Jump to content
zeljeznice.net

Bjosip

Članovi
  • Content Count

    242
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Neće...na jedvite jade su pristali da ostanu u saobraćaju 410/411 i 414/415...prema Subotici ostaju sva 3 para (340/341,342/343 i 344/345)...a prema Nišu neće da vozi 292/293 i 336/337...ostaje samo 490/491 i 334/335.
  2. Nažalost ta kompanija je definitivno najgora u Mađarskoj...vlasnik firme je Grampet grupa...sa čuvenim Stoicom na čelu...sreća vaša da lik nije uspeo da kupi HŽ Kargo...inače optužen je u Rumuniji za utaju više milijuna eura poreza...finansijski direktor njegove kompanije je izvršio samoubistvo,a on se našao u istražnom zatvoru...no navodno je pušten u kućni pritvor.Kompanija gubi poslove širom Mađarske...na udaru je kontroli Ministarstva saobraćaja zbog mnogih nepravilnosti...naročito zbog kršenja propisa o radnom vremenu mašinovođa...unazad mesec-dva dosta mašinovođa je dao otkaz i prešao kod drugih operatera ili se vratio nazad na MAV.Po platama su dno dna...ljudi im rade za kikiriki...slabo dolaze za Suboticu...gube poslove svaki dan...jedini spas je da vaša direkcija za železnicu uzme stvar u svoje ruke i natera ih u zakonsko poslovanje,jer definitivno love u mutnom u svakom pogledu.
  3. Da...isto je i kod nas na ŽS...pomoćnik obavlja sve gore navedene poslove...no uskoro će to obavljati strojovođa,jer se ne školuju više za pomoćnika...na lokomotivama već rade ili će da rade po dvojica strojovođa.
  4. U Americi lokomotive su posednute i tzv "kondukterom" koji pored mašinovođe obavlja dužnost i voznog manevriste i pomoćnika mašinovđe...moj prijatelj JŽ 441 je to lepo pojasnio...dakle bez obzira koliko je lokomotiva u sprezi na vozu su uvek dvojica.
  5. Upoznat sam sa radom 3-4 privatne kompanije iz Mađarske...i u pravu si...sve se rešava na poziv odozgo...ljudi su posle 20 godina odjednom ozdravili,vide,čuju,šećer im nije problem za prvu zdravstvenu grupu...jedini greh je da se ne jave na telefon...tada sledi žuti karton...a sledeći put im se uručuje crveni...dakle sve se može srediti.Privatni operateri su u prvi mah primali mašinovođe koje su otpustili sa MAV zbog krađe goriva,raznih vanrednih događaja i primali su i penzionere.Trenutno jedino MMV vrži obuku svojih mašinovođa,svi ostali privatni operateri konstantno traže mašinovođe...ne daj bože danas dobiješ otkaz na državnoj železnici tog dana te bar 3 operatera te kontaktira sa ponudom za posao...Nas u Srbiji ovo tek čeka...no neki su se već razigrali...potajno se kontaktiraju ljudi...samo se čeka momenat da Vlada odobri liberalizaciju tržišta...jedna subotička privatna kompanija ovih dana ima intervju sa 9 najboljih učenika iz Žoc-a...uzeli su iz škole podatke unazad 3 godine (po 3 najbolja učenika) i zvali momke na intervju...videćemo kako će se stvari odvijati.
  6. Voze...no sad malo više pažnje obraćaju na radno vreme...po pričama kolega sa MAV mašinovođe TrainHungarya nose nadimak "smrdljivko"...jer se po 2-3 dana ne kupaju...jer sad po dvojica idu na posebne mašinske listove i drugu upravljačnicu pokazuju kao mesto odmora između dve službe...niko ih ne želi da ih primi u kabinu kad putuju "reži".
  7. Zabrana rada u trajanju od 3 meseca je izrečena operateru TrainHungary u Mađarskoj...Nacionalni komitet za saobraćaj Mađarskog ministarstva saobraćaja je izrekao tu zabranu,a pored zabrane pala je i ogromna novčana kazna jer je MAŠINOVOĐA ZATEČEN DA NEPREKIDNO POSEDA LOKOMOTIVU U TRAJANJU OD 52 SATA OD MOMENTA JAVLJANJA U SLUŽBU...dakle svaki komentar je suvišan i nepotreban...muvaju sa radnim vremenom i kod nas u Subotici...
  8. Bjosip

    RCA - RCC Croatia

    Imenjače...ova lokomotiva je Softronicov Feniks...Transmontana je skroz drugačija
  9. Držimo se...izvukli su nas Flirtovi koji su ubačeni umesto klasa pa sad ima lokomotiva dovoljno...U odnosu na Šid ovaj prelaz kod nas je uvek bio jači bar 300%...u 24 sata ako je loše onda se razmeni 12 pari teretnih vozova,a to na Šidu se nije desilo od ponovnog otvaranja pruge posle belaja...i niti će se desiti...no sad su nas malo iznenadili...ne znam samo odakle su našli toliko vozova...no i Mađari zatvaraju granicu za vozove od 28.09 do 04.10 zbog građevinskih radova (mislim da je izgovor )Za 3 para brzih vozova će obezbediti autobuski prevoz na relaciji Subotica-.Kiškunhalaš-Subotica.
  10. Sinoć sam vraćao voz 340 iz Beograda...stanica pusta,talibana nigde na vidiku...no neposredno pred polazak se pojavila jedna grupa od 50-ak migranata.Ušli su u voz i došli su do Subotice...dok su mi otkačili lokomotivu video sam da ih je policija postrojila i uputila ka taxi vozilima koji su parkirani oko stanice.Da li su pošli ka Horgošu ili su se zaputili u šume oko Subotice to ne znam.Vreme je hladno...oni nisu sposobni da opstanu na ovim temperaturama...noći su sveže,skoro da je mraz...izgleda da se sad opskrbljavaju toplom odećom i spremaju novi talas za sledeću nedelju.Iz Turske ka Grčkoj je danas krenula jedna ogromna kolona.
  11. ‚Zato je Subotica krcata...prije podne smo imali 8 teretnih vlakova od Mađara...jako brzo su prebacili bruto na prugu Budapest-Beograd.
  12. Putnički prevoz je dobio lokomotive serije 666 (4 lok) i manevarke u stanici Beograd peron...nemamo nijednu lok serije 661,dakle neminovno će biti da se lokomotive 661 iznajme od Srbijacarga u Niškom i Kraljevačkom području.
  13. Bez izmene reduktora ne mogu da idu sa 160km/h.
  14. Ova lokomotiva je u renti tj iznajmljena je i radi za privatnog operatera AWT...nema nikakve veze sa DB Shenkerom.
  15. Da...podela kolača je izvršena...DB je uzeo deo kolača u Rumuniji i u Bugarskoj...OBB je uzeo kolač u Mađarskoj,kako vidim i kod vas u Hrvatskoj,a bacili su oko i na nas...tj na Srbijakargo.U Suboticu trenutno ulaze sledeći privatni operaterI:AWT čiji je vlasnik PKP Cargo,MMV,TrainHungari i Floyd...stanje je više nego mobilno kad se ti operateri pojave...ako dođu sa reži lokomotivom,onda na lokomotivi dolazi mašinovođa,pregledač kola,komercialista i neki menadžer koji sve vreme nešto telefonira i trči oko lokomotive.Kod tih vozova se sve radi užurbano i zadržavaju se najmanje od svih vozova koji čekaju na prelaz granice.Kod tih operatera je radna snaga svedena na minimalan broj izvršilaca...svi rade svašta,nema to da "to nije moj posao"...zato i posluju kako treba...videćemo kako će se odvijati situacija kod nas...Ministarstvo bi trase otvorio od 01.01 2016,no ŽS je tražio moratorijum na privatne operatere do 01.01 2018...videćemo koja opcija će da pobedi.
×
×
  • Create New...