Jump to content

Putovanje prugom Kanfanar - Rovinj (Puno slika)


kiki273

Vjerujete li u revitalizaciju Rovinjske pruge?  

91 members have voted

  1. 1. Vjerujete li u revitalizaciju Rovinjske pruge?

    • DA
      7
    • NE
      5


Recommended Posts

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ovaj putopis je odličan i čestitam dečkima koji su se potrudili i sve ovo obišli i pripremili za forum. :D

 

Naravno da vjerujem u revitalizaciju ove pruge koja je dobrim dijelom i sačuvana (koridor i zgrade), to želim i vjerujem da će doći do toga. Ne samo što sam veliki fan željeznica i moje Istre, već što bi ta pruga bila dosta korištena i turistički, a i u ostalom putničkom prometu. Jasno da je nužno i čim prije spojiti željezničko slijepo crijevo s Rijekom tunelom kroz Učku, i strahovito me živcira kad gledam kako bi se ulupale pare u tamo neku obilaznicu Bibinja! :shock:

 

I tužan sam kad vidim da su tamo u lijepoj zgradi u Rovinju ugurali neki restoran i nabili na staru prugu nekakvo odbojkaško igralište. Iz aviona se vidi da je to željeznička stanica koja čeka povratak pruge i vlaka!

 

Iako sam u opozicijskoj stranci, osobno ću se zalagat kod šefice ako bude kolko-tolko uspjeha na izborima ( :mrgreen: ) da ta točka dođe čim prije na dnevni red. Mali politički odlomak. *sanjar*

Link to comment
Share on other sites

tu i tamo se koji put zalomio i koji 4-osovinski putnički vagon (vide se dva na predzadnjoj fotki)

 

Ti 4-osovinski vagoni su direktna kola Beograd Rovinj i Zagreb - Rovinj, koja su vozila u ljetnoj sezoni u sastavu brzog vlaka za Pulu.

Preporučam provjeriti u nekom voznom redu iz vremena neposredno prije ukidanja pruge.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ovaj putopis je odličan i čestitam dečkima koji su se potrudili i sve ovo obišli i pripremili za forum. :D

I tužan sam kad vidim da su tamo u lijepoj zgradi u Rovinju ugurali neki restoran i nabili na staru prugu nekakvo odbojkaško igralište. Iz aviona se vidi da je to željeznička stanica koja čeka povratak pruge i vlaka!

Hvala na čestitkama :mrgreen:

Kao što sam već rekao,zgrada Ž.Stan. je u vlasništvu grada,a novi kolodvor bi trebao biti nekih 100-tinjak metara od onog mostića prema Rovinju :loko

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

tu i tamo se koji put zalomio i koji 4-osovinski putnički vagon (vide se dva na predzadnjoj fotki)

 

Ti 4-osovinski vagoni su direktna kola Beograd Rovinj i Zagreb - Rovinj, koja su vozila u ljetnoj sezoni u sastavu brzog vlaka za Pulu.

Preporučam provjeriti u nekom voznom redu iz vremena neposredno prije ukidanja pruge.

Taj vlak je vukla dizelka,čini mi se :?:

Ima li netko kakvu fotku :?:

Ja sam u muzeu vidio jednu i to u boji :!::!::!:

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Taj vlak je vukla dizelka,čini mi se :?:

 

Ako misliš na brzi vlak za Pulu i to u razdoblju prije ukidanja pruge Kanfanar - Rovinj, do Divače je vukla JŽ 661 (HŽ 2061).

Dalje je vlak vukla parnjača.

Kad sam išao na maturalno putovanje u Poreč (svibanj 1968.), od Divače na dalje vukla nas je parna lokomotiva kakvu do tada nisam viđao. Vjerojatno je riječ o seriji 28(?).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Taj vlak je vukla dizelka,čini mi se :?:

 

Ako misliš na brzi vlak za Pulu i to u razdoblju prije ukidanja pruge Kanfanar - Rovinj, do Divače je vukla JŽ 661 (HŽ 2061).

Dalje je vlak vukla parnjača.

Kad sam išao na maturalno putovanje u Poreč (svibanj 1968.), od Divače na dalje vukla nas je parna lokomotiva kakvu do tada nisam viđao. Vjerojatno je riječ o seriji 28(?).

Ne za Pulu,kažemu Rovinjskom muzeu je bila izložena fotografija dizelke sa većim putničkim vagonima i puno putnika okolo,fotka je u boji pa prrtpostavljam da se radi o zadnjim godinama prometovanja,po svoj prilici neki od ljetnih (sezonskih) vlakova,BTW sjećam se da sam kao klinac na tv-u gledao neki "domaći" film u kojem su Beogradski omladinci ili izviđači išli na odmor u Rovinj vlakom,kako se film zove pojma nemam :?:

Nešto mi se mota po glavi "Grlom u jagode" ili sam pobrkao lončiće :?::kul

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Ne za Pulu,kažemu Rovinjskom muzeu je bila izložena fotografija dizelke sa većim putničkim vagonima i puno putnika okolo,fotka je u boji pa prrtpostavljam da se radi o zadnjim godinama prometovanja,po svoj prilici neki od ljetnih (sezonskih) vlakova.

 

O kojoj je dizelki riječ? Serija 661 (HŽ 2061) vjerojatno nije mogla ići na ovu prugu zbog prevelikog osovinskog pritiska. Bilo bi dobro da preslikaš fotku (kad budeš u mogućnosti), pa da riješimo ovaj ''misterij''.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Recimo i prugu Prešnica-Koper, koja je otvorena godinu nakon zatvaranja Rovinjske financirala su zainteresirana poduzeća iz Kopra (luka), a ŽG Ljubljana ju nije htjela preuzeti dok nisu osigarana sredstva za održavanje. Zato se prvih par godina vodila kao industrijski kolosijek.

Koliko ja znam priču, pruga do Kopra je građena kao industrijski kolosijek jer za takve pruge nije bilo potrebno neko "savezno" odobrenje. Kasnije je bilo lakše takvu prugu "prevući" u status redovne pruge na kojoj je bijo moguć i putnički promet...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Ne za Pulu,kažemu Rovinjskom muzeu je bila izložena fotografija dizelke sa većim putničkim vagonima i puno putnika okolo,fotka je u boji pa prrtpostavljam da se radi o zadnjim godinama prometovanja,po svoj prilici neki od ljetnih (sezonskih) vlakova.

 

O kojoj je dizelki riječ? Serija 661 (HŽ 2061) vjerojatno nije mogla ići na ovu prugu zbog prevelikog osovinskog pritiska. Bilo bi dobro da preslikaš fotku (kad budeš u mogućnosti), pa da riješimo ovaj ''misterij''.

 

Nema šanse da je 661 (2061) išla do Rovinja. Prvi problem je ovo što reče Stanley a i pruga je bila samo klinovima zašvasana za pragove (za Rovinjku dovoljno, ali ne i za velikog dizela), a u Istri je i nakon ukidanja pruge za Rovinj još uvijek bila parna vuča, tako da nema teorije da je dizel išao u Rovinj. Tko zna povodom čega je stavljeno to na izložbi... Možda i griješim, ne znam :roll::roll:

slika013jg2am4.jpg
Link to comment
Share on other sites

tu i tamo se koji put zalomio i koji 4-osovinski putnički vagon (vide se dva na predzadnjoj fotki)

 

Ti 4-osovinski vagoni su direktna kola Beograd Rovinj i Zagreb - Rovinj, koja su vozila u ljetnoj sezoni u sastavu brzog vlaka za Pulu.

Preporučam provjeriti u nekom voznom redu iz vremena neposredno prije ukidanja pruge.

 

Da, bilo bi zgodno staviti i VR Divača - Pula prije 1966. da se vide sve veze vlakova.

 

Koliko ja znam, vozio je noćni brzi Bg- Pula, s direktnim vagonima Bg - Rovinj, kao što se i vidi na fotkama.

Od '70 i neke je vlak imao izravne vagone Bg - Koper.

1973/74 je uvedena "Arena" prvo smeđi mercedesi, poslije "pozelenili", a nedavno "poplavili".

 

Nakon remonta pruge početkom 80-tih godina uvedeni su sezonski brzi dnevni Zg - Pula i noćni Maribor/Zg - Pula.

Također u drugoj polovici 80-tih je zbog velikog prometa ljeti vozio poseban Brzi vlak Bg - Pula, te B "Slovenija" Bg - Koper.

U fusnoti VR-a je pisalo kako ž.st. Koper ima odlične autobusne veze s Izolom, Piranom, Portorožom, Bujama, Umagom, Novigradom i Porečom.

Na stranicama VR Divača - Pula su bile upisane autobusne veze Pazin-Poreč i Kanfanar-Rovinj.

 

Što je bilo poslije, vidi na

http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5842&highlight=

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Ovaj putopis je odličan i čestitam dečkima koji su se potrudili i sve ovo obišli i pripremili za forum. :D

I tužan sam kad vidim da su tamo u lijepoj zgradi u Rovinju ugurali neki restoran i nabili na staru prugu nekakvo odbojkaško igralište. Iz aviona se vidi da je to željeznička stanica koja čeka povratak pruge i vlaka!

Hvala na čestitkama :mrgreen:

Kao što sam već rekao,zgrada Ž.Stan. je u vlasništvu grada,a novi kolodvor bi trebao biti nekih 100-tinjak metara od onog mostića prema Rovinju :loko

 

Da, a to je i jedan od razloga što nažalost ne vjerujem u obnovu prugu :(

Znači, novi kolodvor bi izmaknuli još 1,5 km dalje od centra grada, a koliko bi trebalo uložiti u njega (+ obnova pruge + novi nadvožnjaci preko 2 ceste) :shock:

 

Do tog novog kolodvora bi trebalo opet ići busom iz centra Rovinja ili turist. naselja.

Zatim bi vlak išao do Kanfanara gdje bi trebalo presjedati ili prekapčati vagone za Zg, Ljubljanu,...

To sve bi bilo duplo sporije, a i skuplje nego kako je sad, busom do ž.st. Kanfanar. :oops:

 

Jedino što ima smisla je da se pruga uvuće još malo bliže centru, po nasipanom djelu obale, gdje su veliki parkinzi.

Tamo (kod Aquaria - R. Bošković - vidi sliku rov. tramvaja u ovom putopisu) bi trebao biti novi autobusni kolodvor, prema GUP-u.

Tu bi mogla biti samo 2 čeona kolosijeka za loksu + 3 vagona, a onda kolodvor može i van grada.

Ali, neće u gradu dati da im pruga sjeće plažu Porton Biondi i novu gradsku marinu Valdibora.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Pa u kolodvorskoj zgradi su stanovi gore, ali donji dio bi Grad mogao vratiti HŽ-u za službene prostorije i za putnike. A i nema druge alternative za gradnju kolodvora. Ovaj je najidealniji, a opet nije baš blizu centra. Nema smisla graditi nešto novo još udaljenije od grada. Možda sam subjektivan, al užasno mi je vidjet u željezničkoj zgradi nekakve teretane, birceve, šatore na starom kolosijeku i vrhunac neukusa- nazidano igralište s pijeskom za odbojku. :shock:

 

Problem u svemu tome je nepostojeća pruga od Lupoglava do Rijeke (nedostatak pruge) koja bi trebala biti prioritet ne samo na području Istre, već cijele države.

 

A o mojoj Parenzani možemo samo sanjat...

Link to comment
Share on other sites

i sad bi vi i ovce i novce :kul

 

Već bi bilo puno da naprave prugu i mali, čeoni kolodvor (gdje Šved paše) malo dalje od centra - s time bi ja bio totalno zadovoljan. Stari kolodvor, npr. zaslužuje status spomenika al to je druga priča

Link to comment
Share on other sites

jel zna neko kakve su bile prve reakcije ljudi kad su ukinuli tu prugu??

jel to ukinuto onak naglo, ili postepeno su smanjivali broj vlakova i tak... mislim, strahota ovaj i onak!!!

mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit)

Link to comment
Share on other sites

jel zna neko kakve su bile prve reakcije ljudi kad su ukinuli tu prugu??

jel to ukinuto onak naglo, ili postepeno su smanjivali broj vlakova i tak... mislim, strahota ovaj i onak!!!

 

Nije bio postepeno, nego naglo javili u ponoć ukidaju sav promet :cry:

Iz kataloga s izložbe:

Zatvaranje pruge Kanfanar-Rovinj zabilježio je i tadašnji istarski biskup mons. dr. dragutin nežić. Kada je Radio Koper javio da promet prugom prestaje 20.10.1966, biskup je postao brzojav SIV-u u Beograd i IV Sabora SRH u Zagreb s ovim sadržajem: Radio Koper javio kako uprava slovenskih željeznica saopćava da će danas u pola noći biti ukinut sav promet na pruzi Kanfanar-Rovinj u hrvatskoj Istri. tužni mi, za slovenske turiste ljeti će vjerojatno vlakovi voziti, a za radni narod toga kraja sasvim ukinuti. Istarski biskup Nežić

 

Da su barem vlakovi vozili barem ljeti ...

 

Moram malo pogledati u knjižnici u jednoj priči Antuna Šoljana opisuje se posljednji vlak i kako je tužan bio ispraćaj...

Nigdje ne piše Rovinj, ali po opisu nema sumnje, a Šoljan je tada živio u Rovinju.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Evo još dvije zanimljivosti vezane uz prugu,

prva iz kataloga izložbe:

 

Za prometovanja na pruzi Kanfanar-Rovinj pričalo se da su "makiništi" imali na lokomotivi boconić domaćeg vina. To je davalo "dodatnu energiju za vuču" na ovoj pruzi. Zbog velike nestašice vode u selima, mnogo puta je bilo lakše naći litar vina nego litar vode, pa zato željezničari nisu nikad bili žedni vina, jer su uvijek imali zalihe vode za zamjenu. :loko

 

Druga je iz "Promet u Istri", od 1945-1947. dok je saveznička vojska bila u Puli, želj. promet je iz Divače umjesto za Pulu preusmjeren u Rovinj, koji je to vrijeme bio i najznačajnija luka u zap. Istri.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moram malo pogledati u knjižnici u jednoj priči Antuna Šoljana opisuje se posljednji vlak i kako je tužan bio ispraćaj...

Nigdje ne piše Rovinj, ali po opisu nema sumnje, a Šoljan je tada živio u Rovinju.

 

Malo sam se zabunio, nije opisao posljednji vlak, nego je još 1961. vjerovao da će kroz rovinjsku željezničku postaju proći još puno vlakova... :cry:

Tada je napisao roman „Izdajice“ iz čije je treće priče ovaj ulomak ispraćaja na kolodvoru u Rovinju.

 

U tom romanu radnja šeste priče odvija se na želj. kolodvoru Divača, gdje glavni lik čeka putnički za Pulu.

U uvodu u priču osmu govori kako čovjek nakon nekog vremena zaboravi cilj putovanja, ali svrhu nalazi kasnije putujući, u samom putovanju.

Inače, u većini novela Antuna Šoljana spominju se postaje, vlakovi, autobusi, ceste,...

 

Bilo mi je žao Bebe osobito kad smo svi skupa izašli da ispratimo Pierra koji je naposljetku morao otputovati u Zagreb.

Ćuk i ja smo stajali pokraj Bebe kao dva anđela čuvara, zlurado gledajući u zbunjenog i raskuštrenog Pierrea na prozoru vagona. ...

Pierre, stranac i cirkusant, stajao je na prozoru vagona (cirkuskog vagona) koji ga je vodio na njegovo pravo mjesto.

A mi, jedini pravi narod, jedini rođaci u svijetu od karata, stajali smo na peronu na koji će doći još mnogi vlakovi i s kojeg će još mnogi vlakovi krenuti.

...

Njegovo lice, zbunjeno i kratkovidno, virilo je na prozoru sve dok vlak nije daleko odmakao, ali nijedna ruka nije se digla na pozdrav.

Bila je već kasna jesen i činilo se da je samo Pierre otputovao tim vlakom. Nikog nije bilo na peronu osim nas i prometnika. Prometnik je ušao u kancelariju zalupivši vratima, i ostali smo samo mi, nas troje, narod, najedanput opet sretni, veseli, željni avantura.

„Pa, što, da negdje nešto popijemo?“ rekao je Ćuk trljjući ruke, kao da je sklopio neki vrlo dobar posao.

Krenuli smo dobro. Okrenuo sam se da još jednom pogledam pust peron.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Olučio sam pričekati vlak za Rovinj na kolodvoru Sošići,no čini mi se da malo kasni......

Picture570.jpg

 

Kad uto naiđe Šef stanice

Picture575.jpg

 

Pokazao mi je prvi peron

Picture577.jpg

 

I drugi......

Picture568.jpg

 

Potom je usljedila demonstracija odlaska vlaka:

Signalnim loparićem signalizarao je:Svi na svoja mjesta

Picture571.jpg

 

Pripremi se za polazak

Picture572.jpg

 

I Kreni!

Picture573.jpg

 

Meni su se ipak najviše svidjele svjetiljke

Picture569.jpg

 

Naravno,i ovaj kolodvor ima pravu pravcatu ćenifu!

Picture566.jpg

 

Picture567.jpg

 

Vidim ja da od vlaka neće biti puno sreće pa se odlučujem na drugi način prijevoza....(Ovdje na kućici je pisalo "8")

Picture579.jpg

 

A i Šef Stanice je završio službu

Picture578.jpg

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...