Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Sljedeća lokacija je trebala biti ispod mosta preko Vrbanje iza kojeg odmah počinje tunel. Ja bih se probao popeti na most i prijeći preko njega u tunel ali je makadam bio no-go pa smo ostali na žcp-u "Bjelopotočkih žrtava", odmah pored Vrbanje. Zaželio sam se vratolomije ali neće me🙊 Pogled prema BL I prema Doboju. Odlična lokacija, samo kada bi neki vlak naletio... Ali od vlaka ni v. Srpski STRAIL HAHAHA Teče teče u Vrbanji mali slap, Što u njem znači moja mala kap? Tu sam pojeo sendvič i navalio da krenemo dalje, jer se još nismo maknuli s mjesta skoro. Tek smo u km 8. Dečki su htjeli ostati još 5 minuta ali su popustili. Zašto čekati bezveze na praznoj pruzi? Drezina prošla, 2 teretna prošla...nema ničeg više. Osim toga već je 13h. I taman kad smo otišli, prešli preko Vrbanje i vozili se uz prugu s druge strane rijeke, vidimo teretni vlak. A kako sam ljut bio...2 minute strpljenja bi bilo dovoljno da ga ulovimo.
  3. Kroz Banjaluku teče rijeka Vrbas. Iz smjera Doboja se spaja riječica Vrbanja. Prateći Vrbanju i prugu stižemo u prvo službeno mjesto na pruzi iz Doboja, kolodvor Vrbanja u km 4. Teretni vlak je odavno prošao a putnički još odavnije. Dakle opušteno poslikati i idemo dalje. Ime naravno samo na ćirilici Pogled na BL Pogled na Doboj (oh boy) Prema svemu što sam čuo, signali u BiH uglavnom ne rade, tj nisu ispravni. Na putu s granice ih nismo baš puno vidjeli pa sam zaključio da ne rade ni tu i unio u Google karte (sve sam downloadao) sljedeću označenu lokaciju. Svaki put sam sada provjeravao kako i kuda nas vodi, jer je dosad bilo problema. Ovog puta se čini obećavajuće pa krećemo dalje. Prije polaska najčišća mašina ЖРС-a (inače tečno čitam i pišem sve ćirilice, jer sam naučio sve slavenske jezike najmanje na razinu B1). Sjedamo u auto i krećemo dalje. No nismo daleko stigli. Tek što prijeđosmo preko žcp-a naglo kočimo, rikverc, okret i jurnjava natrag - signal na prolaznom kolosijeku prema Banji je zelen. Nisam očekivao da ona doći, ali kroz kolodvor sa 70tak km/je praši drezina s 5 radnika. I oni su se obradovali da ima nekog tko slika a ne pali i uništava i mahali i trubili. U pozadini je lijepa planina Čemernica koja će nas još neko vrijeme pratiti. I odoše oni... E sada stvarno možemo krenuti.
  4. Bio sam na Zapadnom i zabilježio sljedeće: JŽ Vectron se pojavio u međuvremenu Datum revizije 20.6.2019. Slovenac je, no ne i rođeni Pozdrav iz Karlovca!
  5. U Banjaluci je teško naći parking. A tamo gdje ga ima ljudi parkiraju svakako. Nakon stresa oko parkinga i razgleda grada kreće prava željeznička akcija. Nažalost Google me više od 10 puta zeznuo pa je bilo odustajanja od planova. Već smo svi bili pomalo umorni, iako je tek podne bilo. Ja sam na dan početka putovanja prije odlaska zaspao na 2-3h i dulje sam spavao ujutro pa je mene najmanje mučio umor. Osim toga ja sam imao plan, ja sam bio navigacija i morao sam se brinuti da sve ide kako treba da dan bude što produktivniji. Tako oko 12:15 dolazimo u jugoistočno-banjalučki Incel. Stajalište podijeljeno cestom na 2 dijela. I da, čini mi se da je bilo nekih koji su mislili da je to izlet samo u Bosanski Novi ili samo do BL, no ovo je bilo puno više od toga. Trenutno se nalazimo na kilometru 2 pruge Banja Luka - Doboj. U pohod slikanja Zagorac nije izašao jer je zaspao. To je bitna informacija. Pogled prema Doboju. Pogled prema BL. Vidim svijetli signal žuto i imam neki osjećaj kao da bi moglo nešto doći, no vlaka sigurno nema. To je ŽRS...šanse su male. Ime stajališta se ne vidi potpuno ni na latinici niti na ćirilici🙈 I tako se vozač i ja vraćamo ka autu i čujemo zvučni signal na prijelazu. Pogledali smo se i trk natrag i traži lokaciju. Pa što sad ide ovuda?! Od Dobrljina do Banjaluke nismo vidjeli niti jedan teretni vlak da je bio sastavljen ili spreman za vožnju. A svejedno iz smjera BL dolazi 441 808 sa teretnim vlakom. Zagorac ga je propustio, točnije prespavao, što je šteta jer radi odlične slike. U svakom slučaju zadovoljni idemo dalje. Slijedeće lokacije su trebala biti 2 žcp-a do kojih je bilo teže doći nego očekivano pa je to propalo.
  6. I tu se ne mogu složiti (govorim iz iskustva), ali neću u detalje! Pa ću samo ponoviti: U svijetu željeznice sam više od 11 godina, imam mnogo lijepih iskustava, puno kolodvora, pruga, depoa i radiona sam prošao i lijepo popričao u društvu željezničara. Naravno, vozio sam se i bezbroj puta u upravljačnicama (kao i mnogi forumaši ovdje). Sad neki dan sam baš bio negdje, još jedno ugodno iskustvo i srdačni željezničari.
  7. Slažem se da lijepa riječ mnoga vrata otvara ali ne znam jesi li pomislio da i ja govorim iz iskustva? Ne moraju iskustva nužno biti ista. Poznajem ponešto strojovođa u Hrvatskoj i kod njih se povremeno može ući ali ovako da negdje dođem prvi put i da me za 5 minuta već pusti je gotovo nemoguće ovdje. Jednom samo na Švedu za Golubovec sam uspio. No kako bilo da bilo, treba završiti Banja Luku. Kratko prvo povratak na dolazak: stižemo na parkirang i čujemo dizel mašinu kako ubrzava. Stigao sam samo do ograde nažalost... Iza nje Asea koja je dovukla vlak Onda se događa sve iz prošlih postova pa dolazimo do momenta kad se spuštam sa lokomotive i ona kreće. Kolodvor ostaje prazan Budući da se nalazimo u Republici Srpskoj i BiH, neka prva misao je bila da će sada do 15h biti prazno uz malu mogućnost da baš u Banja Luku dođe teret. Odlazimo na WC i taman dogovorimo mjesto sastanka nakon razgleda grada kad čujemo škripanje odozgo. Izlazimo van i vidimo ovo Teretni vlak s rivalicom, ČD vagoni. Vjerojatno na putu iz smjera Doboja prema Volinji, pošto nema druge pruge. Otkud je vlak ću spomenuti kasnije. Baš sam bio ljut pošto bi to bio super-ulov a od njega me dijelilo možda 2 minute... izašli bismo van i pogledali još malo kolodvor. Strojovođa je vidio da slikamo pa je mahao i trubio. Netom poslije dolazi i ovo čudo Naravno isto maše i trubi. Dojam ŽRS-a zasad je slijedeći: - lijepe stare lokomotive (da su čiste bi bilo super) - Vrlo razumni i uljudni radnici (prije svega ovaj kolodvorski) - Strojovođe rijetko vide kameru pa si daju oduška trubiti, blicati i mahati čak i kad ih nekoliko puta snimaš i koji te vrlo brzo puste na mašinu ako vide da si normalan i da voliš željeznicu - prilično brzo vlakovi, pošto smo imali poteškoća loviti ih. Nije bilo baš opušteno kako sam očekivao 😅 Banja Luka je vrlo ugodan grad. Bio je dan žena i gotovo sve žene, a pogotovo mlađe djevojke su nosile cvijeće koje su dobile od muških. Bilo je puno zaljubljenih, zagrljenih a organiziran je i mali festival na glavnom trgu. Na radiju su nekoliko puta čestitali a Milorad Dodik je održao i govor o važnosti žena u društvu i daljnjim koracima da budu posve jednake muškarcima. Uglavnom vrlo ugodna atmosfera! S ove dvije slike pozdravljam Banja Luku i iz Banja luke. Ovaj hram iznutra je jako jako lijep🤩
  8. APDEJT!: Evo, danas oko 4 (16:00 cet est +- vragzna) se smuca tamo oko kolosjeka Lika, ako se ne varam da se tako zove. Oni desniji, hrvaCkiji, južniji. Livi gledajući od Beograda i stupića sa kilometrima (ajoj evo jugonostalgije za Tudurudića i Plenkija). Imam i 2 slike, ali dok mi barba to razvije sa filma... sutra foto-dokaz.
  9. Koliko sam ja ubra, je slovenski je (ima neke natpise na slovenskom ako se ne varam), kako sam u zadnje vrijeme često tamo, vidim da se zna provozati (ne znam di) i vidia sam neke ljude kako nešto kopaju po motoru ili štolijeveć tamo (nuklearni reaktor valjda nije). Meni se čini da je kroz zimu redovito navlačio amo - tamo ove vagone i strojeve koje ovaj stranac čudnog imena Sviet.... ne da mi se guglati kako se piše ) koristi pri remontu Glavni - Zapadni.
  10. Kad sam ga vidio, mislio sam da je slovenski. Vjerojatno sam u subotu u Zagrebu pa ću probati nešto saznati.
  11. Pijana žnora: Natrag na prugu: Iz daljine dolazi Brenči na međunarodnom brzom vlaku. Vozi nepravilnim kolosijekom, a brkljačar maše zastavicom i valjda glumi ulazni signal: Ode on svojim putem: Za kraj još malo akcije - jedna TMD se ugurala u raspored vožnji:
  12. Igralište NK Sloga, nekada Elektrostroja gdje je karijeru započeo legendarni Dinamov vratar Zlatko Škorić: Fallerovo šetalište, pogled prema sjeveru: Dok sam šetao putevima svojih uspomena u mislima mi se vrtjela legendarna pjesma: Siđete na jednoj od šest tramvajskih stanica obavite posao i vratite se i nećete saznati ništa Jer život se ipak ne živi iz publike on živi u srcu te čudne republike od krpenih pajaca, streljane iza placa do tresnjevačkog kina i njegovih fakina Od sindikata ZET-a i gigantskih turbina do besposlenih suza od rakije i vina od uličnih pjevača do krovopokrivača u hiljadama priča je hiljade sudbina Ali treba doći u proljeće kada ožive mali vrtovi i kad se okite dvorišta a potok pojuri prema jutarnjoj smjeni Treba doći u proljeće kad Pongračevo zazeleni kad sve to ne košta ništa u ovom kvartu bez groblja i bez rodilišta I treba biti ispod podvožnjaka kad prođu svjetla jutarnjeg vlaka sa jednom željom ostavljenom za nas da bude bolje, nego što je danas I treba biti sa cvijetom na reveru u neku zoru pred trešnjevačkom NAM-om i reći zdravo prvom što se budi kad već nikog nema nazdraviti sebi samom I treba poći, bez planova i para s nekim starim drugom samoborskom prugom ili otići u prvu gostionu na gospon doktor namignuti lampionu Treba biti blizu kada prvi tramvaji napuštaju remizu na početku dana kada periferija izgleda kao ikebana od dimnjaka i cvijeca (Zvonko Špišić & Drago Britvić, ''Trešnjevačka balada'') Zvonko Špišić (1937.-2017.): Drago Britvić (1935.-2005.): Vrijeme je da se vratim na stajalište Kustošija. Onaj Đuran stoji na istom mjestu već mjesecima i nije mi jasno što tu uopće radi ni kome pripada. Žute linije na rubovima odgovaraju bojanju lokomotive na SNCF, a proizvođač bi mogla biti kompanija Brissonneau et Lotz. U svakom slučaju zagonetno, možda netko zna nešto više?: Pardoniška zbog loše kvalitete, bila je točno ispod sunca: Nekadašnji Črnomerec T.K. (teretni kolodvor), danas dio Zapadnog:
  13. Nekadašnja trasa pruge Samoborčeka danas služi pješacima i biciklistima: Ovdje je bio prijelaz pruge preko Zagorske ulice, a kod prolaska vlaka cestovni promet je zaustavljao službenik GŽZ zastavicom: Nije uvijek bilo sigurno: Krajnji cilj današnjeg posjeta Zagrebu: Zanimljivo, trebao sam zagaziti već u stare dane da bi me zaintrigiralo po kome je šetalište dobilo ime. Riječ je o skladatelju i dirigentu Nikoli Falleru. Nikola Faller (1862.-1938.): Potok Črnomerec razdvaja dva područja sjeverne Trešnjevka, Pongračevo na zapadu i Ciglenicu na istoku. Pongračevo je dobilo je ime po veleposjedniku Pongracu, vlasniku velikog imanja koje se nalazilo na dijelu današnjeg Pongračeva. Na imanju je bila velika plantaža trešanja koje se zbog toga zvalo Črešnjevka, a po čemu je kasnije i cijela Trešnjevka dobila ime. Ciglenica je pak dobila ime po malim ciglanama koje su se na tom području nekada nalazile. Ovuda sam se našetao nebrojeno puta dok sam živio u nedalekoj Zorkovačkoj ulici... ... a i često sam vozio u kolicima svoju, tada malenu, kćerkicu. Ovdje smo u nešto drugačijem položaju i lokaciji 1982. godine:
  14. Pogled prema KT Vrapče: Jedan usputni Somulj-aga: Stajalište Kustošija sa guzne strane: Mali odmak od pruge 1.435 mm. Ovdje je nekada bilo Samoborčekovo stajalište koje se zvalo Kustošija: Posljednji ostaci industrijskog kolosijeka za Končar i vojarnu Prečko: Vjerovali ili ne, ovdje je (bio) nastavak kolosijeka prema jugu: A ovdje je bila ložiona Črnomerec: Nekadašnji most pruge Samoborčeka preko potoka Črnomerec:
  15. Komadić moje Trešnjevke, 13. ožujka 2024. Da moju penzićku iskaznicu s privilegijom besplatne vožnje ne bi zahvatila hrđa iskoristio sam jučerašnji lijep proljetni dan da se zakotrljam prugom i protegnem noge. Nisam išao daleko, samo do stajališta Kustošija kako bi malo prošetao starim trešnjevačkim stazama. Vectron na teretnom vlaku s košarama za žito u kolodvoru Savski Marof: Zanimmljiva parafraza Descartesa - Cogito ergo moveo znači ''Mislim dakle pomičem'': Tvrtka (vlasnik, korisnik?): Prvi put na obnovljenom stajalištu Kustošija: Dugo je trebalo da se unakazi: Kustošak se napunio vodom od nedavnih kiša: Betonski upornjaci, ostatak legendarnog Samoborčeka: Pruga za Kontejnerski terminal Vrapče, pogled prema Zapadnom kolodvoru::
  16. Ne, ne mogu se složiti. Lijepa riječ svaka vrata otvara (u ovom slučaju na željeznici) i to govorim iz osobnog iskustva.
  17. Vrijeme je da se ubaci zadnji dio slagalice. U Banjaluci nas je dočekalo opako iznenađenje. Vagone na čišćenje vuče.... O da, ona, 661 276😍🤩 Prvi put da je vidim uživo, kako sam sretan bio🙈 A ovo je najbolje: nakon samo nekoliko izmijenjenih rečenica sam pozvan na lokomotivu. U Hrvatskoj moram boga i nebo izmišljati da uđem u upravljačnicu, na ŽRS to ide lakše. Ovdje nisu naučeni na ljubitelje željeznice i obraduje ih kad netko ne želi uništavati. Općenito mogu reći da su sve priče o tome kako je za Hrvate opasno u Republici Srpskoj i da su Srbi ostali na nekom starom mentalitetu mržnje bla bla...sve gluposti. Toliko su prisni ovdje, POGOTOVO kad im kažeš da si turist, da je to šokantno otkriće bilo. Kultura je druga stvar, ali međuljudska komunikacija i spremnost pomoći i slično je ovdje čak i bolje nego u Zagrebu. Slavonci se mogu usporediti s njima. Imao sam samo pozitivna iskustva. Ovdje ljudi otvoreno i vrlo brzo pitaju otkud si. Nikad nisam slagao i reakcije su uvijek bile prijateljske. Kad sam sišao s lokomotive je na prvi peron došao neki radnik i pitao tko me pustio na lokomotivu. "Mašinovođe". Aha dobro, samo nemojte paliti i uništavati okolo i sve može. "Mi smo ljubitelji željeznice". Lijepo, šef samo želi znati što se događa. Prijatno!
  18. Earlier
  19. Stigli smo tako u Banja luku. Kolodvor i cijeli areal oko njega govori da je to prije bilo nešto, što promatrač danas (koji je to doživio onda) ne bi prepoznao. Kolodvor je velik, s nekoliko blagajni, ogromnom čekaonicom, prostorima za dućane, velikim WCom, pothodnikom... Malo neobično za jedan grad koji nije velegrad. Danas sve zjapi prazno i infrastruktura je istrošena ali eto, održava se na životu. Ujutro voze 2 para vlakova Novi Grad - Banja luka (jedan iz Dobrljina). U 9:20 cca stiže vlak iz Dobrljina i u 9:26 iz Doboja. Onda je 8h mir s vlakovima. Vlak iz Dobrljina zabiju na prvi peron, otkače lokomotivu i šalju u depo. Vlak iz Doboja ide isto na prvi peron i loksa također u depo. Tamo rade pregled i čišćenje a vagone voze na istu proceduru u drugu halu. Tko je pažljivo čitao mogao je uočiti nelogičnost. Ona je tu jer nedostaje jedan dio slagalice, koji ću pružiti u sljedećem nastavku.
  20. Pokušao sam naći tvoje materijale s te vožnje (nešto mi je bilo u sjećanju da si negdje stavio nešto) ali nisam uspio. Pomoglo bi u planiranju. U svakom slučaju se čini da su sredili te lagane jer ih nema više. I hvala na komplimentu, nastavaka još svakako ima.
  21. I prijelaz koji je oko 1km daleko od stanice Pogled prema BL Ako ste mislili da je to to s vlakom za Banja luku, varate se. Uhvaćen je na prijelazu u Banjaluci, nešto prije kolodvora.
  22. @Zugspotter Ingolstadt brzine vlakova od Dobrljina do Novog je 80km/h, a od Novog do Banja Luke je 70 km/h. Inače, krajem 2021. sam cijelu dionicu prošao na lokomotivi od Dobrljina do Banja Luke i nazad, tako je tada bilo. I da, bilo je dosta laganih vožnji na dionici Novi - Banja Luka. Lijep putopis, čekam(o) dalje. 👍
  23. Sa 2 minute zakašnjenja dolazi vlak iz Banja luke za Dobrljin. 441 114 je prva lokomotiva koja sliči našoj seriji 3xx koju smo vidjeli. Strojovođa ne može vjerovati kakvu smo mu sačekušu složili...trojica usred ničega čekamo samo njega:-) Do ovdje je već navukao 80km/h i rastrubio se i razmahao. Nastavljamo dalje prema Banjaluci. Ako mislite da je to to s vlakom iz Dobrljina, varate se. Ulovljen je opet u selu Mišin Han. Prvo trubio za prijelaz, onda meni, onda blic I ode on dalje...
  24. Pa kad se iščekuje nastavak, red je da i lifram. Dok čekam ćevape i sudžukice. U smjeru Omarske smo još neko vrijeme vozili lijevo od pruge. Između kolodvora Kozarac i stajališta Petrov Gaj smo na prijelazu prešli nadesno kako bismo našli lokaciju za slikanje. Bez Street view-a je gotovo nemoguće znati gdje je žbunje a gdje je preglednost u redu. Stajalište Petrov Gaj Evo malo ćirilice Kosovi Rakovići Donju Lamovitu nismo slikali jer smo išli na prijelaz iza nje. U Omarskoj su se križali vlakovi pa će vlak za Dobrljin doći svaki čas. Pogled na Lamovitu Pogled na Omarsku Desno u uglu je rudnik i tamo pune jednu kompoziciju dnevno (tako sam čuo). Inače ljudi se ovdje boje kamera i zovu policiju čim si sumnjiv da ne bi istraživao previše. Tu je bio logor...Omarsku smo zato zaobišli u širokom luku.
  25. E bravo, to cijenim. 🙂 Inaće sa nestrpljenjem čekam nastavak. Sviđaju mi se ove Asee i Kenediji u "retro farbanju". Po malo čudno izgleda ful ispisan broj na prsnoj gredi lokomotive. Inaće i ja sam primjetio prije 10 godina kada sam išao sa vlakom za Sarajevo da se promet na teritoriju R. Srpska vrši vrlo brzo tako da su čak uspjeli do Doboja ubiti nasljeđeno zakašnjenje od HŽ-a od cca 20min.
  26. Vlak u Novom ima zadržavanje od 10 minuta pa je dogovoreno da tu čekamo Zagorca. Naravno da još slikamo po danu malo. I naravno 441 092 Sad preskačemo i Blagaj i Svodnu i Dragotinu donju i Prijedor i i i...vozimo u nekih 40km udaljenu Donju Lamovitu. Odmah kod Omarske. No tu plan polazi po zlu jer je Google pokazao slabe strane. Satelitske slike su stare i loše kvalitete te nema Street view-a. Cesta kojom nas on vodi nije uopće za aute. Bez interneta uspijevam pronaći neku jadnu alternativu i naša prednost od 10 minuta pred vlakom se topi. Brzine su dobre, nema laganih vožnji puno i vlak je uvijek na minutu točan. Na kraju postaje izvjesno da ga sigurno nećemo uloviti jer ga vidimo na kolodvoru Kozarac, kojeg od Lamovite dijeli stajalište Petrov Gaj. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Izletio sam iz auta i u posljednjoj sekundi pokrenuo snimanje. Sad možemo opuštenije voziti do Lamovite. A ja sad vozim ravno u krevet jer me sutra čeka još jedan opak dan:-)
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...