seabral Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 (edited) Danas sam pokušao pronaći tragove bivšeg industrijskog kolosijeka prema Zagrebačkom velesajmu. Pruga je s područja Velesajma izvađena prije nekih 4-5 godina. Kolosijek je prolazio kroz Kajzericu, presijecao Aveniju Dubrovnik (bila su izvedena i križanja s tramvajima), te kroz Trnsko se polagano penjao prema nasipu pruge prema Sisku, gdje se kod Klare spajao s glavnom prugom prema Sisku. Nadao sam se da ću naći dosta tragova, međutim izgleda da sam stigao koju godinu prekasno. Većina pruge je povađena, tragovi su zaliveni asfaltom, na mjestima gdje je pruga prolazila kroz Trnsko je napravljena je nova cestovna infrastruktura i parkovi, tako da se tragovi tog kolosijeka zapravo samo još ponegdje naziru. Ostaci pruge, preliveni asfaltom pred ulazom u Velesajam Trasa industrijskog kolosijeka kroz Kajzericu vodi kroz ovo šipražje Kolosijek je većinom izvađen, a ono što je preostalo ovdje i nije baš jednostavno pronaći Što smo bliže Aveniji Dubrovnik, to se pruga bolje vidi Flora (tu sam sreo i jedan primjerak faune, ali nije imao ogrlicu i podmuklo je režao, pa sam ga obišao u malo većem luku) Ovaj signal pamti i bolje dane Nakon autopraone pruga naprasno nestaje Pogled s druge strane Avenije Dubrovnik ... tragovi kolosijeka su vidljivi, isto kao i pripadajuća signalizacija na ulici. Tu je donedavno industrijski kolosijek križao tramvajsku prugu. U Trnskom pruge više nema, ali ostao je signal Koridor pruge među zgradama Ovuda se kolosijek u blagom nagibu prenjao prema nasipu pruge prema Klari (Sisku) Samo povremeno se još mogu vidjeti tračnice Trasa bivše pruge se i dalje lagano penje prema glavnom nasipu Ovdje je napravljen novi most, a trasa bivšeg industrijskog kolosijeka je nakratko prekinuta Novi most ima predviđeno mjesto za drugi kolosijek, ali taj sigurno neće voditi prema Velesajmu Pogled s mostića prema dolje "Kroz pustinju i prašumu" dalje prema Klari .... Još malo pa smo stigli na visinu glavnog nasipa Odjednom se počinju nazirati barem nekakvi tragovi pruge, tj pragovi ... tračnicama niti traga ... Neobično proširenje bez vegetacije ... da nije kemijski vlak zabunom špricao u krivom smjeru ? Razdvajanje pruga prema Zagrebu i Hrvatskom Leskovcu. Lijevi kolosijek se očito znatno manje koristi od desnog, a onog skroz desnog više nigdje nema ... Kod ŽCP-a trasa industrijskog kolosijeka dosiže visinu nasipa glavne pruge U ovom momentu na ŽCP-u se spušta rampa, a približava se rijedak gost na ovim prugama ... trenutno se upravo ovaj Šved iščekuje u drugim dijelovima Lijepe naše Šveđani ovuda sigurno ne prevoze putnike Iza ŽCP-a je skretnica gdje su se odvajali vlakovi prema Velesajmu. Bilo pa prošlo ... Ovako danas završava nekadašnji kolosijek prema Zagrebačkom velesajmu Edited November 23, 2023 by seabral obnovljene fotke 1 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
STIB Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 Izvrsno! Ja se sjećam (ne baš sasvim jasno) nekih novinskih diskusija o sigurnosti križanja ove pruge s tramvajskom prugom u Aveniji Dubrovnik. Čini mi se da je prvo križanje bilo izvedeno relativno jednostavno, ali se onda zahtijevalo da se opremi posebnom signalizacijom. Tako je onda i napravljeno (popravljeno), ali nisam siguran da je nakon što su u signalizaciju uloženi nemali novci tom prugom više prošao ijedan vlak. Ima li netko precizniju evidenciju o datumima? Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
bubimir_1 Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 Bio sam i ja tu, sliko ali sam očito zaboravio na tu sliku da se raspitam kam pripada ova trasa... Pardon kaj sam se ubacio.. Quote Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...
drstoka Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 hihi, ja sam išao to trasom dok je još bila cijela potpuno. Imao sam jedno 10 - max 12 godina i već onda sam bio totalno lud za vlakovima. Quote #1 truth hurts #2 It's hard not to hate..
Portos Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 Unutar ZG velesajma ima još puuuno tračnica. Inače prvo križište tramvajske pruge sa kolosijekom 1435 bilo je izvedeno tako kvalitetno, da se uleglo pri prelasku prvog vlaka. Pa su pod hitno naručili drugo koje su slagali pod šatorima do pred samo otvorenje ZG prstena. No malo je vlakova onuda prošlo. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
x-type Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 jao vidi Klara! nije me bilo tu 100 godina. zapravo, otkako sam ko klinac sa sestričnom stavljao kamenje na tračnice i čekao nešt brzo za Split da ih samelje Quote
VICTOR Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 Sjajna reportaža...ko zna kak je izgledalo kad je dizelka brundala među zgradama Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!
Stanley Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 Seabral, dobre su ti ove arheološke iskopine! Sjajna reportaža...ko zna kak je izgledalo kad je dizelka brundala među zgradama A trebao si doživjeti da sjediš u fićeku ili škodilaku na aveniji i čekaš da prođe vlak za Velesajam, a između zgrada i preko ulice dimi 22! Quote Serija 05 je zakon!
drstoka Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 ima li igdje kakva slika kak vlak ide prek avenije ili među zgradama? Quote #1 truth hurts #2 It's hard not to hate..
Fitz Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 A zakaj su to uopce zvadili van? Kaj onim skladistima na ZV i u krajnjem slucaju odredjenim sajmovima na ZV pruga uopce nije mogla koristit??? Quote
seabral Posted August 13, 2007 Author Posted August 13, 2007 A trebao si doživjeti da sjediš u fićeku ili škodilaku na aveniji i čekaš da prođe vlak za Velesajam, a između zgrada i preko ulice dimi 22! Kako su u doba 22-ki rješavali osiguranje prijelaza pruge preko ceste ? Je li bila neka ekipa koja je stala ispred automobila i mahala zastavicama ili ... ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
STIB Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 Kako su u doba 22-ki rješavali osiguranje prijelaza pruge preko ceste ? Je li bila neka ekipa koja je stala ispred automobila i mahala zastavicama ili ... ?Mislim da je bilo baš tako, ali ne mogu reći da se sjećam konkretnog slučaja... Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
seabral Posted August 13, 2007 Author Posted August 13, 2007 A zakaj su to uopce zvadili van? Kaj onim skladistima na ZV i u krajnjem slucaju odredjenim sajmovima na ZV pruga uopce nije mogla koristit??? Dobro pitanje. Zakaj su prugu vadili van, kad bi ih manje koštalo da su ju ostavili tamo di je bila, a još su ju mogli povremeno i koristiti ... Pruga unutar velesajma je bila u relativno dobrom stanju. Čudna neka logika ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Renato Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 A zakaj su to uopce zvadili van? Kaj onim skladistima na ZV i u krajnjem slucaju odredjenim sajmovima na ZV pruga uopce nije mogla koristit??? Dobro pitanje. Zakaj su prugu vadili van, kad bi ih manje koštalo da su ju ostavili tamo di je bila, a još su ju mogli povremeno i koristiti ... Pruga unutar velesajma je bila u relativno dobrom stanju. Čudna neka logika ... Prije par godina sam prosao istom trasom i jos je pruga bila kompletna (osim preko Av. Dubrovnik). Cak nije bila ni zarasla, malo trave ali bez drveca. Quote
Stanley Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 Kako su u doba 22-ki rješavali osiguranje prijelaza pruge preko ceste? Je li bila neka ekipa koja je stala ispred automobila i mahala zastavicama ili ... ? STIB je u pravu, koliko se ja sjećam bilo je upravo tako. Inače, ja tu prugu prema i u okviru ZV-a najviše pamtim po izloženim željezničkim vozilima. Tu sam, recimo, prvi put vidio novi novcati Gošin vagon Y (današnji Bl). Bilo je to, mislim, 1964., a prvo ga je na mreži ex JŽ uvelo u promet ŽTO Sarajevo. U jesen 1965. takvim vagonom putovao sam iz Zagreba u Sarajevo. Tom prugom je došla i prva 441 (HŽ 1041), koja je bila predstavljena javnosti sa JŽ oznakama upravo na ZV-u. Mislim da je to bilo 1965. ili 1966. Negdje na tavanu imam fotku iz jedne knjige, morao bih potražiti. Uglavnom, šezdesetih je na ZV-u bila prava raskoš od željezničkih vozila. Jedne godine, ne sjećam se više koje, bilo je izloženo nekoliko pružnih dizalica raznih veličina, o čemu sam već negdje pisao na Forumu. E, sad, možemo razglabati do sutra o usponima i padovima ZV-a, o eventualnom izlaganju novoh Cro-vlaka za prigradski promet, o... To bi bilo pišanje u vjetar jer pruge više nema, a po meni nije trebalo žuriti s njezinim micanjem. Quote Serija 05 je zakon!
x-type Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 kad je prošao zadnji vlak preko Avenije Dubrovnik i koje lokomotive su sve tu išle? Quote
ErrAseR Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 vlak nikad nije prošao, manevarski sastav je prolazio je samo 2132 i eventualno 2041,2043... jednom prigodom nakon što je popravljena signalizacija (cca 95-96g.) imao sam bliskiji sustret sa tramvajem kada mi je zetovac brojao "sve po spisku" jer ima prednost gurao sam neke gbs-ove u velesajam i stao loksom na tramvajskoj pruzi par minuta jer su manevristi pokušavali otključat hrđavu iskliznicu sa druge strane ceste... Quote
seabral Posted August 14, 2007 Author Posted August 14, 2007 jednom prigodom nakon što je popravljena signalizacija (cca 95-96g.) imao sam bliskiji sustret sa tramvajem kada mi je zetovac brojao "sve po spisku" jer ima prednost gurao sam neke gbs-ove u velesajam i stao loksom na tramvajskoj pruzi par minuta jer su manevristi pokušavali otključat hrđavu iskliznicu sa druge strane ceste... Kaj za njih nije vrijedila ona signalizacija ... Gdje je bila ta iskliznica ? Tamo kod autopraone ili dalje prema onom signalu za suprotni smjer ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
kaubojac Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Koliko se sjećam za jednog velesajma prošao cijeli vlak mislim da je bio Pendolino ili nešto za velike brzine. Bio sam u njemu i divio se. Bijaše to negdje između 1995 i 1997 dok sam pohađao školu u Zg-u. Već pomalo izblijedile uspomene Quote http://vlakovi-ri-hr.4rumer.com/index.htm
x-type Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 vlak nikad nije prošao, manevarski sastav je e daj, znaš po čemu ćeš dobit s tim željezničarskim forama ovo s Pendolinom zvuči fantastično! mislim da bi fotka toga vrijedila bogatstvo! Quote
thomcro Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Dajte mi malo vremena, mislim da ja imam negdje sliku Pendolina na Velesajmu. Samo je treba naći. Imam jako puno slika za modele koje sam sačuvao pa je treba naći u hrpetini. Quote
Brunoh Posted January 21, 2008 Posted January 21, 2008 Dajte mi malo vremena, mislim da ja imam negdje sliku Pendolina na Velesajmu. Samo je treba naći. Imam jako puno slika za modele koje sam sačuvao pa je treba naći u hrpetini. I meni je to poznato. Sječam se i ja te fotke. Quote
Rudolf T Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Koliko je meni poznato, ZV je jos uvijek vlasnik te pruge. Quote
ICE-3M Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Našao sam novinski izrezak sa slikom Pendolina na velesajmu, to je bilo koliko se ja sječam 1995 i bio je sajam prometa istovremeno sa autoshow-om http://img51.imageshack.us/i/img0185mw.jpg/ Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.