dorianb
Članovi-
Posts
4717 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
10
dorianb last won the day on December 13 2024
dorianb had the most liked content!
About dorianb
- Currently Viewing Forum: Motorni vlakovi
About Me
-
Location
Donja Stubica
Recent Profile Visitors
18586 profile views
dorianb's Achievements
3,7k
Reputation
-
Puno hvala za putopis. Iako se generalno slažem sa svime, ja ne bih baš tako drastično kritizirao Istina, projekt je nezavršen i nelogično je da je bilo svečanog otvaranja, dok u isto vrijeme na Zaprešić-Zabok gdje je realno sve dovršeno - službeno otvaranje još čekamo (ako ga uopće i dočekamo). No eto, u toku ove godine pustiti će se ŽCPR-ovi i podići brzina, tako da ipak mislim da će tada projekt sam po sebi imati nekog smisla - nova pruga, pristupačnija stajališta, ekološki neutralan oblik prijevoza, 6112 vs Šved je isto tako pomak naprijed što se tiče voznog parka. Nisam iz tog kraja pa ne mogu suditi je li lokalni putnički promet na tom potezu isplativ (znamo da se projekt radio primarno u vidu poboljšavanja kvalitete teretnog prometa). Po meni je glavni nedostatak to što mislim da je 6 112 prevelik po kapacitetu za tu prugu i mislim da bi bilo dobro kad bi se vozni red mogao organizirati tako da vlakovi na relacijama između Vinkovaca i Tovarnika ili Slavonskog Broda produže za Vukovar i obratno. Naravno da je jasno da u kontekstu povezivanja Vukovara sa Zagrebom ova obnova ne donosi puno (ako išta), pogotovo ako se misli u istom danu ići tamo i natrag (iskrene čestitke da si se uopće odlučio na tako nešto) - OK, pozitivno je da postoje/će postojati direktni vlakovi Zagreb-Vukovar-Zagreb i Vukovar-Split-Vukovar tijekom ljetne sezone. Recimo da će biti malo bolje kad se završi krpanje Deanovec-Kutina, no opet s druge strane i dalje kontinuirano propadaju dionice Kutina-Novska i Okučani-Vinkovci. Što reći nego nadajmo se da će na spomenutim dionicama doći do rekonstrukcije a isto tako i do vatrogasnih obnova Swietelskog prije istih.
-
Što se vremena putovanja tiče: po meni su u ovom trenu najbolnija točka daljinska putovanja između najvećih gradova u zemlji (Zagreb, Split, Rijeka, Osijek...). Osobno kao putnik koristim željeznički prijevoz većinom na lokalnim i regionalnim rutama i mogu reći iz iskustva, tamo gdje nema radova/laganih vožnji prouzrokovanih istima, uglavnom dođem za otprilike isto vrijeme kao i kad putujem u automobilu (nekad i prije), uz prosječno stanje prometa na cesti. Isto tako, i frekvencija vlakova mi odgovara, mada uvijek bi dobro došlo tu i tamo još neko "pojačanje". Neke od tih relacija su: Zabok- G. Stubica, Zabok-Krapina, Zabok-Zagreb, Zabok-Varaždin, Varaždin-Koprivnica. Više-manje je slična situacija i kad koristim vlakove za srednje udaljenosti van domene ovih relacija koje sam nabrojao.
- 49 replies
-
- 1
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
dorianb replied to Transspotter's topic in Putopisi
Što se tiče ova dva signala koji su okrenuti licem suprotno od fotografiranja: to su novi (bliži) i stariji (dalji) signali za ŽCP u St. Toplicama. Ovaj novi (bliži) još nije u funkciji i na njemu je također bijeli "X" kao i na ovom desno koji je okrenut licem prema fotografiranju.- 32 replies
-
- 1
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
dorianb replied to Transspotter's topic in Putopisi
Najkvalitetnija dosad Meni lično je svejedno što se tiče industrijskih pruga, no nekako objektivno mislim da bi te slike spadale u temu o industrijskim kolosijecima. Inače, zanimljivo je da kolodvor Gornja Stubica nema ulaznog signala, već ima prilazni signal (žuta okrugla ploča s crnim rubom i po sredini dijagonalna bijela traka). Znak koji "glumi" ulazni signal.... baš zgodno da si to fotografirao.- 32 replies
-
- 3
-
Prugama Lijepe Naše ili mali željeznički vremeplov
dorianb replied to Transspotter's topic in Putopisi
Oroslavje i Donja Stubica koliko ja znam nikad nisu niti bili permanentno zaposjednuti kolodvori, već otpremništva (stajalište s mogućnosti utovara/istovara robe). Danas je situacija ovakva: Hum Lug: Stajalište/Rasputnica Oroslavje: Stajalište Stubičke Toplice: Stajalište Donja Stubica: Stajalište Gornja Stubica: Kolodvor (nezaposjednut od nedavno). U St. Toplicama su se prije prodavale karte, onda poslije (od kad se ja sjećam, tj. od 2000. pa nadalje - prodavale su se u periodima, pa u periodima ne... od prije 10ak godina ne prodaju se nikako, sve je zaključano i zapušteno. Ironično, čak su pred 10ak ili više godina iznutra uređivali pult za prodaju karata i čekaonicu. U Donjoj Stubici su se u zadnje vrijeme jedan dosta dugi period prodavale karte, no od prošle godine također ne.- 32 replies
-
- 1
-
Uzasno je stanje po tim novo-obnovljenim kolodvorima i stajalistima. Na svim kolodvorima/stajalistima od Zapresica do Zaboka npr, hrpa tulipana vec cvjeta izmedju kocki duz cijelih perona.
-
Hvala na ovom odlicnom pustopisu iz mog rodnog grada. Iako sam tamo proveo veliki dio svog djetinjstva (od svoje prve godine pa nadalje zivim u Zagorju), jos dan-danas je lijepo vratiti se i provoditi vrijeme tamo, grad uvijek iznova ocara. Isto tako mi se svidja sto su sve zgrade iz povijesnog doba u zadnje vrijeme prilicno uredjene / rekonstruirane, sa svjezim krovovima i fasadama. Inace, sto se Macosa tice, unazad par godina sam primijetio da su iste uglavnom u potpunosti ciste izvana, dugo nisam naisao na grafitiranu.
-
Odlican putopis kao i uvijek Sto se tice dionice Dugo Selo - Vrbovec, cak su nesto i napravili , vidim da se vidi polozeni novi kolosijek (slika nakon Prikraja), ako je to negdje na dijelu oko Bozjakovine?
-
@Westin Jesam li to dobro razumio da se umirovljenici do 15.1.2024. mogu voziti besplatno ako imaju pametnu karticu (preko koje ostvaruju 50% popusta) i trebaju samo predociti Rjesenje o mirovini osoblju u vlaku ? Ispricavam se na OT, no eto da se nadovezem kad se vec povela mini-rasprava.
-
Brzina na dionici Zabok-Varazdin je 80 km/h od Zaboka do Hum Luga, onda je manji dio 40 km/h, pa tocno od bolnice Bracak u smjeru Varazdina pocinje 80 do Budinscine. U stvarnosti je trenutno implementirana lagana voznja od 20 km/h tamo na onom zavoju u Hum Lugu, te tamo oko Bedekovcine isto, koliko sam zadnji put vidio, radi se o izmjeni pragova. Inace je dio od Hum Luga do Bedekovcine dugo bio 40 km/h ogranicena brzina, od ranih 2000-tih pa sve sad do korone, kad su vratili na 80.
-
Meni je zapravo čudna jedna stvar, ja sam se zadnji put u Baat vagonu vozio kad sam imao cca 8 ili 9 godina i uopće se ne sjećam da me smetala trešnja, zabacivanje i slično,čak mislim da ništa nisam od navedenog osjetio, a svi ostali ljudi koje znam su se žalili na to. A puno puta godišnje sam se vozio vlakom tad. Valjda sam bio tako veliki railfan pa da mi to nije bilo bitno? Npr. čak poslije Bt vagoni su mi bili daleko neudobniji. Ipak se na kraju najbolje osjećam u 6112/7022/7023, kako god. Odmah nakon Francuza, što se generalne udobnosti tiče. Goša mi je bila..hah..kako kad...kad su bile one fotelje , tj 3 + 3 sjedala u kupeu, OK mi je bilo. Kad su bile one klupe sa po 8 sjedala u kupeu, to sam mrzio isto kao i Bt vagone, ubistvo za kičmu, još onako pod 90 stupnjeva sjedalo.... Ali velim, od Baat-ova nemam ni jednu lošu memoriju nekako. Govorim o onom novijem tipu koji je imao sjedala sa skajem, u onima sa drvenim klupama se hvala Bogu nisam nikad morao voziti.
-
Vec smo o tome puno pricali na forumu ali jos jednom da kazem...Imao sam negdje 10-ak godina kad sam prvi put sjeo u ta sjedala, ko sad se sjecam, vozili smo se iz Zlatar Bistrice do Zaboka, tamo pocetkom 2000-tih..i isti cas sam se neugodno iznenadio, definitivno najlosija sjedala koja sam iskusio u nekom vagonu. Cak su mi puno udobnija bila ona sjedala presvucena skajem u "novijim" Baat-ovima - ti vagoncici mi zapravo uopce nisu ostali u losem sjecanju, za razliku od puno ljudi, osjecao sam se bas dobro u njima.
-
Ja mislim da je to ponajprije zbog naseg zaostalog mentaliteta i cinjenice da je kod nas sramota voziti se vlakom, koliko god mi to javno pokusali sakriti. Da, mozda smo na zacelju EU-a po ucinkovitosti zeljeznickih usluga - ali budimo realni, generalno sagledavajuci, u SAD-u kvaliteta medjugradskog zeljeznickog prijevoza (racunajuci kvalitete poput cijene, brzine i udobnosti) nije na visem rangu nego u Hrvatskoj (sto se vecine pravaca tice, ovdje izuzimam NE koridor koji je samo kap u moru njihovih pruga), te je to isto tako zemlja koja najvise od svih drugih favorizira automobil, tj. osobni prijevoz. Pa unatoc tome, tamo postoji vrlo velik obim rail fan-ova, vrlo velik asortiman casopisa o zeljeznici, vrlo velik broj "train store" ducana za ljubitelje zeljeznickog maketarstva i tako dalje. Pa da se vratim na temu, mi sad u dobrom dijelu Zagorja imamo jednu posve drugu sliku zeljeznice od prije 10ak godina - vlakovi su opremljeni WiFi-jem, klimom, cistim WC-ima, audio/video najavama za putnike, nadzornim kamerama, mogucnosti za ulaz/izlaz osoba s poteskocama u kretanju... velik broj stajalista / kolodvora ima standardizirane perone, display-e, audio-video najave vlakova, nadstresnice, klupe, nova parkiralista, rampe i liftove za invalide....nesto sto je bilo nezamislivo vizualno si predociti prije svega 10-ak godina ovdje. A mediji? Nista. Niti jedan posteni clanak ili prilog o tome. Spomeneut ce se vrjerojatno iduce godine, onako, jedan kratki prilog od 30 sekundi i to je to. Javnost ce korisiti (i koristi) tu bolju uslugu ali onako instiktivno, i velika vecina njih uopce niti ne razmislja koliki napredak smo dobili. A prije par tjedana, dok je bilo otvorenje zadnje dionice cestovnog koridora Vc do Belog Manastira, eto ti ga na - prva vijest na Dnevniku. Cak i kad se objavi neki novitet na portalima tipa Zagorje.com, slijedi hrpa besmisleno-kritizirajucih komentara - a da su komentari pametniji, i da se ljudi normalnim nacinom pozale na jos ove neke nedostatke koje imamo, garantiram da bi organizacija prometa u Zagorju bila jos bolja nego sto je sada.
-
Izvrstan post, ne znas je li bolji tekst ili slike Da, dosla su neka druga vremena... da malo prokomentiram, mislim da bi u Zagorju trebali biti zadovoljni sto se tice tehnickih stvari vezanih uz zeljeznicu trenutno. Pruga Zapresic-Varazdin u vise-manje odlicnom je stanju, brzine se krecu Zapresic-Zabok 120 km/h, Zabok-Budinscina 80 km/h, Budinscina-Turcin cca 45 km/h, Turcin-Varazdin 80 km/h. Vozni park je isto tako uglavnom moderan, cist i dostatno opremljen, mislim da smo u korak sa suvremenim svijetom sto se tice toga. Kao jedinu "boljku" koju imamo ovdje i dalje vidim organizaciju prometa, tj. HZPP. Koliko god moram pohvaliti neke poteze od novog voznog reda, ostalo je jos puno toga sto treba korigirati da bi ove tehnicke stvari dosle do izrazaja u punom smislu te se nadam da ce se u narednim godinama poraditi i na tome.