dorianb Posted October 18, 2021 Share Posted October 18, 2021 Ima i slucajeva kad se ulica koja prolazi pokraj stajalista "krvio" naziva "Kolodvorska ulica". Npr. ona koja prolazi pored stajalisne zgrade u Donjoj Stubici. Nemam podatke od 1916. godine kad je pruga pustena u promet do danas, ali cisto sumnjam da je Donja Stubica ikad bila kolodvor (osim otpremnistvo). A moze biti i da su se termini u zeljeznickoj struci znatno mijenjali od davne proslosti pa do danas. Zapravo, ne znam kako se u Jugoslaviji, tj. po srpsko-hrvatskom nazivalo sluzbeno stajaliste, ako je kolodvor bio "stanica" kao sto je jos uvijek u Srbiji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted October 18, 2021 Share Posted October 18, 2021 14 minuta, dorianb said: Ima i slucajeva kad se ulica koja prolazi pokraj stajalista "krvio" naziva "Kolodvorska ulica". Npr. ona koja prolazi pored stajalisne zgrade u Donjoj Stubici. Nemam podatke od 1916. godine kad je pruga pustena u promet do danas, ali cisto sumnjam da je Donja Stubica ikad bila kolodvor (osim otpremnistvo). A moze biti i da su se termini u zeljeznickoj struci znatno mijenjali od davne proslosti pa do danas. Zapravo, ne znam kako se u Jugoslaviji, tj. po srpsko-hrvatskom nazivalo sluzbeno stajaliste, ako je kolodvor bio "stanica" kao sto je jos uvijek u Srbiji. Neovisno o želj. terminologiji (kolodvor, stajalište,...), malo bi bilo blekasto da se ulica naziva Stajališna ili Otpremnička, zar ne? Da bi bio vuk sit i koza cijela, najbolje bi bilo da se ulice zovu Željezničkim. 😎 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted October 18, 2021 Share Posted October 18, 2021 32 minuta, dorianb said: Ima i slucajeva kad se ulica koja prolazi pokraj stajalista "krvio" naziva "Kolodvorska ulica". Npr. ona koja prolazi pored stajalisne zgrade u Donjoj Stubici. Nemam podatke od 1916. godine kad je pruga pustena u promet do danas, ali cisto sumnjam da je Donja Stubica ikad bila kolodvor (osim otpremnistvo). A moze biti i da su se termini u zeljeznickoj struci znatno mijenjali od davne proslosti pa do danas. Zapravo, ne znam kako se u Jugoslaviji, tj. po srpsko-hrvatskom nazivalo sluzbeno stajaliste, ako je kolodvor bio "stanica" kao sto je jos uvijek u Srbiji. Donja Stubica je i danas kolodvor: - kaj je nedvojbeno prema fotografijama (iako se Paja ne bu složil s tim). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted October 19, 2021 Author Share Posted October 19, 2021 17 sati, dorianb said: Zapravo, ne znam kako se u Jugoslaviji, tj. po srpsko-hrvatskom nazivalo sluzbeno stajaliste, ako je kolodvor bio "stanica" kao sto je jos uvijek u Srbiji. Kolodvor je bio ''stanica'', a stajalište je bilo kao i danas - ''stajalište'' (primjer: Podsused Stajalište od pamtivijeka nosi to ime). U Sloveniji se kolodvor zove ''postaja'', a stajalište ''postajališče''. 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 On 18. 10. 2021. at 19:55, DB said: ... (iako se Paja ne bu složil s tim). Izgleda da je ova rasprava ozbiljno zabrinula Paju, pa da ga malo preduhitrim (usput, predlažem da se cijela rasprava od Dorianovog posta preseli u Infrastrukturnu svaštaru) : pa Pravilnik o načinu i uvjetima za obavljanje sigurnog tijeka željezničkog prometa (NN 133/09, 144/09, 14/10 i 56/12) kaže Službena mjesta na pruzi Članak 8. (1) Na pruzi postoje sljedeća službena mjesta: – kolodvori, – otpremništva, – odjavnice, – rasputnice, – stajališta. (2) Pojedina službena mjesta na otvorenoj pruzi mogu imati nekoliko namjena (npr. službeno mjesto istodobno može biti i stajalište i otpremništvo). (3) Kolodvor je službeno mjesto na pruzi s najmanje jednom skretnicom iz kojega se izravno ili daljinski regulira promet vlakova i u kojemu vlak otpočinje ili završava vožnju, ili se zaustavlja, ili koje prolazi bez zaustavljanja. U kolodvoru se može obavljati ulazak i izlazak putnika te utovar i istovar stvari. (4) Prema zadaći u reguliranju prometa postoje: – rasporedni kolodvor; to je kolodvor u kojemu se, osim poslova propisanih za kolodvor, uvode u promet i otkazuju vlakovi, planira otprema vagona, rastavljaju i sastavljaju vlakovi te se skrbi o otpremi putnika i stvari na odnosnome rasporednom odsjeku, – ranžirni kolodvor; to je kolodvor u kojemu se sastavljaju i rastavljaju teretni vlakovi i koji je opremljen posebnom skupinom kolosijeka i postrojenjem za manevriranje; ranžirni kolodvor istodobno je i rasporedni kolodvor, – međukolodvor; to je kolodvor koji se nalazi između dvaju rasporednih kolodvora, – odvojni kolodvor; to je kolodvor iz kojega se regulira i prelazak vlakova s jedne na drugu odvojnu prugu, – kolodvor prelaska s dvokolosiječne na jednokolosiječnu prugu; to je kolodvor u kojemu se regulira prelazak željezničkih vozila s dvokolosiječne na jednokolosiječnu prugu i obrnuto, – granični kolodvor; to je kolodvor iz kojega se regulira promet između dviju susjednih željezničkih uprava. (5) Odjavnica je službeno mjesto na otvorenoj pruzi iz kojega se regulira slijeđenje vlakova u odjavnom razmaku. Slijeđenje vlakova u odjavnom razmaku regulira odjavničar ili se reguliranje obavlja automatski putem uređaja. (6) Rasputnica je službeno mjesto na otvorenoj pruzi u kojemu se odvaja druga pruga. (7) Otpremništvo je službeno mjesto na otvorenoj pruzi namijenjeno za utovar i istovar stvari. (8) Stajalište je službeno mjesto u kojemu se vlakovi za prijevoz putnika zaustavljaju u skladu s voznim redom samo radi ulaska i izlaska putnika, a u kojemu vlak za prijevoz putnika može početi ili završiti vožnju. A u Pravilniku o tehničkim uvjetima za sigurnost željezničkoga prometa kojima moraju udovoljavati željezničke pruge (NN 128/08) imamo Članak 4. Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje: ... (20) »Kolodvor« je službeno mjesto za obavljanje prometnih poslova na željezničkoj pruzi s najmanje jednom skretnicom, a iz kojega se izravno ili daljinski regulira promet vlakova i u kojemu vlak počinje ili završava vožnju, ili se zaustavlja, ili koje prolazi bez zaustavljanja. U kolodvoru se može obavljati ulazak i izlazak putnika te utovar i istovar robe. ... (28) »Mjesto prijelaza s jednokolosiječne na dvokolosiječnu prugu« je mjesto na otvorenoj pruzi na kojem vlakovi mogu prijeći s jednokolosiječne na dvokolosiječnu prugu i obratno. ... (39) »Otpremništvo« je službeno mjesto namijenjeno za utovar i istovar robe. ... (65) »Službeno mjesto na željezničkoj pruzi« je službeno mjesto namijenjeno za obavljanje prometnih poslova na željezničkoj pruzi. Službena mjesta su kolodvori, odjavnice, rasputnice, otpremništva i stajališta. Pojedina službena mjesta istodobno mogu imati nekoliko statusa. ... (69) »Stajalište« je službeno mjesto na željezničkoj pruzi u kojem se vlakovi za prijevoz putnika zaustavljaju po voznom redu samo radi izmjene putnika, a u kojem vlak za prijevoz putnika može otpočeti ili završiti vožnju. Konačno, u Priručniku za pruge (zadnje izmjene i dopune VR-a): - vidimo da je Donja Stubica službeno proglašena stajalištem / otpremništvom - iako je iz navedenih slika jasno da se tamo ništa niti tovari, niti otprema kao teret. No, postoji mogućnost križanja vlakova, ako i samo ako je kolodvor zaposjednut (prometnikom i skretničarem). Očito, u promjenama nomenklature se je (i ne tako davno) izgubila ukrsnica (dodali joj još jedno "s", pa ju proglasili veseljem uz pisanice), ili po novogovoru ukrižje, pa je tako Donja Stubica izjednačena s Oroslavjem. 🙄 U praksi, to je (trajno) nezaposjednuti kolodvor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 Ovi čisti bijeli zidovi na pothodniku neodoljivo privlače kretene koji za sebe misle da su nekakvi "umjetnici grafita"!! Koliko dugo će još biti čisti i bijeli? 1 Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 Kojom god bojom bili obojani osuđeni su na šaranje, nažalost! Trebalo bi ih odmah presvući nekakvim prozirnim filmom (bojom) na kojeg se ne prima bilo kakva druga boja. To zasigurno košta ali isto tako košta manje od naknadnih bojanja preko črčkarija. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m12brk Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 20 minuta, 1borna said: Kojom god bojom bili obojani osuđeni su na šaranje, nažalost! Trebalo bi ih odmah presvući nekakvim prozirnim filmom (bojom) na kojeg se ne prima bilo kakva druga boja. To zasigurno košta ali isto tako košta manje od naknadnih bojanja preko črčkarija. Treba za šaranje primjenit šerijatske metode, ništa drugo🤨😡 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted October 24, 2021 Share Posted October 24, 2021 On 19. 10. 2021. at 12:59, Stanley said: Kolodvor je bio ''stanica'', a stajalište je bilo kao i danas - ''stajalište'' (primjer: Podsused Stajalište od pamtivijeka nosi to ime). U Sloveniji se kolodvor zove ''postaja'', a stajalište ''postajališče''. Kako su se terminologije mijenjale vremenom. Imam u svojoj arhivi tekst o izgradnji pruge Mostar-Metković. Tako za službena mjesta koja bi sad nazivali kolodvor/stanica ili ukrsnica/ukrižje ili stajalište upotrebljava se riječ "željezničko pristanište". Tekst je prenesen iz novina "Novi hercegovački bosiljak" 14. veljače 1885. godine. Negdje imama i da se kolodvori i ukrižja nazivaju "mimoilazi". Ne mogu se sjetiti gdje mi je to ali znam da je iz vremena Kraljevine SHS/Jugoslavije. Tekst je čini mi se iz dvdesetih godina prošlog stoljeća. Ako pronađem postavit ću? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted November 18, 2021 Author Share Posted November 18, 2021 Danas se na nebu pojavila neka čudna žuta kugla i osvijetlila boje kasne jeseni: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted November 18, 2021 Author Share Posted November 18, 2021 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted November 18, 2021 Author Share Posted November 18, 2021 I naš Mic uživa u suncu: 2 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted November 23, 2021 Author Share Posted November 23, 2021 Stajalište Sutla, 23. studenog 2021. Mjesec jest po imenu studeni, ali je danas sunčano i toplo za ovo doba godine pa nije loše malo protegnuti noge po okolici. Na stajalištu Sutla je nažalost bila pustinja (jedan teretnjak s vagonima za žitarice u smjeru Dobove zbrisao mi je ispred nosa), ali to ne smeta da se zabilježi poneka impresija. U očekivanju vlaka i putnika: Iz smjera Savskog Marofa nema ničega... ... a ni iz smjera Dobove: Jel' ovo naše? Nalazi se neposredno uz prugu: Pšenica dobro napreduje: Signalni znak ''Početak zaustavnog puta ispred željezničko-cestovnog prijelaza''. To se valjda odnosi na ŽCPR Drenje: Biljka i X. koridor: Nije Tromostovje nego trokolosječje: 4 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Novi Dvori 3. prosinca 2021. Jučer sam protegnuo krake od stajališta Zaprešić Savska do kolodvora Novi Dvori i prenosim nešto dojmova. Najprije dva motiva iz stajališta Sutla, a prvi je teretnjak s kalcitom iz Gospića: Drugi je lokomotiva koja je vozila strojno u Dobovu i to lijevim (južnim) kolosijekom: Prvi motiv iz Zaprešića je vršilnica na imanju obitelji Jelačić iz XVIII. stoljeća, restaurirana 2018. godine: Nekadašnja žitnica, danas muzej slikara Matije Skurjenija: Dvije zgrade nepoznate namjene i ne baš u najboljem stanju: 3 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Perivoj nastao sredinom XIX. stoljeća, započeo Erdödy i dovršio Jelačić: Gospoštija Novi Dvori prvi put se spominje u XVII. stoljeću, a prvi vlasnici su bili iz obitelji Zrinski (1611.-1671.). Slijedila je barunska obitelj Čikulin (1675.-1755.), a zatim plemićke obitelji Sermage (1755.-1820.), Festetić (1820.-1841.), Erdödy (1841.-1852.) i Jelačić (1852.-1934.). Dvorac je izgrađen u XVIII. stoljeću u stilu historicizma, dograđen u XIX. stoljeću: Stari dub: Neogotička kapela Svetog Josipa iz 1855. godine: Nekadašnja vrtlareva kuća danas je restoran: 4 3 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Grobnica obitelji Jelačić, rad Hermanna Bolléa: Izlazak iz prošlosti... ... u sadašnjost: Novouređeni nogostup/velodrom: I eto me na cilju: 4 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Najprije ćemo na peron: Ovo valjda neće dočekati Plenkija: A i dizalo će, nadajmo se, proraditi: Pogled na ulaz u pothodnik: Opreza nikad dosta: Ni ovo još ne radi: Uređena zgrada kolodvora: Medvednica u oblačno-maglovitom izdanju: 6 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Nekoliko impresija sa perona: Budući azil za bicikle: Kutija za otpatke... ... po europskom uzoru: Malo ćemo prošetati po kolodvoru: 5 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Na prvom kolosijeku baš i nema prometa: Jedna od skretnica: Nebo i HŽ Infra: Iskliznica na industrijskom kolosijeku: 2 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Nastavljamo prema sjevernom kraju kolodvora: S obzirom na stanje kolosijeka prema Inkeru zaključujem da ona žuta naprava pripada šumariji: Vraćamo se natrag: Mislim da ovaj industrijski kolosijek pripada klasi Optimist: I jedan pogled prema južnom izlazu iz kolodvora: 6 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Ne zaboravimo fiziološke potrebe: Na Medvednici ima snijega: Ovaj je trebao doći u 11:10 ali je kasnio: Jedan usputni potok: I za kraj ponovo teretnjak na magistrali - ASEA i mnoštvo Taads-a u prolazu kroz stajalište Zaprešić Savska: 7 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted December 4, 2021 Share Posted December 4, 2021 Pretpostavljam da si se šetao od Savske do N.Dvora? Koliko ti je trebalo otprilike? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Točno, pješice cijelim putem. Nisam mjerio, a pretpostavljam nekih 40 minuta. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renato Posted December 4, 2021 Share Posted December 4, 2021 Krasan mali kolodvor, no ni putnika a ni tereta na njemu. Za te novce su mogli napraviti remont do Krapine. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dorianb Posted December 4, 2021 Share Posted December 4, 2021 U najmanju ruku su ga mogli pretvoriti u stajaliste. Sad kad su svi ovi remonti spozavrseni (Zagreb-Zapresic, Zapresic-Zabok itd) vlakovi ce u 99% slucajeva biti redoviti a voznim redom nema krizanja putnickih vlakova u tom kolodvoru. Teret isto jako slabo ide po ovoj pruzi. Ili da pocnem optimisticno gledati, povecat ce propusnost pruge kad se pocnu raskapati dionice Zabok-Bedekovcina-(Lepoglava)-Varazdin, Zabok-Krapina, Zabok-Budinscina-Novi Marof itd. pa uslijede kasnjenja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.