Jump to content

Cipelcug: triangli u Dalju, 29.07.2010


seabral

Recommended Posts

Seabral...hvala za ovaj odličan putopis...na ovoj pruzi sam započeo svoj radni vek strojovođe...i srce me boli kad vidim ove slike napuštenih kolodvora i urušene infrastrukture,sa brzima 628/629 i 1781/1780 smo tu vozili sa 70km/h stim da smo od Novog Dalja do Trpinje vozili sa 100km/h...samo 8.pozicija i ples 661 lokomotive.

Od Dalja do Osijeka je bilo malo lošija infrastruktura...brzina 50 km/h,ali stanične zgrade u super stanju...naročito Nemetin.Od Osijeka do Vinkovaca brzina 100 km/h sa 7-8 preloma brzine...e tu se pokazalo ko je kakav majstor...843/842...12 pulmana i 661...

Još jednom hvala...pozzz iz Subotice

Samo par miliona ljudi imaju sreću da žive u Srbiji...ostali nemaju tu sreću ali imaju sve ostalo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvala OGY-ju, Pfaffu i Bjosipu, a i svima ostalima na strpljenju. :|

Slijedi nastavak putopisa.

 

Krenuo sam prema mjestu Dalj. Crkveni toranj se vidio u daljini, odmah sam pronašao traktorski put među njivama, pa je put izgledao jednostavan i logičan. Računao sam da ću ovih 2 km proći za nekih pola sata.

 

P7290476res.jpg

 

Pogled prema Dalju

 

P7290478res.jpg

 

Pogled prema ex-kolodvoru .... s ove strane mu je nemoguće prići

 

P7290482res.jpg

 

Ali ...

 

Crkveni toranj je odličan putokaz u kojem smjeru treba krenuti, ali pokazalo se da to sve i nije tako jednostavno.

 

Nisam računao s tim da staza kojom sam krenuo slijedi kanal koji malo-pomalo skreće s puta prema mjestu. U ravnici među njivama sam to uspio skužiti tek nakon nekoliko stotina metara hodanja u krivom smjeru. Naravno, kanal je bio predubok, pun šaša i nekakve vode i nisam našao načina da ga preskočim. Sunce je nemilosrdno pržilo i nije mi se baš vraćalo natrag, ali na kraju nije bilo druge, nego se vratiti i potražiti novi put ... ne želim sad citirati šta sam sve pri tome mislio :kul

 

d1copy.jpg

 

Pronašao sam novu stazu, također utabanu brojnim traktorima i krenuo ispočetka ...

 

d2.jpg

 

Pri tome sam našao na ovaj stari znak ... simbolika je očita - tu je vrijeme (zauvijek ?) stalo

 

P7290483res.jpg

 

Pogled prema Dalju ...

 

P7290488res.jpg

 

P7290484res.jpg

 

... i unatrag prema ex-kolodvoru

 

P7290490res.jpg

 

P7290485res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Korak po korak, kaplja po kaplja znoja .... približavam se Dalju

 

P7290491res.jpg

 

Lijepo ... :kul

 

P7290494res.jpg

 

Nakon pola sata dolazim do asfalta ... do centra mjesta je ostalo još 15 minuta hoda

 

P7290495res.jpg

 

Pravoslavno groblje

 

P7290496res.jpg

 

Glavna ulica

 

P7290499res.jpg

 

Pravoslavna crkva se obnavlja

 

P7290501res.jpg

 

Odvajam se od glavne cesta i dolazim do Dunava. Ova kuća sigurno pamti i bolje dane.

 

P7290504res.jpg

 

Lijepi pogled bi bio još ljepši da neki lik nije upravo tada išao palio travu uz obalu

 

Nizvodno ....

 

P7290507res.jpg

 

Uzvodno ...

 

P7290509res.jpg

 

Prekovodno ...

 

P7290508res.jpg

 

P7290510res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nije bilo previše vremena za romantiku ... ostali je obići još treći dio zacrtanog triangla, tj. vratiti se na kolodvor Dalj. A htio sam i napraviti sačekušu za dva vlaka koji stižu iz Vinkovaca i Osijeka.

 

Povratak pored zgrade na obali

 

P7290511res.jpg

 

Lijepa pitoma domaća životinja

 

P7290512res.jpg

 

Pravoslavna crkva s druge, neobnovljene, strane

 

P7290513res.jpg

 

Mještani su mi rekli da je željeznički kolodvor na kraju ove ulice ... uz dodatak da ću se nahodati do njega, jer do tamo ima oko 2,5 km :kul

 

P7290517res.jpg

 

Pa dobro .... barem hodanje mi nije strani pojam ;-)

 

P7290519res.jpg

 

A nije niti tako ružno, za promjenu, hodati uz naseljene kuće i dvorišta

 

P7290522res.jpg

 

P7290523res.jpg

 

P7290524res.jpg

 

P7290528res.jpg

 

Zelena polusrušena zgrada je bila znak da sam ponovno dospio do željezničke infrastrukture i zatvorio svoj veliki daljski triangl

 

P7290529res.jpg

 

Back to the roots :|

 

P7290530res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prije nailaska Šveda iz Vinkovaca sam još imao vremena staviti sušiti mokru majicu sa sebe i razgledati ostatke nekadašnje infrastrukture

 

P7290532res.jpg

 

Naravno, sve je uništeno :kul

 

P7290533res.jpg

 

P7290547res.jpg

 

Tu mi se pridružio i skretničar koji je došao dočekati dva vlaka. Radi uništene signalizacije, sav posao se obavlja ručno. Dok smo čekali vlakove, pričao mi je o povijesti kolodvora, trianglima, lošem stanju pruge, još gorim voznim redovima ....

 

Pruga prema Osijeku

 

P7290537res.jpg

 

I na drugu stranu ...

 

P7290542res.jpg

 

Dolazak Šveda iz Vinkovaca. U prvom planu je skretničar koji se uklonio od vlaka

 

P7290560res.jpg

 

Isti Šved, s druge strane. Odlazi prema Dalju i Erdutu. U povratku ću ga sačekati i krenuti s njim prema Vinkovcima

 

P7290562res.jpg

 

Par minuta kasnije dolazi Šved iz pravca Osijeka

 

P7290564res.jpg

 

P7290567res.jpg

 

P7290570res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dok čekam vlak za Vinkovce, koristim priliku za naslikavanje daljskog kolodvora

 

P7290571res.jpg

 

P7290577res.jpg

 

P7290578res.jpg

 

Stiže "moj" Šved iz Erduta prema Vinkovcima. Fotkam posljednju fotku daljskog kolodvora, ovaj put s dva vlaka. Simbolika koja podsjeća i priziva nekadašnja bolja vremena :kul

 

P7290583res.jpg

 

 

Put prema Vinkovcima sam proveo stojeći, s glavom kroz prozor. Istinabog, nakog cjelodnevnog cipelcuga su mi noge već tražile udobnost sjedala, ali glava je jednostavno tjerala van, u potrazi za novim motivima

 

Novi Dalj, ovaj put iz vlaka. Ja sam bio jedini putnik u tom vlaku

 

P7290585res.jpg

 

P7290587res.jpg

 

P7290588res.jpg

 

Borovo Trpinja

 

P7290591res.jpg

 

P7290592res.jpg

Link to comment
Share on other sites

U nastavku pruga prolazi kroz naseljeno mjesto

 

P7290596res.jpg

 

Dio pruge vodi uz Dunav. U daljini je Vukovar

 

P7290598res.jpg

 

P7290601res.jpg

 

P7290613res.jpg

 

P7290624res.jpg

 

Nekad je i ova lampa svijetlila :kul

 

P7290629res.jpg

 

Vukovar

 

P7290633res.jpg

 

Tri jablana na vjetru ....

 

P7290636res.jpg

 

Borovo :|

 

P7290641res.jpg

 

Spoj s prugom prema Vukovaru

 

P7290645res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor Vukovar Borovo naselje

 

P7290647res.jpg

 

P7290655res.jpg

 

P7290656res.jpg

 

Ratom uništeni silos i pruga u ex-kolodvoru Bršadin Lipovača

 

P7290665res.jpg

 

P7290666res.jpg

 

P7290668res.jpg

 

P7290675res.jpg

 

P7290680res.jpg

 

Danas je Bršadin Lipovača pusto stajalište

 

P7290684res.jpg

 

Kuruza ....

 

P7290689res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ostaci stajališne zgrade Bršadin

 

P7290691res.jpg

 

Stajalište Bršadin se nalazi neposredno uz ŽCPR

 

P7290693res.jpg

 

P7290694res.jpg

 

P7290695res.jpg

 

Nuštar

 

P7290696res.jpg

 

P7290703res.jpg

 

P7290707res.jpg

 

U Vinkovcima se spajamo s koridorskom prugom

 

P7290714res.jpg

 

 

Ovdje prelazim na brzi vlak do Zagreba, koji unatoč svom rangu stoji kod svake vrbe.

 

U Vinkovcima fotkam jedan svijetli motiv ... Macosu koja od prije nepune dvije godine vozi novoobnovljenom prugom prema Osijeku. Kamo sreće da je takvih primjera više ...

 

P7290721res.jpg

 

Za kraj, ponavljam sliku iz prvog posta s dva daljska triangla: nekadašnji željeznički i moj 11 km dugački cipelcug triangl.

 

Daljcopy.jpg

 

 

That's all, folks ! :kul

Link to comment
Share on other sites

Za kraj, ponavljam sliku iz prvog posta s dva daljska triangla: nekadašnji željeznički i moj 11 km dugački cipelcug triangl.

Meni to više liči na diagram Brownovog gibanja! Bome si se dobro nahodao!

Neopisivo me ljuti sveopća ljudska glupost (ne želim ulaziti u raspru o Domovinskom ratu - pogotovo ne ovog tjedna) u smislu uništavanja infrastrukture. Samo dokazuje koliko primitivaca još uvijek prebiva na ovim podnebljima. Pa zar nitko nije mislio da će to jednoga dana opet trebati?

 

Buduć ne poznam te željezničke krajeve, išao sam provjeriti situaciju na onoj mojoj nekadašnjoj karti pa sam na kraju odlučio taj širi areal podijeliti s vama

 

SeabralDalj.jpg

 

(Zahvatio sam malo više na sjever da i hadzibane nađe svoje mjesto pod suncem :kul )

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Divan putopis i sumorne slike željezničke infrastrukture! I svugdje iste. Bilo u ratu ili miru kolosijeci zarastaju, skidaju se, zgrade urušavaju, materijal otuđuje, propada...

Veliki pothvat, hvala seabral!

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Prekrasno Seabral! Oduševljen sam onime što si pokazao ovdje! :--):P

 

Drago mi je što si prošao samim mjestom Dalj, mjestom koje se unatoč manjku posla, rasturenoj infrastrukturi i ostalim nedaćama, polako obnavlja i vraća nekadašnji sjaj. Kada bi barem i ova pruga bila te sreće...

 

Moram se jedino složiti s Dnovakovicem oko jedne stvari, kad god netko iz metropole dolazi na istok, nikada se ne javi. Ja, doduše, sada nisam u Osijeku, ali bilo je dosta ljudi. Zar nas zbilja nitko ne voli? :kul

 

U svakom slučaju, vrhunski obavljen posao! :roll::kul

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Imali li što teretnih vlakova?

U Dalju i bližoj okolici nije bilo nijednog teretnog vagona na vidiku.

Nakon obnove mosta prema Bogojevu, pisali smo na forumu o nekolicini teretnih vlakova preko tog mosta. A sad već dugo nismo ništa pisali .... možda naši somborski kolege znaju više ? :--)

Link to comment
Share on other sites

Nakon obnove mosta prema Bogojevu, pisali smo na forumu o nekolicini teretnih vlakova preko tog mosta. A sad već dugo nismo ništa pisali .... možda naši somborski kolege znaju više ? :P

 

Doslovno ništa. Prošle sezone repe, 4 vlaka s po nekoliko stotina tona. Ove godine još ništa :--)

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Prošle godine je bilo 4 para vozova sa repom.Ove godine,će,po svemu sudeći drumski lobi konačno odneti pobedu... :--)

 

Jedino ovo zajedničko preduzeće što se najavljuje možda može da oživi ovaj nepravedno zapostavljen pravac...

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

seabral još jednom hvala ti na odličnom putopisu !

 

Poklanjam ti ovu topografsku kartu istočne Slavonije sa famoznim Daljskim trianglom koga sam ja ručno nacrtao.....

 

0996be91237206.jpg

 

Klikni na sliku radi uvećanja !

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Maestro seabral, tvoje trapljenje se definitivno isplatilo. Ovo je jedan od najljepših i najzanimljivijih - nažalost i najtužnijih - putopisa na ovom forumu u posljednje vrijeme.

Ne budi mi zamjereno dodati neke opaske.

 

Ostaci stajališne zgrade Bršadin

Kolodvorske. Bršadin je prije rata imao 4 kolosjeka i u njemu su bila česta križanja s teretnim vlakovima.

Nekada je i Nuštar bio kolodvor i to s 3 kolosjeka. Da je riječ o bivšem kolodvoru jasno se vidi i po tipu zgrade. U stajalište je pretvoren krajem šezdesetih ili početkom sedamdesetih godina. Koliko se sjećam iz svojih prijeratnih putovanja, Nuštar je - premda stajalište - uvijek bio zaposjednut službenim osobljem.

Šteta je što nisi snimio (a vjerojatno za to nisi ni znao) bivše ukrižje Trpinja, koje na predočenoj karti nije označeno. Nalazilo se između stajališta Borovo-Trpinja i kolodvora Novi Dalj, a imalo je 2 kolosjeka. Po svojoj konfiguraciji bilo je neobično i vjerojatno jedinstveno na prugama ex JŽ, jer nije imalo kolodvorsku zgradu već po jednu poveću stražarnicu (''vahtarnicu'') kod svake ulazno-izlazne skretnice. U vrijeme mojih putovanja Trpinja nije imala putnički promet, ali je bilo križanja s teretnim vlakovima. Događalo se da putnički vlak Subotica - Vinkovci (za)stane u Trpinji, ali samo da osoblje vlaka razmjeni s onima iz stražarnice nekakve papire.

Upravo u Trpinji vidio sam krajem osamdesetih ''svoju'' posljednju živu parnjaču na hrvatskim prugama, a riječ je o JŽ 20 iz VV Sombor koja je išla strojno.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Maestro seabral, tvoje trapljenje se definitivno isplatilo. Ovo je jedan od najljepših i najzanimljivijih - nažalost i najtužnijih - putopisa na ovom forumu u posljednje vrijeme.

Ne budi mi zamjereno dodati neke opaske.

 

Ostaci stajališne zgrade Bršadin

Kolodvorske. Bršadin je prije rata imao 4 kolosjeka i u njemu su bila česta križanja s teretnim vlakovima..

 

Da...kad se sjetim silnih dispozicija sa teretnim vlakovima...auuu naspavali smo se mnogo mnogo puta dok smo čekali da nas primi Vinkovci....

 

.

Nekada je i Nuštar bio kolodvor i to s 3 kolosjeka. Da je riječ o bivšem kolodvoru jasno se vidi i po tipu zgrade. U stajalište je pretvoren krajem šezdesetih ili početkom sedamdesetih godina. Koliko se sjećam iz svojih prijeratnih putovanja, Nuštar je - premda stajalište - uvijek bio zaposjednut službenim osobljem..

 

Nuštar je po svojoj ulozi u reguliranju promjeta bila ODJAVNICA,opremljena likovnim signalima,a ujedno je bio i stajalište za putničke vlakove.

 

Šteta je što nisi snimio (a vjerojatno za to nisi ni znao) bivše ukrižje Trpinja, koje na predočenoj karti nije označeno. Nalazilo se između stajališta Borovo-Trpinja i kolodvora Novi Dalj, a imalo je 2 kolosjeka. Po svojoj konfiguraciji bilo je neobično i vjerojatno jedinstveno na prugama ex JŽ, jer nije imalo kolodvorsku zgradu već po jednu poveću stražarnicu (''vahtarnicu'') kod svake ulazno-izlazne skretnice. U vrijeme mojih putovanja Trpinja nije imala putnički promet, ali je bilo križanja s teretnim vlakovima. Događalo se da putnički vlak Subotica - Vinkovci (za)stane u Trpinji, ali samo da osoblje vlaka razmjeni s onima iz stražarnice nekakve papire..

 

Tako je Stanley...putnički vlakovi su se retko zaustavljali u ukrsnici Trpinja...ponekad smo stali da odnesemo hranu i ponešto promjetniku i skretničaru,stvarno su tamo radili kao u nekoj pustoj zabiti.

 

.Upravo u Trpinji vidio sam krajem osamdesetih ''svoju'' posljednju živu parnjaču na hrvatskim prugama, a riječ je o JŽ 20 iz VV Sombor koja je išla strojno.

 

U Borovu su bile najljepše žene e djevojke sa ove pruge...tamo smo se nagledali ljepotica i ljepotica,a i bazen je bio pun ljepih djevojaka i žena...kad smo ulazili u Borovo onda je ruka sama krenula na sirenu,a i majstor i pomoćnik su blejali kroz prozor merkajući trenutnu ponudu.

Nevjerovatno koliko mi se ovaj putopis dopao...vraćam film od prije 22-23 godine i slike su mi pred očima kao da sam dan danas tamo na nekom od vlakova sa 661 u 8.položaju.

:oops:

Samo par miliona ljudi imaju sreću da žive u Srbiji...ostali nemaju tu sreću ali imaju sve ostalo

Link to comment
Share on other sites

Još jednom hvala svima na vašim lijepim komentarima i na interesantnim nadopunama. :roll:

 

Nadopunit ću svoj putopis starim voznim redom iz 1957. godine. Tu se vidi čitava štreka od Vinkovaca do Subotice. Moguće je vidjeti da su neki vlakovi nakon Novog Dalja skretali prema Osijeku, preko triangla čiji tragovi su zauvijek zarasli u neprohodnu šikaru.

 

D01.jpg

 

D02.jpg

 

(Na istoj stranici se nalazi i red vožnje još dviju pruga iz Sombora. Iako je to ovdje OT, nisam iz uklanjao iz skenirane slike ... nije loše podsjetiti se na ta zlatna vremena.)

Link to comment
Share on other sites

Još bolje se skretanja iz Novog Dalja prema Osijeku mogu vidjeti na voznom redu broj 108, također iz 1957. godine.

Ostali vozni redovi na toj stranici su, s izuzetkom trase Osijek-Beli Manastir, podsjetnik na još neke bivše pruge u okolici.

 

D03.jpg

 

A na sljedećoj stranici mi nije baš uspjelo skeniranje, pa se od prijeloma stranice ne vidi naslov prvog voznog reda. Radi se o nekadašnjoj trasi Ilača - Borovo. Kao što se može vidjeti, postojao je samo jedan par vlakova koji je išao čitavim putem od Ilače do Borova ... i to je upravo onaj koji je skretao na trianglu prema Osijeku (direktni vlak Šid - Osijek).

 

D04.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skenirao sam i vozni red iz 1938. godine

Zanimljivo!

Kroz Dalj je prolazio direktni brzi vlak Paris - Bucuresti, a u sastavu drugih vlakova izravni vagoni Split - Bucuresti, Sušak - Timisoara i Nice - Ventimiglia - Bucuresti.

Eto, tko je iz ovih krajeva imao love mogao je na Azurnu obalu bez presjedanja. :mrgreen:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...