Jump to content

Putovanje prugom Kanfanar - Rovinj (Puno slika)


kiki273

Vjerujete li u revitalizaciju Rovinjske pruge?  

91 members have voted

  1. 1. Vjerujete li u revitalizaciju Rovinjske pruge?

    • DA
      7
    • NE
      5


Recommended Posts

Ako ju već ne revitaliziraju, bilo bi lijepo kad bi i na pedesetu obljetnicu (ali i svaku sljedeću okruglu) ostalo sačuvano jednako mnogo tragova, tračnica i željezničkih objekata ove interesantne pruge. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sad kad vidim slike, onda shvaćam da moj raniji "da" nije bio samo pusta želja. :D Očito je da bi u eventualnu obnovu pruge trebalo puno uložiti, pa i "vratiti u prvobitno stanje" tamo gdje je nešto dograđivano, ali (ako sam dobro shvatio) dobar dio trase je ipak očuvan. Kad bi se jako htjelo i kad bi se našla računica, sam posao obnove ne bi bio tako težak.

 

Ne odgovaram samo STIB-u, nego svima, koji su odgovorili "da". Da je anketno pitanje bilo "da li bi željeli...", naravno, da bih odgovorio DA. No realnost je okrutna. U potpunosti se slažem s kolegom seabralom:

 

Glasao za "ne".

U skoroj budućnosti od rovinjske pruge sigurno neće biti ništa, a kako je krenulo, u daljnjoj budućnosti se može dogoditi da se rovinjska pruga ne bi imala više na šta spojiti u Kanfanaru ...

 

Naravno, ekspedicija je imala svrhu: istraživanje i dokumentiranje stanja.

Nitko ne očekuje, da će faraoni ponovno vladati Egiptom, no svejedno vrijedi potražiti ostatke nekadašnje civilizacije; bez namjere, da se prošlost vrati. Bez velikih socijalno-ekonomsko-političko-ekoloških promjena, Rovinjska je pruga nažalost prošlost.

Link to comment
Share on other sites

Ovo stvarno nismo znali,ali da smo znali....... :pivo:mrgreen:

Dakle Ekspedicija Rovinjskom prugom povodom 41 godišnjice ukidanja :oops:

 

Dakle stvarno ste pogodili tajming :wink:

Prošle godine na 40 godišnjicu zatvaranja i 130 god. od otvaranja u Rovinju je otvorena izložba, a ove godine - putopis na forumu :mrgreen:

 

Nažalost nisam bio na izložbi :oops: , ali imam katalog s iste, s pregšrt podataka i starih i novih fotki.

 

Dakle, evo nekih zanimljivih podataka iz nje:

 

Malo pred čuvarnicom Okreti, gdje je nakon drugog svjetskog rata bilo

stajalište, danas prekida prugu cesta Kanfanar-Rovinj.

 

Eto, našli ste i stajalište Okreti, makar niste bili toga svjesni. 8)

Zato ga i nije bilo na onom grafikonu iz doba Italije.

Taj bivši ŽCPR je na jedinom mjestu gdje je ograničenje na cesti 50 km/h, zbog izvedena 2 malo jača zavoja, tako da je omogućeno da se (između zavoja) izvede nadvožnjak za prugu.

 

Piše i da je pruga imala 1 loksu i 4 putnička vagona. O broju teretnih ne piše, pa možda nije bilo domicilnih u Rovinju.

 

Lokomotiva koja je običavala prometovati istarskom željeznicom bila je iz serije 52, a jedna od njih nosila je i ime Rovigno (R 52.05). Po pruzi Kanfanar-Rovinj vozila je iz serije 88, manjih dimenzija s dvije osovine u paru šasije 0-4-0 T na zasičenu paru.

 

Izgradnjom ceste Limski kanal - Pula prije drugog svjetskog rata napravljen je u km 7,291 podvožnjak, dužine 8,27 m

 

Kolodvor Kanfanar je bio najveći na cijeloj pruzi Divača-Pula, osim naravno krajnjih kol.

Evo o kolodvoru Rovinj:

Stanica je imala 6 kolosijeka. Prvi koji je nastavak pruge imao je 495 m. Drugi kolosijek je bio podjeljen na 4 sekcije (378+340+10+88 m). Na njega se je nastavljao dekovilski kolosijek.

Kolosijek uz stanicu imao je 3 sekcije (378+127+129 m). Vrlo kratak (48 m) bio je kolosijek na čelu stanične zgrade prema Kanfanaru. Navedeni kolosijeci služili su za dolzaka i odlazak putničkog vlaka i utovar i istovar teretnih vagona.

Prugom je prometovao uglavnom samo jedan vlak i nije trebalo brinuti za križanja.

Dva kolosijeka dužine svaki po 66 m služili su za opremanje, garažiranje i pregled parnih lokomotiva. Na stanici je bilo 11 skretnica.

 

Evo i prometa iz zadnje godine (1966.):

Rovinj: 42964 putnika, prtljaga 13033 kg, expresna roba 21238 kg, komadne pošiljke 702 t, utovareno 1903 t, istovareno 2927 t.

Sošići: 16778 putnika, prtljaga 13240 kg.

Rov. selo: 6354 putnika.

 

Jedino što fali je vozni red (a bio je na izložbi).

Zato molim cijenjene vlasnike starijih izdanja da nam stave barem 1 da se vidi vozno vrijeme.

Kako je Vmax na pruzi 45 km/h, znači da je nizbrdo trebalo 35-40 min. A uzbrdo ?

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Dakle stvarno ste pogodili tajming :wink:

Prošle godine na 40 godišnjicu zatvaranja i 130 god. od otvaranja u Rovinju je otvorena izložba, a ove godine - putopis na forumu :mrgreen:

 

Nažalost nisam bio na izložbi :oops: , ali imam katalog s iste, s pregšrt podataka i starih i novih fotki.

 

Dakle, evo nekih zanimljivih podataka iz nje:

 

Malo pred čuvarnicom Okreti, gdje je nakon drugog svjetskog rata bilo

stajalište, danas prekida prugu cesta Kanfanar-Rovinj.

 

Eto, našli ste i stajalište Okreti, makar niste bili toga svjesni. 8)

Zato ga i nije bilo na onom grafikonu iz doba Italije.

Taj bivši ŽCPR je na jedinom mjestu gdje je ograničenje na cesti 50 km/h, zbog izvedena 2 malo jača zavoja, tako da je omogućeno da se (između zavoja) izvede nadvožnjak za prugu.

 

Piše i da je pruga imala 1 loksu i 4 putnička vagona. O broju teretnih ne piše, pa možda nije bilo domicilnih u Rovinju.

 

Lokomotiva koja je običavala prometovati istarskom željeznicom bila je iz serije 52, a jedna od njih nosila je i ime Rovigno (R 52.05). Po pruzi Kanfanar-Rovinj vozila je iz serije 88, manjih dimenzija s dvije osovine u paru šasije 0-4-0 T na zasičenu paru.

 

Izgradnjom ceste Limski kanal - Pula prije drugog svjetskog rata napravljen je u km 7,291 podvožnjak, dužine 8,27 m

 

Kolodvor Kanfanar je bio najveći na cijeloj pruzi Divača-Pula, osim naravno krajnjih kol.

Odlično! Puno Ti hvala na info. Na webu postoji informacija o toj izložbi, ali nema ostalih materijala. Stoga je Tvoje podastiranje informacija dvostruko značajno... Još ako imaš koju dobru slikicu loksi - di bi nam bijo kraj :kul

 

Evo o kolodvoru Rovinj:

Stanica je imala 6 kolosijeka. Prvi koji je nastavak pruge imao je 495 m. Drugi kolosijek je bio podjeljen na 4 sekcije (378+340+10+88 m). Na njega se je nastavljao dekovilski kolosijek.

Pretpostavljam da se informacija o dekovilskom kolosijeku odnosi na nekadašnju uskotračnu električnu željeznicu koja je vodila do tvornice špirita ("Rovinjski tramvaj") :?:

 

Kako je Vmax na pruzi 45 km/h, znači da je nizbrdo trebalo 35-40 min. A uzbrdo ?

Ako je vjerovati Danchibaldu odnosno njegovoj teti - sve je zavisilo od količine gusjenica :mrgreen: Pretpostavljam da je vozni red bijo dovoljno elastičan pa su kašnjenja bila ukalkulirana :mrgreen: :mrgreen:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Pretpostavljam da se informacija o dekovilskom kolosijeku odnosi na nekadašnju uskotračnu električnu željeznicu koja je vodila do tvornice špirita ("Rovinjski tramvaj") :?:

Evo da dodam na samog sebe - dvije slikice te industrijske željeznice:

 

RovinjTram1.jpg

 

RovinjTram2.jpg

 

Inače, kiki, odlično si pogodijo naziv posta - kad sam ukucao Kanfanar - Rovinj u Google tražilicu, odmah mi je vratijo dva navoda koji referenciraju na post (Tvoj uvodnik i Danchibaldovu priču o reminiscencijama njegove tete!):

 

KanfanarRovinjGoogle.jpg

 

Dobro je!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Kolega Narcis i smo ove zime posjetili spomenutu izložbu,V.R. je bio izložen u jednoj staklenoj vetrini,pa sam ga prepisao na mob,ali sam ga nedavno greškom izbrisao :( Mislim da je zadnji vlak iz Rovinj za Kanfanar imao polazak u 22,30 ili 23,30 :!:

Što se naslova tiče:mislio sam,mislio i smislio :!:

Ne odveć službeno a opet ne odveć pjesnički :kul

Zahvaljujem na svim lijepim riječima i potpori kolega forumaša u ovom našem pothvatu :mrgreen::kul:kul

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Jedino što fali je vozni red (a bio je na izložbi).

Zato molim cijenjene vlasnike starijih izdanja da nam stave barem 1 da se vidi vozno vrijeme.

 

Vozni red iz 1957/58:

 

pa230001ic2.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvala,saebral.

Prije 50 godina zadnji vlak iz Rovinj je polazio u 22,22 a danas zadnji iz Pule u 19,30 :kul:kul:kul:kul

 

Sjećam se da je 80-tih zadnji iz Pule išao RD oko 23.30, vozio je radnike iz druge smjene.

Kad je počeo rat, stečajevi, nestalo druge smjene, pa su ukinuli i taj vlak.

 

Iz Rovinja još uvijek u 23.30 voze 2 busa, za Pulu i Žminj (midi), a ljeti su nekad znala ići 4 busa.

Nekad se radilo od 6-14-22, a danas u Rovinju većinom 7-15-23.

Zato je zadnji polazak bio iza 22. Doduše nije jasno kojim bi vlakom ti 2-smjenci trebali doć na posao. Također čudno je da nema polaska u 14.30 iz Rovinja.

Kod sastavljanja VR morali su voditi računa i o vezama u Kanfanaru.

 

Znači, ako je sve išlo kao (ne)podmazano - 37 minuta nizbrdo i 40 uzbrdo - sa stajanjima

Uzbrdo je trebalo od 39-51 min (pol. u 13.21, 22.22), valjda je ovisilo o broju vagona.

 

To je brže nego autom u današnje doba u okolici Rovinja u špici sezone .

Gužve su na prilazima, uglavnom u večernjim satima.

Ali busu Rv - Kanfanar ž.st. (-Žminj) treba 20-25 min.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Još ako imaš koju dobru slikicu loksi - di bi nam bijo kraj :kul

 

Evo skenirane najveće slike, jedine na kojoj se vidi broj lokse.

 

scan10001go4.th.jpg

 

Ima par sličica, ali ni na jednoj se ne vidi vagon za ugljen.

Je li to znači da nije nužan na tako kratkoj relaciji?

 

Također na svim slikama je loksa uvijek u smjeru Kanfanara, tj. , kad je prema Rovinju onda stoji naopako (kao na ovoj).

Da li to znači da je nisu nikad okretali ?

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Navodno je okretaljka bila na mjestu današnje hladnjače,200-tinjak metara od kolodvorske zgrade

 

Da, imali su i Kanfanar i Rovinj okretaljke, evo što piše za Kanfanar:

Pošto je Kanfanar bio polazna stanica za Rovinj , imala je sve zgrade i postrojenja za opskrbu parnih lokomotiva. to su remiza za lokomotive dimenzija oko 22x14m, okretaljka promjera 12 m na ručni pogon,...

Istu takvu okretaljku je imao i Rovinj.

 

Ali imali su samo 1 loksu, a u VR se vidi da je u Rovinu bila jako kratko, od 5.39-5.50 i 22.09-22.22.

 

Za to vrijeme nisu stigli ručno okrenuti loksu, nego je samo prebaciti s jednog na drugi kraj vlaka.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Kakve su sanse da neko odgovori na moje pitanje vezano za onaj kamen sa oznakom 91,6 (na fotografiji sa zelj. stanice Kanfanar na strani 2)

Izvinjavam se ali ne znam kako da stavim link ili da ponovim tu foto.

Vidim da je oznaka svjeze obojana i radi toga smatram da je jos vazeca pa me interesira jesli to km. i ako jesu odakle se racuna

 

Hvala

Link to comment
Share on other sites

Zna li neko odakle se pocinju racunati kilometri jer vidjeh na jednoj fotografiji na ovoj stranici da na stubicu pise 91,6 ???

Hvala

IstarskeZeljezniceProfil.jpg

 

Jelsa, vidi slike od Pfaffa, Kanfanar je 91 km od Divače.

Na gornjoj slici, treći red odozdo, Divača 0 - Pula 122 km.

 

Dakle, stupić u Kanfanaru pokazuje km od Divače, jer su glavnu prugu gradili u komadu Divača-Pula, a Kanfanar-Rovinj je samo odvojak, koji broji km od Kanfanara.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Odlične slike! Ovo napuštenu prugu barem nisu demontirali.

 

Pozdrav

 

Jakov

 

Da, demontirali su samo dio u Rovinju uz more, i tamo gdje sjeku nove ceste (2 mjesta).

Sjećam se dok sam bio mali, da je zbog puno turista koji su 80-tih dolazili vlakom, općina Rovinj tražila je da se obnovi promet, ali se postavilo pitanje troškova.

ŽG Ljubljana nije htjela ništa uložiti, već koristiti postojeći kolosijek, koji je na nekim mjestima iz 19 st. :roll: , što su lijepo slikali tu

.

Recimo i prugu Prešnica-Koper, koja je otvorena godinu nakon zatvaranja Rovinjske financirala su zainteresirana poduzeća iz Kopra (luka), a ŽG

Ljubljana ju nije htjela preuzeti dok nisu osigarana sredstva za održavanje. Zato se prvih par godina vodila kao industrijski kolosijek.

Maranatha !

Link to comment
Share on other sites

Slike su sa ovog linka, pa stavljam i link i slike posebno da se bolje vidi... :D

http://www.muzej-rovinj.com/HRV/novosti/novost.asp?dogadajId=776

 

776_1.jpg

776_2.jpg

776_3.jpg

776_4.jpg

776_5.jpg

 

Nadam se da ne kršim nekakva autorska prava, obzirom da sam i stavio link otkud su i fotke... :roll:

Po prvoj se fotki vidi da je to jača parnjača (vjerojatno kasniji period od otvaranja pruge), a na drugoj i trećoj razglednici je originalna prva dvosovinska Rovinjka koju je naveo trambus.

Kasnije su vozile jače lokse, batići i tu i tamo se koji put zalomio i koji 4-osovinski putnički vagon (vide se dva na predzadnjoj fotki) :D:D:D

Eto nadam se da je dopunjeno što je trebalo biti :wink:

slika013jg2am4.jpg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...