Stanley Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 Tema ''Pruge, kolodvori i stajališta - kolodvoropisi i prugopisi'' obilato se popunjava, iako se admini baš ne mogu pohvaliti ažuriranjem popisa (zadnja promjena unesena je još 2014. godine). Danas slijedi još jedan dodatak, uz nadu da će biti uvršten u popis obrađenih lokacija prije nego ja preselim u Fućkov jarek. Za Generalski Stol sam prvi put čuo još kao klinac. Zapravo ne čuo nego vidio ime koje mi je zvučalo zanimljivo i neobično. To je bilo na mojem prvom putovanju riječkom prugom, na povratku iz odmarališta u Baškoj 1958. godine. Prolazili smo ubrzanim vlakom iz Rijeke kroz neki kolodvor, ja sam po običaju visio na prozoru i opazio neobično ime - Generalski Stol. Porijeklo imena me tada naravno nije zanimalo, a kasnije sam ga naslućivao akumuliranjem znanja iz povijesti. Ime kolodvora je zaintrigiralo i moju tada malodobnu kćer. Bilo je to 1988. kada smo se vraćali IC vlakom Rivijera sa ljetovanja u Kraljevici. Malena je izašla iz odjeljka (ja sam stajao u hodniku) i rekla mi: - Tata, znaš kako se zove ova stanica? Generalski Stol, hihi-haha. Kroz kolodvor Generalski Stol provezao sam se mnogo puta, ali u njemu nikada nisam bio pa sam odlučio iskoristiti lijep subotnji dan i obići ga. Planirao sam to putovanje već ranije, čak sam se i dogovarao o zajedničkoj akciji s jednim forumašem koji bi doputovao iz smjera Gorskog Kotara, ali je sve odloženo. Za putovanje sam naravno koristio vlak, a ovo je putnički Zagreb - Rijeka na drugom peronu Glavnog kolodvora u Zagrebu: Sjedala ne samo da su na rubu podnošljive udobnosti već su i strahovito prljava: U odredištu sam točno po voznom redu: Kolodvor Generalski Stol je međukolodvor na magistralnoj pruzi M202 Zagreb Glavni kolodvor - Rijeka, na kilometarskom položaju 505+599. Od susjednog kolodvora Zvečaj u smjeru Zagreba udaljen je 7,7 km, a od kolodvora Gornje Dubrave u smjeru Rijeke 10,5 km. Prema Izvješću o mreži za 2017. godinu najveća dopuštena duljina vlakova na 3. i 4. kolosijeku je 592-599 m, a dopuštena brzina kroz kolodvor je 55 km/h. Toliko za uvod, a ova dama je prometnica u službi: Dva detalja iz prometnog ureda: Vrijeme je za izlazak na svjež željeznički zrak: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 27, 2017 Author Posted May 27, 2017 Odlučio sam krenuti najprije u udaljeniji dio, u smjeru Gornjih Dubrava: Kolodvor je zasićen bujnom vegetacijom: U daljini se vidi Klek: Nazire se da je izlaz iz kolodvora u zavoju: Znalci će objasniti kakav je ovo signal usred kolodvora, a svijetli crveno i žuto: Kao da je izrasao iz žbuna: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 27, 2017 Author Posted May 27, 2017 Polako prema izlazu: Drugi kolosijek djeluje kao da je u usjeku: Pogled unatrag: Izlazni signali: Iskliznica na prvom kolosijeku: I završna točka na ovoj strani - pogled na otvorenu prugu prema Gornjim Dubravama: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 27, 2017 Author Posted May 27, 2017 Vrijeme je da se krene natrag: Sudeći po tračnicama izgleda da je prvi ili manipulativni kolosijek nedavno korišten. Prometnica je rekla da se povremeno obavlja pretovar drva: Usputni pogled na okoliš: Stijene najavljuju da smo u brdsko-planinskom području: Ovo je očito mjesto za pretovar: Novi pragovi čekaju ugradnju: Ovo je valjda (bilo?) nekakvo skladište: I evo nam malo živosti. Po dolasku sam pitao prometnicu očekuju li se kakvi teretnjaci i rekla mi je da bi trebao proći jedan, ali da ima vremena jer je još u Draganićima. Stigao je brže nego sam očekivao: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 27, 2017 Author Posted May 27, 2017 Vlak je protutnjao bez zadržavanja, a majstor mi je dva puta zatrubio. Da nije netko od naših forumaša?: Okolokolodvorska mehana (čiju uslugu sam koristio): Civilna strana kolodvorske zgrade: Vodonapojnik za dvonožna stvorenja: Kako kome: Da vidimo što nudi POSIT: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 Malo POSIT-ove ergele: Ovdje su vjerojatno tragovi vodonapojnika za parne lokomotive: Izlaz iz kolodvora u smjeru Zvečaja: I po ovom šturcu se nedavno nešto kotrljalo... ... unatoč bujnoj vegetaciji koja se udomaćila na HŽ-u: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 Skretnica: Stare tračnice: Zaintrigirao me ovaj crveni, vagon, ali mu nisam mogao prići bliže: Nije mi dala ova opaka beštija, koja je podivljala kada sam se približio i popela se na ogradu u krvoločnom izdanju: Ulaz u kolodvor iz smjera Zvečaja: Nekoliko detalja prostora za putnike. Sve je apotekarski čisto, uključivo WC: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 Nisam ni ja za Bogom kamenje bacal, pa ide i jedna meni za uspomenu: Robno skladište koje se više ne koristi: Ima i starih pragova: Ograda kao podsjetnik na stara dobra željeznička vremena: Dolazi 4059 iz Ogulina za Zagreb: Stigao je tri minute ranije pa ga je prometnica zadržala do polaska po voznom redu: Sada možeš dalje: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 Čitatelji koji prate moje putopise znaju da imam običaj dodati poneku crticu o mjestu koje mi je odredište, pa će tako biti i sada. Moram priznati da sam i sâm ponešto novog naučio. Gdje je sudio Vuk Krsto Frankopan Naselje Generalski Stol je sjedište jedne od minijaturnih općinica kakve su iznikle po Hrvatskoj poput blagvi krajem kolovoza, a na zemljovidu se traže povećalom. Površina općine je 100 km2, a 2.642 stanovnika su razasuta u 25 naselja. Najveće naselje je Generalski Stol s 589 stanovnika. Riječ je o popisu stanovništva iz 2011. godine, dok je prema popisu iz 2001. općina imala 3.177 stanovnika, a naselje Generalski Stol 650. Koliko je danas tamo ljudi ne bih znao reći, ali sam prilično uvjeren da bi svi stali u jednu od osrednjih zgrada u Novom Zagrebu. Općina Generalski Stol na zemljovidu: Zastava s grbom općine: Naselje Generalski Stol, snimka sa Google Eartha: Da ne ispadne kako sam zloban prema ljudima koji su jako ponosni na svoj kraj, prenosim zapis sa službene web stranice Općine Generalski Stol: Općina Generalski Stol smještena je u središnjem dijelu Lijepe Naše, na spoju dviju različitih geografskih regija Hrvatske-Panonske Hrvatske i Gorske Hrvatske; na tromeđi između Like, Gorskog Kotara i Korduna. U sastavu je Karlovačke Županije i graniči sa sjeverne strane sa gradom Dugom Resom, na sjeveroistoku i istoku s Općinom Barilović, na zapadu s Općinom Bosiljevo, na sjeverozapadu s Općinom Netretić, a na jugu sa gradom Ogulinom. Najveći dio teritorija smješten je između rijeka Dobre i Mrežnice, na važnim prometnicama - uz povijesnu Jozefinsku cestu od Karlovca prema Senju i na pruzi Zagreb-Rijeka. U blizini (10 km) je i autocesta Zagreb-Rijeka - Zagreb-Split. Zbog svega navedenog očito je da je Općina jako dobro povezana sa cijelom Hrvatskom. Prostire se na površini od 100 km2, te na nadmorskoj visini od 400 m. Klima je raznovrsna i posebna; prevladava umjereno kontinentalna prema planinskoj-kontinentalnoj. Količina oborina varira, ali je relativno dovoljna za uzgoj poljoprivrednih kultura ovoga područja. Srednja godišnja temperatura iznosi 15°C, najtopliji mjeseci su srpanj i kolovoz, a najhladniji prosinac i siječanj. Veliki utjecaj na tu mikroklimu imaju i vodotoci ovoga kraja. Ovdje se može uživati u sva četiri godišnja doba. Prema popisu stanovništva iz 2001. godine broji 3.177 stanovnika naseljenih u 26 naselja, od kojih su brojnija Generalski Stol, Lešće na Dobri, Lipa i Bukovlje. Naziv Općine potječe još iz XVII. stoljeća kada je karlovački general Vuk II. Krsto Frankopan, otac Frana Krste Frankopana, imao u ovom mjestu sjedište (stol) gdje je sudio, pa je mjesto prema njemu i dobilo naziv Generalski Stol. Vuk Krsto Frankopan: Bogatstvo ovog kraja je priroda: čista, netaknuta, sačuvana; prošarana dvjema rijekama: Mrežnicom i Dobrom koje su pogodne za rafting, kanuing, kupanje i ribolov. Mirnoća, veličina i ljepota Mrežnice, te brzina i čistoća Dobre navest će svakog posjetitelja da se ponovno vrati na njihove obale. Veliki potencijal ovog kraja su ljekoviti termalni izvori u mjestu Lešću na Dobri, jedini na području ovog dijela Republike Hrvatske, a bili su poznati još u antičko doba, te u doba Napoleona, od kada datira drvored platana zasađen u obližnjem parku pored Toplica. Općina Generalski Stol obiluje mjestima koja imaju bogatu povijest. Svakako bi trebalo posjetiti Mateško Selo, gdje se nalazi crkvica Sv. Jurja iz 13. st., jedini sačuvani sakralni spomenik iz tog vremena, koja je, prema legendi zahvaljujući svom zaštitniku, preživjela turske ratove i uspjela ostati neoštećena, zatim prevesti se skelom preko rijeke Mrežnice u Jankovom Selištu, nastaviti put prema mjestima Lipi i Protulipi, smještenih na rijeci Dobri, koja kriju brojne legende, mitove i narodne priče iz vremena burne prošlosti. Treba doći u Lešće na Dobri, te u baroknoj crkvi Sv. Jurja razgledati maleni sakralni muzej i na posljetku završiti put u samom središtu Generalskog Stola, gdje je još i danas moguće stati uz drevni kameni stol i postati ''generalom Generalskog Stola''. Kako je u ovom kraju priroda nedirnuta i čista; nezaboravan je doživljaj voziti bicikl po jednoj od ponuđenih biciklističkih staza i istinski uživati u ljepoti ovog netaknutog i jedinstvenog krajolika koji uvijek iznova otkriva nešto novo i neočekivano. Toliko za uvod, a sada slijedi nekoliko impresija iz šetnje po naselju i okolici. Najprije moram reći da sam ugodno iznenađen ljubaznošću domaćeg stanovništva koje njeguje jedan stari lijep običaj - svakome, pa i nepoznatoj osobi, svi požele dobar dan. Mene su pozdravljali doslovce svi, od djevojčica do čovjeka koji je sjedio u automobilu. I to svi sa smješkom na licu. Naprosto se dobija dojam prisnosti i vedrine, toliko neuobičajene za gradskog čovjeka naviklog na mrzovoljna i zabrinuta lica. Dvije slike naselja, od kojih mi donja malo visi: Župna crkva Svetog Antuna Padovanskog izgrađena 1829. godine: Kapelica koja je starija od crkve. U njoj je slika prvog hrvatskog sveca Nikole Tavelića: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 Imao sam određen terenski cilj, a domaći su me uputili da skrenem desno kod pošte: Hodnja do cilja je iznosila cca 3 km i putem sam nailazio na svašta. Ovdje sam se jedva provukao između strojeva: Ugodna rekreacijska šetnja kroz lijep okoliš: Lovno područje: Izlaz iz sela: I evo me na cilju: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 Mrežnica je kraška rijeka duljine 64 km. Izvire ispod Popovića vrha (479 m/nm) oko 7 km zapadno od Slunja, a utječe u Koranu kod Turnja nedaleko Karlovca. Od Gornjeg Zvečaja do Mrzlog Polja prati je pruga Rijeka - Zagreb, sa koje se pruža lijep pogled na rijeku. Na Mrežnici se nalaze čak 93 sedrene barijere. Most: Kraška ljepotica vrijedna više od jedne slike: Valjalo je poći natrag na vlak i slijede neke impresije sa povratka: Recimo ovaj vrt usred livade: Kuće u selu Dobrenići: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 Ovo bi moglo i na razglednicu: Puf-pant do mjesta iz naslova: Još imam vremena navratiti do ŽCPR-a: Pogled na otvorenu prugu u smjeru Zvečaja: Stiže moj vlak za povratak: Sjedišta su udobnija i čišća nego pri putovanju u dolasku: Adio Generalski Stol do neke iduće prilike: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 I nekoliko zapisa iz povratka Inače nemam običaj bilježiti usputne impresije na putu do odredišta i natrag, ali ovaj put činim iznimku. Najprije nekoliko sličica iz kolodvora Zvečaj. I tu je prometnica jedna lepa teta: Ne da nam van iz kolodvora: Naslutio sam križanje, ali nisam očekivao da će biti trostruko. Najprije rumunjka koja nas je čekala i sada odlazi: Onda smo propustili teretnjak s puno Fals-z: Teta nas i dalje ne pušta, ki je vrag? Nije vrag već je brzi vlak broj 200: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 U Dugoj Resi nas vodilo u skretanje zbog ovog mađarona, koji će kasnije za Zagreb: Pred ulazom u Mrzlo Polje opet stoj. Čekali smo da u kolodvor uđe teretnjak iz smjera Karlovca: Dvije slike iz kolodvora Karlovac: Stajanje na signalu usred šume između Zdenčine i Horvata: Možda se čekalo da se ovdje smiluje i pojavi neki putnik? Niti na jednom mojem putovanju nisam vidio da je itko ušao ili izašao na ovom stajalištu: I tako smo stigli na Zagreb Glavni s 11 minuta zakašnjenja. Srećom na vrijeme da upadnem u soma za Harmicu koji je već stajao na peronu. Sada bih ja mogao kao mali.paja: jesam li bio preopširan? Ali nisam ništa rekao. Quote Serija 05 je zakon!
thomcro Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 ... jesam li bio preopširan? Nisi nisi, k'o po običaju, zanimljiv i poučan Quote
DB Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 ... Znalci će objasniti kakav je ovo signal usred kolodvora, a svijetli crveno i žuto: ... Hm, ne bi baš bilo. Svjetla na njemu su, vjerovao ili ne, odozgora nadolje: žuto i bijelo (no dobro - prljavonarančasto i prljavobijelo). To je ponavljač izlaznog signala D3 (koji se pojavljuje na nekim kasnijim fotkama). Ponavljač se (unatoč jezičnoj logici) postavlja ispred glavnog signala - al da ne nabadam napamet, evo teksta iz Pravilnika o signalima, signalnim znakovima i signalnim oznakama u željezničkom prometu ("Narodne novine" br. 94/15): ... PONAVLJAČ PREDSIGNALIZIRANJA Temeljne odredbe o ponavljačima predsignaliziranja Članak 11. (1) Ponavljač predsignaliziranja je svjetlosni signal ugrađen ispred glavnoga svjetlosnog signala kod kojega se ne može postići propisana daljina vidljivosti. (2) Ponavljač predsignaliziranja ponavlja predsignalizirane signalne znakove. (3) Stupovi ponavljača predsignaliziranja obojeni su s prednje strane naizmjenično bijelim i crnim poljima, a bijela polja moraju biti prevučena reflektirajućom materijom. Signalni znakovi ponavljača predsignaliziranja. Članak 12. (1) Ponavljač predsignaliziranja signalizira signalni znak jednak signalnome znaku kojim je predsignaliziran signalni znak glavnoga signala, a ispod signalnoga znaka ima i jednu mirnu mliječnobijelu svjetlost. (2) Signalni znak »Glavni signal signalizira Stoj« – jedna žuta mirna i ispod nje jedna mliječnobijela svjetlost (slika 15). ... Daljnje citiranje je onemogućeno, pa koga zanimaju ostali detalji, nek otvori link. Quote
SPILE008 Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Vidim da je na Asei 1 141 107 isto napravljena revizija! lijep putopis, pogotovo što na njemu ima lijepih prometnica. Quote
Stanley Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 @ DB - Ja sam vidio on o što sam vidio, a boje su očito bile jakoprljavonarančasta i jakoprljavobijela. Usput hvala na poduci (i pretpostavljao sam da signal tj. ponavljač predsignala ima neke veze s vidljivošću s obzirom da je izlaz iz kolodvora iza zavoja). @ SPILE008 - Aseu je još ljepše bilo vidjeti uživo, sjaji se kao da je istog jutra izašla iz tvornice. Quote Serija 05 je zakon!
OGY Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Stanley je baš sretnik. Uvijek upadne fotografirati kad u kolodvorima rade bolje polovice . Zapravo sad nisam siguran jesam li dobro proučio putopis,ali sve u svemu jedan veliki. Quote
crhav Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Kad si bio u G Stolu mogao si i do Lesca, sat hoda, tamo su bazeni sa toplom vodom, pa da se okupas! Velimir Quote
Kupljenec Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Kaj reći na putopis? Osim ko svaki put odlično Poslano sa mog D6603 koristeći Tapatalk Quote
Portos Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Putuješ sve dalje i dalje, ponestaje ti bližih lokacija? U RCCC radi dosta poznatih, mnogi prate forum. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
drempa- tzv-v7 Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 super putovanje ali jedno ne kužim putovat 3 sata za provest 4 sata tamo bilo gdje kaj si iašo ako se ide više ti se isplati provest cjeli dan ako več trošiš na to ,otkrivat fine restorane bar ih ima kad ideš vlakom ,popit sa guštom finu Craft pivu guštat Quote
Domagoj Vu Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Putopisi odlicni kao i uvijek cista desetka! Quote Stari Habis, Zaes i Baatići su zakon!
seabral Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Lijepi putopis i lijepi izlet. Mene nažalost za Generalski Stol vežu puno lošije uspomene...negdje krajem 1980-tih sam onuda vozio brže nego što je tadašnja milicija mislila da je to prikladno, pa su me u skladu s tim i propisno odrali. Nisu mi pomogle nikakve pregovaračke vještine ... :ne zna: Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.