Bjosip Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Seabral...hvala za ovaj odličan putopis...na ovoj pruzi sam započeo svoj radni vek strojovođe...i srce me boli kad vidim ove slike napuštenih kolodvora i urušene infrastrukture,sa brzima 628/629 i 1781/1780 smo tu vozili sa 70km/h stim da smo od Novog Dalja do Trpinje vozili sa 100km/h...samo 8.pozicija i ples 661 lokomotive. Od Dalja do Osijeka je bilo malo lošija infrastruktura...brzina 50 km/h,ali stanične zgrade u super stanju...naročito Nemetin.Od Osijeka do Vinkovaca brzina 100 km/h sa 7-8 preloma brzine...e tu se pokazalo ko je kakav majstor...843/842...12 pulmana i 661... Još jednom hvala...pozzz iz Subotice Quote Samo par miliona ljudi imaju sreću da žive u Srbiji...ostali nemaju tu sreću ali imaju sve ostalo
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Hvala OGY-ju, Pfaffu i Bjosipu, a i svima ostalima na strpljenju. Slijedi nastavak putopisa. Krenuo sam prema mjestu Dalj. Crkveni toranj se vidio u daljini, odmah sam pronašao traktorski put među njivama, pa je put izgledao jednostavan i logičan. Računao sam da ću ovih 2 km proći za nekih pola sata. Pogled prema Dalju Pogled prema ex-kolodvoru .... s ove strane mu je nemoguće prići Ali ... Crkveni toranj je odličan putokaz u kojem smjeru treba krenuti, ali pokazalo se da to sve i nije tako jednostavno. Nisam računao s tim da staza kojom sam krenuo slijedi kanal koji malo-pomalo skreće s puta prema mjestu. U ravnici među njivama sam to uspio skužiti tek nakon nekoliko stotina metara hodanja u krivom smjeru. Naravno, kanal je bio predubok, pun šaša i nekakve vode i nisam našao načina da ga preskočim. Sunce je nemilosrdno pržilo i nije mi se baš vraćalo natrag, ali na kraju nije bilo druge, nego se vratiti i potražiti novi put ... ne želim sad citirati šta sam sve pri tome mislio Pronašao sam novu stazu, također utabanu brojnim traktorima i krenuo ispočetka ... Pri tome sam našao na ovaj stari znak ... simbolika je očita - tu je vrijeme (zauvijek ?) stalo Pogled prema Dalju ... ... i unatrag prema ex-kolodvoru Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Korak po korak, kaplja po kaplja znoja .... približavam se Dalju Lijepo ... Nakon pola sata dolazim do asfalta ... do centra mjesta je ostalo još 15 minuta hoda Pravoslavno groblje Glavna ulica Pravoslavna crkva se obnavlja Odvajam se od glavne cesta i dolazim do Dunava. Ova kuća sigurno pamti i bolje dane. Lijepi pogled bi bio još ljepši da neki lik nije upravo tada išao palio travu uz obalu Nizvodno .... Uzvodno ... Prekovodno ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Nije bilo previše vremena za romantiku ... ostali je obići još treći dio zacrtanog triangla, tj. vratiti se na kolodvor Dalj. A htio sam i napraviti sačekušu za dva vlaka koji stižu iz Vinkovaca i Osijeka. Povratak pored zgrade na obali Lijepa pitoma domaća životinja Pravoslavna crkva s druge, neobnovljene, strane Mještani su mi rekli da je željeznički kolodvor na kraju ove ulice ... uz dodatak da ću se nahodati do njega, jer do tamo ima oko 2,5 km Pa dobro .... barem hodanje mi nije strani pojam A nije niti tako ružno, za promjenu, hodati uz naseljene kuće i dvorišta Zelena polusrušena zgrada je bila znak da sam ponovno dospio do željezničke infrastrukture i zatvorio svoj veliki daljski triangl Back to the roots Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Prije nailaska Šveda iz Vinkovaca sam još imao vremena staviti sušiti mokru majicu sa sebe i razgledati ostatke nekadašnje infrastrukture Naravno, sve je uništeno Tu mi se pridružio i skretničar koji je došao dočekati dva vlaka. Radi uništene signalizacije, sav posao se obavlja ručno. Dok smo čekali vlakove, pričao mi je o povijesti kolodvora, trianglima, lošem stanju pruge, još gorim voznim redovima .... Pruga prema Osijeku I na drugu stranu ... Dolazak Šveda iz Vinkovaca. U prvom planu je skretničar koji se uklonio od vlaka Isti Šved, s druge strane. Odlazi prema Dalju i Erdutu. U povratku ću ga sačekati i krenuti s njim prema Vinkovcima Par minuta kasnije dolazi Šved iz pravca Osijeka Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Dok čekam vlak za Vinkovce, koristim priliku za naslikavanje daljskog kolodvora Stiže "moj" Šved iz Erduta prema Vinkovcima. Fotkam posljednju fotku daljskog kolodvora, ovaj put s dva vlaka. Simbolika koja podsjeća i priziva nekadašnja bolja vremena Put prema Vinkovcima sam proveo stojeći, s glavom kroz prozor. Istinabog, nakog cjelodnevnog cipelcuga su mi noge već tražile udobnost sjedala, ali glava je jednostavno tjerala van, u potrazi za novim motivima Novi Dalj, ovaj put iz vlaka. Ja sam bio jedini putnik u tom vlaku Borovo Trpinja Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 U nastavku pruga prolazi kroz naseljeno mjesto Dio pruge vodi uz Dunav. U daljini je Vukovar Nekad je i ova lampa svijetlila Vukovar Tri jablana na vjetru .... Borovo Spoj s prugom prema Vukovaru Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Kolodvor Vukovar Borovo naselje Ratom uništeni silos i pruga u ex-kolodvoru Bršadin Lipovača Danas je Bršadin Lipovača pusto stajalište Kuruza .... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Ostaci stajališne zgrade Bršadin Stajalište Bršadin se nalazi neposredno uz ŽCPR Nuštar U Vinkovcima se spajamo s koridorskom prugom Ovdje prelazim na brzi vlak do Zagreba, koji unatoč svom rangu stoji kod svake vrbe. U Vinkovcima fotkam jedan svijetli motiv ... Macosu koja od prije nepune dvije godine vozi novoobnovljenom prugom prema Osijeku. Kamo sreće da je takvih primjera više ... Za kraj, ponavljam sliku iz prvog posta s dva daljska triangla: nekadašnji željeznički i moj 11 km dugački cipelcug triangl. That's all, folks ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Pfaff Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Za kraj, ponavljam sliku iz prvog posta s dva daljska triangla: nekadašnji željeznički i moj 11 km dugački cipelcug triangl. Meni to više liči na diagram Brownovog gibanja! Bome si se dobro nahodao! Neopisivo me ljuti sveopća ljudska glupost (ne želim ulaziti u raspru o Domovinskom ratu - pogotovo ne ovog tjedna) u smislu uništavanja infrastrukture. Samo dokazuje koliko primitivaca još uvijek prebiva na ovim podnebljima. Pa zar nitko nije mislio da će to jednoga dana opet trebati? Buduć ne poznam te željezničke krajeve, išao sam provjeriti situaciju na onoj mojoj nekadašnjoj karti pa sam na kraju odlučio taj širi areal podijeliti s vama (Zahvatio sam malo više na sjever da i hadzibane nađe svoje mjesto pod suncem ) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Ćiro_bos Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Divan putopis i sumorne slike željezničke infrastrukture! I svugdje iste. Bilo u ratu ili miru kolosijeci zarastaju, skidaju se, zgrade urušavaju, materijal otuđuje, propada... Veliki pothvat, hvala seabral! pozdrav... Quote Posavina exspres
OGY Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Kak su skinuli nadstrešnicu u Dalju,samo se vidi veće ruglo od stanice,ajde barem sam vidio i jedno križanje.Imali li što teretnih vlakova? Quote
inflameswetrust Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Prekrasno Seabral! Oduševljen sam onime što si pokazao ovdje! Drago mi je što si prošao samim mjestom Dalj, mjestom koje se unatoč manjku posla, rasturenoj infrastrukturi i ostalim nedaćama, polako obnavlja i vraća nekadašnji sjaj. Kada bi barem i ova pruga bila te sreće... Moram se jedino složiti s Dnovakovicem oko jedne stvari, kad god netko iz metropole dolazi na istok, nikada se ne javi. Ja, doduše, sada nisam u Osijeku, ali bilo je dosta ljudi. Zar nas zbilja nitko ne voli? U svakom slučaju, vrhunski obavljen posao! Quote Moje fotografije.
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Imali li što teretnih vlakova? U Dalju i bližoj okolici nije bilo nijednog teretnog vagona na vidiku. Nakon obnove mosta prema Bogojevu, pisali smo na forumu o nekolicini teretnih vlakova preko tog mosta. A sad već dugo nismo ništa pisali .... možda naši somborski kolege znaju više ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
inflameswetrust Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Nakon obnove mosta prema Bogojevu, pisali smo na forumu o nekolicini teretnih vlakova preko tog mosta. A sad već dugo nismo ništa pisali .... možda naši somborski kolege znaju više ? Doslovno ništa. Prošle sezone repe, 4 vlaka s po nekoliko stotina tona. Ove godine još ništa Quote Moje fotografije.
hadzibane Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Prošle godine je bilo 4 para vozova sa repom.Ove godine,će,po svemu sudeći drumski lobi konačno odneti pobedu... Jedino ovo zajedničko preduzeće što se najavljuje možda može da oživi ovaj nepravedno zapostavljen pravac... Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
dnovakovic Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 seabral još jednom hvala ti na odličnom putopisu ! Poklanjam ti ovu topografsku kartu istočne Slavonije sa famoznim Daljskim trianglom koga sam ja ručno nacrtao..... Klikni na sliku radi uvećanja ! Quote Pozdrav iz Osijeka !
Stanley Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Maestro seabral, tvoje trapljenje se definitivno isplatilo. Ovo je jedan od najljepših i najzanimljivijih - nažalost i najtužnijih - putopisa na ovom forumu u posljednje vrijeme. Ne budi mi zamjereno dodati neke opaske. Ostaci stajališne zgrade Bršadin Kolodvorske. Bršadin je prije rata imao 4 kolosjeka i u njemu su bila česta križanja s teretnim vlakovima. Nekada je i Nuštar bio kolodvor i to s 3 kolosjeka. Da je riječ o bivšem kolodvoru jasno se vidi i po tipu zgrade. U stajalište je pretvoren krajem šezdesetih ili početkom sedamdesetih godina. Koliko se sjećam iz svojih prijeratnih putovanja, Nuštar je - premda stajalište - uvijek bio zaposjednut službenim osobljem. Šteta je što nisi snimio (a vjerojatno za to nisi ni znao) bivše ukrižje Trpinja, koje na predočenoj karti nije označeno. Nalazilo se između stajališta Borovo-Trpinja i kolodvora Novi Dalj, a imalo je 2 kolosjeka. Po svojoj konfiguraciji bilo je neobično i vjerojatno jedinstveno na prugama ex JŽ, jer nije imalo kolodvorsku zgradu već po jednu poveću stražarnicu (''vahtarnicu'') kod svake ulazno-izlazne skretnice. U vrijeme mojih putovanja Trpinja nije imala putnički promet, ali je bilo križanja s teretnim vlakovima. Događalo se da putnički vlak Subotica - Vinkovci (za)stane u Trpinji, ali samo da osoblje vlaka razmjeni s onima iz stražarnice nekakve papire. Upravo u Trpinji vidio sam krajem osamdesetih ''svoju'' posljednju živu parnjaču na hrvatskim prugama, a riječ je o JŽ 20 iz VV Sombor koja je išla strojno. Quote Serija 05 je zakon!
Dinko-KA Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Bravo Seabral, odličan putopis! Čestitam na uloženom trudu i izvrsnoj realizaciji. Quote Stari Bl-ovci su zakon!!!
Bjosip Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Maestro seabral, tvoje trapljenje se definitivno isplatilo. Ovo je jedan od najljepših i najzanimljivijih - nažalost i najtužnijih - putopisa na ovom forumu u posljednje vrijeme.Ne budi mi zamjereno dodati neke opaske. Ostaci stajališne zgrade Bršadin Kolodvorske. Bršadin je prije rata imao 4 kolosjeka i u njemu su bila česta križanja s teretnim vlakovima.. Da...kad se sjetim silnih dispozicija sa teretnim vlakovima...auuu naspavali smo se mnogo mnogo puta dok smo čekali da nas primi Vinkovci.... . Nekada je i Nuštar bio kolodvor i to s 3 kolosjeka. Da je riječ o bivšem kolodvoru jasno se vidi i po tipu zgrade. U stajalište je pretvoren krajem šezdesetih ili početkom sedamdesetih godina. Koliko se sjećam iz svojih prijeratnih putovanja, Nuštar je - premda stajalište - uvijek bio zaposjednut službenim osobljem.. Nuštar je po svojoj ulozi u reguliranju promjeta bila ODJAVNICA,opremljena likovnim signalima,a ujedno je bio i stajalište za putničke vlakove. Šteta je što nisi snimio (a vjerojatno za to nisi ni znao) bivše ukrižje Trpinja, koje na predočenoj karti nije označeno. Nalazilo se između stajališta Borovo-Trpinja i kolodvora Novi Dalj, a imalo je 2 kolosjeka. Po svojoj konfiguraciji bilo je neobično i vjerojatno jedinstveno na prugama ex JŽ, jer nije imalo kolodvorsku zgradu već po jednu poveću stražarnicu (''vahtarnicu'') kod svake ulazno-izlazne skretnice. U vrijeme mojih putovanja Trpinja nije imala putnički promet, ali je bilo križanja s teretnim vlakovima. Događalo se da putnički vlak Subotica - Vinkovci (za)stane u Trpinji, ali samo da osoblje vlaka razmjeni s onima iz stražarnice nekakve papire.. Tako je Stanley...putnički vlakovi su se retko zaustavljali u ukrsnici Trpinja...ponekad smo stali da odnesemo hranu i ponešto promjetniku i skretničaru,stvarno su tamo radili kao u nekoj pustoj zabiti. .Upravo u Trpinji vidio sam krajem osamdesetih ''svoju'' posljednju živu parnjaču na hrvatskim prugama, a riječ je o JŽ 20 iz VV Sombor koja je išla strojno. U Borovu su bile najljepše žene e djevojke sa ove pruge...tamo smo se nagledali ljepotica i ljepotica,a i bazen je bio pun ljepih djevojaka i žena...kad smo ulazili u Borovo onda je ruka sama krenula na sirenu,a i majstor i pomoćnik su blejali kroz prozor merkajući trenutnu ponudu. Nevjerovatno koliko mi se ovaj putopis dopao...vraćam film od prije 22-23 godine i slike su mi pred očima kao da sam dan danas tamo na nekom od vlakova sa 661 u 8.položaju. Quote Samo par miliona ljudi imaju sreću da žive u Srbiji...ostali nemaju tu sreću ali imaju sve ostalo
Toma Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Hvala na putopisu, i na vrlo lijepim fotkama! Nesto od toga za izlozbu, molim pozdrav sa ruba Sibira! toma Quote Three Blind Mice
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Još jednom hvala svima na vašim lijepim komentarima i na interesantnim nadopunama. Nadopunit ću svoj putopis starim voznim redom iz 1957. godine. Tu se vidi čitava štreka od Vinkovaca do Subotice. Moguće je vidjeti da su neki vlakovi nakon Novog Dalja skretali prema Osijeku, preko triangla čiji tragovi su zauvijek zarasli u neprohodnu šikaru. (Na istoj stranici se nalazi i red vožnje još dviju pruga iz Sombora. Iako je to ovdje OT, nisam iz uklanjao iz skenirane slike ... nije loše podsjetiti se na ta zlatna vremena.) Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Još bolje se skretanja iz Novog Dalja prema Osijeku mogu vidjeti na voznom redu broj 108, također iz 1957. godine. Ostali vozni redovi na toj stranici su, s izuzetkom trase Osijek-Beli Manastir, podsjetnik na još neke bivše pruge u okolici. A na sljedećoj stranici mi nije baš uspjelo skeniranje, pa se od prijeloma stranice ne vidi naslov prvog voznog reda. Radi se o nekadašnjoj trasi Ilača - Borovo. Kao što se može vidjeti, postojao je samo jedan par vlakova koji je išao čitavim putem od Ilače do Borova ... i to je upravo onaj koji je skretao na trianglu prema Osijeku (direktni vlak Šid - Osijek). Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted August 5, 2010 Author Posted August 5, 2010 Skenirao sam i vozni red iz 1938. godine. Čini se da tu (još) nije bilo putničkih vlakova preko zapadne strane daljskog triangla. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Stanley Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Skenirao sam i vozni red iz 1938. godine Zanimljivo! Kroz Dalj je prolazio direktni brzi vlak Paris - Bucuresti, a u sastavu drugih vlakova izravni vagoni Split - Bucuresti, Sušak - Timisoara i Nice - Ventimiglia - Bucuresti. Eto, tko je iz ovih krajeva imao love mogao je na Azurnu obalu bez presjedanja. Quote Serija 05 je zakon!
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.