Od danas je aktivan https://mapper.zeljeznice.net zahvaljujući forumašu DWProski.

 

Jump to content

DB

Članovi
  • Posts

    16328
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    36

DB last won the day on November 24

DB had the most liked content!

About DB

  • Birthday 23.04.1959

About Me

  • Sex
    Male
  • Location
    Sveta Nedelja

Recent Profile Visitors

23064 profile views

DB's Achievements

5,2k

Reputation

  1. Ček, ček 😲 ... tam se gradi nekakav nadvožnjak (nathodnik)? I niko ni zuc o tome?! I nisi snimil niš o tome osim te dve panorame? 😧
  2. Vidim, u trendu si sa LGBT zajedničarima. 😋
  3. Hm 🙄 ... Stanley postavi pitanja i onda nestane 👻 - jel zato kaj smo mu začetali putopis il nije zadovoljan odgovorima ...? 😶
  4. Ne kopam po projektima, pa ti bum moral povjerovat. Ipak, nemrem ne prosvjedovati da je to pretjerivanje. Jeee - to ti je nekaj čistam drugo - bi rekel Tetec z Gruntovca. 😋
  5. Klotoida je odavno u primjeni na cestama, no na kolosjecima se nije pokazala dobra. Nije problem u izračunu, nego je poanta da kad pravac i kružni luk spojiš tračnicom, ona se prirodno povija upravo po kubnoj paraboli. Do podatka da sve druge krivulje budu dezintegrirane, odnosno da se tračnice neravnomjerno troše, naravno nisam došao empirijski, nego čuo od starijih kolega ... pa ako su lagali mene i ja lažem vas. Ako je tomu tako, imam osjećaj da je to više pusto teoretiziranje (vulgo: pravljenje pametnim) nego praktična potreba. Uostalom, usporedimo to sa skretanjem još bržih vozila: mlaznih aviona. Automatski pilot u skretanju okreće avion oko vertikalne osi i naginje ga oko uzdužne osi taman koliko treba da je rezultanta gravitacije i centrifugalne sile usmjerena okomito na podnicu. Formulu koje krivulje ima ugrađenu?
  6. Statičari bi ti skinuli sva zviježđa s neba zbog toga. Prvo zato kaj je to pitanje dinamike, a drugo zato kaj oni sve dokazuju matematički, a u ovom slučaju treba uć u formule za dokazivanje statičke nosivosti s pretpostavljenim koeficijentima za kompenzaciju dinamičkog u statičko opterećenje. 😋 Stvar je u praksi puno jednostavnija: praksa je pokazala da relativno mali nadsloj tampona i tucanika na takvoj krutoj podlozi nije dobar za preuzimanje dinamičkog opterećenja ispod znatno krućih betonskih pragova (dolazi do pojačanog drobljenja tucanika i zbijanja sloja uz gubitak elestičnosti cijele nosive podloge), pa je za takve situacije (i još za razmjerno velike uzdužne nagibe i krivine manjih radijusa - čini mi se ispod 500 m - i prelazna mjesta na objekte) propisana ugradnja isključivo drvenih pragova. 😊
  7. Mogu jedino dodati da se prijelazni lukovi projektiraju (polažu) po kubnoj paraboli, koja je najprirodnija krivulja po kojoj se prema fizikalnim zakonima nastoje kotrljati kotači u prelasku iz pravca u kružni luk i obrnuto. Svaki pokušaj ugradnje neke druge krivulje rezultira dezintegracijom iste. 😋
  8. Tzv. kombinirka, ili od ovog proizvođača, među graševincima poznat kao "icebejac".
  9. Razmišljal sam odavno o tome - ali u tehničkom, a ne financijskom smislu. Za prvo ima mogućnosti, a za drugo vjerojatno fali ljudi ...
  10. Ne sjećam se za Stubičke toplice. Nastradali su pretežno ljudi koji su išli na posel.
  11. Da, al mislim da je zbog štednje samo pod ranžirnom skupinom. Kad se prevrnula cisterna sa sumpornom kiselinom (valjda na otpremnoj skupini?), nastala je galama da kak to da nisu zaštitili vodozaštitno područje.
  12. Za očekivati je da činovnici pišu po gore navedenom Zakonu, a ne po tom kak on zna da su govorili njegvi stari. Time možda nekim starima nanosi bol, ali jednoznačno i nedvojbeno obilježava jedan jedinstveni toponim. Nitko jedinicama lokalne samouprave ne brani da zakonitim putem traže izmjenu imena, ako neka kritična masa ili čak većina smatra da su im neki birokrati pomiješali slova. Dakle, za mene je i dalje i Madžarevo i Mađarevo (ovisno o tom u kojem sustavu se orijentiram).
×
×
  • Create New...