naše uvjete nezamislivom brzinom od 119/km h. Kako jednom railfanu nije moguće voziti se, a ne slikati pored njega, evo i mene na slici...... Još jedna slika našeg novog vlaka, na u kojoj vidimo i organizatora ovog putovanja Ćurak Zvonka, o kome moram nešto napisati. On ne samo da je željezničar u mirovini nego je i velik ljubitelj željeznica i autor mnogih knjiga iz povijesti željeznice posebno veliki poznavatelj Gutmanove željeznice na kojoj je i započeo karijeru. Odrastao kao dijete na jednoj od stanica Gutmanove željeznice uz oca željezničara, kasnije i sam postaje željezničar i to od prometnika do šefa stanice. Danas kao penzić stanuje pored stanice, sluša prolazak vlakova, piše knjige, skuplja razne predmete vezane za željeznicu i organizira izložbe iz povijesti željeznica Koristim ovu priliku da pozovem zainteresirane na najnoviju njegovu izložbu 18.12.2017 u Osijek... U Zagreb stižemo sa kišom koja počinje sve jače padati i koja do kraja dana nije prestala, da bi nam pokvarila cijeli izlet..... Dolazak u željeznički muzej i razgledanje eksponata.... Još nekoliko fotki iz kišnog Zagreba.... I na kraju doviđenja Zagrebe do nekog novog susreta ali bez dosadne kiše.....
  15. Bravo jž 363 odlične fotografije i posebno zanimljiv tekst koji sam sa uživanjem pročitao. Pravi si ljubitelj tramvaja, vidi se da poznaš tramvajsku problematiku a u Zagrebu se ima što vidjeti bar što se tramvaja tiče. Nažalost mnogi gradovi su u bivšoj Jugi brzopleto ukinuli tramvaje i knjiga pade samo na 4 slova na Zagreb, Beograd, Sarajevo i moj Osijek kao jedini manji grad koji je sačuvao tramvaj......
×
×
  • Create New...