inflameswetrust Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 Posvećeno mom prijatelju Foxu, jer smo zbog ovoga morali odgoditi Vinkovce. Danas, 13.07.2010. otišao sam do Dalja iz Osijeka. Cilj je bio posjetiti prijatelja na nekoliko sati ujutro i vratiti se oko 2 u Osijek. Idealan vlak za to bio je vlak 6011 koji iz Virovitice ide do Dalja,a iz Osijeka kreće u 6:38. Taj vlak ide s 3 do 4 vagona, a onda za Dalj ostaje samo prvi. Povratak je bio vlakom 6124, plavac koji ide na relaciji Osijek-Erdut-Osijek. Uzeo sam si i sat vremena razgledavanja na kolodvoru prije polaska, tako da sam nešto i slikao. Molim vas da mi dopustite da dovršim ovaj putopis, pa da onda dođu komentari, da mi se ne razvodni ideja Naslov će biti jasan na kraju priče! Pa počnimo! S kolodvora Osijek nisam mnogo slikao, tek sam uhvatio nešto impresija na putu, počevši s ranžirnim kolosijecima za luku u Nemetinu oko koje se dosta priča u zadnje vrijeme. U kupeu nisam mogao previše otvarati prozor zbog suputnika koji su se konstantno žalili na bolove u križima, naravno, nisam tu pravio probleme, ne bi bilo korektno. Eto, ipak derutne bivše kolodvorske zgrade u Sarvašu, u blizini živi moja draga kolegica s fakulteta. Lijep pogled na moćno čudo do Dalja nije mnogo prošlo, tek nekih 40ak minuta, a i uranili smo solidnih 5 minuta! Makina i nekadašnji vagon prvog razreda manevriranje na drugi kraj Tu sam odustao od slikanja i otišao s frendom do njega. Vratio sam se u 12, pa sam tek onda nastavio sa slikanjem. (NASTAVAK ) Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 nakon nekoliko sati kod prijatelja odvezao me autom do kolodvora Dalj i požurio na posao, meni je ostalo sat vremena razgledavanja. Dovezao me je u crnom autu koji se kuhao na suncu...s tim da je unutra bilo 40 C, vanjskih 33 bilo mi je vrlo osvježavajuće(a ja ne podnosim vrućinu najbolje...). Kucam na vrata prometnog ureda, javljam se prometniku, pokazujem dozvolu za fotografiranje, uz obećanje da ću paziti da me nešto ne pokupi na kolosijeku. "Ako te OVDJE nešto pokupi na kolosijeku, onda si stvarno baksuz, koliko vlakova ovdje prođe", odgovara mi prometnik...žalosno ali istinito! Krećemo dakle u akciju Zgrada kolosijeka Dalj Krećem prvo na istok, u smjeru Erduta kolosijekom koji je u funkciji ali zarastao Da gospodin Pfaff bude zadovoljan, evo i klozet računa li se i ovak "eko"? prvi kolosijek je još gore zarastao... skretnica za još jedan prazno i tužno masivni međnik...od čega to? bivši prostori za željezničare i sve potrebno za funkcioniranje jednog bitnog kolodvora...danas...eto što je ostalo ovdje iza toga je kolosijek. Ozbiljno, ne šalim se! sigurno je i ova kuća imala veze s željeznicom razumno je pretpostaviti da je ovdje nekakav odbojnik iza? (ima još) Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 Nastavak prema posljednjoj skretničkoj kućici otkriva ružan, nikada ugodan crveni signal...uz davno povađene tračnice Skretnička kućica, srećom još u funkciji...ovdje je bio i nekakvi dupli kolosijek? pogled nazad i hod nazad na kolodvor iza na cesti, gdje je nekada bio prostor za pretovar dolazim do kolne vage..ne izgleda da je u funkciji naravno, lokalci su iskoristili željeznički materijal za ogradu i slične stvari. bolje to nego u staro željezo! s druge strane cestovni lobi u ovom području izrazito je očit na ovom kolodvoru!!! Stanična zgrada s civilne strane hmmmm??? izgleda da složna braća više nisu tako složna? a bivša gostionica je spremište bicikala i originalni WC... makar smatram da su javni WC-i ogledalo kulture naroda, poznavajući našu jednostavno ne shvaćam što je ovim riječanima privlačno...ovome se više ne približavam! Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 Dalje od WCa! Idemo vidjeti što ima na zapadu! bivši veliki robni magazin! Dva zarasla, jedan u funkciji ali rijetko korišten Prema Borovom Naselju/Osijeku a oni to i pedantno označe! inače, ima dosta novih pragova na kolodvoru Skretnička kućica pred ŽCP-om Lijevo Vinkovci, Desno Osijek Detalji nekadašnjih elemenata likovne signalizacije ajmo nazad! (JOŠ MALO I GOTOVO) Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted July 13, 2010 Author Posted July 13, 2010 Idemo nazad, primjećujem nešto što mi je još uvijek nepoznanica, velika zelena zgrada, izgleda još povezana telefonskim kablovima? Unatoč tome što sam znao da će ubrzo doći plavac za Erdut, nije ugodno bježati od njega na rasturenu skretnicu Paralelno s kolodvorom je uredno potšišan travnjak... a ja još slikam čekaonicu i grm ruže ispred... Vrijeme je da se krene... Imao sam još 20ak minuta do povratka vlaka iz Erduta, pa sam razmijenio nekoliko riječi s prometnikom. Vidjevši moju zanimaciju za vlakove rado je popričao samnom. Rekao mi je da nije baš siguran da je za Dalj od Vinkovaca išla dvokolosječna pruga, čak se ni njegov otac toga ne sjeća, što znači da je bilo vrlo davno, ako je ikada bilo. Spomenuo mi je da postoji pumpa na Starom Dunavu, rukavcu Dunava u Dalju od koje je nekada išla voda za vodonapojnik na današnjem stajalištu Novi Dalj. To ću otići pogledati sljedećom prilikom. Isto tako, izrazio je svoje nezadovoljstvo nekorektnim autobusnim prijevoznicima, koji ubiru i do 3 puta veće novce na mjesečnim kartama, samo zato što mogu. Činjenica je da bi se ljudi vozili, makar morali do kolodvora hodati koji kilometar, samo ne isplati se zbog voznog reda vlakova za Osijek...A prednosti vlaka su udobnost, brzina (autobusi idu i za Aljmaš), te cijena. Doduše, Nedostaci su to što kolodvor nije u centru mjesta i što nema nikakvih veza za dalje od Osijeka i uz ovakav vozni red... Teretni promet-nepostojeći pojam...još jedna žalost. Zato je vrijeme da se krene, ova pruga i ovaj kolodvor MOGU imati budućnost! Treba samo malo volje, ne puno novca. Kada će vlakovi prelaziti most preko Dunava, kada će biti vozni red koji će odgovarati putnicima? Vrijeme je, ako ne sad, kad onda? Napuštam kolodvor uz obećanje da ću doći opet, čeka me plavac za nazad... to bi bilo to...lijep pozdrav svima koji ovo čitaju!!! Quote Moje fotografije.
STIB Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 ...lijep pozdrav svima koji ovo čitaju!!! Čitao svaki post još "vruć" i jedva dočekao slijedeći! Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
Stanley Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 Hmm... Da. Lijepo i tužno. Ne bih mogao izbrojati koliko sam puta prošao kroz kolodvor Dalj u razdoblju 1975. - 1990., ali je brojka trocifrena. Na putovanjima Zagreb - Sombor koristitio sam i kombinacije koje su uključivale presjedanje u Dalju, a u kolodvorskoj gostioni znao sam popiti pivo (Osječko) ili kavu. Kolodvor je nekoć vrvio od prometa i putnika, tu su prolazila i najmanje tri para brzih vlakova, a teretne da ne spominjem. Rat i raspad bivše države učinili su svoje, teret je otišao na neke druge pruge, ali se ne mogu oteti dojmu da ovaj prometni smjer (Subotica & Novi Sad - Dalj - Vinkovci & Osijek i dalje - dakako i obratno) još uvijek ima perspektivu. Čestitam na lijepom i za mene nostalgičnom putopisu. Quote Serija 05 je zakon!
Zeus Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 Plameni, jako lijepa reportaža. Nakon što sam je pročitao, imam osjećaj kao da sam i ja bio tamo. Hvala ti. Quote
seabral Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Odličan putopis ! Hvala ti za ovu dozu nostalgije i sjećanja ne nekadašnja bolja (i nažalost prošla) stara vremena. Tragovi su još svuda pristuni .... nadam se da će barem njih znati sačuvati. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Pfaff Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Plameni, čestitka na odličnom putokolodvoropisu. Ni ja ne bih bolje! Iako nisam nikad bio tamo (nikad nije kasno), imam osjećaj da ipak jesam, zahvaljujući Tvojim opisima. Hvala. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
inflameswetrust Posted July 14, 2010 Author Posted July 14, 2010 Hvala vam svima na komentarima ! Makar mi je ovo bio tek drugi posjet kolodvoru Dalj, osjećam se kao da tu svako malo dolazim. Ako bude sreće i vremena zbilja ću otići posjetiti onu pumpu za vodu. Navodno je još uvijek u vrlo dobrom stanju, sve što treba jest uključiti je u struju Ono bitnije je to da vjerujem da ovaj prostor ima potencijala, samo nikako da se krene iskorištavati. Inače, od cijelog golemog kolodvora koristi se samo onaj mali dio na lijevoj strani kad se gleda s kolosijeka...tamo je prometni ured i čekaonica. Toliko i o iskorištenisti zgrade... pozdrav Quote Moje fotografije.
Fox Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Hvala ti prijatelju na posveti Nismo ovaj puta išli ali ima vremena i vrijeme je konačno postalo ljeto kako i dolikuje.Žalosti me što ova pruga nije iskorištena bolje,mogućnosti kao uvijek ima samo uvijek se ponavlja jedno te ista priča nema interesa da se trenutno stanje popravi.Nadam se promjeni razmišljanja da se shvati da su pruge građene da spajaju ljude i države a ne da ih razdvajaju.Nadam se uskoro dok ne bude prekasno i za ovu prugu. Quote
hadzibane Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Veoma lepo,a u isto vreme i tužno,zbog nedostatka saobraćaja... Što reče Stanley,tu je nekad vrvelo od ljudi i vozova,a vidi sad tuge i žalosti... Inače...BILA je dvokolosečna pruga VK-Dalj,ali od i do Borova. To bi moglo nazvati dve paralelne pruge(Ilača-Borovo-Dalj i Dalj-Vinkovci).Naravno da se Otpravnik ne seća pruge,kad je jedan kolosek demontiran neposredno nakon WW2. U svakom slučaju Plameni,sve čestitke na lepom prikazu ovog staničnog područja kog sam nekad pohodio ko zna koliko puta... Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
egérke Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Vidim da na plavcu piše "Pleternica - Osijek". Znači li to da je displej pokvaren? Quote
Fox Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Nije displej pokvaren nego im je ljeno mjenjati natpis tako da zna stajati svašta na tim displejima tako klasično za HŽ Quote
Pfaff Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Nije displej pokvaren nego im je ljeno mjenjati natpis tako da zna stajati svašta na tim displejima tako klasično za HŽ S druge strane tako se najbolje vidi prednost prometa na tračnicama - bez obzira na natpis - nema vrludanja!!! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
dnovakovic Posted July 14, 2010 Posted July 14, 2010 Bravo Plameni odličan putopis ! Zaista si nas iscrpno upoznao sa kolodvorom Dalj koji i dalje izgleda zapušteno i tužno kao i u vrijeme kada sam ga ja posjetio. No tada je kolodvorska zgrada još imala i nadstrešnicu koju su sada uklonili da se ne obruši na nekog rijetkog putnika. Evo kako je to izgledalo davne 2007. godine.... Stanica Novi Dalj je onda ovako izgledala a sada pretpostavljam da vegetacije već izlazi kroz prozore. Ovdje nitko nije izašao niti ušao u vlak iako vlakovi uredno staju. Za probijanje od stanice do sela potrebno je ponijeti oštru mačetu ili sjekiru.... Quote Pozdrav iz Osijeka !
Ante-vž Posted July 15, 2010 Posted July 15, 2010 Hvala InFlames na odličnom i vrlo sadržajnom putopisu! Želim samo napomenuti da je i u Hrvatskoj krajnje vrijeme za stvaranje regija s integriranim sustavom lokalnog putničkog prijevoza! Dakle, transportna uprava (koju treba stvoriti) upravlja svim lokalnim prijevozom, vlakovi i autobusi su povezani u jedan sustav, postoji taktni vozni red i zajedničke karte. Tada bi i ova pruga procvala a udaljenost do kolodvora ne bi bila problem jer bi putnike na vlak vozili autobusi (i obrnuto). Hvala još jedanput! Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina
inflameswetrust Posted July 15, 2010 Author Posted July 15, 2010 Inače, službeno još uvijek je linija tog vlaka Pleternica-Osijek, pa ne mijenjaju naziv. Koliko to god bilo blesavo. Inače, Ante-vž, dok god se prijevoz dogovarao na način da onaj koji o prijevozu i cijenama odlučuje bude sjedio u nadzornim odborima svake veće autobusne kompanije, dotada ne očekujem ništa pozitivno. Inače, Dnovakovic , začudo. bilo je na svakom vlaku po desetak putnika koji su izlazili ili ulazili u Dalju, što u ovim vremenima izgleda koliko toliko pozitivno! Hvala još jednom na lijepim komentarima Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted July 15, 2010 Author Posted July 15, 2010 Inače, izgleda da to ni sam nisam primijetio dosada, na jednoj od prvih slika skretničar stoji kraj crvenog signala, kako to da je tamo crveni signal, i zašto skretničar daje znak za prolaz? Pozdrav Quote Moje fotografije.
hadzibane Posted July 16, 2010 Posted July 16, 2010 Inače, izgleda da to ni sam nisam primijetio dosada, na jednoj od prvih slika skretničar stoji kraj crvenog signala, kako to da je tamo crveni signal, i zašto skretničar daje znak za prolaz? Pozdrav Jednostavno.Tu je nekad bio ulazni signal,koji je iz raznoraznih razloga neispravan,ili ga više nema.Dakle,skretničar u ovom slučaju "glumi" ulazni signal,oliti,obezbeđuje put vožnje.Daje zastavicom signalni znak da je ulaz u stanicu slobodan. Pokretni LIK(ovni) signal... Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
Pfaff Posted July 16, 2010 Posted July 16, 2010 Za kolodvor Dalj saznao sam prvi put kao klinac čitajući knjigu Jagode Truhelke "Zlatni danci" gdje ona opisuje kako su kao klinci išli s roditeljima na proštenje u Aljmaš, a vraćali su se sutradan vlakom iz Dalja. Da, i piše kako su ih po noći klali komarci... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.