Od danas je aktivan https://mapper.zeljeznice.net zahvaljujući forumašu DWProski.

 

Jump to content

DB

Članovi
  • Posts

    16842
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    42

DB last won the day on March 24

DB had the most liked content!

About DB

  • Birthday 23.04.1959

About Me

  • Sex
    Male
  • Location
    Sveta Nedelja

Recent Profile Visitors

23898 profile views

DB's Achievements

6,1k

Reputation

  1. Pa kaže Mujo milicajcu: "A iza mene ide Suljo, kolko ćete tek naplatit njemu, on opće nema biciklo".
  2. Ja nikad nisam bio railfan, pa me isto tako, dok sam bil i mlađi, nije smetala trešnja, zabacivanje, lupnjava, dim i slično. Smetale su me gužve, gde sam jedva stal u profil sjedišta (pod onim brojevima na naslonu). Smetalo me je i grijanje - na 1 je bilo ko za saunu, a na 1/2 ko za bolničke pacijente. Užas! Povremeno sam se s njima susretal u razdoblju rada u ZOP-u (putnički iz Siska za Prijedor i kumrovečki). Prvi je bil čisti horror, zbog gužve i još više dima kojeg si doslovno mogel razgrtat rukama. Drugi je bil OK, jer su vožnje najčešće trajale od Zapadnog do Podsused Tv. 🙂 No, u tim,ajde mlađim godinama, nisu mi bili udobni, osobito ne oni sa skaj-tapecirungom i na iole duljim relacijama. Zadnji put sam se vozil u njima prije nekih 20-ak godina, kad me je vrag nateral da 3 dana za redom idem u Varaždin i natrag. Bili su mi na raspolaganju samo Baat-ovi. Bili su više prazni nego poluprazni, pa je s te strane bilo konforno kontrolirati pregrijavanje otvaranjem prozora - ali je truckanje i zabacivanje tih nepuna 3 sata bilo nesnosno. 😖 Ono kaj ti hoću reći je da su (puno) mlađe kosti puno tolerantnije na neudobnosti, a doživljaji vožnje puno jači.
  3. I sada je (bar pretpostavljam) važeći ugovor željezničkih uprava iz 1992. po kojem je cijela kumrovečka pruga pripala HŽP-u (ak se je u to vrijeme zval tako), a također i ovaj most na Sutli, s komadom pruge iza njega, do, vjerovali ili ne - važeće republičke / državne granice. 😉 Za onaj most kod Imenog sam zaboravil čiji je.
  4. Antiša, pomislil sam prvo još jedan forumaš je završil svoj put i znam li ga možda ... i trebalo mi je i teksta i vremena da skužim da se ne radi ni o forumašu, niti o lokomotivi, nego o vlaku. Poštujem osjećaje, tradiciju i nostalgiju, ali tako je to i u životu i u voznim redovima - nekad je pojam zagorskog cuga bil niz od 10-ak maslinasto zelenih dvoosovinaca s drvenim klupama i s parnjačom na čelu. Promjenila su se vremena, stoljeće (milenij dapače), pa bu jednom ubuduće nekakva brundava Folcika ili Som bili uspomena nekim novim klincima koji buju znali uglavnom za električne, baterijske i vodikove garniture. Možda u njima bude i kakav multimedijalni sadržaj, bar sa kavom, čajem ili (a zakaj ne) i s tudumom, delancem ... ili šampanjcem. 🥂 Nije loše ostaviti trag, ali ne treba ni previše tugovati zbog napretka. 😉
  5. Ček, ček 😲 ... tam se gradi nekakav nadvožnjak (nathodnik)? I niko ni zuc o tome?! I nisi snimil niš o tome osim te dve panorame? 😧
  6. Vidim, u trendu si sa LGBT zajedničarima. 😋
  7. Hm 🙄 ... Stanley postavi pitanja i onda nestane 👻 - jel zato kaj smo mu začetali putopis il nije zadovoljan odgovorima ...? 😶
  8. Ne kopam po projektima, pa ti bum moral povjerovat. Ipak, nemrem ne prosvjedovati da je to pretjerivanje. Jeee - to ti je nekaj čistam drugo - bi rekel Tetec z Gruntovca. 😋
  9. Klotoida je odavno u primjeni na cestama, no na kolosjecima se nije pokazala dobra. Nije problem u izračunu, nego je poanta da kad pravac i kružni luk spojiš tračnicom, ona se prirodno povija upravo po kubnoj paraboli. Do podatka da sve druge krivulje budu dezintegrirane, odnosno da se tračnice neravnomjerno troše, naravno nisam došao empirijski, nego čuo od starijih kolega ... pa ako su lagali mene i ja lažem vas. Ako je tomu tako, imam osjećaj da je to više pusto teoretiziranje (vulgo: pravljenje pametnim) nego praktična potreba. Uostalom, usporedimo to sa skretanjem još bržih vozila: mlaznih aviona. Automatski pilot u skretanju okreće avion oko vertikalne osi i naginje ga oko uzdužne osi taman koliko treba da je rezultanta gravitacije i centrifugalne sile usmjerena okomito na podnicu. Formulu koje krivulje ima ugrađenu?
  10. Statičari bi ti skinuli sva zviježđa s neba zbog toga. Prvo zato kaj je to pitanje dinamike, a drugo zato kaj oni sve dokazuju matematički, a u ovom slučaju treba uć u formule za dokazivanje statičke nosivosti s pretpostavljenim koeficijentima za kompenzaciju dinamičkog u statičko opterećenje. 😋 Stvar je u praksi puno jednostavnija: praksa je pokazala da relativno mali nadsloj tampona i tucanika na takvoj krutoj podlozi nije dobar za preuzimanje dinamičkog opterećenja ispod znatno krućih betonskih pragova (dolazi do pojačanog drobljenja tucanika i zbijanja sloja uz gubitak elestičnosti cijele nosive podloge), pa je za takve situacije (i još za razmjerno velike uzdužne nagibe i krivine manjih radijusa - čini mi se ispod 500 m - i prelazna mjesta na objekte) propisana ugradnja isključivo drvenih pragova. 😊
  11. Mogu jedino dodati da se prijelazni lukovi projektiraju (polažu) po kubnoj paraboli, koja je najprirodnija krivulja po kojoj se prema fizikalnim zakonima nastoje kotrljati kotači u prelasku iz pravca u kružni luk i obrnuto. Svaki pokušaj ugradnje neke druge krivulje rezultira dezintegracijom iste. 😋
  12. Tzv. kombinirka, ili od ovog proizvođača, među graševincima poznat kao "icebejac".
  13. Razmišljal sam odavno o tome - ali u tehničkom, a ne financijskom smislu. Za prvo ima mogućnosti, a za drugo vjerojatno fali ljudi ...
×
×
  • Create New...