Jump to content

Klasika na Ozaljskoj pruzi


Jean

Recommended Posts

Na pruzi Karlovac-Metlika od ukidanja parne vuče klasična putnička kompozicija (lokomotiva+vagoni) predstavlja pravu rijetkost. Dok je bilo industrije u Mahičnom i Kamanju bilo je i nešto teretnih vlakova, ali putnički promet desetljećima drže EMV-ovi: prvo šinobusi, a posljednjih desetak godina švedi. Prolazak turističkog vlaka PTG-toursa dionicom Šapjane-Rijeka-Karlovac-Metlika bio je prilika koja se ne propušta. Nakon tko zna koliko godina Ozaljskom prugom ponovno je prošla klasična putnička kompozicija!

 

No, krenimo redom. Najavljeni dolazak turističkog vlaka odlučio sam popratiti koliko mi god obveze budu dopuštale. Budući da boravak tri slovenska putnička vagona i jednog vagon restorana na riječkom kolodvoru ne predstavlja nikakvu atrakciju, odlučio sam dokumentirati nesvakidašnje situacije koje će ta kompozicija izazvati. Kako se sve odvijalo radnim danom, fotografiranje putničkih vagona na Bakarskoj pruzi u prijepodnevnim satima nije bilo izvedivo. Nadam se da je netko ipak uspio ovjekovječiti tu nesvakidašnju pojavu.

 

Karavela koja vuče putničke vagone pod 3kV žicom prema Moravicama postala je uobičajena pojava, pa niti to nije vrijedno fotografiranja... Ostaje samo još jedna atrakcija koju railfanovi već dugo nisu vidjeli: klasika na Ozaljskoj pruzi! I to vučena manevarkom od Karlovca do Metlike. Da bih to pofotkao, morao sam krenuti iz Matulja nešto poslije 14:30. U Karlovcu sam bio točno u 16:00, taman da uhvatim polazak nesvakidašnje kompozicije prema Mahičnom. Na čelu kompozicije manevarka 2132-315:

P6210064.jpg

 

Vrijeme je za polazak:

P6210063.jpg

 

P6210066.jpg

 

P6210068.jpg

 

P6210069.jpg

 

Da ne budem jedini forumaš sa ekskluzivnim fotografijama ovog vlaka sa Ozaljske pruge, pobrinuo se kolega čije slike tek očekujemo...

 

Dosadna kiša koja me pratila od Rijeke nakratko je smanjila intenzitet (ne i prestala!) u Karlovcu, ali se pojačala kako sam se približavao Ozlju. Dolaskom do nadvožnjaka iznad istočnog portala tunela Ozalj, zamijetio sam da turistički vlak upravo ulaz u ozaljski kolodvor, a kolega forumaš je već na svojoj poziciji:

P6210071.jpg

 

U Ozlju je vlak stao, a putnici se rastrčali oko njega cvrckajući fotoaparatima gotovo kao Thomcro:

P6210077.jpg

 

U želji da fotografiram vlak na izlazu iz tunela ispod ozaljske tvrđave napuštam svoju foto-poziciju i krećem prema zapadu, no promašujem cesticu koja vodi do izlaska iz tunela i nakon kraće vožnje kroz šumu izbijam na ŽCP:

P6210079.jpg

 

Odlučujem da se neću vraćati prema Ozlju jer će vlak vjerojatno proći dok ja stignem do tunela. Mjesto sa kojeg sam opalio prethodnu sliku čini se kao dosta dobro za sačekušu, ali do prolaska vlaka ima još ponešto vremena, pa snimam prirodu. Ovo je mjesto gdje se spajaju pruga, cesta i Kupa i tako spojene idu do Kamanja:

P6210080.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Kiša, koja je na trenutak stala ponovno pojačava. Procjenjujem (pogrešno!) kako do prolaska vlaka imam još toliko vremena da skočim u auto po kišobran. Dok sam ga vadio iz auta primjećujem kako na ŽCP jedan vozač staje, ali nakon sekundu-dvije premišljanja ipak kreće preko pruge. Nakon toga začulo se i trubljenje manevarke! Više nema vremena da se vratim na povišenje, morat ću slikati iz trave pokraj auta...

P6210088.jpg

 

P6210089.jpg

 

P6210090.jpg

 

Pruga i cesta slijedećih par kilometara, kao što rekoh, prate jedna drugu, što znači da sam vozio paralelno s vlakom, sustizao i prestizao ga, pa zastajkivao da ga poslikam:

P6210091.jpg

 

P6210092.jpg

 

P6210094.jpg

 

Vlak je ponovno stao u kolodvoru Kamanje. Putnici su opet imali fotosešn, a ja dovoljno vremena da poslikam kompoziciju iz više kuteva:

P6210096.jpg

 

P6210095.jpg

 

P6210097.jpg

 

P6210098.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

E, kad se mogu stranci prtiti preko žica od likovnih signala, sprtit ću se i ja! Sve za dobru fotku!

P6210100.jpg

 

P6210103.jpg

 

P6210105.jpg

 

P6210106.jpg

 

Primjetio sam u Karlovcu, Ozlju i Kamanju da je prometnik dva puta fućkao: prvi zvižduk značio je putnicima da se vrate u vagone, a drugi polazak:

P6210107.jpg

 

P6210109.jpg

 

P6210111.jpg

 

P6210112.jpg

 

Nastavljam slijediti vlak s nadom kako ću ga još negdje snimiti na otvorenoj pruzi, ali dok sam se vratio do auta pobjegao mi je previše da ga stignem do ŽCP, a nakon toga se cesta i pruga više ne susreću...

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Nakon nekoliko kilometara vožnje kroz pitoreskne krajolike doline Kupe, bez prethodne najave sa moje desne strane ukazala se cestica i na raskršću putokaz Bubnjarci. Vozim tom cesticom i divim se starim prizemnim kućicama u cvijeću, razmišljajući hoću li pogoditi skretanje za željezničku stanicu. Odjednom se s desne strane ukazao policijski kombi, a sekundu potom u prazninu iza njega uklizala je crvena lokomotiva i četiri putnička vagona. Al' smo sinhronizirani! Pronašao sam kolodvor, samo da mi sad granični policajci ne počnu oduzimati vrijeme.

 

Dok su graničari putnicima pregledali putovnice, ja sam prošetao do čela vlaka i snimio nekoliko fotki. Kiša nije imala namjeru smilovati se barem još tih desetak minuta dok vlak ne ode preko Kupe. Štoviše, pljuskala je nesmiljeno po objektivu, kojeg je trebalo non-stop briskati:

P6210113.jpg

 

P6210114.jpg

 

P6210118.jpg

 

Da očuvamo tradiciju: :nono:

P6210115.jpg

 

Evo konačno, nakon tko zna koliko vremena, klasike u Bubnjarcima! Jest sa manevrom na čelu, ali kakva je-takva je: klasika je! Tko zna koliko je Švedova i Šinobusa prošlo ovom prugom otkada se zadnji put njome kotrljala klasična kompozicija sa lokomotivom i vagonima?

P6210116.jpg

 

P6210117.jpg

 

P6210119.jpg

 

P6210120.jpg

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Putovnice su pregledane, a prije napuštanja Hrvatske i nastavka putovanja Slovenijom slijedi još jedan fotosešn za putnike:

P6210126.jpg

 

P6210129.jpg

 

P6210130.jpg

 

P6210131.jpg

 

Prvo fućkanje prometnika znači "Ajmo, ekipa, krcaj se u vagone!":

P6210132.jpg

 

Drugo fućkanje znači polazak i rastanak sa Hrvatskom. Sretno u nastavku putovanja i dobar provod želim!

 

Ode...

 

A nakon kratkog "razgovora" sa djelatnicima pogranične policije, odoh i ja.

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Šteta što nisam uspio dobiti slobodan dan (pitao šefa u krivom trenutku), pa da poslikam i putnički vlak na bakarskoj pruzi.

 

Volje za muvanje oko pruge mi još uvijek ne nedostaje, jedino bi bio volio da je netko išao samnom. Radi društva i radi troškova.

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Pridružujem se čestitkama na vrlo zanimljivom putopisu.

Zaista se isplatilo kisnuti da se zabilježi ovako rijedak događaj - klasika na ovoj pruzi.

Šteta je što pruga Ljubljana - Karlovac nikada nije ispunila svoju temeljnu (planiranu) namjenu, a to je povezivanje Ljubljane & Dolenjske s dalmatinskim lukama.

Ni Austro-Ugarska više nije što je nekad bila... :mrgreen:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Šteta je što nama samo Englezi mogu priuštiti ovakve ekskluzivne situacije, a još bi veća šteta bila da kad se to desi, nitko ne dokumentira. Uvijek volim vidjeti fotku na kojoj je neki neuobičajeni, rijetki ili povijesni prizor (litorina na Brajdici, žutka kod kazališta, šved u Raši, putnički vlak u Bakru...), pa kad se ukaže prilika da snimim koju takvu fotku, ne treba me previše nagovarati. :palac:

 

Decec, teško je reći koliko je ljudi bilo u vlaku jer se kroz zamagljene prozore nije vidjelo unutra, ali na stanicama na kojima je vlak stajao uvijek bi izašlo 20-30 ljudi iz vlaka i fotografiralo. Pretpostavljam da je još barem polovica od tog broja ljudi ostajala u vlaku.

d18bcddd.gif
Link to comment
Share on other sites

Svaka čast na trudu!

Šteta je samo što ti vrijeme nije bilo naklonjeno.

Inače početkom devedesetih sam se po toj pruzi vozio sa sličnom kompozicijom (2 132+3 Baat-ića). Eh, bilo pa prošlo...

 

Lijep pozdrav!

Link to comment
Share on other sites

Na pruzi Karlovac-Metlika od ukidanja parne vuče klasična putnička kompozicija (lokomotiva+vagoni) predstavlja pravu rijetkost. Dok je bilo industrije u Mahičnom i Kamanju bilo je i nešto teretnih vlakova, ali putnički promet desetljećima drže EMV-ovi: prvo šinobusi, a posljednjih desetak godina švedi. Prolazak turističkog vlaka PTG-toursa dionicom Šapjane-Rijeka-Karlovac-Metlika bio je prilika koja se ne propušta. Nakon tko z

na koliko godina Ozaljskom prugom ponovno je prošla klasična putnička kompozicija!

 

Hvala na izvrsnim fotkama, Jean!

Nekoliko malih ispravaka - s obzirom da su na ovoj pruzi do raspada JZ-a vozila vozila ZG-a Ljubljana, vozila su od ukidanja parne vuce jos neka vozila - primjerice 713 i 644 na teretnim vlakovima.

 

Dakle - vrijeme je bilo grozno, i ja cca pola sata prije polaska dolazim u Karlovac.

 

DSC_0411.jpg

 

DSC_0409.jpg

 

DSC_0410-1.jpg

 

Nakon toga idem u Ozalj, tamo fotografiram sveda...

 

DSC_0420-1.jpg

 

...i onda poseban vlak.

 

DSC_0421-1.jpg

 

Idem dalje - kao i Jean zaustavljam se na putnom prijelazu izmedju Zaluke i Kamanja - Jean se vidi u daljini :lool

 

DSC_0429-1.jpg

 

DSC_0441.jpg

 

U Kamanju se vlak zaustavlja - kratki foto stop za britanske turiste!

 

DSC_0446-2.jpg

 

DSC_0443.jpg

 

Slijedeca - i posljednja postaja je Metlika...

 

DSC_0468.jpg

 

DSC_0477-1.jpg

 

DSC_0469-1.jpg

 

... napokon - vlak dolazi! :kul

 

DSC_0484-2.jpg

 

Trcim po kisi, trazim bolji kadar... Mokar ko' mis odlazim preko Netretica u Karlovac i Zagreb... Zaista steta sto nije bilo ljepse vrijeme.

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Odličan pothvat dečki! Obojica ste se namučili ali se bome isplatilo trčkarati po kiši i uhvatiti ovaj predivan prizor :wink::palac::jup:jup

 

Hvala na pohvalama! Nazalost, i Jean i Karavela to mogu potvrditi - kisa je bila grozna i jako je otezavala citav pothvat.

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Kažete da je prošlo puno vremena otkako je na ovoj pruzi vozila klasika.

A da li je uopće ikada tu vozio koji drugi tip vagona osim Baatića (i starijih)?

Drugim riječima, da li je ovo prvi put da tu voze 4-osovinski vagoni (Bl, ili koji već jesu)?

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Kažete da je prošlo puno vremena otkako je na ovoj pruzi vozila klasika.

A da li je uopće ikada tu vozio koji drugi tip vagona osim Baatića (i starijih)?

Drugim riječima, da li je ovo prvi put da tu voze 4-osovinski vagoni (Bl, ili koji već jesu)?

Mnogo godina sam vozio vlakove na toj relaciji....možda koji put da je bio

koji 4-osovinski putnički vagon....teretnih je bilo mnogo....

Govorim o klasici....jer smo vozili i motornim garniturama FIAT i MECEDES,

a ti su bili 4-osovinski.....

Strojevodja za vedno !!!!

Tone

Link to comment
Share on other sites

Vozili su muzejski četvorosovinski. Inače par puta su vozili i međunarodni brzi vlakovi za vrijeme Jugoslavije. Konkretno znam za vlak 417 iz Zuricih (Cirih)-Beograd. To bi bio današnji pandan vlak 415. Samo tada je prometovao preko Siska. Nisam siguran da li je i vlak 219 (Tauern) došao u Zagreb preko Metlike, pa se ponovno preko Karlovca vraćao za Split. Inače vlak 218/219 Tauern je najprije počeo prometovati na relaciji Ostende-Split. Kasnije je ta relacija skraćivana. Split je ostao uvijek krajnji koldvor, samo se u Eurpi polazni ili krajnji kolodvor skraćivo. Dok nisu stigle lokomotive serije 664, danas 2062, vlak su vukle dvije lokomotive serije 642. Vuču je obavlalo osoblje ložionice Zagreb. Kada su se pojavile lokomotive serije 662, vuču je obavljao domicil Knin. Ljeti samo sa lokomotivom a zimi je imao i još vagon parni kotao. Ustvari je to bio pol službeni a pol kotao vagon. U Glavnom je znao zimi stajati ispred postavnice na kolodvoru. Od dolaza ujutru, pa do polaska navečer, davao je paru za grijanje skretnica. E sad vam moram i reći zašto su ti vlakovi išli preko Metlike. Negdje na potezu između Sevnice i Dobove je bio neki udes. Više se ne sjećam točno što je bilo. Ili je bujica prugu odnesla ili je neki teretni vlak iskliznuo. Teretni promet je bio obustavljen. Međunarodni brzi vlakovi su vozili pomoćnim prijevoznim putem. Neki su išli preko Kumrovca, neki preko Krapine a neki preko Varaždina. Kako su i tada kumrovačka i krapinska pruga bile "lijeve" nisu sve vlakove progutati mogle. Radi toga je nešto išlo i južnije preko Metlike. Drugu problem kumrovačke i krapinske pruge je bio taj što nisu mogle ići velike lokomotive a bili su i mali radijusi sa velikim uspinima. Tada međunarodni brzi vlakovi su bili dosta dugački i teški. Vlak 740/741 Kozara bio je težak oko 600-700 tona. Lokomotive serije 642 ili 643 to nebi mogle izvući. Najkritičnije je bilo između kolodvora Imeno i Grobelno u Sloveniji. Ako se ne varam tamo je veliki uspon bio s obje strane. Od Imenog prema Grobelnom je bio mislim i 22 promila. Znam da su preko Kumrovca išli vlakovi 411 SKOPJE EXPRESS i 1703 KRAJINA (petkom Ljubljana-Doboj). Preko Krapine nisam siguran da li je išao vlak 258 CROATIA (danas broj 158). Preko Varaždina je vozio vlak 1705 Maribor-Banja Luka (vozio petkom i ne sjećam se imena) i vlak 253 SLAVIJA Beč-Maribor-Beograd. Kad su se pojavile varaždinske lokomotive serije 645 onda je jedanput, koliko me služi sjećanje spojen vlak 219 Tauern i 258 Croatia i tako su zajedno išli preko Kumrovca. Mislim da su vozili Varaždinci do Celja. Kada sam spomenuo u početku vlak 417 moram vam ispričati jednu anegdotu. Na Zapadnom je radio prometnik rodom iz Nove Kapele R.S. Poslije noćne on je išao doma. U Zapdnom u LIMENCI je radila jedna feš konobarica Manda. Mogla je mati biti prometniku R.S. Ali on se palio na nju. Zima je bila i on je bio za šankom i pio. Ići će doma sa vlakom 417 oko 11 sati jer on stoji u Novoj Kapeli. Čim je sjeo u vlak zaspao je. Probudi se a vlak polako Vinkovce napušta. U uniformi je i kondukteri ga nisu dirali. On odluči ide u Beograd pa na vlak 252 Beograd-Beč koji stoji isto u N.K. I nastavi spavati dalje. U Beogradu pređe na vlak 252 i ponovno zaspe. I Netko ga budi. "Druže! Dokumente, pasoš. Kakav pasoš? Nemam! Pa kako onda mislite preko granice? Ma koja granica?" Probudila ga je pogranična milicija u Mariboru. Da vas ne zamaram više sa tim. Malo je skrenuto sa teme. Puno sam napisao Nadam se da se ne ljutite.

Link to comment
Share on other sites

Da vas ne zamaram više sa tim. Malo je skrenuto sa teme. Puno sam napisao Nadam se da se ne ljutite.

Samo ti sipaj zanimljivosti, ovo je pravi gušt za čitati. I uvijek se sazna nešto novo.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Međunarodni brzi vlakovi su vozili pomoćnim prijevoznim putem. Neki su išli preko Kumrovca, neki preko Krapine a neki preko Varaždina.

 

:oops:

 

Šteta kaj nema nikakvih fotodokaza o tome..

 

Preko Krapine nisam siguran da li je išao vlak 258 CROATIA (danas broj 158).

 

:--):D:D:D

 

Sve bi dal da se to još jemput dogodi.. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...