Jump to content

Koranska pruga Karlovac-Bihać


lovac_na_pruge

Recommended Posts

Na ovaj tekst podsjetio me link na Facebooku: http://www.udruga-kameleon.hr/tekst/1454/

Stvarno, nikada nismo išli tražiti taj navodno prokopani tunel kod Točka?

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stvarno, nikada nismo išli tražiti taj navodno prokopani tunel kod Točka?

Nismo jer nam se žurilo na ćevape u Bihać (do kojeg nismo stigli). :wink:

A tunel stignemo potražiti, neće nikamo pobjeći. Ako uopće postoji.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Prelijepo organizirano i odrađeno!

Dobra zamisao, a druženje je posebna priča. Svaka čast dečki!

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Nacrt koranske pruge je u:

 

200px-H%C5%BDM_logo.jpg

 

41/23 Pruga Karlovac-Slunj-Bihać; Spoj koranske i ličke pruge (1926./1942.)

kutija 41

 

Ali puno finije je bauljati naokolo bez nacrta :wink::klopa::pivo

 

I onda, kad imaš kartu ili nacrt važi: "Kartu čitaj, seljaka pitaj" :-D :-D

"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

Link to comment
Share on other sites

Nacrt koranske pruge je u:

 

200px-H%C5%BDM_logo.jpg

 

41/23 Pruga Karlovac-Slunj-Bihać; Spoj koranske i ličke pruge (1926./1942.)

kutija 41

 

Ali puno finije je bauljati naokolo bez nacrta :wink::klopa::pivo

 

I onda, kad imaš kartu ili nacrt važi: "Kartu čitaj, seljaka pitaj" :-D :-D

Super. Mene samo zanima da li je prokopan tunel Točak i koja je njegova lokacija da ga odem poslikati.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Super. Mene samo zanima da li je prokopan tunel Točak i koja je njegova lokacija da ga odem poslikati.

Ne znam je li tunel prokopan, ali znam gdje je Točak.

Na topo karti se vidi i trasa nasipa pruge s obje strane brda, zapadno od državne ceste D1.

tocakmap.png

 

Tose bolje vidi na arkodu ili za kordinate na google mapi, inače najgori dio stare ceste ZG-ST, malo prije Veljuna.

Link to comment
Share on other sites

Ako je taj tunel stvarno prokopan i nasipi još postoje, onda bi se možda i moglo dovršiti izgradnju te pruge, a ako bi bilo novaca i elektrificirati je i elektrificirati dionicu Knin-Split. Onda bi se do Splita moglo stići možda i ispod 4,5 sata s klasikom, samo srediti sa Bosnom da hrvatske lokomotive voze bosansku dionicu Bihać-Martinbrod. A s nagibnim i ispod 4 sata.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

A kako je predviđena trasa od Bihaća do Rakovice? gdje bi se to prostiralo?

 

 

Ako znamo da je pruga trebala slijediti rijeku Koranu i ako je točan donji navod (link), onda pruga ne bi uopće išla kroz Rakovicu.

 

Pruga je od Karlovca trebala voditi na jug sljedećim smjerom: Mostanje, Logorište, Belajske Poljice, Ladvenjak, Tušilović, Krnjak, Veljun, Blagaj, Nikšić, Slunj, Tržac, Bihać.

 

 

Tržac je desetak kilometara istočnije od Rakovice i puno je bliže Korani nego Rakovica.

Link to comment
Share on other sites

Prema karti koju ja imam (Vojnogeografski institut 1962.) trasa je trebala ići Slunj - Koranski Lug - Tržac - Gata - Muslići - Bihać.

Rakovica - Tržac cestom = 14 km, zračnom linijom cca 10-11 km.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Da,da....... kasnije sam ja također pregledavao neku kartu pa sam i ja vidio da nije Rakovica u igri.

 

Je li imate kakvih saznanja kako i zašto se odustalo od završetka izgradnje i kada? I kako je to opravdano, zašto se odustaje?

Link to comment
Share on other sites

Teško je laiku reći nešto pametno po pitanju odabira trase. Jer argumeni za i protiv su razni pa se nabacuje sa: najkraće, veća naseljenost, "težak teren" i tako ima raznih, iskusniji barataju i s usponima i padaovima, to isto igra neku ulogu, pa onda ono kako je lakše vući prugu okolo nizinom nego preko brda i tako.

 

Btw. je li imate negdje neki topik koji pokriva to pitanje odabira trase, naročito po geološkom kriteriju? (naročito interesantno jer Unska od BI - Knina prolazi opasnim reljefom, pa se nelalo ipak uspijelo "uvući" prugu.

Link to comment
Share on other sites

Btw. je li imate negdje neki topik koji pokriva to pitanje odabira trase, naročito po geološkom kriteriju? (naročito interesantno jer Unska od BI - Knina prolazi opasnim reljefom, pa se nelalo ipak uspijelo "uvući" prugu.

Osim dvije teme koje si vidio, nemamo ništa drugo po tom pitanju.

Ali ako imaš kakvih svojih materijala ili saznanja, bit će nam drago da ih podijeliš s nama.

Link to comment
Share on other sites

Ja na žalost malo toga znam, samo mogu reći da mi je kolega profesor geodezije i pitao sam ga o tome i rekao mi je da tu presudni riječ imaju geolozi koji "procjenjuju" teren. A projektantski se radi tako da na karti spoje dvije točke, dva grada i onda se razrađuje 4 do 6 varijanti trase i onda izlažu plusevi i minusi i onda sa dvije zadnje što ostanu se prezentiraju vlastima mejerodavnim za to područje i u biti konačna odluka se donosi po "političkom" kriteriju, uz moguće sitnije korekcije. Eto to koliko znam. Ali ja bi volio neke diskusije, neka razmatranja različitih varijanti, pa i ovako na forumu ako ima gdje kakva aljkavo postavljena pruga (ne dao bog).

 

Btw. isti taj profesor mi je još rekao da u Njemačkoj paralelno uz postojeće pruge grade brze za brzinu 300km/h. Eto, to je koliko sam načuo.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Svjesni da izgrađene trase vjerovatno više neće biti razmišljamo kuda dalje. Nikome tada nije palo na pamet predložiti da se ode provjeriti da li je obližnji tunel Točak stvarno prokopan :!:

 

 

Da dignem malo temu iz mrtvih, danas sam na Facebooku u grupi Ljubitelji željeznice naletio na fotografije prokopanog tunela pokraj Točka. Autorica Jasna Protulipac.

 

n3fW0Ro.jpg

 

IXM9FYY.jpg

 

Zatražio sam da mi autorica napiše točnu lokaciju, ako nije previše udaljena od D1 obići ću ju prvom prilikom.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ja bi pitao vezano za ovu prugu. U željezničkom muzeju se može dobiti skenirana karta pruge u visokoj kvaliteti?

 

I ako netko zna koji bi tu kolodvori i stajališta bili na trasi ako su uopće bili planirani?

Link to comment
Share on other sites

Možeš ih kontaktirati i pitati imaju li je uopće. Ako imaju lako ćete se dogovoriti za ostalo.

trolist.jpg.082e2e55548364b119ea6f919667fd14.jpg

Link to comment
Share on other sites

I ako netko zna koji bi tu kolodvori i stajališta bili na trasi ako su uopće bili planirani?

Kolodvori su zasigurno bili planirani kada je crtana trasa. Na karti Vojnoizdavačkog zavoda iz 1962. godine (nažalost mi se zametnula tokom selidbe, a objavljenu presliku je pojeo Imageshack) označena su mjesta budućih kolodvora ili ukrižja. Jedan kolodvor je bio kod Tušilovića, jedan kod Veljuna ili Hrvatskog Blagaja, jedan kod Slunja i čini mi se dva između Slunja i Bihaća. Za stajališta ne znam.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Hm, ovo na slikama je željeznički tunel.....kroz koji bi trebali ići vlakovi? Na stranu što nema oplate ni portala, sumnjiva mi je veličina, profil, ovo mi se više čini kao nekakav propust....osim toga, hm, ovo je više pogodno za usjek...….

Link to comment
Share on other sites

Hm, ovo na slikama je željeznički tunel.....kroz koji bi trebali ići vlakovi? Na stranu što nema oplate ni portala, sumnjiva mi je veličina, profil, ovo mi se više čini kao nekakav propust....osim toga, hm, ovo je više pogodno za usjek...….

Ovo je nezavršeni tunel probijen 1940-i neke, nije probijen u punom profilu.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Zna li netko točniju poziciju tunela Točak; kao i nasipa koji se na prilazima tunelu (?) nalaze? Također, gdje su oni betonski propusti na koje je treba ići nasip, koji se lijepo vide s ceste?

I - osim toga, ima li još nekih vidljivijih ostataka Koranske pruge?

 

Hvala i pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

23 sati, Toma said:

Zna li netko točniju poziciju tunela Točak; kao i nasipa koji se na prilazima tunelu (?) nalaze? Također, gdje su oni betonski propusti na koje je treba ići nasip, koji se lijepo vide s ceste?

I - osim toga, ima li još nekih vidljivijih ostataka Koranske pruge?

 

Hvala i pozdrav

toma

 

Betonski propusti

 

IMG_20231125_202512.jpg.df18d7e5e96686a29be04023eb00cfa6.jpg

 

  • Thanks 1

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...