Jump to content

Cipelcug: triangli u Dalju, 29.07.2010


seabral

Recommended Posts

Za kraj ovog tjedna sam pripremao jednu cipelcug rutu u Sloveniji, ne tako daleko od Zagreba, ali me loša vremenska prognoza natjerala da na brzinu promijenim planove i uputim se tamo gdje su bili prognozirani sunce i toplina. Doslovce preko noći sam napravio plan za ovu slavonsku turu, imajući na umu naše diskusije o daljskom trianglu, dvokolosiječnoj pruzi Dalj - Borovo i sliku puste stanične zgrade u Novom Dalju.

 

Na putovanju se pokazalo da je jedna strana nekadašnjeg daljskog triangla potpuno neprohodna. Radi toga sam na kraju umjesto malog triangla obišao veliki i na taj način potvrdio svoj već tradicionalni kult ljetnih cipelcuga. Triangl kojeg sam obišao (kolodvor Dalj - stajalište Novi Dalj - mjesto Dalj - kolodvor Dalj) iznosi solidnih 11 km (uz još nekih 1,5 km hodanja po Osijeku), uglavnom prohodanih po žestokom suncu i žezi. Isplatilo se, a nadam se da će se i vama dopasti :roll:

 

Idemo redom .... za početak, generalije putovanja i skica cipelcuga:

 

daljxls.jpg

 

Daljcopy.jpg

 

 

Iz Zagreba sam krenuo jako rano ...

 

P7290002res.jpg

 

U Strizivojni-Vrpolju presjedam na ubrzanu Macosu za Osijek

 

P7290006res.jpg

 

Polazak iz Strizivojne - Vrpolja

 

P7290010res.jpg

 

Odvajanje od magistralne pruge

 

P7290014res.jpg

 

Prije đakovačkog kolovora pruga prolazi pored poznate ergele lipicanaca. Pogled na Đakovo i ergelu je vrlo lijep i interesantan

 

P7290020res.jpg

 

P7290021res.jpg

 

P7290030res.jpg

 

 

Drezina pred kolodvorom

 

P7290032res.jpg

 

Kolodvor Đakovo

 

P7290035res.jpg

 

Tu smo obavili i križanje s plavcem iz Osijeka

 

P7290043res.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nakon đakovačkog kolodvora prolazimo kolosijek za Đakovštinu

 

P7290045res.jpg

 

Silos od Đakovštine

 

P7290046res.jpg

 

Na poljima se priprema sijeno

 

P7290048res.jpg

 

Stajalište Vuka ... na prvi pogled, reklo bi se stajalište duhova

 

P7290053res.jpg

 

Ribnjaci pred Vladislavcima

 

P7290058res.jpg

 

Vladislavci

 

P7290062res.jpg

 

U Osijeku, spoj s prugama iz Vinkovaca ...

 

P7290069res.jpg

 

... i Virovitice

 

P7290070res.jpg

 

Prvi cilj je dostignut ... Osijek. Tu ću provesti idućih sat i pol vremena

 

P7290073res.jpg

 

Lijepo uređena stara kolodvorska zgrada

 

P7290074res.jpg

 

Vrijeme u Osijeku provodim hodajući po okolici i pronalazeći zgodna mjesta za fotkanje tramvaja. Nema vremena za odlazak u centar grada.

 

(nastavit će se ....)

Link to comment
Share on other sites

Dva motiva osječkih tramvaja .... ostale fotke se nalaze u tramvajskim temama.

 

P7290118res.jpg

 

P7290137res.jpg

 

Za razliku od Zagreba, Osijek ima travnati tramvajski kolosijek :wink:

 

P7290132res.jpg

 

 

Pred polazak iz Osijeka, radim još nekoliko fotki kolodvora i brzog za Zagreb.

Pred brzim stoje dva RVR-ovca i nakon par minuta fotkanja mi vrlo pristojno prilaze: "Da li znate da je zabranjeno fotografiranje ?". "Znam .... ja sam dobio dozvolu, a član sam KLJŽ" - i počinjem kopati po dokumentima. "Ne treba, vjerujemo Vam na riječ ..."

 

P7290172res.jpg

 

Brzi za Zagreb

 

P7290183res.jpg

 

Uskoro stiže i Macosa za Erdut.

 

P7290186res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dionica od Osijeka do Dalja je jedna od malobrojnih HŽ pruga kojom se nikad ranije nisam vozio. Sad je napokon i to došlo na red :wink:

Odmah nakon polaska prolazim pored lokacije dnovakovica

 

P7290191res.jpg

 

Odvojak za Beli Manastir

 

P7290194res.jpg

 

Osijek OLT

 

P7290198res.jpg

 

Ulazak u Osijek Donji grad

 

P7290203res.jpg

 

P7290208res.jpg

 

Standard

 

P7290213res.jpg

 

Pogled u daljinu govori da je u blizini luka

 

P7290218res.jpg

 

Kolosijek prema osječkoj luci

 

P7290221res.jpg

 

Osijek luka

 

P7290225res.jpg

 

Iskliznica na kolosijeku prema luci

 

P7290227res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Suncokreti obilježavaju nastavak putovanja

 

P7290262res.jpg

 

Nove kuće u Sarvašu

 

P7290264res.jpg

 

Nekad kolodvor, a sada stajalište Sarvaš

 

P7290267res.jpg

 

Nekadašnja kolodvorska zgrada :wink:

 

P7290268res.jpg

 

P7290272res.jpg

 

Bijelo Brdo

 

P7290282res.jpg

Link to comment
Share on other sites

U nastavku prolazimo kroz nepregledna obrađena polja

 

P7290284res.jpg

 

P7290285res.jpg

 

P7290286res.jpg

 

P7290288res.jpg

 

 

Na početku ovog putopisa sam napisao da sam htio obići nekadašnji triangl u Dalju i spoj pruge iz Vukovara prema Osijeku. Ostaci nasipa su vrlo dobro vidljivi na Google Earthu. Već prvi pogled iz vlaka mi je rekao da od tog pohoda neće biti ništa jer je vegetacija takva da ni Indiana Jones ne bi ovuda prošao. Ovaj red grmlja na sredini fotke se nalazi na trasi tog odvojka.

 

P7290302res.jpg

 

Još jednom iz daljega ... iza tog nasipa se nalazi pruga iz Vukovara

 

P7290305res.jpg

 

P7290307res.jpg

 

Pruga iz pravca Vukovara i rasputnica pred Daljem

 

P7290308res.jpg

 

Kolodvor Dalj ... u zadnje vrijeme je bio dosta fotkan i dokumentiran. Produžujem do Erduta, a kad se vratim, bit će to polazna točka mojeg cipelcug-pohoda

 

P7290311res.jpg

 

 

(nastavit će se ...)

Link to comment
Share on other sites

Područje neugodnog mirisa na ulazu u Erdut :lol:

 

P7290317res.jpg

 

I ovdje se priprema sijeno

 

P7290320res.jpg

 

Ulaz u erdutski kolodvor. Prvi kolosijek je ekološki :P

 

P7290326res.jpg

 

Pogled na lijepu kolodvorsku zgradu

 

P7290327res.jpg

 

P7290331res.jpg

 

P7290336res.jpg

 

 

Razgovaram s kondukterom, uglavnom poznate stvari. Nedostatak putnika, očajan vozni red, autobusni lobi unatoč (pre)skupim kartama, potpuno neiskorišteni most prema Bogojevu, ....

 

Također mi je rekao da je za vrijeme zadnje okupacije ovuda redovito vozio šinobus od Novog Sada do Sarvaša. Putnika je bilo izuzetno puno, veli da je na stajalištima ulazilo i po 50-60 putnika. Sav prihod se skupljao i predavao u gotovini šefu kolodvora u Dalju. A kako je on dalje raspoređivao lovu - to su navodno bili vrlo mutni poslovi.

Link to comment
Share on other sites

Vraćam se u Dalj, pozdravljam se s kondukterom i izlazim

 

P7290338res.jpg

 

Ova zgrada je tek sjena nekadašnjeg sjaja i značenja

 

P7290340res.jpg

 

P7290341res.jpg

 

P7290343res.jpg

 

Možda je bolje reći "ruševina" nego "sjena". Žalosni prizori unutrašnjosti :P

 

P7290344res.jpg

 

P7290345res.jpg

 

P7290349res.jpg

 

P7290350res.jpg

 

P7290351res.jpg

 

P7290352res.jpg

 

P7290354res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pogled s "civilne" strane

 

P7290355res.jpg

 

 

Krećem cipelcugom prema nekadašnjem kolodvoru Novi Dalj. Pogled unatrag na zapušteni daljski kolodvor i kolosijeke

 

P7290356res.jpg

 

P7290358res.jpg

 

P7290359res.jpg

 

Ispred mene je rasputnica - nekad tako moćna i prometna, a danas prepuna zahrđalih tračnica

 

P7290361res.jpg

 

P7290364res.jpg

 

Skretnica i skretničarska kućica

 

P7290365res.jpg

 

Na rasputnici ... ravno je Osijek, a lijevo Vukovar

 

P7290367res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Još jedan pogled unatrag

 

P7290369res.jpg

 

Prelazim na lijevi kolosijek

 

P7290372res.jpg

 

 

Nivo ove pruge dolazi ispod nivoa osječke, a padokaz to potvrđuje

 

P7290374res.jpg

 

P7290376res.jpg

 

Pogled unatrag otkriva za ovo mjesto neobičnu oznaku

 

P7290378res.jpg

 

Nastavak u pravcu Novog Dalja .... poljski ŽCPR

 

P7290381res.jpg

 

Pogled unatrag prema pruzi prema Osijeku. Raslinje lijevo je trasa nekadašnjeg triangla

 

P7290386res.jpg

 

Isti pogled, samo malo udesno - prema daljskom kolodvoru

 

P7290389res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nastavljam cipelcug prema vrhu triangla koji dolazi iz pravca Novog Dalja

 

P7290391res.jpg

 

I dolazim do njega .... svaka pomisao na obilazak ove strane triangla neslavno završava u ovoj džungli :lol:

 

P7290394res.jpg

 

 

Skretničar na daljskom kolodvoru mi je pričao kako je on došao raditi u Dalj 197x godine. Već tada nije bilo ovog triangla, ali su mu stariji djelatnici još pričali o njemu. Veli da je bilo prometa na svim stranama, a isto tako mi je pričao o drugom kolosijeku pruge po kojoj upravo hodam - od Dalja prema Borovu. Eh, to su bila vremena ... :P

 

Pogled prema Novom Dalju ...

 

P7290395res.jpg

 

... i unatrag

 

P7290398res.jpg

 

Mijenjam "kolosijek", radi lakšeg hodanja :lol:

 

P7290401res.jpg

 

Flora opržena kemijskim vlakom i vrelim suncem

 

P7290402res.jpg

Link to comment
Share on other sites

U daljini se ocrtava zgrada stajališta Novi Dalj

 

P7290403res.jpg

 

A pogled unatrag pokazuje svu raskoš ravnice krajolika i ove pruge

 

P7290406res.jpg

 

Šine su na betonskim pragovima

 

P7290408res.jpg

 

A pogled iznad njih pokazuje crkvu u Dalju ... moju destinaciju nakon obilaska Novog Dalja. Iako ima dva kolodvora, centar Dalja je više od pola sata hoda udaljen od obadva.

 

P7290410res.jpg

 

Zadnji kilometar pred Novim Daljem

 

P7290413res.jpg

 

Hm :P:

 

P7290415res.jpg

 

Ovoj kućici je jednostavno bilo nemoguće prići bliže

 

P7290416res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ukazuje se i veća građevina, također željezničkog porijekla

 

P7290419res.jpg

 

Prvi kat je zapušten, u prizemlju očito netko živi, a to dokazuje i perad koja se glasa iz dvorišta

 

P7290422res.jpg

 

Novi Dalj, lijevo u daljini

 

P7290424res.jpg

 

Usred polja dočekuje me asfaltirani put :P

 

P7290427res.jpg

 

Tucanik pored pruge otkriva da je ovdje nekada na ovom mjestu bio kolosijek

 

P7290431res.jpg

 

P7290433res.jpg

 

To potvrđuje i širina koridora i položaj ove kilometarske oznake

 

P7290436res.jpg

 

P7290435res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Napokon dolazim do nekadašnjeg kolodvora.

 

P7290438res.jpg

 

 

Skretničar iz Dalja mi je pričao kako je ovo bio kolodvor s više kolosijeka, sa svom pripadajućom infrastrukturom za parnjače (vodonapojnik, ...). U zgradi kolodvora na prvom katu je bila mađarska škola, a od kolodvora je vodio asfaltirani pješački put prema mjestu Dalj.

 

Slijedi tužna fotopriča o onome šta je ostalo od svega toga

 

P7290443res.jpg

 

WC usred vegetacije

 

P7290444res.jpg

 

Kuća duhova :P

 

P7290446res.jpg

 

Još jedan objekt u sličnom stanju, na izlazu iz kolodvora prema Vukovaru

 

P7290447res.jpg

 

ex-kolodvor Novi Dalj i ono šta je ostalo od njega ...

 

P7290449res.jpg

 

P7290453res.jpg

 

Ostaci pumpe za vodu ?

 

P7290454res.jpg

 

:lol:

 

P7290456res.jpg

Link to comment
Share on other sites

U tom momentu stiže Šved prema Dalju. Strojovođa je sigurno bio iznenađen pojavom nekoga na peronu, pogotovo s fotografskim aparatom. Prema onom šta sam doznao u Dalju, ovo stajalište bukvalno nikad nitko ne koristi. Strojovođa je stao da uđem, a ne znam šta si je mislio kad sam mu mahnuo neka samo mirno ode dalje i ostao na ovom pustom mjestu.

 

P7290457res.jpg

 

P7290460res.jpg

 

P7290463res.jpg

 

P7290464res.jpg

 

Ulaz u kolodvorsku zgradu vodi kroz travu i preko rupčaga u betonu

 

P7290465res.jpg

 

P7290467res.jpg

 

P7290468res.jpg

 

P7290469res.jpg

 

P7290470res.jpg

 

P7290471res.jpg

 

P7290472res.jpg

 

Ovdje mi je došlo da kažem "molim jednu kartu za prošlost, za nekadašnja bolja vremena ...." :P

 

P7290473res.jpg

 

P7290474res.jpg

 

Kolodvor s vanjske strane .... prilazak bez mačete ili cirkularke je potpuno nemoguć

 

P7290475res.jpg

 

Odlazim iz ovog pustog mjesta prema mjestu Dalj. U tom momentu nisam još znao za nekadašnju asfaltiranu stazu prema mjestu, a pitanje je da li bi mi to i koristilo, jer se staza koristila u doba bivše zajedničke države i pitanje je šta je od nje ostalo. Crkveni toranj je odličan putokaz u kojem smjeru treba krenuti, ali pokazalo se da to sve i nije tako jednostavno.

 

(nastavit će se ....)

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast, majstore. Jedva čekam nastavak.

S obzirom na to koliko sam se naputovao ovim prugama, u svim smjerovima i svim vrstama ''osobnih'' vlakova, uz povremena presjedanja i u kolodvoru Dalj, naprosto mi se ne da komentirati ovaj jad i bijedu.

Napominjem samo da je kolodvor Novi Dalj imao 3 kolosijeka. Na prvom su godinama stajali vagoni sive boje (Fals?), koje je ĐĐ svojedobno izradio za Irak. Gdje su ti vagoni na kraju završili ne bih znao reći (mislim da su maknuti krajem osamdesetih).

Evo uspomene na bolja željeznička vremena, RV 1978./1979.;

 

p8010001x.jpg

 

p8010002.jpg

 

p8010007r.jpg

 

Ona tri para klasičnih garnitura Osijek - Dalj - Osijek imala su u to vrijeme parnu vuču. Vlakove su većinom vukle lokomotive serije 11, povremeno i 51, a jedanput je vlak u kojem sam se vozio vukla lokomotiva serije 33.

U dalju nije bilo okretaljke, pa su lokomotive na povratku u Osijek vozile unatrag.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Seabral je napisao:

 

"Također mi je rekao da je za vrijeme zadnje okupacije ovuda redovito vozio šinobus od Novog Sada do Sarvaša. Putnika je bilo izuzetno puno, veli da je na stajalištima ulazilo i po 50-60 putnika. Sav prihod se skupljao i predavao u gotovini šefu kolodvora u Dalju. A kako je on dalje raspoređivao lovu - to su navodno bili vrlo mutni poslovi..."

 

 

Moram ispraviti.

Naime za vreme onih ratnih gibanja,do 1995 godine,vozove na relaciji Bogojevo-Erdut-Vukovar i Erdut-Bijelo Brdo,nosili su OJ VV Sombor.Bila su tri para šinobusa dnevno.Relacija im je bila:Sombor-Bogojevo-Erdut-Dalj.Potom je produžavao do Bijelog Brda,zatim vraćao do Dalja i skretao za Vukovar.A potom je opet išao za Bijelo Brdo i onda natrag za Bogojevo i Sombor.Jedna garnitura šinobusa je bila striktno samo za taj turnus.Istina je da su vozovi bili puni kao čep.Švercovalo se sve i svašta,trgovalo...Jednostavno,ljudi su nekako morali preživeti.Iako formalno pod Željeznicama Republike Srpske Krajine,to de facto nije bio slučaj jer ŽRSK nije imao ništa od voznih sredstava,pa je sve voženo sa Somborskim šinobusima.Na prugu Beli Manastir - Osijek,kamionima su dopremljeni:

-641-001,da bude za kakvu takvu manevru i teret(iako ga iz pravca Mađarske i nije bilo)

-812/818-020,sa kojim je organizovan prevoz putnika.

Po mirnoj reintegraciji,ova vozila su,opet kamionima,dopremljena natrag za Sombor.

 

Od 1995 do Marta 1999 godine,prevoz putnika preuzima HŽ.HŽ šinobusi su saobraćali na relaciji Vukovar-Bogojevo tri puta dnevno,sa podesnim vezama u Dalju za Osijek.Međutim NATO bombardovanje Srbije i urušavanje mosta kod Bogojeva prekinuli su prevoz putnika i to i dan-danas,nažalost,biva.Zašto je to tako,pisali smo xy puta,pa da se ne ponavljam.

 

No,od Novog Sada u ta ratna vremena NIJE išao direktan šinobus,već samo od Sombora,s tim da su putnici od N.Sada imali podesnu vezu sa presedanjem u Bogojevu.

 

Izvinjavam se na podužem postu.

 

 

BTW:Seabral,sve čestitke na ovom zaista lepom prikazu ovih zapuštenih pruga,koje pamte puno,puno bolje železničke dane.Hvala!

Ako ima još... 'oćemo još! :P

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Dionica od Osijeka do Dalja je jedna od malobrojnih HŽ pruga kojom se nikad ranije nisam vozio. Sad je napokon i to došlo na red

Odmah nakon polaska prolazim pored lokacije dnovakovica

 

Drago mi je da se sjetio i moje malenkosti.

Znam da putopis nije završen ali moram se javiti. Iako znam da si ti u putopisima vuk samotnjak ipak ti zamjeram što se nisi javio. Penzić ima vremena na bacanje i mogao sam ti makar na kratko u Osijeku praviti društvo.

Obzrom da si napravio fantastičan putopis sve ti je oprošteno uz želju da se slijedeći puta kada dođeš u Osijek obavezno javiš....

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Hvala vam na komentarima ! :lol:

 

Stanley, nisam znao točne podatke o kolosijecima u Novom Dalju ... odlična informacija. A izvadak iz voznog reda je dobar pokazatelj dobrih starih vremena i punog sjaja ove pruge. Kamo sreće da se to makar približno može opet vratiti.

 

hadzibane, hvala ti na ispravcima. Ono šta sam napisao su doslovce prenesene riječi ljubaznog konduktera iz vlaka Osijek - Erdut. Dakle, pošto kupio, poto prodao. S tvojim komentarima imamo još kompletniju sliku onoga šta se dešavalo u vremenima za koja bi bilo najbolje da ih nikad nije niti bilo.

 

dnovakovic, u pravu si, mnogo putopisa sam odradio u stilu vuka samotnjaka. Ali mislim da nema potrebe da mi išta zamjeriš. Kao što sam u uvodnom postu napisao, htio sam ići u Sloveniju, ali je vremenska prognoza garantirala sunce jedino u Slavoniji. I tako sam doslovce preko noći napravio ovaj plan, uz relativno kratko zadržavanje u Osijeku. Kad budem ciljano dolazio u Osijek, sigurno ću se javiti.

 

Zeus, nastavak stiže uskoro .... samo da sortiram i pripremim ostatak materijala (od ukupno 720 fotki, koliko sam ih ispucao na tom putovanju :P )

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis.čekam nastavak! :|

BTW:Što se tiče ex.kolodvora Novi Dalj,pročitao sam u jednom starom Uputstvu 52 iz 1989 da je stanica imala kolosijeke dulje od tisuću metara :kul pa me zanima jel to stvarno moguće?

Link to comment
Share on other sites

BTW:Što se tiče ex.kolodvora Novi Dalj,pročitao sam u jednom starom Uputstvu 52 iz 1989 da je stanica imala kolosijeke dulje od tisuću metara :kul pa me zanima jel to stvarno moguće?

Moguće je ... možeš pogledati zadnje tri fotke u ovom postu na prethodnoj stranici:

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?p=310503#310503

 

Položaj napuštene skretničarske kućice se gotovo poklapa s položajem oznake približavanja stajalištu (1 km do stajališta). :|

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...