Jump to content

Cipelcug: triangli u Dalju, 29.07.2010


seabral

Recommended Posts

Kad gledam ovaj predratni Red vožnje muka me uhvati.Vozna vremena su MALTENE ISTA kao danas osim par gde se vozilo BRŽE nego danas.Od VK do Subotice putovalo se 3 sata i 20 minuta,što nije bilo ostvareno ni nakon WW2 do prekida saobraćaja devedesetih godina...

Odlično su povezane veze sa Osijekom sa presedanjem u Dalju i kratkim čekanjem na voz...Sve u svemu,nekada se vodilo računa o potrebama putujuće publike,a vidi sad...

 

Nego...Ovo mi je dalo ideju da koliko sutra biciklom odem i slikam ostatke ostataka stanice Ivanković i stajališta Milčić na pruzi Sombor-Subotica.Na našim turama kroz bačku sa Stanleyjem i Portosom,tačno sam naznačio gde se nalazilo stajalište Ivanković(pozna se po drvenim pragovima,obzirom da su na pruzi SU-SO samo stanična područja sa drvenim pragovima),ali za Milčić ću se već morati raspitati od lokalaca.Stajalište je(nepravedno)ukinuto krajem šezdesetih godina...Valjda imaju nekog Stanley-ja na selu koji se svega seća i dobro pamti... :mrgreen:

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kad gledam ovaj predratni Red vožnje muka me uhvati.Vozna vremena su MALTENE ISTA kao danas osim par gde se vozilo BRŽE nego danas.Od VK do Subotice putovalo se 3 sata i 20 minuta,što nije bilo ostvareno ni nakon WW2 do prekida saobraćaja devedesetih godina

Brzi Vinkovci - Subotica = 2 sata i 16 minuta ili cca 60 km/h. Doduše, nije stajao u nekim mjestima gdje su stajali brzi iz sedamdesetih i osamdesetih godina (Bogojevo, Sonta, Prigrevica, Svetozar Miletić, Aleksa Šantić, Bajmok).

Gledam i neke druge podatke, recimo Subotica - Kikinda (109 km) za 2 sata i 5 minuta. Koliko bi mu trebalo danas?

Bilo bi dobro staviti i neki vozni red iz pedesetih ili šezdesetih godina, radi usporedbe gustoće prometa.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Da,brzi,ali ovde je reč o ondašnjem brzom koji je stajao kod svake bandere i to 1938. godine.Nisam se izgleda najbolje izrazio.

 

Pokušaću nabaciti sken RV iz 1966/67 godine.Na primer,tu već ima 7 pari polazaka ka Riđici i isto toliko prema Bačkom Bregu,umesto 2 koliko je na Seabralovom Redu vožnje.Razlog je što su uvedeni šinobusi.Ostala su samo 2 putnička(i to BAŠ ta dva koji su pedesetih godina bili jedini polasci).Već tad stajalište Milčić se ne pominje.

 

A Subotica-Kikinda,kad bi išao voz,trebalo bi mu 2 sata i 30 minuta.Dakle 25 minuta više nego nekad pre 40-50 godina... :mrgreen:

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Skenirao sam i vozni red iz 1938. godine
Kroz Dalj je prolazio direktni brzi vlak Paris - Bucuresti, a u sastavu drugih vlakova izravni vagoni Split - Bucuresti, Sušak - Timisoara i Nice - Ventimiglia - Bucuresti.
I direktan vagon 3. razreda na relaciji Subotica - Kranjska Gora (Rateče-Planica) :mrgreen:

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Kroz Dalj je prolazio direktni brzi vlak Paris - Bucuresti, a u sastavu drugih vlakova izravni vagoni Split - Bucuresti, Sušak - Timisoara i Nice - Ventimiglia - Bucuresti.
I direktan vagon 3. razreda na relaciji Subotica - Kranjska Gora (Rateče-Planica) :D

 

Stanley, STIB, svaka vam čast na dešifriranju ovog sitnopisa u resizanim voznim redovima. Evo i punih rezolucija istih voznih redova, nek se nađe za svaki slučaj. :shock:

 

d31f.th.jpg d32.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stanley, STIB, svaka vam čast na dešifriranju ovog sitnopisa u resizanim voznim redovima. Evo i punih rezolucija istih voznih redova, nek se nađe za svaki slučaj. :D

Za STIBa ne znam, ali Stanley sigurno zna te vozne redove napamet - on se samo pravi da čita (možda čak pritom i miče usnama? VidBudale.gif)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Stanley, STIB, svaka vam čast na dešifriranju ovog sitnopisa u resizanim voznim redovima. Evo i punih rezolucija istih voznih redova, nek se nađe za svaki slučaj. :shock:

Za STIBa ne znam, ali Stanley sigurno zna te vozne redove napamet - on se samo pravi da čita (možda čak pritom i miče usnama? VidBudale.gif)

 

Čuj zna...Video... :D

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Kad si već aktualizirao putopis u OVOJ temi mene je opet počelo kopkati nešto što nema izravne veze s tvojom opisanom trasom, ali ima s istočnom Slavonijom, ruševinama i željezničkom arheologijom pa ću se osvrnuti ovdje.

Riječ je o ex-ukrižju Trpinja na pruzi Vinkovci - Dalj. Već smo ga spominjali više puta, ali nemamo ni jednu njegovu fotografiju (također nisam ništa pronašao na internetu).

To bi bio izazov za railfana-istraživača, nešto poput naše lanjske ekspedicije u Prikraj. S time da bi ovaj lokalitet bio puno bezopasniji zbog rijetkog prometa i puževe brzine vlakova (ako ih uopće ima).

 

Dvije karte s Google Eartha. Na prvoj slici lijevo je selo Trpinja, a ex ukrižje je u sredini slike, prvi vrhu i u smjeru sjever - jug (dobro se vidi sa ceste Borovo - Dalj):

 

BbnJ7ks.jpg

 

Pobliže:

 

7pHSVoL.jpg

 

Ukrižje nije imalo kolodvorsku zgradu već su tu ulogu imale dvije blok kućice, svaka kod jedne ulazne skretnice. Izgledale su otprilike ovako (naglašavam otprilike):

 

lG197Rh.jpg

 

Kada se karta na Google Earthu skroz poveća vidi se - doduše mutno - trasa mimoilaznog kolosijeka, ali ne i blok kućice. Pretpostavljam da su se u međuvremenu urušile i/ili zarasle u vegetaciju.

Osobno bih rado otišao tamo u istraživanje, ali mi je predaleko i prekomplicirano. Možda se koji slavonski bekrija odluči malo prošetati, ha?

 

P.S. Nadam se da nema ovoga:

 

qOIRKDS.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Kad si već aktualizirao putopis u OVOJ temi mene je opet počelo kopkati nešto što nema izravne veze s tvojom opisanom trasom, ali ima s istočnom Slavonijom, ruševinama i željezničkom arheologijom pa ću se osvrnuti ovdje.

Riječ je o ex-ukrižju Trpinja na pruzi Vinkovci - Dalj. Već smo ga spominjali više puta, ali nemamo ni jednu njegovu fotografiju (također nisam ništa pronašao na internetu).

To bi bio izazov za railfana-istraživača, nešto poput naše lanjske ekspedicije u Prikraj. S time da bi ovaj lokalitet bio puno bezopasniji zbog rijetkog prometa i puževe brzine vlakova (ako ih uopće ima).

 

...

Ukrižje nije imalo kolodvorsku zgradu već su tu ulogu imale dvije blok kućice, svaka kod jedne ulazne skretnice. Izgledale su otprilike ovako (naglašavam otprilike):

 

 

 

Kada se karta na Google Earthu skroz poveća vidi se - doduše mutno - trasa mimoilaznog kolosijeka, ali ne i blok kućice. Pretpostavljam da su se u međuvremenu urušile i/ili zarasle u vegetaciju.

Osobno bih rado otišao tamo u istraživanje, ali mi je predaleko i prekomplicirano. Možda se koji slavonski bekrija odluči malo prošetati, ha?

 

P.S. Nadam se da nema ovoga:

 

 

 

Najbliže željenoj lokaciji:

 

vdfy52.jpg

 

egwq69.jpg

 

34njqr6.jpg

 

Kolko se sećam, na krajevima bivšeg ukrižja su prije nekolko godina još stajale blokarnice (ili samo jedna ...? :hm ).

I kolko se sećam, nisu bile katnice, nego samo "visoko prizemlje".

 

Mislim da nema minskih polja pokraj, al ak ima blata (a teško da ga nema), znači da bu vas izvlačil GSS. d055.gif

Link to comment
Share on other sites

@ DB Točno, blok kućice nisu bile na kat. Ono po čemu ih pamtim su izbočeni prozori, pa sam tražio neki približno sličan model.

Gledam ove tvoje fotografije (slika 2) i prisjećam se da je na par stotina metara sjeverno od stajališta Borovo-Trpinja bila prva objavnica predsignala ukrižja Trpinja.

Fakat bi tu valjalo potegnuti prugom do ex ukrižja jer nije predaleko, no ja ne kanim ići tamo - prepuštam eventualno istraživanje dobroj volji domorodaca. I ne mora se ići kad je blato - može i po prašini.

@ Domagoj Vu Još da si pokazao koja je to kuća… Trpinja ili Borovo selo, ili neka treća lokacija?

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

@ DB Točno, blok kućice nisu bile na kat. Ono po čemu ih pamtim su izbočeni prozori, pa sam tražio neki približno sličan model.

Gledam ove tvoje fotografije (slika 2) i prisjećam se da je na par stotina metara sjeverno od stajališta Borovo-Trpinja bila prva objavnica predsignala ukrižja Trpinja.

Fakat bi tu valjalo potegnuti prugom do ex ukrižja jer nije predaleko, no ja ne kanim ići tamo - prepuštam eventualno istraživanje dobroj volji domorodaca. I ne mora se ići kad je blato - može i po prašini.

...

 

Paaa ... treba priznat da si našel primjere koje barem asociraju na one na pruzi. Mislim da su dosta posebni zbog velikih prozora, a cijela konstrukcija je izuzetno netipična za ovaj dio Evrope.

Nedavno sam bil toliko u suprotnom smjeru i priznam da me je ugodno iznenadil vukovarski urbani ugođaj. E, tam bi uvijek otišel šalabajzat. :palac:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...