Stanley Posted September 12, 2016 Author Posted September 12, 2016 Lokacija kolodvora/rasputnice Pavlovac-Dražica. Plavom bojom je označena trasa pruge za Grubišno Polje - Bastaje: Lokacija kolodvora Veliki Grđevac: Lokacija nekadašnjeg nadvožnjaka iznad ceste Daruvar - Bjelovar, dionica pruge Veliki Grđevac - Velika Pisanica: Lokacija Velika Pisanica: Lokacija stajališta Severin: Dio koji nismo obišli - lokacija stajališta Kokinac: Lokacija mosta preko potoka Bjelovacka: Quote Serija 05 je zakon!
Portos Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Zaboravio sam poslati Stanleyu dio karte između Velikog Grđevca i Velike Pisanice, karta će biti naknadno stavljena. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Toma Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Hvala na zanimljivom putopisu, i pogotovo na kartama! Ako je trasa ucrtana tocno, a vjerujem da jest, bilo bi zanimljivo znati kakvi su bili polumjeri zavoja na ovoj pruzi... pozdrav toma Quote Three Blind Mice
dnovakovic Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Ekipa željezničkih arheologa poznata kao 3S+P (seabral, Stanley, STIB + Portos) odlučila je ponovo se okupiti ....... Ekipa 3S+P za još jednu uspomenu i dugo sjećanje - STIB, Stanley, seabral i Portos: Pozdrav ekipi željezničkih arheologa i jedno podsjećanje da smo se prije osam godina našli u Belišću istražujući tragove gutmanove željeznice Ovako je izgledala ista ekipa, doduše mlađa za osam godina, uz dodatak gazde Antona i moje malenkosti u stanici Belišće 27.4.2008 Quote Pozdrav iz Osijeka !
Stanley Posted September 12, 2016 Author Posted September 12, 2016 Zaboravio sam poslati Stanleyu dio karte između Velikog Grđevca i Velike Pisanice, karta će biti naknadno stavljena. Ubačena gore na pripadajuće mjesto. Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted September 12, 2016 Author Posted September 12, 2016 bilo bi zanimljivo znati kakvi su bili polumjeri zavoja na ovoj pruzi. To je teško utvrditi, ali da brzina putovanja nije bila spektakularna to je sigurno - vidi se iz onog voznog reda. Primjerice, vlaku 4132 trebalo je od Bjelovara do Garešnice (55 km) čak 2 sata i 45 minuta, uz 12 minuta bavljenja u Pavlovac-Dražici. Istom vlaku je trebalo od Bjelovara do Galovca (7 km) 14 minuta, a od Severina do Bulinca (3 km) 16 minuta. Može se pretpostaviti da je bila riječ o mješovitom vlaku, koji je usput ostavljao i/ili skupljao teretne vagone (u voznom redu su navedena vremena polaska vlakova). Nažalost, u bjelovarskom području u vrijeme parne vuče putovao sam samo prugom Križevci - Bjelovar. Quote Serija 05 je zakon!
Brunoh Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Neznam zašto mi je u sjećanju popriličan broj Gas vagona naguran na kolosijek od "rasputnice" prema Garešnici. Vjerojatno su to nedavno odvukli na kasiranje. Quote
sale2 Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Hvala na zanimljivom putopisu, i pogotovo na kartama! Ako je trasa ucrtana tocno, a vjerujem da jest, bilo bi zanimljivo znati kakvi su bili polumjeri zavoja na ovoj pruzi... pozdrav toma Radijusi su većinom oko 300 m, ali ima dosta zavoja jer se očito štedjelo kod izgradnje. Lakše je bilo pratit konfiguraciju terena sa zavojima nego se upuštat u neke veće zemljane radove. Brzina za "obične" vlakove je bila 30 km/h a za šinobus 40 km/h. Jedina dionica na Bjelovarskom području gdje su šinobusi vozili 55km/h je Mišulinovac-Sirova Katalena. Očito su imali neke veće planove za tu prugu ali je 1968. god sve ugašeno. Quote
STIB Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Neznam zašto mi je u sjećanju popriličan broj Gas vagona naguran na kolosijek od "rasputnice" prema Garešnici. Vjerojatno su to nedavno odvukli na kasiranje.i ja se sjećam tih vagona viđenih iz Šveda za vrijeme vožnje od Virovitice preko Daruvara do Ban. Jaruge. Nažalost, ne mogu više sa sigurnošću reći koje godine je to bilo. Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
sale2 Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Jel ekipa 4S+P na kraju obišla gradilište nove pruge, Ili su vam građevinci zabranili pristup gradilištu? Quote
STIB Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Bili smo na dijelu gradilišta kod Gradeca. Nigdje nikoga... Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
STIB Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Ali dobro se vidi buduća trasa i poneki objekt Sent from my iPad using Tapatalk Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
mali.paja Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 To je smjer prema Bjelovaru. Inače Velika Pisanica je imala tri kolosijeka, te veliki pretovarni depo za prekrcaj tereta sa uskotračne pruge na normalni kolosijek. Uskotračna željeznica je išla duboko u Bilogoru, te je bilo više krakova. Pretežno se prevozila drvna masa i rude. Možda kakva povijesna slika i tekst o tim uskotračnim šumskim prugama? Quote
seabral Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Jel ekipa 4S+P na kraju obišla gradilište nove pruge, Ili su vam građevinci zabranili pristup gradilištu? Nakon što smo čitav dan tražili tragove i ostatke nekadašnjih pruga, na kraju dana smo obišli gradilište jedne buduće pruge. I makar ta buduća pruga po svojim dimenzijama spada u ficleke u odnosu na nekad ukinute pruge u tom kraju, lijepo je bilo vidjeti da se barem nešto novo radi po pitanju pruga u našem Hrvatistanu. Jednog dana ćemo i ovuda juriti u Macosi Propust Portos proučava situaciju na terenu Zgrada kolodvora Gradec (nekadašnje kuće duhova) u obnovi Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
sale2 Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Možda kakva povijesna slika i tekst o tim uskotračnim šumskim prugama? Te pruge je gradila šumarija, u to vrijeme nije bilo kamiona nego se kirijalo sa konjima do najbližeg stovarišta uz prugu. Pruga je demontirana krajem 50-ih godina i trasa je slabo sačuvana jer su ljudi krenuli obrađivat polja preko nekadašnje trase. Vide se samo ponegdje usjeci i nasipi. Vjerujem da u šumariji imaju sve podatke i slike o toj pruzi. Ako te zanima trasa odi na one avionske karte iz 50-ih godina, tamo se jasno vidi trasa i veliko stovarište uz kolodvor u Velikoj Pisanici. Inače bila je još jedna uskotračna šumska pruga koja je kretala od normalne pruge blizu bivše ciglane u Velikom Grđevcu ( blizu bivšeg željezničkog nadvožnjaka iznad državne ceste D28 ). Ona je dolazila blizu Velike Pisanice ali sa druge strane. Kroz šumu se točno vidi trasa a može se naići i na ogromne Hrastove panjeve koji još nisu istrunuli. Taj cijeli kraj je imao stare Hrastove šume, naravno naši "eksperti" 50-ih godina su to prodali kao sirovinu i porušili sve. To je valjda bila uvertira za ukidanje gotovo svih pruga u Bjelovarskom kraju 60-ih godina. Najlakše je sve opustošit i otići dalje. Kao gusjenice kada pobrste živicu. Tada još nije bila razvijena drvoprerađivačka industrija i sve se prodavalo van a onda smo mi od njih kupovali gotove proizvode. Quote
sale2 Posted September 13, 2016 Posted September 13, 2016 Još jedna zanimljivost u vezi ove pruge. Prvotni plan je bio da pruga iz Bulinca ide najkraćim putem prema V.Grđevcu. Budući da su se stanovnici tog područja pobunili, plan je izmjenjen i pruga je napravljena preko V.Pisanice. Sada ju ionako nemaju niti jedni niti drugi, ali i u to vrijeme je bilo različitih pogleda prema nečemu novome. Dok su se jedni grčevito borili da pruga prođe baš njihovim područjem, drugi je nisu htjeli. U to vrijeme dobit prugu je bilo kao danas autocestu. Quote
OGY Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Još jedan odličan putopis. Ja sam kao klinac prvi put stupio na tračnice upravo na ovoj pruzi od Banove Jaruge do Garešnice,taman pred Domovinski rat 1990. i 1991. dok je još pruga radila. Dionicu od Banove Jaruge do pred Kanišku Ivu smo praktički propješačili,a onda su u ljeto 1991. počela ona puškaranja po i oko Pakraca pa više nismo išli pješačiti. Možda vam mogu otkriti bar sa ove dionice neke detalje,jer je pruga od Garešničkog Brestovca do Bjelovara ukinuta dosta prije moga rođenja pa tu ne mogu ništa reći. CRNI KRUG: nakon ukidanja 1994. na početak pruge od Banove Jaruge bilo je nagurano dosta starih JŽ vagona stradalih u ratu. Kao klinci smo se znali ponekad ići "verati" po tim vagonima. Vagoni su potom postupno odvlačeni (meni u nepoznatom smjeru) i zadnji su odvučeni negdje oko 2002. Krug pokazuje samo do kuda su vagoni bili nagurani. ŽUTI KRUG: tu je bio jedan usjek. Željezničari su se iz Banove Jaruge znali žaliti da je bilo problema sa loše održavanim kanalima uz prugu pa se za vrijeme kiša znalo događati da dođe do nanošenja blata. PLAVI KRUG: od cestovnog prijelaza u Velikom Vukovju prema Banovoj nalaze se još dva armirano-betonska mosta identična onom preko Ilove koje ste slikali samo sa kalsičnom metalnom plavom ogradom. To je dio kroz šumu,a obzirom da je Ilova blizu ima dosta močvara u toj šumi. CRVENI KRIŽ: u Velikom Vukovju nije postojao nikakv kolodvor,postojali su planovi za njegovu izgradnju (napravljeno je proširenje) od makadamskog prilaza u selu pa prema Garešnici. Mjesto koje ste označili je samo šikara. PLAVI KRUG: i tu su vam još bila dva manja mosta preko potoka koji su se uljevali u ribnjake,samo ne znam jesu li bili željezni ili betonski. ZELENI KRUG: tu je bio kolodvor Garešnički Brestovac,ali nema nikakvih tragova kolodvorskoj zgradi. Quote
Kupljenec Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Joj dečki kak vi znate uživati,odličan putopis, nego ono je zbilja vlak u snijegu kaje bil u filmu ili? Poslano sa mobitela Quote
mali.paja Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Joj dečki kak vi znate uživati,odličan putopis, nego ono je zbilja vlak u snijegu kaje bil u filmu ili? Poslano sa mobitela Ne! Quote
Kupljenec Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Znači ovaj je tam radi toga kaje Mato Lovrak rodom od tam?a di je onda originalan vlak iz filma? Poslano sa mobitela Quote
SPILE008 Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Lok. iz filma vlak u snijegu je 51-142 a stoji ispred Đure Đakovića u Sl.Brodu, a vagoni su bili iz depoa Varaždin, lok. koja je izložena u Velikom Grđevcu je 51-053 i dovežena je na remont u Bjelovar a do Kž. ju je dovukla Asea 1141 383 a dalje Đuran, lok. i vagoni su iz Bj. preveženi kamionima na labudici pošto je pruga za V.Grđevac ukinuta. Quote
Portos Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Lok. iz filma vlak u snijegu je 51-142 a stoji ispred Đure Đakovića u Sl.Brodu, a vagoni su bili iz depoa Varaždin, lok. koja je izložena u Velikom Grđevcu je 51-053 i dovežena je na remont u Bjelovar a do Kž. ju je dovukla Asea 1141 383 a dalje Đuran, lok. i vagoni su iz Bj. preveženi kamionima na labudici pošto je pruga za V.Grđevac ukinuta. Vrlo zanimljivi podaci osim što bi bilo dobro ubaciti još par podataka. Film je sniman 1973÷76, scene vlaka u snijegu snimane su na pruzi Bjelovar-Kloštar i u kolodvoru Rovišće. Pruga kroz Veliki Grđevac ukinuta je 1968. Spomen vlak je postavljen u Velikom Grđevcu jer je u njemu rođen Mato Lovrak. 51-053 je u Bjelovar dovezena najranije 2002 jer prije toga lok. 1141-383 nije postojala. Spomen park Mato Lovrak nalazi se nekih 2,3km istočno od trase pruge Bjelovar-Garešnica odnosno od ex. kolodvora Veliki Grđevac tako da čak i da su spomen vlak postavljali prije 1968 morali bi ga do sadašnje lokacije odvesti na labudicama. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
SPILE008 Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 51-053 je u Bjelovar dovezena najranije 2002 jer prije toga lok. 1141-383 nije postojala. Spomen park Mato Lovrak nalazi se nekih 2,3km istočno od trase pruge Bjelovar-Garešnica odnosno od ex. kolodvora Veliki Grđevac tako da čak i da su spomen vlak postavljali prije 1968 morali bi ga do sadašnje lokacije odvesti na labudicama. Lok. 51-053 nije dopremljena 2002 g. nego puno god. kasnije lok. je dovukla iz RK. do Kž. 1 141 383 dalje prema Bj. plavi Đuran, ja sam osobno bio prisutan kod prevlačenja lok. u Gradecu i Križevcima, lok. je stajala na RK a trebala je biti 51-141 ali je bila u toliko lošem stanju da su je se bojali pomaknuti sa mjesta, u Bj. do tada je bila samo jedna parnjača i to 51-060 koja je izložena ispred kolodvora. U V. Grđevcu u centru gdje je izložen vlak je mlin i jezero Družba Pere Kvržice iz istoimenog filma. Quote
SPILE008 Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Zanimljivo je napomenuti da je film sniman tri god. navodno zato što nije bilo snijega, morali su raditi umjetni snijeg, kada su ga napravili onda je porosio,lok. je morala ići na okretanje u Bj. da se stvarno dotjera slika da bude drugi krajolik malo je snimano sa jedne malo sa druge strane (foto montaža), vlak je išao od Grginca prama Trojstvu, poslije obratno, kada su završili snimanje filma onda je pao paravi snijeg. Malo je bilo pravog snijega ono je bio sve umjetni. Quote
Kupljenec Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Hmm,zanimljivi podaci o filmu,evo i na wikipediji piše: Mjesta snimanja Glavne scene filma snimane su na željezničkoj pruzi Bjelovar – Kloštar Podravski u selu Grginac te u selu Tomaš kod Bjelovara (scene u školi i selu). Na pruzi u Grgincu snimljene su scene kada je vlak zapeo usnijegu. Te godine nije bilo snijega pa su uporabljeni topovi za snijeg s Planice uSloveniji. Pri kraju snimanja snijeg je ipak počeo padati pa su neke scene snimljene i na pravom snijegu. Dio filma snimljen je uZagrebu: u Zoološkom vrtu, na željezničkomGlavnom kolodvoru, na tržnici Dolac, uspinjači,HNK-u i tiskari. Dio filma snimljen je i na željezničkoj postaji Rovišće kod Bjelovara. Replika vlaka iz filma, postavljena je u Lovrakom centru u Velikom Grđevcu. Vlak koji danas prometuje na pruzi Bjelovar – Kloštar Podravski zove se "Mato Lovrak" po autoru ekraniziranog romana Poslano sa mobitela Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.