Od danas je aktivan https://mapper.zeljeznice.net zahvaljujući forumašu DWProski.

 

Jump to content

dorianb

Članovi
  • Posts

    3229
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Me

  • Location
    Stubičke Toplice / Varaždin

Recent Profile Visitors

10218 profile views

dorianb's Achievements

1,7k

Reputation

  1. Dobro je da to neće još dugo, tj. još malo i zapadni ide u rekonstrukciju.
  2. E da, tamo 2010-ih smo ucili da jedino kolodvor Daruvar jos ima (bar je tad imao) taj stitni signal, sad sam se sjetio. Nisam se mogao sjetiti jel Pozega ili Daruvar u pitanju, eto sad znam.
  3. Da, stitni signal je prethodnik glavnih likovnih signala, bar tako sam ja ucio. Kako bi rekao moj bivsi profesor, "djed glavnih svjetlosnih signala".
  4. Hvala za slike, generalno mi se stanje infrastrukture i kolodvorskih zgrada u G.Kotaru čini bolje od onog na potezu ZG Karlovac kad gledam ove miniputopise. Kad bude gotova rekonstrukcija Hrvatski Leskovac - Karlovac možda i prije nizinske pruge dobijemo par kvalitetnih brzih veza na dan, vjerojatno će se zadržati tih cca 75 km/h kroz Gorski Kotar, plus 160 km/h do Karlovca. Cca 3h 30 neki brzi kao što je vozila IC Rijeka prije 15ak godina. Možda bi moglo i kraće zbog ove rekonstrukcije koja će nadajmo se započeti relativno uskoro.
  5. I onda kad sve bude gotovo, direktni vlakovi Zagreb-Koprivnica-Varazdin. Barem par puta na dan ubrzani ili brzi, a i postojeci putnicki vlakovi Zagreb-Koprivnica-Zagreb bi se onda mogli samo produziti do Varazdina (u tom slucaju ne bi bilo potrebe za posebnim vlakovima Varazdin-KC-Varazdin kao sto je to danas slucaj) pa bi mogli glumiti dvostruki commuter transport: Zagreb-KC-Zagreb i Varazdin-KC-Varazdin). Obzirom da vecina tih putnickih vlakova ne bi primarno sluzila za povezivanje Zagreba i Varazdina, moglo bi se organizirati i da bavljenje u Koprivnici bude i malo dulje, da se napase timing kad je potrebno imati commuter service za jednu (Zagreb-KC-Zagreb) ili drugu (Varazdin-KC-Varazdin) stranu. Ali velim, staviti barem par linija na dan koja bi imala zaustavljanja kao "Hitri", da se i sam Varazdin priblizi Zagrebu. To bi sve mogli voziti EMV 6 112 (kad je potrebno i dvostruki) i klasika sa Brenom/Aseom u nekim slucajevima. To bi dakako od strane voznog reda iziskivalo novu organizaciju prometa na tim pravcima - kao sto je to sad (obrnuti) slucaj, kad su raskomadali zagorske vlakove na Zagreb-Zabok i Zabok-Varazdin. Vlakovi preko Zagorja bi i dalje vozili kao do sada, Zagreb-Zabok EMV, a Zabok-Varazdin DMV. Tako da u Varazdinu ne bi bio zagusen promet, bas naprotiv - osim iz smjera Cakovca, u Varazdin bi dolazili vlakovi iz 3 smjera: smjer Zabok-Novi Marof-Varazdin, smjer Zagreb-Koprivnica-Varazdin i smjer (Zagreb)-Zabok-Bedekovcina-Lepoglava-Varazdin (kad bude gotova lepoglavska spojnica). Od Lepoglave do Golubovca bi mogao ici BEMV onda, nadam se da bi bilo putnika da ga opravda. A obzirom da promet Varazdin-Golubovec i nije tako gust, mislim da bi dionica Varazdin-Lepoglava i obratno progutala i posebne lokalne za Golubovec i ove zabocke.
  6. Ispricavam se jer smo vec negdje diskutirali o ovome, ali ne mogu naci gdje. U mom jestu postoji "common missunderstanding" da se ova nesreca desila u St. Toplicama umjesto Pojatnom,kako smo apsolvirali. Mozda je to zato jer su djeca trebala svratiti u St. Toplice na izlet na koji su isli tog jutra 1989. No cini mi se da je kolega Stanley rekao da je negdje u novinama naisao na fotografiju sudara Djurana s Baat-icima i autobusa u Stubickim Toplicama? Mozda se radilo o nekoj drugoj nesreci, jer mislim da bi ipak bila prevelika koincidencija da se radilo o autobusu s djecom i da bi djeca poginula, kako se prisjecaju moji mjestani. Osim toga, cudi me da je uopce moguca velika nesreca u St. Toplicama, obzirom da je tamo ZCPR neposredno kod stajalista na kojem se zaustavljaju svi vlakovi za preijvoz putnika. Prakticki ako vlak ide iz smjera Gornje Stubice, rekao bih da je nesreca cak nemoguca.
  7. Da, u voznom redu 90/91 jos ga nema. Kladio bih se u dosta novaca da sam pocetkom 2000-ih iz vlaka vidio tablu "Varazdinske Toplice" na bivsoj kucici stajalista Sveti Ilija...ali zasigurno je krivo sjecanje u pitanju, jer Varazdinske Toplice su bile Turcin do sredine 90-ih.
  8. Bilo kako bilo svi se slazemo da su to interesantni gemovi zeljeznice u ovim krajevima Inace, dugi niz godina za Krusljevec u kuriru pise Krusljevac. (na stajalisnoj tabli, cudom, pise tocno). Slazem se sa kolegom DB oko legitimiteta zeljeznickih naziva, no s druge mi je strane interesantna ta specificna zeljeznicka gramatika.ko zna, mozda su se nekad davno mjesta tako izgovarala?
  9. U Kućan Marofu bi svakako trebalo napraviti stajalište, jer je taj cijeli obim naselja (Gornji Kućan, Donji Kućan i Kućan Marof) vrlo odsječen od grada - često sam u Kućan Marofu kod obitelji i onda kad dođem vlakom u Varaždin, uvijek sam limitiran - ili mora netko doći autom po mene, ili moram naručiti Cameo (koji lijepo odere po smjeru, zadnji put mi je naplatio 30 kn, a par tjedana prije njihov drugi vozač za istu rutu, od kolodvora do crkve, mi je naplatio 20 kn), ili sad po novom Vincekovim prigradskim busićima, ali gradsko-prigradski promet u Varaždinu nije nikada kontinuirano funkcionirao, pa s tim isto baš i nemam iskustva. Makar navodno sad ima 8 linija radnim danom između grada i Kućana. Bilo bi dobro da je stajalište tamo kod prvog ŽCPR-a u smjeru Varaždin-Koprivnica. Da je toga bilo, barem ne bi smrtno nastradao velik broj ljudi - do prije 10ak godina to je bio nezaštićeni prijelaz, vlakovi tuda voze 100 km/h, i doslovno svako malo netko bi nastradao. Čudi me da Infra tu nije uvela neku ograničenu brzinu zbog preglednosti (nakon svih silnih nesreća), vozači su se žalili ljeti kad je visoki kukuruz, da se nije vidjelo na taj prijelaz sve dok nisi doslovce došao autom na prugu. Ili da se barem porazgovaralo sa vlasnicima zemljišta....
  10. Da, i umjesto Novih Dvora da su napravili stajaliste kako je i bilo inicijalno planirano (citao sam u onom znanstvenom radu studentice) , tamo gdje pocinju kuce prema Zapresicu od strane Zagorja.
  11. U najmanju ruku su ga mogli pretvoriti u stajaliste. Sad kad su svi ovi remonti spozavrseni (Zagreb-Zapresic, Zapresic-Zabok itd) vlakovi ce u 99% slucajeva biti redoviti a voznim redom nema krizanja putnickih vlakova u tom kolodvoru. Teret isto jako slabo ide po ovoj pruzi. Ili da pocnem optimisticno gledati, povecat ce propusnost pruge kad se pocnu raskapati dionice Zabok-Bedekovcina-(Lepoglava)-Varazdin, Zabok-Krapina, Zabok-Budinscina-Novi Marof itd. pa uslijede kasnjenja.
  12. Ima i slucajeva kad se ulica koja prolazi pokraj stajalista "krvio" naziva "Kolodvorska ulica". Npr. ona koja prolazi pored stajalisne zgrade u Donjoj Stubici. Nemam podatke od 1916. godine kad je pruga pustena u promet do danas, ali cisto sumnjam da je Donja Stubica ikad bila kolodvor (osim otpremnistvo). A moze biti i da su se termini u zeljeznickoj struci znatno mijenjali od davne proslosti pa do danas. Zapravo, ne znam kako se u Jugoslaviji, tj. po srpsko-hrvatskom nazivalo sluzbeno stajaliste, ako je kolodvor bio "stanica" kao sto je jos uvijek u Srbiji.
  13. Odlicne fotografije Uvijek prizeljukujem kad bi netko napravio cab ride od Savskog Marofa do Zapresica po obnovljenoj dionici Ili mozda jos bolje do Kustosije kad sve bude gotovo.
×
×
  • Create New...