Jump to content

Bivši industrijski kolosijek prema Zagrebačkom velesajmu


seabral
 Share

Recommended Posts

Danas sam pokušao pronaći tragove bivšeg industrijskog kolosijeka prema Zagrebačkom velesajmu. Pruga je s područja Velesajma izvađena prije nekih 4-5 godina. Kolosijek je prolazio kroz Kajzericu, presijecao Aveniju Dubrovnik (bila su izvedena i križanja s tramvajima), te kroz Trnsko se polagano penjao prema nasipu pruge prema Sisku, gdje se kod Klare spajao s glavnom prugom prema Sisku. Nadao sam se da ću naći dosta tragova, međutim izgleda da sam stigao koju godinu prekasno. :sad: Većina pruge je povađena, tragovi su zaliveni asfaltom, na mjestima gdje je pruga prolazila kroz Trnsko je napravljena je nova cestovna infrastruktura i parkovi, tako da se tragovi tog kolosijeka zapravo samo još ponegdje naziru.


Ostaci pruge, preliveni asfaltom pred ulazom u Velesajam
P8120001.jpg


Trasa industrijskog kolosijeka kroz Kajzericu vodi kroz ovo šipražje
P8120003.jpg
P8120006.jpg

Kolosijek je većinom izvađen, a ono što je preostalo ovdje i nije baš jednostavno pronaći
P8120011.jpg

Što smo bliže Aveniji Dubrovnik, to se pruga bolje vidi :grin:
P8120015.jpg
P8120017.jpg



Flora
P8120016.jpg
(tu sam sreo i jedan primjerak faune, ali nije imao ogrlicu i podmuklo je režao, pa sam ga obišao u malo većem luku) ;)

Ovaj signal pamti i bolje dane
P8120021.jpg

Nakon autopraone pruga naprasno nestaje
P8120022.jpg


Pogled s druge strane Avenije Dubrovnik ... tragovi kolosijeka su vidljivi, isto kao i pripadajuća signalizacija na ulici. Tu je donedavno industrijski kolosijek križao tramvajsku prugu.
P8120027.jpg


U Trnskom pruge više nema, ali ostao je signal
P8120029.jpg


Koridor pruge među zgradama
P8120030.jpg


Ovuda se kolosijek u blagom nagibu prenjao prema nasipu pruge prema Klari (Sisku)
P8120034.jpg

Samo povremeno se još mogu vidjeti tračnice
P8120035.jpg
P8120039.jpg

Trasa bivše pruge se i dalje lagano penje prema glavnom nasipu
P8120041.jpg
P8120044.jpg

Ovdje je napravljen novi most, a trasa bivšeg industrijskog kolosijeka je nakratko prekinuta
P8120045.jpg

Novi most ima predviđeno mjesto za drugi kolosijek, ali taj sigurno neće voditi prema Velesajmu
P8120046.jpg
P8120048.jpg


Pogled s mostića prema dolje
P8120047.jpg


"Kroz pustinju i prašumu" dalje prema Klari .... :mrgreen:
P8120050.jpg

Još malo pa smo stigli na visinu glavnog nasipa
P8120051.jpg
P8120054.jpg
P8120056.jpg

Odjednom se počinju nazirati barem nekakvi tragovi pruge, tj pragovi ... tračnicama niti traga ...
P8120057.jpg
P8120062.jpg

Neobično proširenje bez vegetacije ... da nije kemijski vlak zabunom špricao u krivom smjeru ? ;)
P8120064.jpg
P8120067.jpg
P8120068.jpg


Razdvajanje pruga prema Zagrebu i Hrvatskom Leskovcu. Lijevi kolosijek se očito znatno manje koristi od desnog, a onog skroz desnog više nigdje nema ... :cry:
P8120082.jpg

Kod ŽCP-a trasa industrijskog kolosijeka dosiže visinu nasipa glavne pruge
P8120071.jpg

U ovom momentu na ŽCP-u se spušta rampa, a približava se rijedak gost na ovim prugama ... trenutno se upravo ovaj Šved iščekuje u drugim dijelovima Lijepe naše :mrgreen:
P8120073.jpg

Šveđani ovuda sigurno ne prevoze putnike :mrgreen:
P8120074.jpg


Iza ŽCP-a je skretnica gdje su se odvajali vlakovi prema Velesajmu. Bilo pa prošlo ... :sad:
P8120079.jpg

Ovako danas završava nekadašnji kolosijek prema Zagrebačkom velesajmu :sad:
P8120081.jpg

Link to comment
Share on other sites

Izvrsno!

Ja se sjećam (ne baš sasvim jasno) nekih novinskih diskusija o sigurnosti križanja ove pruge s tramvajskom prugom u Aveniji Dubrovnik. Čini mi se da je prvo križanje bilo izvedeno relativno jednostavno, ali se onda zahtijevalo da se opremi posebnom signalizacijom.

Tako je onda i napravljeno (popravljeno), ali nisam siguran da je nakon što su u signalizaciju uloženi nemali novci tom prugom više prošao ijedan vlak.

Ima li netko precizniju evidenciju o datumima?

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Unutar ZG velesajma ima još puuuno tračnica. Inače prvo križište tramvajske pruge sa kolosijekom 1435 bilo je izvedeno tako kvalitetno, da se uleglo pri prelasku prvog vlaka. Pa su pod hitno naručili drugo koje su slagali pod šatorima do pred samo otvorenje ZG prstena. No malo je vlakova onuda prošlo.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Seabral, dobre su ti ove arheološke iskopine! :mrgreen:

 

Sjajna reportaža...ko zna kak je izgledalo kad je dizelka brundala među zgradama :)

 

A trebao si doživjeti da sjediš u fićeku ili škodilaku na aveniji i čekaš da prođe vlak za Velesajam, a između zgrada i preko ulice dimi 22!

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

A trebao si doživjeti da sjediš u fićeku ili škodilaku na aveniji i čekaš da prođe vlak za Velesajam, a između zgrada i preko ulice dimi 22!

Kako su u doba 22-ki rješavali osiguranje prijelaza pruge preko ceste ? Je li bila neka ekipa koja je stala ispred automobila i mahala zastavicama ili ... ?

Link to comment
Share on other sites

Kako su u doba 22-ki rješavali osiguranje prijelaza pruge preko ceste ? Je li bila neka ekipa koja je stala ispred automobila i mahala zastavicama ili ... ?
Mislim da je bilo baš tako, ali ne mogu reći da se sjećam konkretnog slučaja... :hm

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

A zakaj su to uopce zvadili van? Kaj onim skladistima na ZV i u krajnjem slucaju odredjenim sajmovima na ZV pruga uopce nije mogla koristit???

Dobro pitanje. Zakaj su prugu vadili van, kad bi ih manje koštalo da su ju ostavili tamo di je bila, a još su ju mogli povremeno i koristiti ... Pruga unutar velesajma je bila u relativno dobrom stanju.

Čudna neka logika ... :?

Link to comment
Share on other sites

A zakaj su to uopce zvadili van? Kaj onim skladistima na ZV i u krajnjem slucaju odredjenim sajmovima na ZV pruga uopce nije mogla koristit???

Dobro pitanje. Zakaj su prugu vadili van, kad bi ih manje koštalo da su ju ostavili tamo di je bila, a još su ju mogli povremeno i koristiti ... Pruga unutar velesajma je bila u relativno dobrom stanju.

Čudna neka logika ... :?

 

Prije par godina sam prosao istom trasom i jos je pruga bila kompletna (osim preko Av. Dubrovnik). Cak nije bila ni zarasla, malo trave ali bez drveca.

Link to comment
Share on other sites

Kako su u doba 22-ki rješavali osiguranje prijelaza pruge preko ceste? Je li bila neka ekipa koja je stala ispred automobila i mahala zastavicama ili ... ?

 

STIB je u pravu, koliko se ja sjećam bilo je upravo tako.

Inače, ja tu prugu prema i u okviru ZV-a najviše pamtim po izloženim željezničkim vozilima. Tu sam, recimo, prvi put vidio novi novcati Gošin vagon Y (današnji Bl). Bilo je to, mislim, 1964., a prvo ga je na mreži ex JŽ uvelo u promet ŽTO Sarajevo. U jesen 1965. takvim vagonom putovao sam iz Zagreba u Sarajevo.

Tom prugom je došla i prva 441 (HŽ 1041), koja je bila predstavljena javnosti sa JŽ oznakama upravo na ZV-u. Mislim da je to bilo 1965. ili 1966. Negdje na tavanu imam fotku iz jedne knjige, morao bih potražiti.

Uglavnom, šezdesetih je na ZV-u bila prava raskoš od željezničkih vozila. Jedne godine, ne sjećam se više koje, bilo je izloženo nekoliko pružnih dizalica raznih veličina, o čemu sam već negdje pisao na Forumu.

E, sad, možemo razglabati do sutra o usponima i padovima ZV-a, o eventualnom izlaganju novoh Cro-vlaka za prigradski promet, o... To bi bilo pišanje u vjetar jer pruge više nema, a po meni nije trebalo žuriti s njezinim micanjem.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

vlak nikad nije prošao, manevarski sastav je :mrgreen:

prolazio je samo 2132 i eventualno 2041,2043...

jednom prigodom nakon što je popravljena signalizacija (cca 95-96g.) imao sam bliskiji sustret sa tramvajem kada mi je zetovac brojao "sve po spisku" jer ima prednost :roll:

gurao sam neke gbs-ove u velesajam i stao loksom na tramvajskoj pruzi par minuta jer su manevristi pokušavali otključat hrđavu iskliznicu sa druge strane ceste...

Link to comment
Share on other sites

jednom prigodom nakon što je popravljena signalizacija (cca 95-96g.) imao sam bliskiji sustret sa tramvajem kada mi je zetovac brojao "sve po spisku" jer ima prednost :roll:

gurao sam neke gbs-ove u velesajam i stao loksom na tramvajskoj pruzi par minuta jer su manevristi pokušavali otključat hrđavu iskliznicu sa druge strane ceste...

Kaj za njih nije vrijedila ona signalizacija ... :roll:

 

Gdje je bila ta iskliznica ? Tamo kod autopraone ili dalje prema onom signalu za suprotni smjer ?

Link to comment
Share on other sites

Koliko se sjećam za jednog velesajma prošao cijeli vlak mislim da je bio Pendolino ili nešto za velike brzine. Bio sam u njemu i divio se. Bijaše to negdje između 1995 i 1997 dok sam pohađao školu u Zg-u. Već pomalo izblijedile uspomene

Link to comment
Share on other sites

vlak nikad nije prošao, manevarski sastav je :mrgreen:

e daj, znaš po čemu ćeš dobit s tim željezničarskim forama :mrgreen:

 

ovo s Pendolinom zvuči fantastično! mislim da bi fotka toga vrijedila bogatstvo!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Dajte mi malo vremena, mislim da ja imam negdje sliku Pendolina na Velesajmu. Samo je treba naći. Imam jako puno slika za modele koje sam sačuvao pa je treba naći u hrpetini.

I meni je to poznato. Sječam se i ja te fotke.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...