Jump to content

Impresije s jedne odumrle pruge


Pfaff

Recommended Posts

Da postoji putopisni fakultet ti bi sigurno bio magistar! Nemam što reći nego odlično. Fotki uvijek ima a i svakojakog štiva, pravi užitak za čitati u bilo koje doba dana! :wink:

Potpisujem od riječi do riječi!

Svaka čast Pfaff!

 

I da, očekujem da navratiš na Sisačku prugu i "obradiš" koji kolodvor/stajalište a da nije Sisak. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pa bijo sam onomad u Petrinji!

 

To se ne broji ... tamo nema vlakova, a bogme još malo pa ni pruge. :mrgreen:

 

Mene je npr. u sisačkoj okolici uvijek kopkalo malo bolje istražiti nekadašnji kolodvor Blinjski Kut, ali nekako se baš nikad nisam usudio tamo izaći iz vlaka i čeprkati po okolici .... em mine, em nigdje nikoga u okolici, a nisam se ni usudio provjeravati na kakve bi sve likove mogao tamo nabasati ... t3608.gif

Link to comment
Share on other sites

 

To se ne broji ... tamo nema vlakova, a bogme još malo pa ni pruge. :mrgreen:

 

Mene je npr. u sisačkoj okolici uvijek kopkalo malo bolje istražiti nekadašnji kolodvor Blinjski Kut, ali nekako se baš nikad nisam usudio tamo izaći iz vlaka i čeprkati po okolici .... em mine, em nigdje nikoga u okolici, a nisam se ni usudio provjeravati na kakve bi sve likove mogao tamo nabasati ... t3608.gif

 

Ma samo istraži, ne trebaš se bojat takvih stvari. :) A za mine, jednostavno, tamo gdje je košeno idi, a tamo gdje je šikara nemoj, i to je to. Mada su sve razminirali.

 

A na izlazu iz Blinjskog Kuta prema Sunji ima površine koja se redovito obrađuje sa obije strane (ni m od mina), također tamo počinje i jako lijep zavoj za slikanje. :D

Link to comment
Share on other sites

Pa bijo sam onomad u Petrinji!

 

seabral je lijepo odgovorio, to se ne broji. :mrgreen:

 

Kao što je spomenuo, tu ima Blinjski kut (jedino je ćenifa ostala cijela u sklopu cijelog kolodvora :mrgreen: ), pa Sunja, Staza, Šaš, Živaja, Hrvatska Dubica, Jasenovac, još stajališta Papići i Višnjica, a da ne spominjem kolodvore koji rade od Siska do Zagreba. :grin:

A imaš i odvojak od Sunje prema Volinji (Hrastovac, Majur, Kostajnica). :grin: Nadam se da te hooće jednom put nanijet u taj kraj. hehe :grin:

Link to comment
Share on other sites

Zadovoljan! Možda si mogao potegnuti još koji kilometar istočnije, no neka. Čari Mihaljevaca i Ratkov'ce će drugi put!

 

Iz meni nepoznatih razloga su na prva dva odmorišta (Križ i Ježevo?) nakon ulaska na autocestu Zagreb (Ivanja Reka) – Beograd (Lipovljani) ukinuti kafići. Bit će da se radi o rekonstrukciji jer prostori izgledaju kao da su oni iz Al-Qaide isprobavali prsluke.

 

Iz tvog smjera Ježevo pa Križ. Rekonstrukcija.... prije trajno zatvaranje. Prvo sljedeće odmorište s kafićem su Lipovljani. A u drugom smjeru Stari hrastovi.

 

I nadam se da se nisi pogubio tamo negdje na pleterničkoj strani. :lol

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Nastavak priče...

 

 

No, da, kao što rekoh (i ne porekoh), na sam veliki petak krenuo sam natrag u ravnu Slavoniju (iako je ovaj dio oko Pakraca više nalik na Bosnu) pokupiti moje djevojčice.

Na 4umu su me ošpotali da zašto nisam išao preko Garešnice jer da je bolja cesta itd., itd... Ja sam, hat, megyutim, i ovoga sleda išao preko Novske jer sam si zacrtao posjetiti Lipik (Moslavačku Gračenicu, prema dogovoru prepuštam kolegi senioru!).

 

Put me vodi kroz beskrajne šume slavonskog hrasta...

 

PoSlavoniji215.jpg

 

Lipik je lijep primjer imperijalne lječilišne arhitekture. Koliko znam, u Domovinskom ratu su ga dobro natukli, ali se stanje popravlja & obnavlja.

 

PoSlavoniji216.jpg

 

PoSlavoniji217.jpg

 

Gracka vijećnica

 

PoSlavoniji218.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kaže Google maps: Skroz ravno po ulici Marije Terezije (lijepo da se još netko osim Ličana sjeća naše Carice i Kraljice) do pruge i naći ćeš se na kolodvoru

Lipik GE: 17° 9'33.78"E 45°24'34.52"N

 

Nađeš se zapravo na ŽCPRsaR gdje se R ne miče

 

StanicaLipik02.jpg

 

Ovo je ono gdje DB voli čitati natpise pa ispravljati neuki svijet 4umaški!

 

StanicaLipik01.jpg

 

Kratak potez kroz aleju hrastova, a tko ide pjege može po stazici. Stazica ima širinu normalnog kolosjeka pa sam ja u prvi čas pomislio da se radi o nekom čudnom odvojku!

 

StanicaLipik03.jpg

 

Kolodvorska zgrada je skromnih dimenzija, odjevena u boju mlade gatalinke

 

StanicaLipik04.jpg

 

Vodonapojnik (radi)

 

StanicaLipik05.jpg

 

Kolosjek u pravcu Pakraca

 

StanicaLipik06.jpg

 

I. peron, 1. kolosjek je zapravo skladišni i nije za putničku uporabu. Tu sam vidio zanimljivo rješenje zatravljenog međutračničja koje olakšava i uljepšava putujućem pučantsvu pristup vlaku.

 

StanicaLipik24.jpg

 

Naravno – nema ga

 

StanicaLipik07.jpg

 

Još jedna lokacija gdje bi se dežurni prometnik lijepo osjećao da je nekim čudom kolodvor posjednut

 

StanicaLipik08.jpg

 

Ovo je uređaj za daljinsko upravljanje R na ŽCPRsaR, ali je za svaki slučaj vezan lancem kao i oni uz Rašku prugu

 

StanicaLipik09.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

1. kolovoza 2014. kolodvor Lipik je izjednačen u statusu s mojim domicilnim kolodvorom

PS: Volim kad mi ga ovako viknu – najprije zatvore putničku blagajnu, a onda nesretnicima nude informacije na telefonskom broju gdje zarađuju 2,75 kn/minuti + PDV, a onaj s druge strane se pravi mutaff do bola ne bi li produžio razgovor. Banda razbojnička

 

StanicaLipik10.jpg

 

U zaključanoj čekaoni je pomoćno brkljačarsko skladište

 

StanicaLipik11.jpg

 

Inače je čisto i uredno. Jasno, kad nitko ne može ući i prljati.

Zanimljivo – na želejzničkim objektima ne vidjeh grafita? Fin neki narod, ovi žitelji Lipika i njihovi gosti

 

StanicaLipik12.jpg

 

Karte se kupuju u Čazmatrans-ajzibanu, a tu je i vozni red. Ide to preko nekoliko puta dnevno

 

StanicaLipik13.jpg

 

Ostaci starog, ručnog, vodonapojnika. Tu se već našlo svašta za odnijeti

 

StanicaLipik14.jpg

 

Još par vizura

 

StanicaLipik15.jpg

 

StanicaLipik16.jpg

 

Mini-cikas umjesto maćuhica?

 

StanicaLipik17.jpg

 

Baš mi se sviđa boja

 

StanicaLipik18.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Sanitarni blok

 

StanicaLipik23.jpg

 

Vjerovatno je vrlo čist i uredan, ali je to neprovjerljivo jer se bez teleportacije ne može doći do ključa!

 

StanicaLipik22.jpg

 

Ovdje se za prijelaz kolosjeka koristi tipični slavonski STRAIL

 

StanicaLipik21.jpg

 

Pogled niz prugu u smjeru Potkraljeve Jaruge

 

StanicaLipik19.jpg

 

Platforma nekadašnjeg robnog skladišta.

 

StanicaLipik25.jpg

 

Malih žutih cvjetča k'o u priči. Još koji dan i seabral može doći puhati lampione. A kod mene je u četvrtak snježilo!

 

StanicaLipik26.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

A čemu služi ovaj teretni vagon, nisam uspio otkriti

 

StanicaLipik20.jpg

 

Lijepi voziček. Od toga bi se dala napraviti motorna drezina pa voziti lječilišne goste na izlet odumrlom Pakračkom prugom do, meknimo, Daruvarskih toplica!

 

StanicaLipik27.jpg

 

Ma, krasno! Sav sam se raznježio... Slavonija je, nažalost, čvrsto u raljama takvih

 

StanicaLipik28.jpg

 

O ovom se vagonu već naširoko pisalo iako mu ja svrhu i namjenu nisam dokučio

 

StanicaLipik29.jpg

 

Postavljen je na dva mini odsječka pruge i dobro osiguran klinovima

 

StanicaLipik30.jpg

 

Prošlo je ohoho vremena. Tu ni Drempa više ne može pomoći

 

StanicaLipik31.jpg

 

OIB

 

StanicaLipik32.jpg

 

StanicaLipik33.jpg

 

Odnijelo se što se moglo.

 

StanicaLipik34.jpg

 

Dobro osigurano. Ovaj neće više nikamo

 

StanicaLipik35.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Ćenifa sa stražnje strane

 

StanicaLipik36.jpg

 

Još jedan pogled na civilnu stranu kolodvora

 

StanicaLipik37.jpg

 

Kvalitetno izveden munjovodni priključak

 

StanicaLipik38.jpg

 

I onda sam se ispetljao iz Lipika i nastavio prema Pakracu sveudilj prateći prugu

 

StanicaLipik39.jpg

 

StanicaLipik40.jpg

 

Uspon, nemoj me yebat...

 

StanicaLipik41.jpg

 

Ovakvih prizora ima puno. Bog zna koja je cijena, moram nazvat...

 

PoSlavoniji219.jpg

 

Vid' idile: Sjediš lijepo opušten, čitaš "Zagora" i gledaš kako ti rastu kukuruzi...

 

PoSlavoniji220.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

U Badljevini sam svrnuo na kružnom tijeku udesno i produžio prema Siraču bez pentranja na ono Pakračko brdo (ili kako se već zove).

Opet pratim prugu od koje me dijeli uzorana ledina

 

StanicaSirac22.jpg

 

Štitni signal stanice Sirač

 

StanicaSirac23.jpg

 

Ovdje se sve vrti oko kamena (to se, mislim, zove monokultura). Očito cijeli kraj obiluje dobrim kamenom jer sam vidio jako puno P+1 stambenih objekata koji u donjem dijelu imaju "sokl" od tesanog kamena. Očito tradicija u iskorištavanju prirodnih resursa

 

StanicaSirac24.jpg

 

Bližim se rasputnici

 

StanicaSirac25.jpg

 

To se lijepo vidi sa ŽCPRbezR, ali sam ja nekidan gledao lijevo i samo lijevo tražeći kolodvor.

Sve ima – i skretnica i iskliznica i zavoj pod skoro 90º...

 

StanicaSirac26.jpg

 

Idem se voziti cestom prema kraju pruge. To je navodno samo 5 km i ako me ne samelje neki od golemih kipera koji voze mljeveni kamen, bit će to ugodna vožnjica.

Most preko Pakre. Tamo je i pruga i lijepo uređen vatrogasni dom.

 

StanicaSirac27.jpg

 

Malo mi je zadrhtala ruka...

 

StanicaSirac28.jpg

 

Cesta i pruga se kasnije nađu na lijevoj (?) obali Pakre i mogu samo vjerovati da postoji i druga tračnica

 

StanicaSirac29.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Usječena u obronak. Lijevo se vidi pogon obrade kamena u Most Raši...

 

StanicaSirac30.jpg

 

Evo, piše...

 

StanicaSirac31.jpg

 

Prostor tvornice je ogroman

 

StanicaSirac32.jpg

 

Srećom je i slabo ograđen/čuvan pa se na bezobrazluk možeš unutra zavući autom. A već sam dovoljno naprašen da djelujem kao da sam tamo doma

 

StanicaSirac33.jpg

 

Kolosjek je dobro zatrpan i utaban otkako su prešli na transport kamionima

 

StanicaSirac34.jpg

 

Pa da, čak i piše

 

StanicaSirac35.jpg

 

Ovo su, pretpostavljam, neki pneumatski priklučci za pretovar nečega u nešto. Onaj dalji kolosjek ima međutračničje zapunjeno nekakvim sivim materijalom...

 

StanicaSirac36.jpg

 

... i završava bikom

 

StanicaSirac37.jpg

 

Onaj drugi kolosjek isto završava bikom! Zapravo su tih par metara na kraju najuredniji dijelovi pruge!

 

StanicaSirac38.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Na povratku sam uslikao visoko gore na brdu ostatke utvrđenog grada Sirača

 

PoSlavoniji221.jpg

 

PoSlavoniji222.jpg

 

Bilo je to sasvim impozantno zdanje

 

sirac_4.jpg

(slikicu sam črapnuo sa sajta turističke zajednice)

 

U Daruvarskim toplicama je bila neopisiva gnječa i jedva sam našao parking da pustim Pfaffmobil da malo otpuhne, a ja sam dotle ukrcavao u bunker svu prtljagu (nevjerovatno je kako curice vole putovati s milijon malih paketića i vrećica)

 

PoSlavoniji223.jpg

 

Pred hotelom je slamnata ikebana u čast nadolazećim blagdanima

 

PoSlavoniji224.jpg

 

Hvala kolegama na savjetu glede povratka preko Garešnice. Stvarno je cesta puno bolja – rijetko se viđa ograničenje na 80 nakon prolaska table s nazivom naseljenog mjesta. A i uštedi se na autoputarini što meni posebno imponira.

 

PoSlavoniji225.jpg

 

Promet je sve do Bosiljeva II. tj. rasputnice za Dalmaciju bio nemilo gust. Pogotovo nakon Lučkog gdje su se kamionima pridružili podivljali Purgeri u moćnim mašinama koji su pošto-poto htjeli još jučer stići na odredište!

Napravio sam nekih 700 kilometara u jednom danu – sasvim lijep učinak za ostarjeli Pfaffmobil i seniora za volanom.

 

Pozz i odmorite se za veeeeliki vikend

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Summa summarum vrlo lijep i zanimljiv putopis (premda ostajem pri dijagnozi za Moslavačku Gračenicu - ''s polovice'' :mrgreen: ). Subjektivna opća ocjena: vrlo odličan. :palac:

Prugom Banova Jaruga - Pčelić imao sam sreću proći više puta u neka željeznički sretnija vremena, što vlakovima s parnom vučom što šinobusom. Također pamtim i vremena kada se na odvojku za kamenolom mogla vidjeti lokomotiva s teretnim vagonima. A o uskotračnoj pruzi koja je vodila duboko u utrobu Papuka da ne pričam. Uostalom, to sam već ispričao ranije na drugim mjestima, a bolest je starijih ljudi da znaju biti dosadni u ponavljanju.

Pruga Banova Jaruga - Pčelić je među onima koje su dušu dale za vožnju muzejskim vlakom (i onda se svizac pozabavio čokoladom).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Na povratku sam uslikao visoko gore na brdu ostatke utvrđenog grada Sirača

Čim sam pročitao ovu rečenicu i vidio prvu fotku, nešto mi je govorilo da ti se nije dalo ići skroz do gore i pofotkati zidinu. Tolko te već poznajem. I sad nema druge nego da se osobno uputim tamo, kad već nisi ti htio :mrgreen:

 

A ako tada gore nađem raspuhanih maslačaka, poslat ću ti MMS sa selfijem među maslačcima c0205.gif

Link to comment
Share on other sites

Moram da se nadopunim na ovaj industrijski kolosijek prema Kamen Siraču, na videu sa you tubea gdje se snimala reportaža o kolodvoru Sirač, lijepo se vidi kada se kolosijek koristio, a tada je bila brzina 10 km/h. Snimano je mislim 2009.godine, a reportažu je snimao SPVH tv. Pa za one koji nisu vidjeli:

 

Link to comment
Share on other sites

Pitanje za lokalne znalce: Na Raškoj pruzi koja je isto tako bila neaktivna bio je običaj da jednom mjesečno prođe po njoj drezinom ekipa infrastrukturaša radi provjere stanja pruge. Da li taj dobri običaj postoji i na relaciji Banova Jaruga - Pčelić ili je to još jedan od dobrih običaja koje su zatukli?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Pitanje za lokalne znalce: Na Raškoj pruzi koja je isto tako bila neaktivna bio je običaj da jednom mjesečno prođe po njoj drezinom ekipa infrastrukturaša radi provjere stanja pruge. Da li taj dobri običaj postoji i na relaciji Banova Jaruga - Pčelić ili je to još jedan od dobrih običaja koje su zatukli?

 

Pa Raška pruga je u prometu do kolodvora Učka, odnosno prohodna do klizišta, tak da je provjera jednom mjesečno nekaj kaj se podrazumijeva.

Kaj se tiče dionice Daruvar - Pčelić - a na njoj se izvodi remont (ekstenzivnog tipa), pa PG svako malo vozi neki materijal. Za dionicu do Daruvara nisam baš uvjeren ...

Link to comment
Share on other sites

Ha, dobro, i to je nešto

A po Raškoj pruzi se vozilo skroz do Štalija (snimili mi kontrolni dnevnik u vahtarnici kod rampe) dok se pruga nije je li...

 

Pa ja, jedamput mjesečno su se mjerile skretnice u Raši (dvaput godišnje sve).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...