Jump to content

Impresije s jedne odumrle pruge


Pfaff

Recommended Posts

Peroni za ukrcaj u vagone. Meni to sve malo strašljivo izgleda ovako na otvorenoj pruzi

 

StanicaMoslavackaGracenica18.jpg

 

StanicaMoslavackaGracenica20.jpg

 

Mile postavlja agregator, a Dalibor pažljivo nadzire

 

StanicaMoslavackaGracenica21.jpg

 

Eto ćenife

 

StanicaMoslavackaGracenica22.jpg

 

Uffff, ovo je gore nego Toi-Toi

 

StanicaMoslavackaGracenica23.jpg

 

Kroz prozor sam uslikao putničke prostore. Zaključane. Iako ovdje netko živi, kolodvor (ili možda samo ukrižje) je neposjednut

 

StanicaMoslavackaGracenica24.jpg

 

StanicaMoslavackaGracenica25.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ovo me podsjetilo na neku knjigu koju sam čitao kao klinac. Završava s bršljanom koji na stijeni ispisuje imena glavnih aktera. Jer ovdje je netko otklesao slova

 

StanicaMoslavackaGracenica26.jpg

 

EVP "Moslavačka Gračenica"?

 

StanicaMoslavackaGracenica27.jpg

 

Moslavačko sunce na zahodu. Diže se neka maglica – kvari se vrijeme

 

StanicaMoslavackaGracenica28.jpg

 

Moslavački mjesec na ishodu

 

StanicaMoslavackaGracenica29.jpg

 

Službeno mjesto opslužuje naselje Gornja Gračenica. Ima i donja, ali je dosta daleko s druge strane pruge.

Evo, ima i kažiput, ali ga je neki

 

StanicaMoslavackaGracenica30.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Sad je već bilo dosta, počelo se sumračiti pa sam odlučio zaključiti dan. Osim toga, ma koliko bila zanimljiva, ova se lokalna cesta počela puniti aboridžanima za volanom, a to nikad nije dobitna kombinacija. Predamnom je bilo još desetak kilometara puta preko Gulivola do Popovače. I sve bi bilo OK da usred popovače na jednom kružnom toku nisam vidio kažiput koji veli da za željeznički kolodvor treba skrenuti na drugom izlazu. Bilo je to jače od mene i tako sam neplanirano posjetio nakratko i kolodvor

Popovača GE: 16°37'35.64"E 45°33'26.81"N

 

Ravno ulicom do kraja

 

StanicaPopovaca01.jpg

 

Može, ali s druge strane

 

StanicaPopovaca02.jpg

 

Ajoooj! Ovo je, vjerovatno, nekoć bila biblioteka (sudeć po ostacima nadstrešnice)

 

StanicaPopovaca03.jpg

 

Kolosjeci prema tamo...

 

StanicaPopovaca04.jpg

 

... i prema tamo (otkad je Marioo otišao s 4uma, nije mi više takav gušt!)

 

StanicaPopovaca05.jpg

 

Bit će da na katu ima više od jednog stana

 

StanicaPopovaca06.jpg

 

Mama šefa stanice me mrko gledala dok sam slikavao tablu s imenom

 

StanicaPopovaca07.jpg

 

Imal' ćenife? Ima, ima...

 

StanicaPopovaca08.jpg

 

Zaključano i uredno (nije razvidno što je uzrok, a što posljedica)

 

StanicaPopovaca09.jpg

 

Sam i napušten čuči u dubokoj travi

 

StanicaPopovaca10.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Putnički prostori

 

StanicaPopovaca13.jpg

 

StanicaPopovaca14.jpg

 

Dežurni prometnik je nešto veselo čavrljao s blagajnicom pa nisam htio smetati blicanjem. A kartu ionako ne trebam

 

StanicaPopovaca15.jpg

 

StanicaPopovaca16.jpg

 

Kirbaj godine! Zašto nema tako nečega uz Riječku prugu?

 

StanicaPopovaca18.jpg

 

Lijepo ošašinani parkić

 

StanicaPopovaca19.jpg

 

Silos

 

StanicaPopovaca20.jpg

 

Uopće nisam imao poriva...

 

StanicaPopovaca21.jpg

 

U nastavku sam se popeo na autocestu i dok dlanom o dlan stigao kući. Dočekala me slična trapatura kako kad sam otišao. Čak nisam ni naložio pa sam se ujutro probudio malo zmržnjan.

 

RijekaLokve548.jpg

 

Za kraj – isječak željezničkog zemljavida iz 1967. godine gdje se može pratiti moj putopis

 

PoSlavoniji214.jpg

 

Na veliki petak idem po ekipu u Daruvar pa ću, nadam se, još malo dopuniti putopis. Rado bih pohodio kolodvor u Lipiku...

 

Pozz

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Ljepo išao si pleterničke strane i kad si išao od Daruvara imaš 2 table i cestu koja vodi unutra rječ je tabla Ivanovo Polje i Dežanovac to si isto trebao fotkat i tom cestom da si skrenuo imaš 1 km došao bi ravno do drempetića i osim kaj simalrvicu Julijev park pofotkal malo niže od nejga ti je Daruvarska pivovara te da si krug p ocentru napravio pofotkao bi silose i bivši Dalit jako odbro poznam taj kraj

Link to comment
Share on other sites

Sirač je u rangu s mojim domicilnim kolodvorom – nije posjednut pa se putne isprave kupuju u vlaku, a kako ni vlak ne vozi, onda u zamjenskom autobusu od Čazmatransa

 

Putnički prostor je čist i uredan. Vjerovatno iz dva razloga:

a) jer nema putnika

b ) jer je zaključan

 

Radno mjesto neposjedatelja. A baš bi mu bilo lijepo ovako u ajzlogu!

 

Evo, i loparić bi imao pa bi ispraćao autobuse

Prije devet godina smo imali sreće, pa smo, za razliku od gornjeg citata, u ovoj temi mogli još zapisati sljedeće utiske:

 

U Siraču smo iskoristili priliku i vrijeme da dočekamo još jednog Šveda (ovaj put iz smjera Daruvara) i vidimo pravo pravcato križanje vlakova. Naime, iz smjera Banove Jaruge dolazio je Đuran koji je vukao krepanog Šveda u Daruvar.

 

Za razliku od drugih kolodvora na ovoj pruzi, Sirač ima posla. Od kolodvora vodi cca 5000 m dugačak industrijski kolosijek do pogona ''Kamena'' Sirač. Tu se tovari dosta kamena i njegovih prerađevina, iako i ovdje teški kamioni odnose glavni dio tereta. Ovaj kolosijek nekada je bio kraći (cca 2 km) i vodio je do mjesta koje se zove Grižine, gdje se pruga 1.435 mm susretala s nekadašnjom šumskom željeznicom. Tu se obavljao pretovar tereta s uskotračnih na vagone normalnog kolosijeka. Poduzeće ''Kamen'' produžilo je kolosijek do svojeg pogona, dijelom koristeći nekadašnju trasu uskotračne pruge. Između Grižina i kolodvora Sirač postojalo je nekoliko ''rampi'' za utovar različitog tereta, čije smo ostatke snimili. Dnevno jedan jedini Đuran prugom prevozi u 3 puta po 3 vagona kamen iz Sirača do Lipika. Maksimalno smije vući po 3 vagona odnosno ukupno 183 Tone Bruto inače ne bi mogao savladati uspon od 18°% prema Pakracu.

 

Slike s tog odvojka i ostataka šumske pruge bit će u posebnoj temi!

Nažalost, svi znamo u kojem smjeru nam ide željeznica i koliko je koga briga za to, nevisno o tome da li nam vladaju crveni, crni, zeleni, šareni ili tko god već.

Link to comment
Share on other sites

Da, pročitao ja to. Bilo je to doba dok ste kao ekipa bili mladi i prpošni pa vas je bilo posvukud...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Da, pročitao ja to. Bilo je to doba dok ste kao ekipa bili mladi i prpošni pa vas je bilo posvukud...

 

I sad smo prpošni, ali svaki za sebe ... samo nam se timski duh nekamo jako dobro sakrio. :ne zna:

Link to comment
Share on other sites

... duh nekamo jako dobro sakrio. :ne zna:

Da nije u kakoj močvari?

 

Nego, daj mi objasni kako si uspio u istom postu pomiješati fotke s ImageShacka i FotoBujola pa se pol posta vidi, a pol ne? BTW, dobro da sam obišao bar ovaj komadić jer je većina fotki iz stare teme šla fuć. Dobro da rasprava s Thomcroom o ćenifama nema fotke pa se sadržaj i smisao nisu pogubili!!!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Nego, daj mi objasni kako si uspio u istom postu pomiješati fotke s ImageShacka i FotoBujola pa se pol posta vidi, a pol ne? BTW, dobro da sam obišao bar ovaj komadić jer je većina fotki iz stare teme šla fuć. Dobro da rasprava s Thomcroom o ćenifama nema fotke pa se sadržaj i smisao nisu pogubili!!!

 

To je jednostavno za objasniti .... fotke s Photoshopa su Portosove i moje, a linkove na fotke s Imageshacka sam dobio od drugih sudionika tog landranja.

A bili smo se dogovorili da će svaki od nas u zasebnim temama opisati po jednu etapu s tog putovanja, pa smo si prije pisanja putopisa međusobno poslali linkove na uploadane fotke.

Link to comment
Share on other sites

Kao i inače, vrhunski putopis! Napokon da se vidi da nismo skroz zaboravljeni! :)

 

Dodao bih nekoliko sitnica, ako imam dozvolu :)

 

Moram priznati da te HAK krivo naveo, najkraći je put na izlazu Kutina, pa zatim preko Garešnice za Daruvar, a još je i kudikamo bolja cesta. Iako je za putopis još bolje ovako. Još jedna od opcija bi bila da se siđe u Kutini, a zatim preko Banove, Poljane, Lipika i Pakraca dođe do Daruvara, onda bi cijela Pakračka pruga bila pokrivena :)

 

Onaj gadan dernek je "kićenje" kuće za rođenje djeteta (najčešće perjem i starim istrganim krpama; znalo se i premazivati ogradu uljem da se perje bolje uhvati :grin:). Nekad se i pisalo po ulici i svim zgradama unutar dvorišta, Gusan-patak, ovisno o rodu djeteta uz ispisane upute za dolazak na cesti (svakih 50m). Toga je sve manje, vjerojatno jer se nerijetko događalo da se i cijela fasada išara navedenim natpisima.

 

Odvojak koji si vidio prema Badljevini je ind. kolosijek od Kamen Sirača.

 

QvvvgWb.jpg

 

U Gračenici odvojak vodi do postrojenja za pranje vagona-cisterni koji je u funkciji kao i taj odvojak.

 

Sve u svemu, 5+! :)

Link to comment
Share on other sites

Peroni za ukrcaj u vagone. Meni to sve malo strašljivo izgleda ovako na otvorenoj pruzi

 

StanicaMoslavackaGracenica18.jpg

 

StanicaMoslavackaGracenica20.jpg

 

Mile postavlja agregator, a Dalibor pažljivo nadzire

 

StanicaMoslavackaGracenica21.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Dalibor vrši nadzor...evo i moj bratić završio na foumu! Pfaffe svaka čast za trud uložen u svaki putopis ( dobro, ima tu i puno zadovoljstva )! Uvijek je zadovoljstvo i gušt gledati i čitati tvoje putešestvije!

Link to comment
Share on other sites

Odlično! Hvala za pojašnjenja und nadopune. Korak po korak pa ćemo stići do potpunog opisa pruge!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

...

Imaju i prostor za pasiće (Purgeri bi rekli: campeke!) Baš zgodno!

 

RijekaZagreb054.jpg

...

 

Ovo upozorenje ("Korištenje parka ...") valjda oće reć da je bilo homo sapiensa koji su se previše ufurali u pasji život? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

...

A šta mi ga je to? Ovo prviput vidim...

...

Blago konični osmerokutni drveni klinovi. Dužina 12 cm, debljina 2 cm na užem i 2,5 cm na širem dijelu.

Znam da su oni iz "Leta 3" koristili nešto slično za scenske nastupe, ali čemu ovolika količina?

 

StanicaPakrac23.jpg

 

...

 

Za "prečavlivanje".

Rupe od tirfona u starim pragovima se zapune katranom, u njih se zabiju drveni klinovi, a onda se pokraj izbuše nove rupe i šrafe tirfoni. Nije neki popravak, al ni Stojadini se nekad nisu samo tak bacali u otpad ...

Link to comment
Share on other sites

Pakrac je veliko i važno mjesto. Imao je oduvijek i gimnaziju. Odatle potiče i čuvena fraza "Pakrački dekret". O čemu se radi (pojašnjenje sam naučio od mog dede koji je bio gimnazijski profesor)? U vrijeme nekadašnjih uređenih država, vodila se školska kadrovska politika iz Ministarstva za bogoštovlje i nastavu, a osoblje je na položaj postavljano dekretom. U dekretu je sve bilo navedeno – mjesečna beriva, položajni dodatak, naknada za stanarinu, naknada za ogrjev, naknada za preseljenje... E, sad, bilo je i profesora koji su bili malo nepoželjniji za posao kojeg su radili i takve se po kazni selilo u – Pakrac! Dekretom!

...

 

Evala profešure naš dobri! b020.gif

Nije da sam jedamput guglal o tom dekretu - i nikad nigdje ničega!

Link to comment
Share on other sites

Bravo Pfaff !

Još jedan u nizu tvojhih odličnih putopisa koji se u dahu pročitaju.

Meni je posebno zanimljiv, što sam baš nekako pred zatvaranje prometa na ovoj pruzi planirao jedno dugo putovanje vlakom koje sam planirao nazvati obilazak Slavonije vlakom ili nekako slično. Naime planirao sam to izvesti u pravom railfanovskom stilu, u nekoliko dionica i naravno sve u jednom danu : Osijek-Vrpolje, Vrpolje-Banova Jaruga, Banova Jaruga-Pčelić i Pčelić-Osijek.

I kada je odluka da se krene već bila donešena, ukida se promet ovom prugom, jedinom u Slavoniji kojom se moja malenkost nikada nije vozila, a imam predosjećaj da bar za sada nema šanse da od Banove Jaruge do Pčelića ponovo krenu vlakovi......

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

 

Opaaaa! Ovo je bio neki gadan dernek!

 

PoSlavoniji206.jpg

 

Ne vjerujem da je u pitanju bila svinjokolja iako je možda ovom prigodom i bilo malo krvi. Zapravo sumnjam – prošla su ta vremena kad su se plahte vješale na uvid

 

PoSlavoniji207.jpg

 

rođenje djeteta je u pitanju

Link to comment
Share on other sites

To se popularno zove "sipanje". Inače koliko vidim po slikama ovi su dobro i prošli unatoč količini, jer nema toliko sitnijeg materijala.

Što se puta tiče najbolje je ići na izlaz za Kutinu, pa preko Garešnice, Uljanika i Dežanovca za Daruvar. Puno bliže i bolje cesta, nekužim kako navigacija vodi na Novsku.

A kada je željeznica u pitanju imamo obnovljenu dionicu Sirač-Daruvar-Maslenjača-Đulovac. Dio od Đulovca do Pčelića bi također trebao biti u fazi obnove. Tako da ostaje samo kritična dionica Sirač-Lipik i most "Krndija".

Link to comment
Share on other sites

Pa evo, Stanley, da Ti ugasim frustraciju, posjetio sam za Tebe kolodvor

Moslavačka Gračenica GE: 16°41'21.55"E 45°30'50.54"N

 

Ma nemoj. :kul

Kolodvor si obradio, kako bi rekla moja pokojna baka, ''s polovice''. U prijevodu: površno. Stoga destinacija ostaje i dalje na popisu ciljeva, a vrijeme realizacije ne bih znao reći.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Da postoji putopisni fakultet ti bi sigurno bio magistar! Nemam što reći nego odlično. Fotki uvijek ima a i svakojakog štiva, pravi užitak za čitati u bilo koje doba dana! ;)

Link to comment
Share on other sites

Bilo mi zanimljivo čitati ko i svaki put, ali nije mi jasno kak je sve to funkcioniralo u onoj bivšoj državi a danas većina objekta ni ne postoje i svi ti prostori uz prugu nestaju prek moći.Btw gospon Pfaff kolko vam marea ima kilometara? ☺ Sigurno se vura okrenula već. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Da postoji putopisni fakultet ti bi sigurno bio magistar!

A na nekom satiričko-humorističkom fakultetu bi mogao biti ni manje ni više nego dekan.

Uz obavezu da istovremeno budeš i demonstrator, pa nek´ ljudi uče kako treba pisati i istovremeno zabavljati publiku. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor si obradio, kako bi rekla moja pokojna baka, ''s polovice''. U prijevodu: površno. Stoga destinacija ostaje i dalje na popisu ciljeva, a vrijeme realizacije ne bih znao reći.

S nestrpljivošću iščekivam... Al' nek' bude prije završetka putopisa iz Perua

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...