Stanley Posted April 12, 2022 Author Share Posted April 12, 2022 Proljeće u Šenkovcu, 12. travnja 2022. Konačno se pojavilo pravo proljeće pa u to ime nekoliko impresija iz današnje prijepodnevne šetnje. Najprije dvije prigodne uz skori blagdan: Nekoliko slika probuđene vegetacije: Dašak starine: Da me nadležni ne bi poklopili moram pridodati i poneku željezničku. Tko to tamo kukucka? To je Som na vlaku 8033 iz Harmice: 3 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 25, 2022 Author Share Posted April 25, 2022 Jedna usputna - Som na vlaku 8026 za Harmicu prilazi stajalištu Sutla, 25. travnja 2022.: 6 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 28, 2022 Author Share Posted April 28, 2022 Kratki zapis sa stajališta Sutla, 28. travnja 2022. Som 6112-110 na vlaku 8032 za Harmicu... ... i u povratku na 8047: Ode: Kretenčino retardirana, i što si ovime postigao?: 2 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojadin TMK101 Posted April 28, 2022 Share Posted April 28, 2022 Ono što mu očito fali u gaćama... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 28, 2022 Author Share Posted April 28, 2022 1 minuta, Stojadin TMK101 said: Ono što mu očito fali u gaćama... Ja razumijem klipane koji misle da su stvorili ''umjetničko'' djelo (makar oni mjehuri, sve na isti kalup, nemaju veze s umjetnošću), ali šaranje samo radi šaranje odaje duševnu bolest. A prekrivanje voznog reda bojom je bezobrano prema ljudima koji koriste vlak kao prijevozno sredstvo. 2 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Podsused, 2. lipnja 2022. Stari izviđač se uželio šume, a u Šenkovcu je nažalost nema osim nekih šumaraka u privatnom vlasništvu. U lijepom lipanjskom danu odlučio sam otići do najbližeg šumskog utočišta, krajnjeg zapadnog dijela Medvednice, pa slijedi izvještaj o kratkom putovanju. Na početku ide jedna zbunjoza kakvima nas učestalo usrećuje HŽ Infrastruktura. Ova obavijest je netočna jer nije zatvoren lijevi kolosijek nego desni - bar je tako bilo na dan mog putovanja. Ako se orijentiramo po Izvješću o mreži, a po njemu pruga M101 kreće od državne granice i vodi do Zagreb Glavnog kolodvora, lijevi kolosijek je onaj sjevern. Stvarno zatvoren je bio desni ili južni: Vlak za Harmicu, u kojeg ću sjesti kada se vrati, kasnio je u dolasku 19 minuta. Garnitura je bila dvostruka, a 6112-106 je oblijepljen reklamom za Kaufland od glave do pete, od krova do podvozja. Čudi me da nisu oblijepili i stakla upravljačnica, strojovođi bi valjda bili dovoljni prorezi kao da vozi tenk: Iz Sutle smo krenuli sa zakašnjenjem od 7 minuta: Veći dio buduće biciklističke staze uz prugu već je asfaltiran: Stojimo na ulaznom signalu kolodvora Savski Marof i čekamo da izađe ovaj teretnjak u smjeru Dobove. Tu se nakupilo još nekoliko minuta kašnjenja: U kolodvoru Zaprešić ima puno tragova remonta pruge: Pogled na rijeku Krapinu pri brzini od 100+ km/h: 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Konačno na odredištu: Čuveni podsusedski zavoj: Opreza nikada dosta: Cilj je blizu: Nekadašnji planinarski dom je izgorio: 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 VeleSSlalom: Konačno u šumskom ambijentu: Ova staza je prilično zarasla. I čitav Susedgradski park izgleda zapušteno: Komadić Zagreba kroz visoku i gustu vegetaciju: Prvi trag ruševina Susedgrada: 1 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Korisne informacije za namjernike: Rekonstrukcija nekadašnjeg izgleda starog burga: Ruševine su toliko obrasle gustom vegetacijom da mi se nije dalo ulaziti dublje u unutrašnjost, stoga tek nekoliko slika: 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Povratak šumskom stazom: Zagrebački kit u Podsusedu iz dva rakursa: Calzedonia za osvježenje: Sveti Jan Nepomuk za ispovjed nakon Calzedonie: Sava je u niskom vodostaju: 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Som iz Harmice u prilazu Podsused Stajalištu po sjevernom kolosijeku: Pogled na zgradu iz sjedećeg položaja: Zanimljivo je da su nad pothodnikom pragovi drveni, a inače su betonski. Možda statičari mogu objasniti razlog: Kao što se vidi iz priloženog zatvoren je desni ili južni kolosijek: Autobuse ZET-a nisam koristio pune tri i pol godine, pa evo jednog od njih za prisjećanje: 1 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Neka me netko podsjeti što je ovo: Čekanje na vlak ima i svojih prednosti - pojavio se teretnjak od 112 osovina pri brzini od 20 km/h: Na južnom kolosijeku tovari se tucanik: Če se ne motim ovo je Lisinski: I on plazi 20 km/h prema Podsused Tvornici: Eno mi vlaka za povratak, kasni 16 minuta: Usrećio me isti onaj Kaufland na 6112-106 pa imam ''putovanje s pogledom'': Još samo 3,8 km i izlazim iz ovog reklamnog kaveza: 2 1 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 1 sat, Stanley said: Če se ne motim ovo je Lisinski Nije Lisinski nego 415 iz Züricha. Hvala kolegi koji me upozorio na grešku preko PP. 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
josip Posted June 7, 2022 Share Posted June 7, 2022 2 sati, Stanley said: Neka me netko podsjeti što je ovo: PPL - početak prijelaznog luka (ili krivine) čija je 150 metara s nadvišenje vanjske tračnice 110 mm. Prijelazni lukovi ugrađuju se između kružnog luka (krivine) i pravca, kad prijelaznog luka ne bi bilo polumjer kružnog luka (krivine) bi se naglo mijenjao što bi dovodilo do naglog udara kotača u vanjsku tračnicu (trzanje vlaka). Prijelazni luk postupno mijenja svoj polumjer. @DB bu to još bolje razjasnil od mene, to je njegovo područje. 1 Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2022 Author Share Posted June 7, 2022 Hvala na informaciji josipe. Nikada nije kasno da čovjek nauči nešto novo. 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted June 7, 2022 Share Posted June 7, 2022 3 sati, josip said: PPL - početak prijelaznog luka (ili krivine) čija je 150 metara s nadvišenje vanjske tračnice 110 mm. Prijelazni lukovi ugrađuju se između kružnog luka (krivine) i pravca, kad prijelaznog luka ne bi bilo polumjer kružnog luka (krivine) bi se naglo mijenjao što bi dovodilo do naglog udara kotača u vanjsku tračnicu (trzanje vlaka). Prijelazni luk postupno mijenja svoj polumjer. @DB bu to još bolje razjasnil od mene, to je njegovo područje. Mogu jedino dodati da se prijelazni lukovi projektiraju (polažu) po kubnoj paraboli, koja je najprirodnija krivulja po kojoj se prema fizikalnim zakonima nastoje kotrljati kotači u prelasku iz pravca u kružni luk i obrnuto. Svaki pokušaj ugradnje neke druge krivulje rezultira dezintegracijom iste. 😋 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted June 7, 2022 Share Posted June 7, 2022 6 sati, Stanley said: ... Zanimljivo je da su nad pothodnikom pragovi drveni, a inače su betonski. Možda statičari mogu objasniti razlog: ... Statičari bi ti skinuli sva zviježđa s neba zbog toga. Prvo zato kaj je to pitanje dinamike, a drugo zato kaj oni sve dokazuju matematički, a u ovom slučaju treba uć u formule za dokazivanje statičke nosivosti s pretpostavljenim koeficijentima za kompenzaciju dinamičkog u statičko opterećenje. 😋 Stvar je u praksi puno jednostavnija: praksa je pokazala da relativno mali nadsloj tampona i tucanika na takvoj krutoj podlozi nije dobar za preuzimanje dinamičkog opterećenja ispod znatno krućih betonskih pragova (dolazi do pojačanog drobljenja tucanika i zbijanja sloja uz gubitak elestičnosti cijele nosive podloge), pa je za takve situacije (i još za razmjerno velike uzdužne nagibe i krivine manjih radijusa - čini mi se ispod 500 m - i prelazna mjesta na objekte) propisana ugradnja isključivo drvenih pragova. 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duh u močvari Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 On 07. 06. 2022. at 18:21, DB said: Mogu jedino dodati da se prijelazni lukovi projektiraju (polažu) po kubnoj paraboli, koja je najprirodnija krivulja po kojoj se prema fizikalnim zakonima nastoje kotrljati kotači u prelasku iz pravca u kružni luk i obrnuto. Svaki pokušaj ugradnje neke druge krivulje rezultira dezintegracijom iste. 😋 Čitanjem projekata dobio sam dojam da se u zadnje vrijeme koristi klotoida (znana još kao Eulerova spirala). Klotoida ima linearnu promjenu zakrivljenosti u odnosu na dužinu, što osigurava i linearni prirast bočne akceleracije. Kubna parabola, iako nije idealna, je jednostavnija za izračun i zato se povijesno koristila. Na prugama velikih brzina koriste se još složenije krivulje, koje osiguravaju sinusoidalnu promjenu bočne akceleracije. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 8 sati, Duh u močvari said: Čitanjem projekata dobio sam dojam da se u zadnje vrijeme koristi klotoida (znana još kao Eulerova spirala). Klotoida ima linearnu promjenu zakrivljenosti u odnosu na dužinu, što osigurava i linearni prirast bočne akceleracije. ... Klotoida je odavno u primjeni na cestama, no na kolosjecima se nije pokazala dobra. 8 sati, Duh u močvari said: ... Kubna parabola, iako nije idealna, je jednostavnija za izračun i zato se povijesno koristila. ... Nije problem u izračunu, nego je poanta da kad pravac i kružni luk spojiš tračnicom, ona se prirodno povija upravo po kubnoj paraboli. Do podatka da sve druge krivulje budu dezintegrirane, odnosno da se tračnice neravnomjerno troše, naravno nisam došao empirijski, nego čuo od starijih kolega ... pa ako su lagali mene i ja lažem vas. 8 sati, Duh u močvari said: ... Na prugama velikih brzina koriste se još složenije krivulje, koje osiguravaju sinusoidalnu promjenu bočne akceleracije. Ako je tomu tako, imam osjećaj da je to više pusto teoretiziranje (vulgo: pravljenje pametnim) nego praktična potreba. Uostalom, usporedimo to sa skretanjem još bržih vozila: mlaznih aviona. Automatski pilot u skretanju okreće avion oko vertikalne osi i naginje ga oko uzdužne osi taman koliko treba da je rezultanta gravitacije i centrifugalne sile usmjerena okomito na podnicu. Formulu koje krivulje ima ugrađenu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duh u močvari Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 1 hour ago, DB said: Klotoida je odavno u primjeni na cestama, no na kolosjecima se nije pokazala dobra. Ja sam ko laik dobil suprotan dojam, da se nekad na JŽ koristila kubna parabola, odnosno popravljena kubna parabola,a danas se koristi klotoida. Kak sam i navel, spominje se u nekim našim friškim željezničkim projektima, nisam ćorav. 🤷♂️ 1 hour ago, DB said: Ako je tomu tako, imam osjećaj da je to više pusto teoretiziranje (vulgo: pravljenje pametnim) nego praktična potreba. Uostalom, usporedimo to sa skretanjem još bržih vozila: mlaznih aviona. Automatski pilot u skretanju okreće avion oko vertikalne osi i naginje ga oko uzdužne osi taman koliko treba da je rezultanta gravitacije i centrifugalne sile usmjerena okomito na podnicu. Formulu koje krivulje ima ugrađenu? Pardon, nije do oblika krivulje prijelaznog luka već do sinusoidalnog prirasta nadvišenja, prvenstveno vjerojatno zbog udobnosti putnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted June 10, 2022 Share Posted June 10, 2022 9 sati, Duh u močvari said: ... Kak sam i navel, spominje se u nekim našim friškim željezničkim projektima, nisam ćorav. ... Ne kopam po projektima, pa ti bum moral povjerovat. Ipak, nemrem ne prosvjedovati da je to pretjerivanje. 9 sati, Duh u močvari said: ... Pardon, nije do oblika krivulje prijelaznog luka već do sinusoidalnog prirasta nadvišenja, prvenstveno vjerojatno zbog udobnosti putnika. Jeee - to ti je nekaj čistam drugo - bi rekel Tetec z Gruntovca. 😋 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted June 10, 2022 Share Posted June 10, 2022 Hm 🙄 ... Stanley postavi pitanja i onda nestane 👻 - jel zato kaj smo mu začetali putopis il nije zadovoljan odgovorima ...? 😶 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 11, 2022 Author Share Posted June 11, 2022 Stanley nije nestao nego nema ništa pametno dodati. 😉 1 3 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 19, 2022 Author Share Posted July 19, 2022 Očevid biciklističke staze uz prugu, 19. srpnja 2022. Upeklo sunce i valja ga izbjegavati osim u jutarnjim satima, stoga sam se uputio u ranojutarnje razgibavanje penzićkih krakova. Spustio sam se do pruge u namjeri da pogledam u kojoj je fazi staza za bicikle i prenosim svoje dojmove u riječi i slici. Stajalište Sutla je pusto, ali neće biti još dugo: Staza izgleda dovršena: Gotova je i signalizacija: Pšenica je požnjevena... ... a kukuruz se dobro drži: Naravno da ne može bez vlaka, a ovo je EC158 Croatia u punoj brzini: 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 19, 2022 Author Share Posted July 19, 2022 Sunce je već pripeklo i vraćam se natrag. Neka biciklisti ne kažu da nisu upozoreni: Gle Mjeseca što se nakrivio: Dolazim na peron stajališta Sutla i promatram simbiozu cvijeća i željeznice: Dolazi Som na vlaku 8014, kasni samo 4 minute: I odlazi prema Harmici da se vrati u 8:34 h kao vlak 8025: 4 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.