Jump to content

mgalic2

Članovi
  • Posts

    1555
  • Joined

  • Last visited

About Me

  • Sex
    Not Telling
  • Location
    ne'đe oko Velje Međe

Recent Profile Visitors

9104 profile views

mgalic2's Achievements

1,2k

Reputation

  1. Sve što radi od nekadašnje tvrtke je pekarna; silos ne služi svrsi, a nekadašnja tvornica tjestenine i drugi prostori su dijelom u najmu (više ih je, a i taj Narona kamen je među njima). Za kolosijeke unutar kruga nemam pojma. P.S. Sad sam se sjetio da je ne tako davno u krugu tvrtke o kojoj govorimo bio održan lokalni VW meet (https://metkovic-news.com/news/poceo-cetvrti-vw-meet-metkovic/) i čini mi se da se na zadnjoj fotografiji vidi kolosijek, tako da onda vjerojatno nisu povađeni.
  2. Vlakova je itekako bilo, a što se tiče zagađivača, možeš samo pretpostavljati kako je smrdilo dok su radili punom parom (u vrijeme bivše države). Divio sam se (i još se divim) ljudima koji žive u tim krajevima (valjda su navikli pa ni ne osjećaju). Ne znam dokle ćeš do juga, ali ako pođeš od Sarajeva nizbrdo, dobro naoštri kamere, više sam nego siguran da će ti biti nezaboravno. Eh kad se sjetim: već od Bradine pa prema Konjicu, Jablanici i dalje prema jugu: na nogama u hodniku, otvoren prozor, dimi meki Winston. Neprocjenjivo.
  3. Budi bez brige, tema se budno prati (bar ja😁), i da ti budem iskren - divim ti se na tolikoj volji (keep up good work). Usput budi rečeno, ja sam tim prugama putovao prije rata i sjećam se gužvi u brzome Beograd - Ploče. Znalo se zbog gužve na nogama provesti od Vinkovaca do Zenice, ali to nije bilo bitno: spusti prozor u hodniku, lakat vani i vozi Miško (pazi samo da pepeo od cigarete ne uleti u oči). Sjećam se smrada Natronke u Maglaju i Željezare u Zenici, odvratne boje rijeke Bosne iza Zenice i Maglaja, ali i zelene Neretve u predivnom kanjonu prema jugu. Rado bih i danas to ponovio, ali život je otišao drugim kolosijekom.
  4. Imam osjećaj da ti zmije nikako ne leže...😁
  5. Negdje na forumu smo (sam?) spomenuli dotične kolosijeke, pa evo da ih ovjekovječim, fotografije su s početka ovog mjeseca. Krenuo sam od kraja. Slika prikazuje kraj glavnog industrijskog kolosijeka koji je na teritoriju BiH, a dokle dopire - ne znam, ne vjerujem da je dalje od onoga stabla. Nije mi bio problem prošetati, ali koje sam sreće, vidjet će me organ narodne vlasti (s obližnjeg prijelaza), pa onda objašnjavati da sam došao samo slikati a ne nelegalno prelaziti granicu, iskreno, nemam volje. Oni bi bili teoretski u pravu, a ja odavno (više) ne ispravljam krivu Drinu. Dakle, naprijed je BiH, natrag je RH. Trave na kolosijeku - solidno, a i kupina se sprema u napad. U daljini je odvojak za prvi industrijski kolosijek koji bi trebao biti na teritoriju BiH. Okrećem se za 180°, tj. u pravcu Metkovića i selim se na taj prvi kolosijek. Dalje od vrata ne idem, a i ne bih dospio daleko: kolosijeka je cca 100 metara, a vegetacija je već u pola puta. Na ovom mjestu bijaše nekada prije rata sarajevska firma (ne jamčim za točnost podataka) koja je proizvodila betonske blokove za zidanje. Do prije par godina tu je poslovala lokalna građevinska tvrtka koja više ne posluje. Zelena ograda s desne strane ograđuje nešto, khm, khm, objekt koji se tiče napajanja strujom željezničke mreže. Nastavljam u pravcu kolodvora. U daljini se nazire drugi odvojak industrijskog kolosijeka. Pruga u desnom kraju slike je M304, u pravcu kolodvora Metković. Evo i drugog odvojka. Vrata su blizu, a vegetacija ih je dobro maskirala. Još malo pa se neće ni vidjeti. Dalje niti ne pomišljam. Taj drugi odvojak vodio je ka skladištu plina tvrtke INA (poslije Proplin). Vagoni cisterne bi stajali ispod ove instalacije i tako bi se istakao plin. Bila je još jedna takva, tako da su se istovremeno mogle istakati dvije cisterne. Istakanja odavno nema (točno od kada, ne znam), a Proplin odavno ne posluje na navedenoj lokaciji. Nastavljam dalje, u pravcu kolodvora Metković, i evo trećega odvojka industrijskog kolosijeka. Kod Proplina se još uvijek nazire ograda, ovdje - ni to. Vegetacija radi punom parom. Nisam siguran ni da bi je Superman uspio preskočiti. Ovaj kolosijek vodi prema silosu nekadašnje tvrtke Neretvanski partizan u koji je tada dovoženo žito. Za razliku od prethodne dvije, ova tvrtka radi. Doduše, ni blizu nekadašnjeg obima, ali - radi. Silos ako ne skladištenjem žita, novac donosi skladištenjem antena mobilnih operatera. Kraj kolosijeka koji se vidi u prvom planu je onaj od Proplina. Još malo, evo nas i na M304. Cca 600 metara dalje je kolodvor Metković. Za kraj, pogled s obližnjeg cestovnog nadvožnjaka na ono što je ostalo od industrijskih kolosijeka.
  6. À propos ovoga da ne vodi nigdje... Nekada to ne bijaše nigdje, naletio sam ovdje http://arhiva.metkovic.hr/vijest.asp?vijest=6272 na dvije zanimljive slike gdje su vidljivi vagoni u luci. Vrijeme nastanka fotografija nije navedeno. Za drugu sliku sam ovdje https://repozitorij.gradst.unist.hr/islandora/object/gradst%3A657/datastream/PDF/view na 9. stranici pronašao podatak da je iz 1960. Sudeći po ortofoto snimku iz 1968., ti su kolosijeci dopirali do prvih skladišta u luci (gledano iz pravca Ploča) koja su davno srušena, s tim da je još jedan išao suprotnom stranom luke (tj. ne od Neretve već od današnje ulice Andrije Hebranga), vidi sliku ispod. Kraj toga kolosijeka bijaše na početku spomenute ulice, kod glavnog ulaza u luku, što je (još uvijek) vidljivo na fotografiji ispod.
  7. Da budem iskren, uopće mi nije žao tih što preko pruge prolaze kao da voze (u najmanju ruku) magistralom, pa imali niska auta ili ne. Neka zapnu.
  8. Kao i uvijek - na visini zadatka. Bravo @Stanley.👍
  9. Nisam ni sumnjao: informativno, poučno i nadasve zanimljivo.
  10. Još malo pa ćeš počet radit najave za televizijske i ine emisije.😁
  11. Ja jedva čekam, a nadam se da ćeš se odmaknuti od Glavnoga grada, i to prema svim stranama svijeta.😁
  12. Stanley, kao uvijek - reportaža na nivou. Svaka čast.
  13. Svi ti europski projekti (ove ili one vrste) imaju razrađene vizuale (najobičnija ploča za primljena sredstva za poticaje u poljoprivredi ima propisan izgled), od kojih ne može biti odstupanja, makar se radilo i o HŽPP-u, tako da bih se usudio reći da je sve plod slučajnosti. HŽPP se u svemu tome (najvjerojatnije) nije ništa pitalo, osim najma par desetaka kvadrata prostora na lokomotivi.
×
×
  • Create New...