Jump to content
zeljeznice.net
Adam

Infrastrukturna svaštara

Recommended Posts

Mislim da nam ovdje nedostaje jedna takva tema, za pitanja koja nisu direktno vezana ni uz jednu drugu temu...

 

 

Moje pitanje je vezano uz prometnike-primjetio sam da dosta prometnika ne zvižda, već daju signal za polazak samo palicom ili svjetlom. Da li je to po propisu ili moraju objaviti polazak vlaka i zvučnim signalom?


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz s.z. "priprema za polazak" daje se s.z. usnom zvizdaljkom i nakon tog kad kondukteri daju s.z. spremno za polazak,daje se polazak bez zvizdanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zviždanjem se ne može dati polazak. Prometnik polazak daje signalnim loparićem ili signalnom svjetiljkom. Motorne vlakove može otpremiti i usmeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko sam shvatio gledajući prometnike, zviždanje služi da se upozori putnike pored vlaka da im vlak kreće, a ona prometnik dalje znak palicom za polazak. ovo da naredbu može dati i usmeno sam znao, ali zašto samo za motorne vlakove? (pretpostavljam da se izraz motorni vlak odnosi na diesel garniture)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, treba li prometnik na kraju zviždati ili ne?

 

Motorni vlak=elektro-motorni ili diesel-motorni vlak. Šved, Macosa, Mađar, Nagibni, Som, Gredeljevac. Sve što nije klasika, a prevozi putnike.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali zašto samo za motorne vlakove?

Mogu prometovati bez vlakopratnog osoblja. Usmeno se mogu otpremiti i teretni vlakovi kao i putničke prazne garniture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal postoje kakvi konkretniji planovi za izgradnju stajališta na dionici od Klare, odnosno Remetinca do Zagreb GK? Naime, grade se stajališta po nekim Buzinima i planiraju u Sesvetskim Sopnicama. Ne velim da ne trebaju, al... halo, kaj je s Novim Zagrebom, Savskim mostom, Vukovarskom? To su stajališta sa mnogo masovnijim putničkim potencijalom!

 

Zapravo, kak oni uopće misle riješiti južni pristup kad budu poduplane pruge prema Karlovcu i Sisku? Očito bu se morala srediti neka rasputnica u Novom Zagrebu. O remontima i planovima svugdje puna usta, a za ovaj problem ni bu ni be. Ima ko kakvu konkretniju informaciju?


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal postoje kakvi konkretniji planovi za izgradnju stajališta na dionici od Klare, odnosno Remetinca do Zagreb GK? Naime, grade se stajališta po nekim Buzinima i planiraju u Sesvetskim Sopnicama. Ne velim da ne trebaju, al... halo, kaj je s Novim Zagrebom, Savskim mostom, Vukovarskom? To su stajališta sa mnogo masovnijim putničkim potencijalom!

 

Zapravo, kak oni uopće misle riješiti južni pristup kad budu poduplane pruge prema Karlovcu i Sisku? Očito bu se morala srediti neka rasputnica u Novom Zagrebu. O remontima i planovima svugdje puna usta, a za ovaj problem ni bu ni be. Ima ko kakvu konkretniju informaciju?

Mislim da je ovo daleka budućnost....

 

Dobili smo ovaj remont i idućih 25 god tko nas je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno pitanje također vezano uz puštanje vlakova iz kolodvora ... vlak staje u kolodvoru u kojem nema iskrcaj putnika nego samo križanje (npr. kolodvor Zdenčina). da li majstor za polazak mora čekati signal prometnika sa palicom ili kreće kada vidi zeleno na izlaznom signalu.

 

i još jedno pitanje ... kako na Zg glavnom strojovođa zna na koji peron staje. lako za 4, 5 ili 6, to ga skretnice odvedu, ali kako zna da li ide na, npr, 2 ili 2a?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali kako zna da li ide na, npr, 2 ili 2a?

Zato služi granični kolosiječni signal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato služi granični kolosiječni signal...

 

To su oni kvadratasti?


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno pitanje također vezano uz puštanje vlakova iz kolodvora ... vlak staje u kolodvoru u kojem nema iskrcaj putnika nego samo križanje (npr. kolodvor Zdenčina). da li majstor za polazak mora čekati signal prometnika sa palicom ili kreće kada vidi zeleno na izlaznom signalu.

 

i još jedno pitanje ... kako na Zg glavnom strojovođa zna na koji peron staje. lako za 4, 5 ili 6, to ga skretnice odvedu, ali kako zna da li ide na, npr, 2 ili 2a?

IDrugo pitanje imaš odgovor. Mora ga otpremiti prometnik. Ne mora biti signalni loparić (palica).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ikada most iznad kanala Sava - Odra bio dvokolosječan? Vidim da su stupovi mosta napravljeni za dvokolosječni.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ikada most iznad kanala Sava - Odra bio dvokolosječan? Vidim da su stupovi mosta napravljeni za dvokolosječni.

 

Nije nikad bil, nego su stupovi predviđeni za dvokolosječnu prugu. Pri trasiranju su se malo zajebunili, pa su os dvokolosječne pruge postavili u os trenutno jednokolosječne, tak da bu buduća pruga dobila potpuno nepotrebne devijacije. :sra:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš... Os sadašnje jednokolosječne pruge nije jednaka osi buduće dvokolosječne. Sadašnja os je jednaka sjeverozapadnom kolosjeku u toj budućoj dvokolosječnoj pruzi. Dobro se vidi s A3 kako je postavljena konstrukcija na sjeverozapadnu stranu mosta što me veoma začudilo kako most uopće izdržava takvu neravnotežu. Evo slika s Google Mapsa:

 

nadvoznjak-preko-kanala-.png

 

A i nasip nakon toga mosta je za dvokolosječnu prugu. Isto se vidi s A3 kada se prolazi ispod nadvožnjaka za prugu da je ostavljeno još prostora. Evo slike sa Street Viewa gdje se vidi nadvožnjak preko A3:

 

nadvoznjak-preko-a3-1.png

 

nadvoznjak-preko-a3-2.png

 

Svejedno, hvala na odgovoru. :)


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

KT4 318, krivo si shvatil. DB je u pravu. Postojeća pruga sa zapadne i istočne strane pomaknuta je za "pol kolosijeka" prema jugu u odnosu na most i nadvožnjak! (to jest, most i nadvožnjak pomaknuti su sjevernije). ISPRAVAK: Nadvožnjak je u pravcu stare pruge. Ne bu problem dodati drugi kolosijek, al budu sa zapadne i istočne strane male devijacije. Ni meni nije jasno zakaj su napravili tak nekaj, možda su zbog ograničenog koridora mislili cijellu prugu pomicati?

 

Devijacija je tak mala da se na karti nemre baš uočiti, vidi se ak se povuče ravnalo (i naravno, ak odeš do tam pa pogledaš in situ).


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KT4 318, DB misli na ovo:

so8a.jpg
Vidi se kako kolosijek pomaknut udesno gledajući prema Zagrebu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeap, malo sam se nejasno izrazil, a i napamet baš nisam bil siguran u situaciju.

Ova Josipova zadnja fotka govori sve. :neutral:

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Ni meni nije jasno zakaj su napravili tak nekaj, možda su zbog ograničenog koridora mislili cijellu prugu pomicati?

 

...

 

Pa velim da je to jedna od bedastoća ko npr. kad zidari zaborave na kući otvor za ulazna vrata. :kul2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa velim da je to jedna od bedastoća ko npr. kad zidari zaborave na kući otvor za ulazna vrata. :kul2

 

Pa čuj, projektiranje pruge i izvođenje takvih objekata ipak nije baš ko građenje kuće. Ne da je samo poprilična u cijeni, nego i u količini ljudi na projektu, papirologije i kontrole koja je uključena od zamisli, preko projektiranja do gradnje.

 

No, daleko od toga da se greške ne događaju. Al u pravilu, inženjerski zajebi budu spektakularni :mrgreen:. Zato me tim više zanima tko je fulal, jesu li projektanti zajebali, jesu li građevinci krivo protumačili projekt, a greška se skužila prekasno? Možda nikad nećemo znati.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

No, daleko od toga da se greške ne događaju. Al u pravilu, inženjerski zajebi budu spektakularni :mrgreen:. Zato me tim više zanima tko je fulal, jesu li projektanti zajebali, jesu li građevinci krivo protumačili projekt, a greška se skužila prekasno? Možda nikad nećemo znati.

 

Znam da sam o tom pital kolegicu, koja je bila u nadzoru (prije nek sam ja došel u ZOP), pa mi je objasnila tu bedastoću. Zaboravil sam ko je točno u lancu zeznul, al daleko od toga da se tom nemre uću trag - ak je izvedeno po projektu, onda su zeznuli projektanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo da na mostu preko kanala i mostu preko autoceste ovo izgleda kao sjeverni kolosjek a isti prolazi juznim prolazom ispod autoceste u Demerju.

Bit ce zanimljivo ako jednom pocnu graditi drugi kolosjek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo da na mostu preko kanala i mostu preko autoceste ovo izgleda kao sjeverni kolosjek a isti prolazi juznim prolazom ispod autoceste u Demerju.

Bit ce zanimljivo ako jednom pocnu graditi drugi kolosjek :)

 

Idejnim projektom nizinske pruge predviđena je devijacija zapadno od Hrvatskog Leskovca gdje sadašnji kolosjek od sjevernog postaje južni kolosijek nove dvokolosiječne pruge.

 

Ispada da pruge projektiraju pijanci :kul3


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...