Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08.08.2024 in all areas

  1. Mogu reći da sam zadovoljan kako je ispala prva reportaža. Bilo je užasno vruće ali izguralo se nekako. A prije samog početka zadnjeg dijela imam pitanje za vas. Neke pruge imaju svoje industrijske odvojke koje planiram, koliko god je moguće, dokumentirati. U skorije vrijeme postoji opasnost da se neki izvade pa je moje pitanje želite li slike tih pruga ovdje, ili želite da to stavljam u temu industrijskih pruga? Između Gornje i Donje Stubice nalaze se 2 žcp-a. Prvi je malo prometniji i bili su neki radovi oko njega pa sam zbrisao čim prije. Do G.S je čista ravnica, divota. Par stotina metara dalje je i drugi prijelaz. Znatno manji i pokazao se kao odlična lokacija za snimku. Pogled prema Zaboku i početak radova na novoj tehnici. Ubrzo dolazi i marljiva Macosa praćena lijepom zagorskom kulisom. Nastavljam do Gornje Stubice, konačne stanice. Ovdje željeznička priča za ovaj izlet staje. Imam od prošlog posjeta neke sličice iz Gornje Stubice pa ću ih danas tokom dana još objaviti. A ubrzo stiže i sljedeća reportaža:-)
    6 points
  2. Ovaj žcp je staromodan. Pogled prema toplicama I prema Oroslavju. U daljini se vidi i prvi žcp, nisu daleko jedan od drugoga. Ovdje čekam još 10 minuta da dođe vlak iz Stubice. U akciji je bila 008 sa odlično raspoloženim strojovođom. Iako piše drugačije, ide za Zabok. U blizini se nalazi još jedan žcp kojeg sam slikao samo zato što je kod njega i klupica, izvor vode i hlad pa sam napravio prvu veću pauzu za obnovu snaga. Pogled prema Oroslavju. Ako malo zoomiram vidi se ponavljač za žcp u toplicama i signal koji nije u funkciji. Okret i pogled prema toplicama
    6 points
  3. L202 kompletno Prošlog tjedna sam uspio ostvariti cilj i kompletno dokumentirati lokalnu prugu L202, koja počinje na rasputnici Hum-Lug i ide do Gornje Stubice. Ukupne dužine 10.8km. Kad kažem kompletno, znači da sam slikao na svakom mjestu gdje je pruga dostupna. Budući da je pretežno ravna, vidi se 90% pruge. Tura je krenula u 6:30 preko Sljemena, uzduž L202 pa do Marije Bistrice i natrag do Kupljenovog preko Zlatara Bistrice, Bedekovčine... ukupno sam napravio 113km. Na samom kraju obilaska pruge, sam poslikao njen početak. Prvih nekoliko stotina metara nije pristupačno. Poslije mosta se brzo dođe do pružnog prijelaza koji vodi u zaraslo polje. Pogled prema Humu i laganom zavoju Pogled prema Oroslavju Vraćam se na cestu i jurim nekih 35km/h prema stanici Oroslavje. Između ostalog jurim na vlak za Zagreb kojeg lovim u Kupljenovom. Ova raspala zgrada je stanica Oroslavje, prije kolodvor. Ovaj kraj odnosno početak nije detaljan jer sam u stisci s vremenom. Na žcp-u gledamo prema Stubici Nakon spusta sa Sljemena dolazim na prvi od 2 žcp-a prije Stubičkih toplica. Ovdje je upravo u tijeku ugradnja nove tehnike na prijelazu. Gledamo na Oroslavje I ovdje prema Stubičkim toplicama. Pokraj kukuruza s desne strane vodi lijepi šljunčani put do sljedećeg žcp-a.
    5 points
  4. Prošle sam godine bio u Horvatima rano ujutro kako bih lovio sezonske vlakove i RailJet. Nastale su lijepe slike u izlazak sunca pa nisam ovog puta previše slikao. Ovo je malo iznad drugog prijelaza, pogled u smjeru kolodvora. Taj isti prijelaz; također nema asfalt i nema prometa preko njega skoro pa ništa. Pogled prema Mavračićima. Dalje me put odvojio od pruge denivelacijom pa će potez do Jaske u nekom drugom nastavku koji će biti i bolje koncipiran jer mi je ova ideja došla jučer. Sljedeća pruga koja je u planu nije toliko poznata i biti će zato vrlo detaljno obrađena. Vidimo se uskoro z'bregova!
    5 points
  5. Zaboravio sam napisati da sam ovdje pričekao i vlak iz Zaboka. Krenuo je ubrzo nakon dolaska pa je isplatilo jer je lijepa lokacija. Video je ispao izvrsno! Nastavljamo dalje na stajalištu Stubičke toplice. Iako nikad nije bio kolodvor (barem se ne vide tragovi postojanja kolodvora, a nema niti smisla imati 4 kolodvora jedan za drugim), ovdje je prije vrlo vjerojatno bila blagajna i čekaonica. Sada je sve zatvoreno i propalo. Stajalište je u dugom zavoju, ovdje gledamo prema Stubici Pa na drugu stranu U G.S. Macosa ima nešto malo više od 1h obrtaj pa samo vozim od prijelaza do prijelaza i stanice do stanice. Blizu stajališta nalazi se sljedeći prijelaz koji je isto u fazi izgradnje. Slika je provizorna jer su radnici naokolo i gledali su što radim. Natrag na glavnu cestu i jurnjava do sljedećeg velikog prijelaza. Sve je pod laganom vožnjom, gledamo prema Zaboku Nepunih 50m dalje se skreće lijevo i tamo je još jedan mali prijelaz, ali preko njega sam samo preletio i jurio kroz polje do Donje Stubice. Iako nisam bio siguran hoće li me put dovesti skroz do stajališta, tj nisam znao je li prohodan, probio sam se do Donje Stubice i gledamo prema Zaboku. Prilično sam siguran da Donja Stubica nije više kolodvor. Sve djeluje napušteno Ne zadržavam se ovdje dugo jer želim kratko razgledati Stubicu i doći na još jednu lokaciju za snimanje vlaka. Ukupno sam Macosu na ovoj pruzi snimio 5 puta taj dan. Iako brzine nisu oduševljavajuće, pruga ima jako lijepe lokacije za snimke i slike i njezina staromodnost joj daje jedan poseban štih. Sve u svemu skoro 11km lijepe pruge, šteta što nije povučena do Marije Bistrice.
    4 points
  6. Ne. To je kolodvorski razmak koji je kao takav ovisan o čovjeku i najmanji u stupnju sigurnosti. Postoje za sada 4 tipa osiguranja između kolodvora: 1. Kolodvorski razmak - promet vlakova se vrši tako da prometnici između dva kolodvora moraju telefonski davati najave, dozvole i odjave za sve vlakove i između kolodvora smije prometovati samo jedan vlak. U najčešćem slučaju u kolodvorima radi skretničar koji okreće skretnice i postavlja put vožnje u/kroz kolodvor, što ne mora nužno značiti. Na prugama koje su opremljene APB ili MO, ukoliko se dogodi kakav kvar, promet vlakova se automatski svodi na kolodvorski razmak 2. Međukolodvorska ovisnost (MO) - između kolodvora isto smije prometovati samo jedan vlak, ali su kolodvori automatizirani, u međusobnoj su ovisnosti, imaju signale, te je ne moguće pustit vlak na vlak, barem što se tiče paljenja izlaza (što se teoretski može dogoditi ljudskom greškom u kolodvorskom razmaku, dok ovdje uređaj štiti na neki način). Imamo još APB i TK koje mislim da ne moram posebno objašnjavati. Od Siska Capraga do Novske trenutno funkcionira kolodvorski razmak, dok je planirana ugradnja MO i TK te bi se time riješili kolodvori koji su nezaposjednuti.
    4 points
  7. No mene put nije vodio do Sarajeva, već do Mostara. Ujutro je cijeli vlak sišao ovdje, sada se pošteno napunio. Vlak spreman za polazak dalje I kratko razgled kolodvora. Odvratno je ružan no odmah te navodi na misao kako je za bivše države morao biti veleban i pun života. Putujući po željeznicama ex-Yu zemalja, mogu zaključiti da, kakva god da je država bila, bila je bolje vođena od novonastalih. Barem što se tiče ekonomije i infrastrukture. Jedini izuzetak je Slovenija koja doživljava preporod na željeznici i nezaustavljivo prednjači pred Hrvatskom i BiH. Srbi su se uključili u utrku i uskoro će prestići i Hrvatsku i BiH. Makedonija i Crna Gora su pre malene da bi se mogle uspoređivati. No natrag na mostarski kolodvor, koji zaživi 2-3 put tjedno po ljeti kad horde turista dolaze i odlaze iz grada. Na izlazu prema Čapljini je i tunel koji vodi ispod grada i završava na njegovom rubu. U blizini je i teretna stanica Mostar. Nisam se nadao ovdje vidjeti teretni vlak parkiran. Ovime završava današnja željeznička avantura, jer sam u Mostaru ostao kod dobrog starog prijatelja kojeg znam iz Zagreba pa je ovaj susret za pamćenje trebalo proslaviti😅
    4 points
  8. C. pr. "Vitlo" između kolodvora Meja i Plase u trenucima zalaza sunca i prolaska EMV HŽPP 6112-307 kao vlak 4609 Rijeka-Ogulin 11. kolovoza 2024. Dok je dole na Kvarneru već sumrak ovdje u 20 sati temperatura je još uvijek preko 30 C. stupnjeva i sunce zadnjim zrakama grije i kamenje i raslinje, a bogme i mene. LP svima.
    4 points
  9. Malo prije 19h sam izašao iz hotela na Baščaršiji i zaputio se do Vijećnice. Stajao sam 1 minutu i krenuo Obalom Kulina bana prema Skenderiji. Na stanici Čaršija i Vijećnica je bilo neobično puno ljudi. Ponavljam, SA tramvaj u pravilu ide svake 4 minute. Šetam tako i razmišljam kako već 10 minuta nije prošlo ništa, a vjv i duže sudeći po broju ljudi. 200m dalje i vidim Stadlera koji stoji na semaforu. Našao sam lokaciju preko puta džamije da pokažem i to u videu i čekao da tramvaj dođe. Prošla je 3. faza na semaforu i već sam se dobrano čudio što je sad to. Kad sam bolje pogledao, ugašena su mu svjetla i ne radi mu pokazivač smjera. Idem malo bliže... Radi se o 004 Tramvaj je savršeno mrtav. Kako je moguće da je novi Stadler krepao? Opravdao sam to dječjim bolestima... Hodam dalje i kroz glavu mi prođe pitanje...a gdje je sljedeći tramvaj? Svaka čast GRASU ako su tako brzo reagirali da su slijedeći tramvaj poslali na okretnicu Skenderija. I zaista do Skenderija nije bilo tramvaja. No kad sam zašao za zavoj sam ugledao sljedeći tramvaj. Duwag GT8 stoji malo iza SCC-a ali iza semafora. Reda radi sam upalio kameru, no tramvaj se naravno nije pomaknuo. Cijeli grad je ostao bez struje. Dakle Stadler je ipak dobar. Po ulici Maršala Tita sam se vraćao do Baščaršije da vidim čega ima. Bilo je ovoga... Iza njega zatvorena Tatra K2YU Drugih tramvaja nije bilo. Kad sam došao do Katedrale je prošao 004, 2 minute kasnije i GT8. Dakle vratila se struja nešto malo prije 20h. Barem se tako činilo. Iza ta 2 tramvaja nije bilo ničega, jer je struje opet nestalo, i to do iza 21h. Od mog slikanja i snimanja nije bilo puno, osim nekoliko noćnih snimki. Zato je danas ulov bio znatno bolji.
    4 points
  10. I onda moment sreće. Iz Maglaja dolazi teretni vlak. Vagoni su nezgodno ostavljeni pa jurim na sarajevski izlaz i slikam je i snimam. Rastrubili su se i blicali su. Prva crvena Asea koju sam pošteno slikao. Poslije toga je trebalo ubiti puno vremena pa sam šetao, kupio kartu, šetao, šetao i pored kolodvora uočio fast food. Ispred njega je bio red od 5 ljudi koji su mi pred nosom maznuli bureke i sve ostale vrste pite osim 2 koje mi se nisu sviđale. Za 2€ sam zato uživao u finom hamburgeru. Poslije "tankanja" sam još 20 minuta čekao, kad se iz zeničke teretne stanice dovukla bijela Asea. Prva pomisao je bila, da ide na moj vlak, koji kreće 5 minuta prije maglajca. No ona se ravno zabila na maglajski vagon i od 14:50 do 15:33 čekala na njemu. Prvi ulov 441 908. Za očekivati je bilo da će uskoro doći i lokomotiva za moj vlak. U zeničkoj teretnoj obično stoje po 2-3 Asee. Već je sat otkucao 15:14 i nje još uvijek nije bilo. Bilo mi je zagonetno kako je misle u manje od 14 minuta dovući, proći kroz kolodvor, promijeniti smjer, zakačiti je na vagon, okrenuti smjer, pomaknuti ga malo naprijed i obaviti probu kočenja. No 2 minute kasnije iz Sarajeva dolazi Asea, crvena Asea koja je vukla teretni. Ostavila ga je u Visokom ako sam dobro zapamtio i vratila se u Zenicu. Pitao sam prijatelja, kaže da popodnevni vlak zna kasniti u polasku jer uvijek ide "mašina sa zadatka". Mi smo krenuli na vrijeme u 15:28. Vožnja je protekla relativno brzo, vlak je bio solidno popunjen do Kaknja, kasnije slabije. U Sarajevo smo stigli sa 6 minuta zakašnjenja. Iza 17:40 je Sarajevski kolodvor prilično mrtav pa sam odlučio da je najbolje da odem do svog hotela i ostavim kofer i iskrcam nepotrebno iz ruksaka, bacim se pod tuš i do ponoći u akciju snimanja tramvaja po centru. To mi nije sasvim pošlo za rukom, no za početak je sve išlo odlično. Dok sam stajao na stanici je prošao 004 Stadler. Lijep, čist, savršeno tih. Nisam ga slikao jer nisam stigao izvaditi fotić, no ubrzo je došao i krcati 575 (GT8) i odvezao me do Baščaršije. Što me čeka svega 1h kasnije, nisam mogao predvidjeti, i bilo je dosta neobično. No o tome u sljedećem nastavku. Sad je vrijeme za spavanje😅
    4 points
  11. Škrljevo dana 12. kolovoza 2024. Vozim od ulazne skretnice usporedno sa teretnim iz Bakra. Prošavši kolodvorsku zgradu vidim kako vlak koči i zaustavlja se u postaji. Produžujem dalje i parkiram blizu zagrade bivšeg ETP-a. Izlazim u podne i vručina je prilična; preko hrpe starih pragova Žuri naći pogodno mjesto za fotografiranje. No iza cisterni za Šoiće iznenadile su me ove RCC Taurus i Vectron odjurivši prema Meji. Pogled prema objektima bivšeg ETP-a; nepokretnim i pokretnim smještenim uz staru trasu pruge iz Meje. Kolodvor je poprilično pun praznih i garažiranih cisterni. Smjestio sam se u sjenu i čekam polazak HŽ Kargo. 1141-001 zaprežna, HŽ Kargo vozna. Bjećim u hlad! LP svima forumašima
    3 points
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+02:00
×
×
  • Create New...