Jump to content

dorianb

Članovi
  • Posts

    4110
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

dorianb last won the day on May 26

dorianb had the most liked content!

1 Follower

About Me

  • Location
    Donja Stubica

Recent Profile Visitors

12598 profile views

dorianb's Achievements

2,7k

Reputation

  1. Uzasno je stanje po tim novo-obnovljenim kolodvorima i stajalistima. Na svim kolodvorima/stajalistima od Zapresica do Zaboka npr, hrpa tulipana vec cvjeta izmedju kocki duz cijelih perona.
  2. Hvala na ovom odlicnom pustopisu iz mog rodnog grada. Iako sam tamo proveo veliki dio svog djetinjstva (od svoje prve godine pa nadalje zivim u Zagorju), jos dan-danas je lijepo vratiti se i provoditi vrijeme tamo, grad uvijek iznova ocara. Isto tako mi se svidja sto su sve zgrade iz povijesnog doba u zadnje vrijeme prilicno uredjene / rekonstruirane, sa svjezim krovovima i fasadama. Inace, sto se Macosa tice, unazad par godina sam primijetio da su iste uglavnom u potpunosti ciste izvana, dugo nisam naisao na grafitiranu.
  3. Odlican putopis kao i uvijek Sto se tice dionice Dugo Selo - Vrbovec, cak su nesto i napravili , vidim da se vidi polozeni novi kolosijek (slika nakon Prikraja), ako je to negdje na dijelu oko Bozjakovine?
  4. @Westin Jesam li to dobro razumio da se umirovljenici do 15.1.2024. mogu voziti besplatno ako imaju pametnu karticu (preko koje ostvaruju 50% popusta) i trebaju samo predociti Rjesenje o mirovini osoblju u vlaku ? Ispricavam se na OT, no eto da se nadovezem kad se vec povela mini-rasprava.
  5. Brzina na dionici Zabok-Varazdin je 80 km/h od Zaboka do Hum Luga, onda je manji dio 40 km/h, pa tocno od bolnice Bracak u smjeru Varazdina pocinje 80 do Budinscine. U stvarnosti je trenutno implementirana lagana voznja od 20 km/h tamo na onom zavoju u Hum Lugu, te tamo oko Bedekovcine isto, koliko sam zadnji put vidio, radi se o izmjeni pragova. Inace je dio od Hum Luga do Bedekovcine dugo bio 40 km/h ogranicena brzina, od ranih 2000-tih pa sve sad do korone, kad su vratili na 80.
  6. Meni je zapravo čudna jedna stvar, ja sam se zadnji put u Baat vagonu vozio kad sam imao cca 8 ili 9 godina i uopće se ne sjećam da me smetala trešnja, zabacivanje i slično,čak mislim da ništa nisam od navedenog osjetio, a svi ostali ljudi koje znam su se žalili na to. A puno puta godišnje sam se vozio vlakom tad. Valjda sam bio tako veliki railfan pa da mi to nije bilo bitno? Npr. čak poslije Bt vagoni su mi bili daleko neudobniji. Ipak se na kraju najbolje osjećam u 6112/7022/7023, kako god. Odmah nakon Francuza, što se generalne udobnosti tiče. Goša mi je bila..hah..kako kad...kad su bile one fotelje , tj 3 + 3 sjedala u kupeu, OK mi je bilo. Kad su bile one klupe sa po 8 sjedala u kupeu, to sam mrzio isto kao i Bt vagone, ubistvo za kičmu, još onako pod 90 stupnjeva sjedalo.... Ali velim, od Baat-ova nemam ni jednu lošu memoriju nekako. Govorim o onom novijem tipu koji je imao sjedala sa skajem, u onima sa drvenim klupama se hvala Bogu nisam nikad morao voziti.
  7. Vec smo o tome puno pricali na forumu ali jos jednom da kazem...Imao sam negdje 10-ak godina kad sam prvi put sjeo u ta sjedala, ko sad se sjecam, vozili smo se iz Zlatar Bistrice do Zaboka, tamo pocetkom 2000-tih..i isti cas sam se neugodno iznenadio, definitivno najlosija sjedala koja sam iskusio u nekom vagonu. Cak su mi puno udobnija bila ona sjedala presvucena skajem u "novijim" Baat-ovima - ti vagoncici mi zapravo uopce nisu ostali u losem sjecanju, za razliku od puno ljudi, osjecao sam se bas dobro u njima.
  8. Ja mislim da je to ponajprije zbog naseg zaostalog mentaliteta i cinjenice da je kod nas sramota voziti se vlakom, koliko god mi to javno pokusali sakriti. Da, mozda smo na zacelju EU-a po ucinkovitosti zeljeznickih usluga - ali budimo realni, generalno sagledavajuci, u SAD-u kvaliteta medjugradskog zeljeznickog prijevoza (racunajuci kvalitete poput cijene, brzine i udobnosti) nije na visem rangu nego u Hrvatskoj (sto se vecine pravaca tice, ovdje izuzimam NE koridor koji je samo kap u moru njihovih pruga), te je to isto tako zemlja koja najvise od svih drugih favorizira automobil, tj. osobni prijevoz. Pa unatoc tome, tamo postoji vrlo velik obim rail fan-ova, vrlo velik asortiman casopisa o zeljeznici, vrlo velik broj "train store" ducana za ljubitelje zeljeznickog maketarstva i tako dalje. Pa da se vratim na temu, mi sad u dobrom dijelu Zagorja imamo jednu posve drugu sliku zeljeznice od prije 10ak godina - vlakovi su opremljeni WiFi-jem, klimom, cistim WC-ima, audio/video najavama za putnike, nadzornim kamerama, mogucnosti za ulaz/izlaz osoba s poteskocama u kretanju... velik broj stajalista / kolodvora ima standardizirane perone, display-e, audio-video najave vlakova, nadstresnice, klupe, nova parkiralista, rampe i liftove za invalide....nesto sto je bilo nezamislivo vizualno si predociti prije svega 10-ak godina ovdje. A mediji? Nista. Niti jedan posteni clanak ili prilog o tome. Spomeneut ce se vrjerojatno iduce godine, onako, jedan kratki prilog od 30 sekundi i to je to. Javnost ce korisiti (i koristi) tu bolju uslugu ali onako instiktivno, i velika vecina njih uopce niti ne razmislja koliki napredak smo dobili. A prije par tjedana, dok je bilo otvorenje zadnje dionice cestovnog koridora Vc do Belog Manastira, eto ti ga na - prva vijest na Dnevniku. Cak i kad se objavi neki novitet na portalima tipa Zagorje.com, slijedi hrpa besmisleno-kritizirajucih komentara - a da su komentari pametniji, i da se ljudi normalnim nacinom pozale na jos ove neke nedostatke koje imamo, garantiram da bi organizacija prometa u Zagorju bila jos bolja nego sto je sada.
  9. Ne, vec vise od godinu dana...Prema Zaboku iz Glavnog samo elektromotorni vlakovi voze (6112 "som" ili 6111 "Madjar") i dvaput na radni dan (rano ujutro i kasno navecer) dizelmotorni (Plavac ili ovaj novi 7023) kao jedini direktni Varazdin-ZG-Varazdin.
  10. Izvrstan post, ne znas je li bolji tekst ili slike Da, dosla su neka druga vremena... da malo prokomentiram, mislim da bi u Zagorju trebali biti zadovoljni sto se tice tehnickih stvari vezanih uz zeljeznicu trenutno. Pruga Zapresic-Varazdin u vise-manje odlicnom je stanju, brzine se krecu Zapresic-Zabok 120 km/h, Zabok-Budinscina 80 km/h, Budinscina-Turcin cca 45 km/h, Turcin-Varazdin 80 km/h. Vozni park je isto tako uglavnom moderan, cist i dostatno opremljen, mislim da smo u korak sa suvremenim svijetom sto se tice toga. Kao jedinu "boljku" koju imamo ovdje i dalje vidim organizaciju prometa, tj. HZPP. Koliko god moram pohvaliti neke poteze od novog voznog reda, ostalo je jos puno toga sto treba korigirati da bi ove tehnicke stvari dosle do izrazaja u punom smislu te se nadam da ce se u narednim godinama poraditi i na tome.
  11. Dobro je da to neće još dugo, tj. još malo i zapadni ide u rekonstrukciju.
  12. E da, tamo 2010-ih smo ucili da jedino kolodvor Daruvar jos ima (bar je tad imao) taj stitni signal, sad sam se sjetio. Nisam se mogao sjetiti jel Pozega ili Daruvar u pitanju, eto sad znam.
  13. Da, stitni signal je prethodnik glavnih likovnih signala, bar tako sam ja ucio. Kako bi rekao moj bivsi profesor, "djed glavnih svjetlosnih signala".
  14. Hvala za slike, generalno mi se stanje infrastrukture i kolodvorskih zgrada u G.Kotaru čini bolje od onog na potezu ZG Karlovac kad gledam ove miniputopise. Kad bude gotova rekonstrukcija Hrvatski Leskovac - Karlovac možda i prije nizinske pruge dobijemo par kvalitetnih brzih veza na dan, vjerojatno će se zadržati tih cca 75 km/h kroz Gorski Kotar, plus 160 km/h do Karlovca. Cca 3h 30 neki brzi kao što je vozila IC Rijeka prije 15ak godina. Možda bi moglo i kraće zbog ove rekonstrukcije koja će nadajmo se započeti relativno uskoro.
  15. I onda kad sve bude gotovo, direktni vlakovi Zagreb-Koprivnica-Varazdin. Barem par puta na dan ubrzani ili brzi, a i postojeci putnicki vlakovi Zagreb-Koprivnica-Zagreb bi se onda mogli samo produziti do Varazdina (u tom slucaju ne bi bilo potrebe za posebnim vlakovima Varazdin-KC-Varazdin kao sto je to danas slucaj) pa bi mogli glumiti dvostruki commuter transport: Zagreb-KC-Zagreb i Varazdin-KC-Varazdin). Obzirom da vecina tih putnickih vlakova ne bi primarno sluzila za povezivanje Zagreba i Varazdina, moglo bi se organizirati i da bavljenje u Koprivnici bude i malo dulje, da se napase timing kad je potrebno imati commuter service za jednu (Zagreb-KC-Zagreb) ili drugu (Varazdin-KC-Varazdin) stranu. Ali velim, staviti barem par linija na dan koja bi imala zaustavljanja kao "Hitri", da se i sam Varazdin priblizi Zagrebu. To bi sve mogli voziti EMV 6 112 (kad je potrebno i dvostruki) i klasika sa Brenom/Aseom u nekim slucajevima. To bi dakako od strane voznog reda iziskivalo novu organizaciju prometa na tim pravcima - kao sto je to sad (obrnuti) slucaj, kad su raskomadali zagorske vlakove na Zagreb-Zabok i Zabok-Varazdin. Vlakovi preko Zagorja bi i dalje vozili kao do sada, Zagreb-Zabok EMV, a Zabok-Varazdin DMV. Tako da u Varazdinu ne bi bio zagusen promet, bas naprotiv - osim iz smjera Cakovca, u Varazdin bi dolazili vlakovi iz 3 smjera: smjer Zabok-Novi Marof-Varazdin, smjer Zagreb-Koprivnica-Varazdin i smjer (Zagreb)-Zabok-Bedekovcina-Lepoglava-Varazdin (kad bude gotova lepoglavska spojnica). Od Lepoglave do Golubovca bi mogao ici BEMV onda, nadam se da bi bilo putnika da ga opravda. A obzirom da promet Varazdin-Golubovec i nije tako gust, mislim da bi dionica Varazdin-Lepoglava i obratno progutala i posebne lokalne za Golubovec i ove zabocke.
×
×
  • Create New...