Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Ante-vž

Moderatori
  • Content Count

    5466
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

31 Excellent

About Ante-vž

  • Birthday 29.08.1976

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.szz.hr

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    -Trnovec Bartolovečki

Recent Profile Visitors

11676 profile views
  1. Spoj od Zlatara do Sesveta ne isključuje Lepoglavsku spojnicu. Jedna od varijanti koja je predložena ide do Sv. Križa Začretja. A stvari vezano za prijevoznu potražnju možeš naći u mojim postovima prije i na linkovima koji vode do znanstvenog rada vezanog za Lepoglavsku spojnicu. Bok! Ante
  2. Ante-vž

    gdo kaj posluša?

    Roxette - Sleeping single Nažalost, napustila nas je Marie Frederiksson, pjevačica grupe Roxette. Moja heroina iz ranih tinejdžerskih dana. Rastužio me njen odlazak. Rock on in eternity!
  3. Evo, sve informacije oko toga su u prethodnom postu. Bok! Ante
  4. Hvala puno, dragi Toma! Link za rad gdje se nalaze podaci o predloženim varijantama, a koje će se razmatrati u nadolazećoj studiji izvodljivosti nalazi se ovdje: https://hrcak.srce.hr/file/279126 Na ovom linku je i proširena verzija rada: http://www.szz.hr/wp-content/uploads/2015/09/Nova-pruga-Varaždin-Krapina-kraća-ver-stručni-rad-v101-20150924.pdf Sama HŽ Infra o samom projektu piše ovdje: https://www.hzinfra.hr/?p=17981&p=17981 Nakon izrade detaljne studije izvodljivosti s prometnim modelom odabrati će se finalna trasa i tada ćemo znati puno više kako će nova trasa izgledati i gdje će točno prolaziti. Za sada, varijante duljinom (sama spojnica) variraju od 17,8 km (Lepoglava - Sv. Križ Začretje) do 19 km (Lepoglava - Krapina). Ukupna duljina tunela varira od 6,4 km do 13 km, ovisno o varijanti. Procjena troškova za modernizaciju trase od Čakovca preko Varaždina i Lepoglave do Sv. Križa Začretja iznosi nešto preko 500 milijuna Eura. Od novih objekata tu dolaze nadvožnjaci i tuneli, ali svakako i gradnja potpuno novih kolodvora i stajališta, temeljita rekonstrukciju svih postojećih kolodvora i stajališta koji uključuju perone za putnike, pothodnike i nathodnike za putnike, ali i niz (novih) pothodnika i nathodnika za prijelaz pruge u svim naseljima, (cca svakih 500 metara, po potrebi češće) te svu denivelaciju i djelomično ukidanje ŽCPR-a za promet cestovnih motornih vozila. Dakle, veći broj prijelaza za pješake i bicikliste, siguran pristup peronima, te denivelacija većina ŽCPR-a i ukidanje nekih ŽCPR-a za cestovna motorna vozila. Kolodvorima i stajalištima također valja pridodati i dovoljan broj parkirnih mjesta za bicikle i automobile (Park and ride), te izgradnju autobusnih stajališta ili autobusnih terminala (ovisno o procijenjenim potrebama) na svim željezničkim kolodvorima/stajalištima. To je infrastrukturni preduvjet za kvalitetan IPP, a i infrastrukturni preduvjet za generiranje adekvatne putničke potražnje. Svakako će se istražiti i teretna potražnja, te će se dati prijedlozi za gradnju većih i manjih intermodalnih teretnih terminala koji će doprinijeti generiranju lokalne potražnje. Bok! Ante
  5. Uz malu razliku, autoceste su građene kreditom u cjelosti i spadaju u neodrživi dio (neodrživi mod) prometa (veliki eksterni troškovi, veliki prostorni zahtjevi, mala sigurnost i sl.). Željeznicu možemo graditi EU fondovima i vjerojatno je da ćemo i u budućem razdoblju imati mogućnost sufinanciranja 85% ukupne vrijednosti (model kojim se gradi i Pelješki most). Autoceste i brze ceste nisu prema strateškom interesu ispred željeznice (strategije regija, RH i Bijela knjiga). Autoceste generiraju velike eksterne troškove i nemaju multiplikativni ekonomski faktor tako velik kao željeznica ili javni prijevoz općenito (naročito IPP). Autoceste u Hrvatskoj nisu značajno doprinijele rastu BDP-a, niti demografskoj slici (imamo demografski pad i rast BDP nam je dosegnuo 3%). Kada bi se 50% postojećeg putničkog prijevoza prebacilo na željeznicu (cilj Bijele knjige EU) postoji potencijal od oko 4.000.000 putnika na toj pruzi godišnje (primarno dionica Čakovec - Varaždin - Lepoglava - Sv. Križ - Začretje). Podaci su to koji se mogu dobiti putem brojača prometa (HC i HAC), te se pročitati u nekoliko studija koje su do sada rađene (istina, male opsegom, ali s čisto pristojnom metodologijom). Dugoročni potencijal tog područja donio bi i znatno veći broj putnika (samo u Varaždinskoj i Međimurskoj županiji izravno ili putem IPP na tu prugu gravitira 300.000 stanovnika). Ovaj je koridor alternativa TEN-T-u u ovoj regiji i u slučaju održavanja ili izvanrednih događaja može preuzeti promet s pravaca Gyekenyes - Koprivnica - Zagreb (Ljubljana) i Ormož - Pragersko - Ljubljana. Rastom tereta u zagrebačkom bazenu ili bazenu luke Rijeka ovaj pravac može također preuzeti dio tereta za Mađarsku, Češku i Slovačku. Lokalni krajevi oko Varaždina, Čakovca, Preloga i Donjeg Kraljevca industrijski rastu (povećanje broja industrijskih subjekata u zonama) i trebaju sve više održive teretne logistike. Rješenje je intermodalnost orijentirana na intermodalne terminale i željeznicu. Eto, bez zamjere. Dugogodišnje proučavanje i rad na području potencijalne potražnje ovog područja nagnala me da se malo uključim u temu. Pozdrav svima! Bok! Ante
  6. Prenosim svoj post iz fotografskog dijela foruma: "Portret mladića koji čeka vlak kojim će krenuti u daljnji karitativni rad nakon što je čitav dan volontirao u domu za starije i nemoćne osobe. Iz njegovog naoko umornog lica u stvari isijava solidarnost i humanost. Iza tamnih kapaka u stvari leži iskonska želja za novim akademskim znanjima, koja mladić želi usvajati, ali i nesebično dijeliti s drugima. Iza tamne jakne u stvari se krije dobro srce spremno za nesebičnost i požrtvovnost koja će svijet i grad u kojem živi učiniti boljim mjestom, poželjnim za život i otvorenim za kvalitetan rad te opći i humani prosperitet." Bok! Ante
  7. Ante-vž

    Itinero 2.0.0

    Mindset HŽI Šalim se, nemoj me uzeti ozbiljno. No, kako sam i objasnio u postu prije, mislim da ovo nije ispravan stav. Mapper nije javni servis, ali verzija za javnost koja prati vlakove svakako bi trebala postojati, kao korisnički, ali i kao marketinški alat. Zašto bi željeznički prijevoz bio tajna kad svi ostali modovi nisu? Na kraju, našao sam jedan servis kojeg legalno povlači podatke s Network Raila (Velika Britanija) i gdje je moguće pratiti vozne redove putničkih i teretnih vlakova. Nešto kao podaci koji su uneseni u live grafikone. Link je ovdje: https://www.opentraintimes.com/ Za početak je zgodno kliknuti na "TRAINS" u gornjem lijevom kutu pa se mogu pregledavati vlakovi koji danas voze, uključujući i teretne vlakove (s limitiranim podacima). Bok! Ante
  8. Ante-vž

    Itinero 2.0.0

    Bilo bi svakako zanimljivo da je i dalje moguće pratiti promet vlakova online u realnom vremenu. Takav alat imao bi svoju korisničku ali i marketinšku svrhu. Uz to što bi korisnici (putnici, prijevoznici i sl.) mogli pratiti položaj vlakova dok čekaju putovanje ili robu, marketinški bi taj alat "palio" maštu mnogih mladih i sigurno bi ih privukao da jednog dana koriste željeznički prijevoz, planiraju željeznički prijevoz za svoje poslove ili da i sami rade na željeznici. Primjera za to svakako ima. Evo Zugradar-a za Švicarsku koji, doduše, prati samo putnički promet: http://maps.vasile.ch/transit-sbb/ U ostalim prometnim modovima moguće je pratiti i teretni i putnički prijevoz bez problema. To je svakako dobar marketinški alat te modove prijevoza na način kako sam opisao prije nekoliko redaka. Ovo je već legendarni Flight Radar 24 za zračni prijevoz: http://www.flightradar24.com/ A tu su i neke vrlo zgodne stranice za praćenje pomorskog prometa, putničkog, teretnog, čak i privatnog (nelinijskog). https://www.vesselfinder.com/ https://www.myshiptracking.com/ https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:17.1/centery:39.2/zoom:5 Uz nadu da ćemo jednog dana ostvariti i praćenje svih vlakova, pozdravljam vas sve! Bok! Ante
  9. Pokojni predsjednik jednom je prilikom rekao: "Učiti, učiti i samo učiti." Ili barem vidjeti što rade razvijeni i uspješni. Pa, evo nešto bazične literature za početak... https://knjizaraum.hr/knjiga/osnove-marketinga/ https://books.google.hr/books/about/Social_Marketing.html?id=gPFMBgAAQBAJ&redir_esc=y Iako je "rekla, kazala" ipak najjači razvojni i istraživački alat i priznata metodologija u Hrvata i šire, ipak toplo preporučam i slijedeći link: http://www.vtpi.org/tdm/tdm132.htm Živjeli! Bok! Ante
  10. Ante-vž

    gdo kaj posluša?

    Everybody wants to rule the world Tears for fears Lorde Bok! Ante
  11. https://hrcak.srce.hr/file/279126 Dodajem mali doprinos ovoj raspravi. U izradi rada sudjelovali su i neki forumaši. Pruga je strateški potvrđena na više razina i već time bi njezina gradnja i modernizacija trebala biti opravdana. U radu je navedena i prijevozna potražnja i dosta argumentacije da se na ovom području gradi i modernizira pruga. Ugodno čitanje! Btw, rad je objavljen na stranicama Saveza za željeznicu još 2015. godine, a Željeznice 21 objavile su ga 2 godine kasnije. Bok! Ante
  12. Ma, to je napisal prije 2-3 godine. Puno je od onda Krapine i Bednje proteklo ispod mosta. Možemo se i raspodijeliti za organizaciju. Bok! Ante
  13. Treba čekirati dal nam je glavni organizator još uvek v Afriki? Ha, mislim i da je, možemo organizirati video link, vremenska zona je ista. Bok! Ante
  14. Ante-vž

    gdo kaj posluša?

    Ovo mi je uvjerljivo najdraža Oliverova pjesma. Kad sam bio klinac, uistinu se tako govorilo o budućnosti i nekom boljem društvu. No, tehnologija očito nije ključ uspjeha već odnosi među ljudima. Neki su znali već onda, neki su sanjarili, poput ove pjesme. Oliver Dragojević i Mladi batali - 2002. godine u Splitu (1976.) Bok! Ante
  15. Ante-vž

    gdo kaj posluša?

    Daft punk - Contact Nedavno sam otkrio izvrstan album, a snimljen u novije vrijeme. Zove se "Random access memories". Album je vrlo šarolik, a opet ostavlja prepoznatljiv touch dvojca iz Daft punka. Produkcija je fantastična, a inovativnost i zanimljivost glazbenih dionica plijeni i poziva na slušanje ponovno i ponovno... Bok! Ante
×
×
  • Create New...