Jump to content

Vrijeme je da se krene (Kolodvor Dalj)


inflameswetrust

Recommended Posts

Posvećeno mom prijatelju Foxu, jer smo zbog ovoga morali odgoditi Vinkovce. ;)

 

Danas, 13.07.2010. otišao sam do Dalja iz Osijeka. Cilj je bio posjetiti prijatelja na nekoliko sati ujutro i vratiti se oko 2 u Osijek. Idealan vlak za to bio je vlak 6011 koji iz Virovitice ide do Dalja,a iz Osijeka kreće u 6:38. Taj vlak ide s 3 do 4 vagona, a onda za Dalj ostaje samo prvi. Povratak je bio vlakom 6124, plavac koji ide na relaciji Osijek-Erdut-Osijek.

Uzeo sam si i sat vremena razgledavanja na kolodvoru prije polaska, tako da sam nešto i slikao.

Molim vas da mi dopustite da dovršim ovaj putopis, pa da onda dođu komentari, da mi se ne razvodni ideja :mrgreen:

Naslov će biti jasan na kraju priče!

 

Pa počnimo!

 

S kolodvora Osijek nisam mnogo slikao, tek sam uhvatio nešto impresija na putu, počevši s ranžirnim kolosijecima za luku u Nemetinu oko koje se dosta priča u zadnje vrijeme.

 

IMG_2500.jpg

 

IMG_2503.jpg

 

IMG_2505.jpg

 

U kupeu nisam mogao previše otvarati prozor zbog suputnika koji su se konstantno žalili na bolove u križima, naravno, nisam tu pravio probleme, ne bi bilo korektno.

Eto, ipak derutne bivše kolodvorske zgrade u Sarvašu, u blizini živi moja draga kolegica s fakulteta.

 

IMG_2511.jpg

 

Lijep pogled na moćno čudo

 

IMG_2517.jpg

 

do Dalja nije mnogo prošlo, tek nekih 40ak minuta, a i uranili smo solidnih 5 minuta!

 

IMG_2518.jpg

 

Makina i nekadašnji vagon prvog razreda

 

IMG_2523.jpg

 

manevriranje na drugi kraj

 

IMG_2525.jpg

 

Tu sam odustao od slikanja i otišao s frendom do njega. Vratio sam se u 12, pa sam tek onda nastavio sa slikanjem.

 

(NASTAVAK )

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

nakon nekoliko sati kod prijatelja odvezao me autom do kolodvora Dalj i požurio na posao, meni je ostalo sat vremena razgledavanja. Dovezao me je u crnom autu koji se kuhao na suncu...s tim da je unutra bilo 40 C, vanjskih 33 bilo mi je vrlo osvježavajuće(a ja ne podnosim vrućinu najbolje...).

 

Kucam na vrata prometnog ureda, javljam se prometniku, pokazujem dozvolu za fotografiranje, uz obećanje da ću paziti da me nešto ne pokupi na kolosijeku. "Ako te OVDJE nešto pokupi na kolosijeku, onda si stvarno baksuz, koliko vlakova ovdje prođe", odgovara mi prometnik...žalosno ali istinito!

 

Krećemo dakle u akciju

 

Zgrada kolosijeka Dalj

 

IMG_2526.jpg

 

Krećem prvo na istok, u smjeru Erduta kolosijekom koji je u funkciji ali zarastao

 

IMG_2527.jpg

 

Da gospodin Pfaff bude zadovoljan, evo i klozet :mrgreen: računa li se i ovak "eko"?

 

IMG_2528.jpg

 

prvi kolosijek je još gore zarastao...

 

IMG_2529.jpg

 

skretnica za još jedan

 

IMG_2531.jpg

 

prazno i tužno

 

IMG_2532.jpg

 

masivni međnik...od čega to? ;)

 

IMG_2533.jpg

 

bivši prostori za željezničare i sve potrebno za funkcioniranje jednog bitnog kolodvora...danas...eto što je ostalo

 

IMG_2534.jpg

 

ovdje iza toga je kolosijek. Ozbiljno, ne šalim se! :palac:

 

IMG_2535.jpg

 

sigurno je i ova kuća imala veze s željeznicom

 

IMG_2536.jpg

 

razumno je pretpostaviti da je ovdje nekakav odbojnik iza?

 

IMG_2537.jpg

 

(ima još)

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Nastavak prema posljednjoj skretničkoj kućici otkriva ružan, nikada ugodan crveni signal...uz davno povađene tračnice

 

IMG_2538.jpg

 

Skretnička kućica, srećom još u funkciji...ovdje je bio i nekakvi dupli kolosijek?

 

IMG_2539.jpg

 

pogled nazad

 

IMG_2540.jpg

 

i hod nazad na kolodvor

 

IMG_2541.jpg

 

iza na cesti, gdje je nekada bio prostor za pretovar dolazim do kolne vage..ne izgleda da je u funkciji

 

IMG_2542.jpg

 

naravno, lokalci su iskoristili željeznički materijal za ogradu i slične stvari. bolje to nego u staro željezo!

 

IMG_2544.jpg

 

s druge strane cestovni lobi u ovom području izrazito je očit na ovom kolodvoru!!! :mrgreen:

 

IMG_2543.jpg

 

Stanična zgrada s civilne strane

 

IMG_2546.jpg

 

hmmmm??? izgleda da složna braća više nisu tako složna?

 

IMG_2545.jpg

 

a bivša gostionica je spremište bicikala :palac:

 

IMG_2549.jpg

 

IMG_2550.jpg

 

i originalni WC... makar smatram da su javni WC-i ogledalo kulture naroda, poznavajući našu jednostavno ne shvaćam što je ovim riječanima privlačno...ovome se više ne približavam!;)

 

IMG_2547.jpg

 

IMG_2548.jpg

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Dalje od WCa! Idemo vidjeti što ima na zapadu!

 

IMG_2551.jpg

 

bivši veliki robni magazin!

 

IMG_2552.jpg

 

Dva zarasla, jedan u funkciji ali rijetko korišten

 

IMG_2553.jpg

 

Prema Borovom Naselju/Osijeku

 

IMG_2555.jpg

 

a oni to i pedantno označe! inače, ima dosta novih pragova na kolodvoru

 

IMG_2554.jpg

 

Skretnička kućica pred ŽCP-om

 

IMG_2556.jpg

 

Lijevo Vinkovci, Desno Osijek

 

IMG_2557.jpg

 

Detalji nekadašnjih elemenata likovne signalizacije

 

IMG_2558.jpg

 

IMG_2560.jpg

 

ajmo nazad!

 

IMG_2559.jpg

 

(JOŠ MALO I GOTOVO)

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Idemo nazad, primjećujem nešto što mi je još uvijek nepoznanica, velika zelena zgrada, izgleda još povezana telefonskim kablovima?

 

IMG_2561-1.jpg

 

Unatoč tome što sam znao da će ubrzo doći plavac za Erdut, nije ugodno bježati od njega na rasturenu skretnicu

 

IMG_2562.jpg

 

IMG_2563.jpg

 

Paralelno s kolodvorom je uredno potšišan travnjak...

 

IMG_2564.jpg

 

a ja još slikam čekaonicu

 

IMG_2565.jpg

 

i grm ruže ispred...

 

IMG_2566.jpg

 

Vrijeme je da se krene... Imao sam još 20ak minuta do povratka vlaka iz Erduta, pa sam razmijenio nekoliko riječi s prometnikom. Vidjevši moju zanimaciju za vlakove rado je popričao samnom. Rekao mi je da nije baš siguran da je za Dalj od Vinkovaca išla dvokolosječna pruga, čak se ni njegov otac toga ne sjeća, što znači da je bilo vrlo davno, ako je ikada bilo. Spomenuo mi je da postoji pumpa na Starom Dunavu, rukavcu Dunava u Dalju od koje je nekada išla voda za vodonapojnik na današnjem stajalištu Novi Dalj. To ću otići pogledati sljedećom prilikom.

 

Isto tako, izrazio je svoje nezadovoljstvo nekorektnim autobusnim prijevoznicima, koji ubiru i do 3 puta veće novce na mjesečnim kartama, samo zato što mogu. Činjenica je da bi se ljudi vozili, makar morali do kolodvora hodati koji kilometar, samo ne isplati se zbog voznog reda vlakova za Osijek...A prednosti vlaka su udobnost, brzina (autobusi idu i za Aljmaš), te cijena. Doduše, Nedostaci su to što kolodvor nije u centru mjesta i što nema nikakvih veza za dalje od Osijeka i uz ovakav vozni red...

Teretni promet-nepostojeći pojam...još jedna žalost. Zato je vrijeme da se krene, ova pruga i ovaj kolodvor MOGU imati budućnost! Treba samo malo volje, ne puno novca. Kada će vlakovi prelaziti most preko Dunava, kada će biti vozni red koji će odgovarati putnicima? Vrijeme je, ako ne sad, kad onda?

 

Napuštam kolodvor uz obećanje da ću doći opet, čeka me plavac za nazad...

 

 

IMG_2567.jpg

 

to bi bilo to...lijep pozdrav svima koji ovo čitaju!!! :mrgreen:

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Da.

Lijepo i tužno.

Ne bih mogao izbrojati koliko sam puta prošao kroz kolodvor Dalj u razdoblju 1975. - 1990., ali je brojka trocifrena.

Na putovanjima Zagreb - Sombor koristitio sam i kombinacije koje su uključivale presjedanje u Dalju, a u kolodvorskoj gostioni znao sam popiti pivo (Osječko) ili kavu.

Kolodvor je nekoć vrvio od prometa i putnika, tu su prolazila i najmanje tri para brzih vlakova, a teretne da ne spominjem.

Rat i raspad bivše države učinili su svoje, teret je otišao na neke druge pruge, ali se ne mogu oteti dojmu da ovaj prometni smjer (Subotica & Novi Sad - Dalj - Vinkovci & Osijek i dalje - dakako i obratno) još uvijek ima perspektivu.

Čestitam na lijepom i za mene nostalgičnom putopisu.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis ! Hvala ti za ovu dozu nostalgije i sjećanja ne nekadašnja bolja (i nažalost prošla) stara vremena.

Tragovi su još svuda pristuni .... nadam se da će barem njih znati sačuvati. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Plameni, čestitka na odličnom putokolodvoropisu. Ni ja ne bih bolje!

 

Iako nisam nikad bio tamo (nikad nije kasno), imam osjećaj da ipak jesam, zahvaljujući Tvojim opisima. Hvala.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Hvala vam svima na komentarima ! :kul

 

Makar mi je ovo bio tek drugi posjet kolodvoru Dalj, osjećam se kao da tu svako malo dolazim. Ako bude sreće i vremena zbilja ću otići posjetiti onu pumpu za vodu. Navodno je još uvijek u vrlo dobrom stanju, sve što treba jest uključiti je u struju :?

 

Ono bitnije je to da vjerujem da ovaj prostor ima potencijala, samo nikako da se krene iskorištavati. Inače, od cijelog golemog kolodvora koristi se samo onaj mali dio na lijevoj strani kad se gleda s kolosijeka...tamo je prometni ured i čekaonica. Toliko i o iskorištenisti zgrade...

 

pozdrav

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Hvala ti prijatelju na posveti :? Nismo ovaj puta išli ali ima vremena i vrijeme je konačno postalo ljeto kako i dolikuje.Žalosti me što ova pruga nije iskorištena bolje,mogućnosti kao uvijek ima samo uvijek se ponavlja jedno te ista priča nema interesa da se trenutno stanje popravi.Nadam se promjeni razmišljanja da se shvati da su pruge građene da spajaju ljude i države a ne da ih razdvajaju.Nadam se uskoro dok ne bude prekasno i za ovu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Veoma lepo,a u isto vreme i tužno,zbog nedostatka saobraćaja...

Što reče Stanley,tu je nekad vrvelo od ljudi i vozova,a vidi sad tuge i žalosti...

Inače...BILA je dvokolosečna pruga VK-Dalj,ali od i do Borova. To bi moglo nazvati dve paralelne pruge(Ilača-Borovo-Dalj i Dalj-Vinkovci).Naravno da se Otpravnik ne seća pruge,kad je jedan kolosek demontiran neposredno nakon WW2.

 

U svakom slučaju Plameni,sve čestitke na lepom prikazu ovog staničnog područja kog sam nekad pohodio ko zna koliko puta...

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Nije displej pokvaren nego im je ljeno mjenjati natpis tako da zna stajati svašta na tim displejima tako klasično za HŽ :?

S druge strane tako se najbolje vidi prednost prometa na tračnicama - bez obzira na natpis - nema vrludanja!!! :kul:kul

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Bravo Plameni odličan putopis !

Zaista si nas iscrpno upoznao sa kolodvorom Dalj koji i dalje izgleda zapušteno i tužno kao i u vrijeme kada sam ga ja posjetio.

No tada je kolodvorska zgrada još imala i nadstrešnicu koju su sada uklonili da se ne obruši na nekog rijetkog putnika.

Evo kako je to izgledalo davne 2007. godine....

 

2dalj.jpg

 

Stanica Novi Dalj je onda ovako izgledala a sada pretpostavljam da vegetacije već izlazi kroz prozore. Ovdje nitko nije izašao niti ušao u vlak iako vlakovi uredno staju.

Za probijanje od stanice do sela potrebno je ponijeti oštru mačetu ili sjekiru....

 

1novidalj.jpg

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Hvala InFlames na odličnom i vrlo sadržajnom putopisu!

 

Želim samo napomenuti da je i u Hrvatskoj krajnje vrijeme za stvaranje regija s integriranim sustavom lokalnog putničkog prijevoza! Dakle, transportna uprava (koju treba stvoriti) upravlja svim lokalnim prijevozom, vlakovi i autobusi su povezani u jedan sustav, postoji taktni vozni red i zajedničke karte. Tada bi i ova pruga procvala a udaljenost do kolodvora ne bi bila problem jer bi putnike na vlak vozili autobusi (i obrnuto).

 

Hvala još jedanput!

 

Bok!

 

Ante

Unin_grb.png.29f4a5dacaee32a0dea2e7b9930a22d4.png

 

 

1318035464_logovodoravni.jpg.374c9de55cca2fd0384894b16e3a0dd0.jpg

 

Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina

Link to comment
Share on other sites

Inače, službeno još uvijek je linija tog vlaka Pleternica-Osijek, pa ne mijenjaju naziv. Koliko to god bilo blesavo.

 

Inače, Ante-vž, dok god se prijevoz dogovarao na način da onaj koji o prijevozu i cijenama odlučuje bude sjedio u nadzornim odborima svake veće autobusne kompanije, dotada ne očekujem ništa pozitivno.

 

Inače, Dnovakovic , začudo. bilo je na svakom vlaku po desetak putnika koji su izlazili ili ulazili u Dalju, što u ovim vremenima izgleda koliko toliko pozitivno!

 

Hvala još jednom na lijepim komentarima :mrgreen:

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Inače, izgleda da to ni sam nisam primijetio dosada, na jednoj od prvih slika skretničar stoji kraj crvenog signala, kako to da je tamo crveni signal, i zašto skretničar daje znak za prolaz? Pozdrav

 

 

Jednostavno.Tu je nekad bio ulazni signal,koji je iz raznoraznih razloga neispravan,ili ga više nema.Dakle,skretničar u ovom slučaju "glumi" ulazni signal,oliti,obezbeđuje put vožnje.Daje zastavicom signalni znak da je ulaz u stanicu slobodan.

Pokretni LIK(ovni) signal... :D

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Za kolodvor Dalj saznao sam prvi put kao klinac čitajući knjigu Jagode Truhelke "Zlatni danci" gdje ona opisuje kako su kao klinci išli s roditeljima na proštenje u Aljmaš, a vraćali su se sutradan vlakom iz Dalja. Da, i piše kako su ih po noći klali komarci...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...