Pfaff Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Zna li neko odakle se pocinju racunati kilometri jer vidjeh na jednoj fotografiji na ovoj stranici da na stubicu pise 91,6 ???Hvala Možda nisu kilometri? Na pruzi Kanfanar - Rovinj su definitivno računani od Kanfanara. Evo malo podataka. Karta je iz jedne talijanske knjige jerbo grafikone na 'rvackom nemam (Imam neki glupi scanner bez descrren opcije. Sorry ) Dakle, potvrđeno je da je stajalište Sošići 11 km od Kanfanara, a ukupna dužina trase do Rovinja je 21 km! Okreti se na karti/grafikonu ne spominju. Je li moguće da tamo uopće nije bilo stajališta? Ili je naknadno uvedeno? (I na pruzi Lupoglav - Pula nisu navedene neke stanice koje danas postoje... Bo?) Evo i karte na kojoj se vidi prostor kojeg smo obišli (pruga, naravno i nažalost, nije ucrtana ) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phalanx Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 I ja sam optimistično glasao "DA"... posebno nakon ovih fotki, jer pruga i nije baš u tako katastrofalnom stanju (u svakom slučaju bolje izgleda nego Karlovac - Sisak). Bitno je da trasa postoji, dio pratećih objekata bi se mogao lako revitalizirati, i nakon spajanja Istre s Hrvatskom (čitaj: tunel) ta pruga ima perspektivu u daljoj budućnosti. Pritom mislim na prvenstveno turističku, i vjerojatno s privatnim koncesionarom! Inače, kolodvor u Rovinju mi se zaista sviđa - nisam očekivao takvu građevinu (uz ostale tipske u Istri). Hvala na ekspediciji i reportaži! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobler Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Javljam se na vašu anketu i rekoh ne. Naravno, ne zato što nebih volio, nego je ipak malo SF. Elem, imam dvije stvari još. Prvo je krivo čitana godina, jer nije Graz 1894, nego pet godina kasnije tj. Graz 1899. Drugo, kad se opet malo zaletite u Istru, daj pogledajte u Poreču ispod čega prolazi cesta tamo prema Plavoj laguni. Nekako neodoljivo podsjeća na ovdje prikazani najbolje očuvani objekt tj. nadvožnjak! Problem je da je na krivom mjestu za Parenzanu, jer dolazi s juga (JI?), a Parenzana sa sjevera. Ili sam nešto gadno pobrkao? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kobler Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Zna li neko odakle se pocinju racunati kilometri jer vidjeh na jednoj fotografiji na ovoj stranici da na stubicu pise 91,6 ??? Hvala Si, caro! Ako je za ŽTP Zg nula bila u Beogradu, zašto za Istru ne bi bila u Ljubljani? Ipak je to bio ŽG! Nemam kartu pri ruci, ali bih se kladio da je točno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Elem, imam dvije stvari još. Prvo je krivo čitana godina, jer nije Graz 1894, nego pet godina kasnije tj. Graz 1899. Hvala, ali daj se Ti sagni, gurni njušku u trnje i pri lošem svjetlu pročitaj korodirane brojke na prastaroj ruzinavoj tračnici Osim toga, što je pet godina i isto toliko država s tolikim vremenskim odmakom Drugo, kad se opet malo zaletite u Istru, daj pogledajte u Poreču ispod čega prolazi cesta tamo prema Plavoj laguni. Nekako neodoljivo podsjeća na ovdje prikazani najbolje očuvani objekt tj. nadvožnjak! Problem je da je na krivom mjestu za Parenzanu, jer dolazi s juga (JI?), a Parenzana sa sjevera. Ili sam nešto gadno pobrkao? Nešto si pobrkao, ali što, nemam blage I ja se sjećam tog mosta. Vjerovatno prevodi neki puteljak u porečku industrijsku zonu. Ili sam sad ja nešto pobrkao Glede Parenzane, evo kako je trasa ulazila u grad: Sa sjevera, a Tvoje lagune su na jugu. Stvarno, zašto plava, a ne modra? I ako je plava, di je Brooke Shields PS: Ovo je OT, budu nas kolege zadavili (a danas trebamo podršku svih ) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelsa Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Dali nam na forumu treba recinik tipa: """ ..Gurni NJUSKU..." ??? Samo pitam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pula-Terminal Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Dobro neznam zasto uvijek povezujete thomcroa sa ako to nije za presiroku javnost onda mi kazite na PP Odlicna reportaza, jel su kolodvori Rovinj i Kanfanar identični? A i imaju sličnosti i sa pulskim. Quote TEK otvoreno! - http://ships.forumj.biz/index.htm http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Orlovic/Railway <- moje slike Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Dali nam na forumu treba recinik tipa: """ ..Gurni NJUSKU..." ???Samo pitam U kontekstu u kojem je upotrijebljena, ova riječ nije ništa loše, pogotovo što je i relativizirana sa Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danchibald Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Dečki, svaka čast... Za reportažu 10+++ Jedna mala zanimljivost, pa si ju pokušajte dočarati - naime moja stara teta, često mi prepričava i dan danas zgode sa pruge Kanfanar - Rovinj obzirom da su njena vjenčana kuma (pokoj joj duši), i ona radile u "birtiji" na kolodvoru Kanfanar pa su svjedočile prometu na dotičnoj trasi i gužvama u Kanfanaru, a muž je onda kao mladi dečko svojevremeno bio ložač na maloj parnjači za Rovinj, tj. "hita je karbun u špaher", kako mi on zna reći (u prijevodu, bacao je ugljen u peć) :)... Naime uspon iz Rovinja bio je toliki da se jadna mala parnjača nije baš sretno nosila sa brzinom, a vagona je bilo puno i bili su dupkom puni. Malo brži trk i mogao si ići doslovno usporedo sa vlakom. A jedne godine je u proljeće bila tolika najezda nekakvih gusjenica da je vlak na pol puta do Kanfanara počeo žlitati u prazno i stao je. Ni napred, ni natrag. I nisu pomogle nikakve pjeskare i sl. nego su ljudi čistili polako tračnice od gusjenica i vlak je polako išao do Kanfanara... Sad zamislite koliko je trajao put i nitko se nije živcirao previše zbog toga, nego su ljudi pjevali dok su to radili... Ima i jedna zanimljivost kako su ljudi u šali govorili kako zvuči lokomotiva kad ide za Rovinj ("idem brzo, idem brzo, idem brzo, idem brzo, ..." - govorili bi to i ubrzavali izgovor ), a kad se penjala iz Rovinja onda bi govorili "umorna sam, umorna sam, umorna sam, umorna, umorna sam, ...." - i usporavali izgovor... Osim toga, ta mala lokomotiva je i imala svoj interni naziv među radnicima na kolodvoru - "Rovinjka".... I kad bi ulazila u kolodvor Kanfanar jedan bi šaljivđija, koji je tamo radio, vikao "bižte judi, Rovinjka gre, kot strila nebeska"... A kad bi dolazio vlak iz Divače, jedan slovenac prometnik je vikao na kolodvoru: "Kanfanaaaaaarr, za Rovinj prestopit" Eto činilo mi se to zanimljivo podijeliti sa vama i da vam malo dočaram dio priča koje sam razbeljenih očiju uvijek slušao i zamišljao si u glavi kako je to izgledalo... :):) I BAJ D VEJ, GLASAO SAM DA, NARAVNO!!!! JEDNOM U BUDUĆNOSTI, ALI TREBA IMATI VJERE. TO NAS JEDINO MOŽE DRŽATI ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 21, 2007 Author Share Posted October 21, 2007 Kilometri za Pulu se računaju od Divače. Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 21, 2007 Author Share Posted October 21, 2007 Dali nam na forumu treba recinik tipa: """ ..Gurni NJUSKU..." ??? Samo pitam Ovo je totalno O.T:ali molim lijepo:Stalno nam nešto zamjeraš što se koristimo nekim čakavskim riječima,ali to je dio Hrvatskog jezika a ti stalno pišeš nekim čudnim a ne"Hrvatskim"jezikom.Ja ne razumijem što znači "RECINIK" Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 @Danchibald: baš si me nasmijao s pričom o gusjenicama .... Nego, je li postojala samo jedna jedina lokomotiva "Rovinjka" ili ih je ipak bilo više koje su vozile prema Rovinju ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 21, 2007 Author Share Posted October 21, 2007 Nisam vam ispričao:Jedna gospođa iz Rovinjskog sela nam je rekla da su od kuće kretali prema stanici (do koje ima cca 2 km) lagano krenuli tek kad su makinu čuli u Sošićima jer da je bila užasno spora Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Nažalost NE VJERUJEM u revitalizaciju pruge do Rovinja. Ne sa ovakvom vlašću koja jako loše gospodari postoječim prugama i općenito željeznicom. Možda bi do revitalizacije moglo doći usporedo sa izgradnjom tunela kroz Učku koji se stalno predizborno obećava pa onda zaboravlja. Možda ipak ima nade ako na vlast jednom dođu SPOSOBNI ljudi koji će željeznice učiniti profitabilnima time što će im naći posla. Tada bi i Rovinjsku prugu imalo smisla revitalizirati. Riječkoj ekipi putopisaca zahvaljujem na odličnom putopisu. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Ispricavam se zbog poduze pauze ( obaveze ). Idemo dalje. Dakle, kao sto sam vec najavio, slijedeca tocka ekspedicije-Rovinjsko selo. U svakom slucaju putniku namjerniku treba reci dvije stvari, a to je da s glavne ceste Kanfanar-Rovinj postoji prekonekolikovise ulaza u mjesto i isto toliko tabela maksi velicine. Jos na samim raskrizjima ti ulazi izgledaju siroko i znacajno, ali vec nakon nekoliko metara ( iza prvog zavoja ) te cestice se suzuju na 2,5 m i uglavnom zavrsavaju na dvorisnim ulazima-portama. Ako vidite dobru asfaltiranu cestu u rovinjskom selu, nemojte pomisliti da je to neki vazan put, jer 100% sigurno vodi u neciji vrt. Ceste koje vode nekamo, obicno su bijele ceste izrovanje bujicama i sa dosta blata. Pretjeravam? Provjerite. Jedna od takvih bijelih cestica, koju smo nasumice odabrali, dovela nas je do iznenadnog otkrica: Tesko je zamisliti kako je ovo izgledalo pred 40 i nesto godina: Cestovni prijelaz je na prijevoju, sto se moze vidjeti iz ovog kuta: Jos malo i sine se uopce nece vidjeti, jer ce ih pokriti nanosi: Pogled prema Kanfanaru ( grota je ubaceni element ): Pogled prema Rovinju: Iza ovog busha naisli smo na pruznog djelatnika : Ovo je njegov ured: Ovdje ne bi pomogao ni kemijski iz Klostra : Treba imati dobro oko da nanisanite prugu u ovoj dzungli: Zeljeznicka postaja Rovinjsko Selo i automobili putnika namjernika. Ali gdje je kolosijek? Nastavak slijedi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kico101 Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Putujemo dalje prema Rovinju. Od Rovinjskog sela pruga vise ne prati cestu vec se udaljava i vijuga kroz sumu, obilazi kamenolom i spusta se prema moru.S obzirom da smo pretpostavili da na toj dionici nema osobito znacajnih tocaka ( a i vrijeme nas je pomalo gazilo ) zaputili smo se u Rovinj. Na ulazu u Rovinj po Kikijevom naputku pronasli smo ovaj prekrasni stari most: Naravno, godine propadanja, ucinile su svoje, ali vidi se ruka majstora: zakovice su bitan element spajanja celicne konstrukcije u vrijeme gradnje ovog mosta ( i definitivno su trajne ): Kameni temelji odaju monumentalnost i ozbilnjost u pristupu gradnji: Naravno, kakvi bi mi bili istrazitelji da se nismo uprtili gore. Pogled prema Rovinju: Preci most se nismo usudili. Od mosta prema Kanfanaru situacija je ovakva: Ovdje je pruga na nasipu, a vide se i ostaci 2 kamena stupica: Lijevo se nazire neki gospodarski objekt, koji, blage veze... Detalj temeljenja sine: Ali koje -1876: Osjetili smo dah proslosti, mi, djeca dvadesetog stoljeca. Dalje, pruge malo ima, malo nema: Navigator je uvijek ispred objektiva, tako i treba: Kico, ocemo to, spor si : Pratimo trasu dalje u smjeru kanfanara-ovo je jos dobro ocuvan i nezarasten dio: Pragova ima, sine su ishlapile: S obzirom da nam se i nije bas dalo pjesaciti natrag u Kanfanar ( a i nije nam se dalo spustati s nasipa ) ovdje smo zaljucili ovaj dio pruge: Naravno, oni mladji ne prezaju od spustanja s nasipa na najstrmijem dijelu: Na ulazu u ravninu zeljeznickog kolodvora Rovinj nailazimo na ovu kucicu i ostatke pruge: Gle, zivotinje: Mica, maca je hrabra, dok je mladez brzo utekla dok sam namjestao fotic. Pogled sa te lokacije u smjeru Kanfanara: Jos malo kucice: Trasa pruge isla je sredinom ovog kadra prema staroj jezgri Rovinja: Ulazak u kolodvor: Prva zgrada kolodvora s desne strane: Moram priznati da je ove ostatke pruge kolega Pfaff snimio sa znatno boljim osjecajem za kute svjetla i sjene, ali evo ipak i mog pogleda: Ovo je trebal bit kondot, ali je ipak nec drugo: Detalji kolodvorske zgrade: Pogled u pravcu ulaska na kolodvor: Kolodvorska zgrada u svojoj sveobuhvatnosti: Detalj nosaca nadstresnice kolodvora i stari Rovinj: Kolodvorska zgrada, pogled s ceste: I za kraj dvije impresije Rovinja: i otocic Figarolica: Zahvaljujem kolegama Pfaffu i Kikiju273 na izvrsnom drustvu i odlicno provedenom prijepodnevu, kao i na informacijama potrebnim za slaganje ove reportaze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danchibald Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 @Danchibald: baš si me nasmijao s pričom o gusjenicama .... Nego, je li postojala samo jedna jedina lokomotiva "Rovinjka" ili ih je ipak bilo više koje su vozile prema Rovinju ? He he, pa tako je i bilo... Najezda, a Rovinjka vrti u prazno... Bilo ih je nekoliko, 2-3 u Kanfanaru i 1-2 u Rovinju.... Morati ću pitati tetu... Ona ih je redovito dočekivala i ispraćala :D Pretpostavljam da ih je bilo više jer je tu išao i teret. Nije bilo samo za putnike... A Rovinjke su bile idealne za tu prugu zbog malog osovinskog pritiska, ali užasno spore jer je uspon bio priličan prema Kanfanaru. Mislim da postoji negdje i fotka Rovinjke ovdje na forumu za kombinacijom teretnih i putničkih vagončića na kolodvoru Rovinj. Mislim da su vozile parnjače serije 53, ako se ne varam. Malo linkova: http://www.muzej-rovinj.com/HRV/izlozbe/izlozba.asp?dogadajID=776 Ovdje se vidi slika Rovinjke http://www.muzej-rovinj.com/HRV/novosti/novost.asp?dogadajId=776 http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=4006&highlight=rovinj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Odlicna reportaza, jel su kolodvori Rovinj i Kanfanar identični? A i imaju sličnosti i sa pulskim. Hvala, hvala Kolodvori nisu identični. Rovinjski je veći, ima ljepšu nadstrešnicu i onaj nadsvođeni prolaz sa ceste prema tračnicama. Sličnosti imaju aš su zrmani Sve je to gradila pok. Carevina po manje-više tipskim projektima... Dobro neznam zasto uvijek povezujete thomcroa sa ako to nije za presiroku javnost onda mi kazite na PP Nije tajna. Priča je počela tako da je Thomcro na jednom svom putopisu uslikao u vagonu i oduševijo se da čak ima i pipira Onda sam ja, kad sam radijo reportažu o pruzi Rijeka - Buzet, uočijo kondot na stanici Lupoglav, detaljno ga slikopisno obradijo i tim slikama dao nadnaslov Hommage a Thomcro. Onda je Thomcro kao organizator na prvom susretu riječke forumaške bojne dobijo od zahvalnih kolega forumaša na poklon maslinovo ulje u drvenoj škatulji koja ima na prednjoj strani izrezano srdašce i podsjeća, je li (da prostite, rekli bi moji Gorani), na poljski ... Ostalo je povijest Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 I tako više čak ni WC-i nisu tabu-i! Postali su dio naših života o kojima se normalno piše i slika ih se . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trambus Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Dečki, svaka čast na putopisu. Priznajem da sam i sam mislio to sve obići i poslikati, ali ste me pretekli. S jedne strane vam zavidim, ali kad vidim kroz koliko ste trnja i šikare prošli možda i ne Sjećam se 80-tih sam hodao po kolosijecima od ž.st. Rovinj do prve kućice ŽCPR-a, gdje je križanje za Bolnicu, Monsenu i Valaltu. Stara cesta iznad pruge je bila uska, i bez trotoara, pa je po pruzi bilo sigurnije i ljepše. Samo nešto ste ipak propustili, ex kolodvor Sošići. Imao je 2 kolosijeka (ukrsnica) do iza WW2, kad je degradiran u stajalište. Zgrada je napuštena, ali izvana se još drži. Blizu nje je i očuvana kuća ŽCPR-a, koja je naseljena, pa sliči onoj u Rovinju. Kolodvor Sošići nije teško naći, između Sošići i Matohanci, ako idete po cesti od Kanfanara, onda drugo skretanje desno kad se prođe ispod nadvožnjaka ceste Buje- Pula. Može se doći i asfaltiranom cestom iz smjera Limskog kanala, koja se odvaja malo iznad (sjeverno) od želj. nadvožnjaka koji ste tako dobro obradili. Označio sam ex kolodvor Sošići križićem: Quote Maranatha ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruxrux Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Jos uvijek ne vjerujem u revitalizaciju te pruge, nisam siguran naime da li bi cijena koliko bi to sve skupa kostalo da se vrati u vozno stanje imala opravdanja u ocekivanom prometu. Kad bi turizam u Rovinju bio aktualan tijekom cijele godine, onda mozda. Hvala vam decki za putopis i za hodanje po sikarama. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Ma bravo dečki, super reportaža.. Ak niš drugo, bar ste se dobro nahodali po svježem zraku.. A kaj se tiče pruge prema Rovinju, možda neće sutra ić u obnovu, al možda jednog dana i to dođe na red, bilo od strane HŽ-a ili kakvog entuzijasta milijunaša... Moje mišljenje je da bi se ta pruga mogla nadovezat na turističko-normalnu prugu Pula - Fažana - Rovinj - Poreč - Umag - Savudrija - Koper - Trst... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Samo nešto ste ipak propustili, ex kolodvor Sošići. Imao je 2 kolosijeka (ukrsnica) do iza WW2, kad je degradiran u stajalište. Zgrada je napuštena, ali izvana se još drži. Blizu nje je i očuvana kuća ŽCPR-a, koja je naseljena, pa sliči onoj u Rovinju. Kolodvor Sošići nije teško naći, između Sošići i Matohanci, ako idete po cesti od Kanfanara, onda drugo skretanje desno kad se prođe ispod nadvožnjaka ceste Buje- Pula. Bili smo na tom raskršću i pitali smo se hoćemo li ići istraživati ili ne? Vrijeme nas je neumorno gazilo pa smo odlučili "NE".Možda smo pogriješili Ali ćemo i to obaviti slijedećom zgodom Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Mali povijesni dodatak: Posljednji je vlak prošao ovom prugom 20. listopada 1966! Mi smo, dakle, naš pohod obavili točno na 41-godišnjicu ukidanja... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Ovo stvarno nismo znali,ali da smo znali....... Dakle Ekspedicija Rovinjskom prugom povodom 41 godišnjice ukidanja Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.