seabral Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Dečki, svaka čast na akciji, izdržljivosti i na prikazanim fotkama. Da, iza svega ostaje gorak okus da je tragova te pruge sve manje i manje Ali to sigurno ne umanjuje doživljaj putovanja njezinom trasom, pa makar i ovako imaginarno - po prašnjavim makadamskim putevima i kroz šikare i njive. Bravo još jednom ! Još kad vidim kako smo taj dan, ne znajući jedni za druge, unutar samo nekoliko sati poslikali Sisak Caprag, rasputnicu, most na Kupi i detalje sisačkog kolodvora, onda se ponovno mogu uvjeriti kako je svijet mali, a onaj railfanovski još i manji Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
decec Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Bravo Riječani, super mi je da se redovito osvježavaju foto sjećanja na ovu ex prugu. I znam da nije bilo lako sve ovo obići, poslikati i prikazati nam, ali super je!! I jeste doznali zašto su srušene te stanične zgrade? Iako mi je jasno da nemaju nikakav potencijal, ja bi sve to pretvarao u mini željezničke muzeje, možda neki kafić i tako to... Hvala Lleone što si otvorio ulazni signal, lijepo je to bilo vidjeti!! Seabral, a tvoj dio je uvijek interesantan, uvijek iz nekog drugog kuta obradiš temu, koja nikad ne dosadi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrOchse Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Bravo Riječani, super mi je da se redovito osvježavaju foto sjećanja na ovu ex prugu. I znam da nije bilo lako sve ovo obići, poslikati i prikazati nam, ali super je!! I jeste doznali zašto su srušene te stanične zgrade? Iako mi je jasno da nemaju nikakav potencijal, ja bi sve to pretvarao u mini željezničke muzeje, možda neki kafić i tako to... Hvala Lleone što si otvorio ulazni signal, lijepo je to bilo vidjeti!! Seabral, a tvoj dio je uvijek interesantan, uvijek iz nekog drugog kuta obradiš temu, koja nikad ne dosadi. Ja bi prugu i perone u dvorištu... Quote Neki su otišli predaleko da bi tamo tek na kraju shvatili da nisu ni krenuli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
decec Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 I ja, ali ukućani i susjedi ne dijele tu odličnu zamisao samnom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krkan1 Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Pruga najprije na početku rata nije radila, a onda se uspostavilo nešto prometa, valjda na relaciji Petrinja - Vojnić. Saobraćaj na pruzi je potpuno zaustavljen nakon nesreće sa podmetnutom minom, kojom prilikom je poginulo troje ljudi. Nemam predstavu gdje je mina podmetnuta, ali mi se čini da je to bilo negdje na Kordunu. Takođe sam zaboravio i koje godine se to desilo; mislim da je bilo 1993., najdalje 1994. Nakon rata, područje kuda pruga prolazi praktično je opustjelo, tako da mi djeluje sasvim logičnom da je sve zaraslo i propalo. Baš neki dan mi je otac pričao da je na pruzi NS-Subotica, koridor 10, prije samo 12 godina, postojala čitava stanica Rumanka, koja je ubrzo poslje toga ukinuta. Danas jedva iz voza možete razaznati mjesto gdje se stanica nalazila. I sve to nadomak Novog Sada, tako da nije čudo da su dignute čitave sekcije pruge koja prolazi kroz polupusta područja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Baš neki dan mi je otac pričao da je na pruzi NS-Subotica, koridor 10, prije samo 12 godina, postojala čitava stanica Rumanka, koja je ubrzo poslje toga ukinuta. Danas jedva iz voza možete razaznati mjesto gdje se stanica nalazila. I sve to nadomak Novog Sada, tako da nije čudo da su dignute čitave sekcije pruge koja prolazi kroz polupusta područja. Ja se sjećam kolodvora/stanice Rumenka, koji se nalazio između Novog Sada (točnije rasputnice Sajlovo) i Kisača. Kada sam zadnji put putovao tom prugom (1986.) ovo službeno mjesto već je bilo - ako se dobro sjećam - ukinuto i zgrade su izgledale kao napuštene. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Svaka vam čast na obilasku ove bivše pruge Kaj se tiče rušenja zgrada, mislim da je čak i bolje da se sruše kad več nemaju nikavu svrhu nego da se pretvaraju u horor objekte, kolko god nama bili zanimljivi tragovi zapuštene infrastrukture. Zapravo mislim da bi se sa rušenjem takvih objekata koji više ničem ne služe trebalo krenuti od onih koji su pokraj pruga u prometu, iako bi ih uvijek mogli privesti nekoj svrhi, ako se baš ne nalaze usred ničega. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Zahvaljujem na vrlo detaljnom prikazu stanja na toj otpisanoj pruzi. Svaka čast na uloženom trudu i vještom savladavanju raznih prepreka i svakojakih opasnosti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZVONE 141 Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Pruga najprije na početku rata nije radila, a onda se uspostavilo nešto prometa, valjda na relaciji Petrinja - Vojnić. Saobraćaj na pruzi je potpuno zaustavljen nakon nesreće sa podmetnutom minom, kojom prilikom je poginulo troje ljudi. Nemam predstavu gdje je mina podmetnuta, ali mi se čini da je to bilo negdje na Kordunu. Takođe sam zaboravio i koje godine se to desilo; mislim da je bilo 1993., najdalje 1994. Nakon rata, područje kuda pruga prolazi praktično je opustjelo, tako da mi djeluje sasvim logičnom da je sve zaraslo i propalo. Baš neki dan mi je otac pričao da je na pruzi NS-Subotica, koridor 10, prije samo 12 godina, postojala čitava stanica Rumanka, koja je ubrzo poslje toga ukinuta. Danas jedva iz voza možete razaznati mjesto gdje se stanica nalazila. I sve to nadomak Novog Sada, tako da nije čudo da su dignute čitave sekcije pruge koja prolazi kroz polupusta područja. nije RUMANKA,nego RUMENKA.Al to mjesto je malo dalje od kolodvora. Quote okrece se kolo srece podje naprijed pa se vrati... Link to comment Share on other sites More sharing options...
krkan1 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Znam, ali sam tek sad uvidio grešku u kucanju. O ovom konkretnom slučaju je i DTD između pruge i sela, a ima 3km zračne linije. Nego da se vratimo pomalo na temu: vidim da su se pružni prijelazi (mislim na šine koje prelaze preko asvalta) očuvali i po desetak-petnaest godina poslje rata. Nikad mi neće biti jasno zašto cestari, ako je već pruga izvan pogona, ne izvade tih 10m šina na mjestima pružnih prelaza. Nerjetko se dešava da čitava pruga bude dignuta, a šine ostanu samo na mjestima pružnih prelaza (opet, primjer u Vojvodini je pruga Vrbas-Bečej, čiji prelazi i poslje 30 godina stoje na izlazu iz Vrbasa i Srbobrana). Da li neki propisi određuju ovakav razvoj situacije ili je samo u pitanju aljkavost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Znam, ali sam tek sad uvidio grešku u kucanju. O ovom konkretnom slučaju je i DTD između pruge i sela, a ima 3km zračne linije. Nego da se vratimo pomalo na temu: vidim da su se pružni prijelazi (mislim na šine koje prelaze preko asvalta) očuvali i po desetak-petnaest godina poslje rata. Nikad mi neće biti jasno zašto cestari, ako je već pruga izvan pogona, ne izvade tih 10m šina na mjestima pružnih prelaza. Nerjetko se dešava da čitava pruga bude dignuta, a šine ostanu samo na mjestima pružnih prelaza (opet, primjer u Vojvodini je pruga Vrbas-Bečej, čiji prelazi i poslje 30 godina stoje na izlazu iz Vrbasa i Srbobrana). Da li neki propisi određuju ovakav razvoj situacije ili je samo u pitanju aljkavost? Koliko ja znam (a neki insajder će me ispraviti ako griješim), postoji nekoliko koraka u procesu likvidacije neke pruge. Da ih sad ne nabrajam. U svakom slučaju, željeznica se jako sporo odriče svojih pretenzija na pojas u kojemu je infrastruktura. Sljedstveno tome, infrastrukturnu opremu može i smije izvaditi samo željezničko poduzeće - sve ostalo su ilegalne radnje Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
krkan1 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Evo sad istražih po izvorima dostupnim na netu, nesrećna diverzija se dogodina 14.07.1993. u okolini Gline. Provjerom na interaktivnom kalendaru utvrdio sam da je taj dan bio srijeda, što je sajamski dan u Glini. Nisam, naime, siguran da li je šinobus, i kad je vozio, išao svaki dan, ili samo pojedinih dana u nedjelji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Ja se sjećam kolodvora/stanice Rumenka, koji se nalazio između Novog Sada (točnije rasputnice Sajlovo) i Kisača. Kada sam zadnji put putovao tom prugom (1986.) ovo službeno mjesto već je bilo - ako se dobro sjećam - ukinuto i zgrade su izgledale kao napuštene. Ukrsnica Rumenka je izgrađena tamo negde pred kraj 70'tih godina. Zgrada je izgledala identično kao i ukrsnica Karlovački Vinogradi na pruzi N.Sad-Stara Pazova. Negde 1983/4 osoblje je povučeno i zgrada je ostala na milost i nemilost vremenu. I dan danas postoji KM mreža na prvom koloseku(za kolosek nisam siguran da nije dignut,jer se od travuljine ništa ne vidi). Slično kao i Rumenka tako je,na primer,prošla stanica Ivanković(pruga Segedin- Subotica-Sombor-Bogojevo),samo je njen rok trajanja bio "malo" duži(1869 - 1968 ).I tu još uvek ima tragova infrastrukture. Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Kolodvori u Gvozdu i Topuskom nisu srušeni slučajno,već uz blagoslov HŽ-ja.Naročito Gvozd,temeljito su srušili čak i utovarnu rampu sa skladištem uz prvi kolosijek. :po guzi: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gordana357 Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Odlican putopis,svaka cast.Gledajuci sve ovo sjetio sam se jedne anegdote vezane za "Micansku prugu" kako smo je od milja zvali tj.prugu Sisak Pred.(Caprag)-Karlovac.Krajem 80.-tih putovao jedan covjek koji je poslije II sv.rata kao djete kolonizirao u Vojvodinu,i ide malo u posjetu rodjacima na Baniju.Kako je presjedao u Capragu na sinobus za Glinu zamoli strojovodju da sjedne kod njega da malo vidi rodnu grudu.Ovaj mu dozvoli i kad su izlazili iz Capraga prema Petrinji neposredno iza rampe stoji signalna oznaka APB sa strelicom na dolje (svrsetak APB-a).I pita on strojovodju sta znaci ta tabla sa slovima APB a ovaj mu odgovori u zafrkanciji "Autonomna Pokrajina Banija".I covjek to prihvati odusevljeno uz komentar:"svaka cast nisam znao da su dobili Pokrajinu." 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Jučer sam bio u Banskom Grabovcu. Uzeo sam si pola sata za obići ostatke kolodvora i još dvije lokacije. Kolodvorska zgrada još stoji ali su tračnice i pragovi na kolodvoru gotovo u potpunosti počupane i odvežene. Slike govore više od riječi. 1 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Nekada bili kolosijeci Ovu tračnicu su "zaboravili" 1 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 ŽCP nadomak Gline smijer B.Grabovac smijer Glina ŽCP na nasipu u blizini B.Grabovca Prošlogodišnju lokaciju nisam obilazio nadam se da tamo pruge još uvijek ima. 1 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyperion Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 U subotu 31.ožujka ekipa forumaša u sastavu (abecednim redom) bubimir_1, drstoka, gomulka014, Portos, Renato, seabral, Stanley i Toma obišla je trasu bivše pruge Sisak Caprag - Karlovac. Točno 5 godina kasnije smo ja i seabral išli hodati prugom, koja je u jednakom stanju (Harmica - Imeno). Uz to je takoder bila subota. Odličan putopis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Koliko ja znam (a neki insajder će me ispraviti ako griješim), postoji nekoliko koraka u procesu likvidacije neke pruge. Da ih sad ne nabrajam. U svakom slučaju, željeznica se jako sporo odriče svojih pretenzija na pojas u kojemu je infrastruktura. Sljedstveno tome, infrastrukturnu opremu može i smije izvaditi samo željezničko poduzeće - sve ostalo su ilegalne radnje Bilo kako bilo, trase se željeznica ne bi trebala odreći-ako ne za ponovnu uspostavu prometa, a ono jednog dana za zanimljivu biciklističku rutu Quote Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Za ove povađene tračnice u Banskom Grabovcu prije bi rekao da je netko mrknuo.Nije Hž-ov stil vađenja šina.Oni su povadili dio od Karlovca do Utinje,ovo dalje im nije bilo zanimljivo jer su to već prije bile stare tračnice.Jesu li srušili još koji kolodvor osim Gvozda i Topuskog? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
locomotion Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Pošto vidim da je topic zamro prije cca 3 godine. Ekipa svaka čast na trudu..jer ste zabilježili etapu propadanja ove pruge. Pruga je praktički komplet rastavljena u posljednjih par godina. Veći dijelovi pruge koju ste slikali više ne postoje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni SK Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 U početku nakon što su izvadili kolosijek, trasa je bila baš lijepo očišćena, kao biciklistička staza, neki su ljudi znali ići biciklom iz Siska do Petrinje i obratno. Danas, trasa zarasla u gore stanje nego sto je bila kada je kolosijek postojao. Iskreno, na neki način sam optimist i nadam se jednom Švedu na toj pruzi u nekoj budućnosti ali opet.. teško. U Capragu je bilo u planu također i 1.kol uključit u APB i staviti signale upravo zbog Šveda koji bi prometovao Caprag-Petrinja, ali na kraju je ostalo samo na planovima, ništa se do sada nije pomaknulo. Isto tako i uključivanje 7.kol u APB i postavljanje signala i ugradnja automatskih skretnica, no da neidem dalje u off topic.. Htio bi samo još reći da sam ovaj putopis čitao još i prije nego sam bio registriran na forum i mogu samo reći jedan VELIKI palac gore i barem nek ostane zapisano i ovjekovječeno kako je sve izgledalo dok je pruga još postojala, s obzirom da je danas izvađeno komplet sve.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 14 godina nakon prvog putopisa odlučio sam jedno popodne iskoristiti za krug Banijom. Kretao sam se rutom Zagreb - Pisarovina - Prkos Lasinjski - Skakavac - Utinja - Vojišnica - Crevarska Strana - Bović - Lasinja - Pisarovina - Zagreb. Tragovi pruge su mnogo manje vidljivi no prije 14 godina, kolodvori i postaje su u ruševnom stanju, kolosijeka nema gotovo nigdje... Na prugu sam izbio nešto istočnje od kolodvora Skakavac. Pogled prema zapadu. Stajalište Udbina-Sjeničak Kod sela Manjerović, pedesetak metara od ceste se nalaze ostaci mosta (nisam pronašao ime vodotoka). Kolodvor Utinja Spomen ploča poginulima u NOB-u Peron Ikonografija iz 1991 pozdrav toma 6 2 Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 Nekadašnji putni prijelaz južno od kolodvora Utinja Utinja Vrelo Novija zgrada koja je bila dučan pozdrav toma 6 1 Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.