Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Alen

Članovi
  • Content Count

    789
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ako je cijena Lisinskog 80.000 eura mjesecno, onda se bojim da ce i njega ukinuti. Inace ako se Sava ukine, onda ostaje Beograd bez koliko-toliko direktne veze iz Njemacke. Jos jedno pitanje uz Lisinski: nisu tu samo nasi i madjarski vagoni vec i bugarski koji sa Kalmanom idu do Budimpeste i onda dalje za Sofiju (ne znam da li u Budimpesti jos nesto kace na te vagone). Osim toga tu je bio i ceski vagon (jedan spavaci) Prag-Zagreb koji se na Lisinski kacio koliko znam u Villachu. I na kraju: da li Mimara (ili ono sto je od nje ostalo) ide na trosak nasih ili austrijskih zeljeznica?
  2. Ovaj su tjedan nekaj cackali po zici od Zagreba gledano tocno prije Fuzina (izlaz sa autoceste Vrata gdje pruga ide paralelno sa autocestom). Da li netko zna sto su radili?
  3. U pravu si Mario uz jednu malu ispravku: FS se vise koncentrira na unutrasnji promet no na promet prema inozemstvu. Ako gledamo sto su Talijani zadnjih godina sagradili brzinskih pruga.... Frecha Rossa funkcionira izvanredno i danas gotovo nitko vise iz Rima za Milano ne idu autom ili avionom. Mnoge (drzavne) zeljeznice vrte se u krugu: nema putnika - nema vlakova - nema investicija, umjesto da se okrene krug u smjeru: investirajmo - uvedimo vlakove - putnici ce doci! Prevedeno na hrvatske prilike: sagradimo li jednoga dana brzinsku prugu za Split i Rijeku preko Zagreba i osposobimo li prugu Zagreb-Tovarnik za brzine do 220 km/h i uvedemo li brze vlakove, tko ce vise ici na primjer iz Osijeka za Rijeku sa autom (5 sati) ako dodje za dva i pol sa vlakom? Mi kao turisticka zemlja smo definitivno trebali nase auto ceste - jer turisti nisu i nece dolaziti vlakom - ali sada je na redu zeljeznica! Sa jadnom starom vladom i jos jadnijom novom su to nazalost puste zelje... Jedno pitanje: ciji vagoni idu na Mimari, nasi, ÖBB ili DB?
  4. Ideja sigurno nije losa, ali bi realizacija bila vjerojatno nemoguca. Kao prvo je pitanje da li bi HZ uopce dao vagon na 5 dana. Kao drugo, vjerojatno ne bi bio problem do Münchena ali svakako dalje. Kao sto Rasha rece, prvo je pitanje brzine, a drugo je pitanje cijene. Jer SNCF je sve drugo no jeftin. Imao sam nedavno upit za jedan TGV u punom najmu na relaciji München-Paris-München i trazili su mi 120.000 eura!!!!!!! Naravno da sam se na odgovoru lijepo zahvalio i porucio da bih ja zapravo htio vlak iznajmiti na dva dana a ne ga odmah kupiti.... Mozda bi za tvoje potrebe bila dobra slijedeca kombinacija: Split-Zagreb na nekoj dnevnoj klasici, pa Zagreb-München na Lisinskom. U Münchenu prelazak na TGV - za 60 ljudi ces dobiti popust izmedju 50% i 70% ovisno o situaciji bukinga. Istom rutom natrag. Time bi mogao od HZ dobiti poseban vagon Split-Münchena-Split. Ali, naravno, treba vidjeti sa HZ-om.
  5. Samo mala opaska na rubu price o vlakovima za/iz Münchena: za njih nije zaduzen DB vec ÖBB, sto naci da DB samo prenasa ono sto je dobila od ÖBB. Da li ce biti direktnih vagona na Mimari, ne znam, ali cinjenica je da kada idem preko internog DB programa koji koristim u agenciji (RAIL) stalno mi daje presijedanje u Spittalu! Nadajmo se da ce ipak biti direktnih vagona!!!
  6. Ma ne stoji se cijeli sat, jer uvijek ima muvinga. Za one koji udju na prvoj stanici ( i time su najduze u vlaku) ima gotovo uvijek mjesta. Prema tome za "normalan" pogon je to dovoljno. A po meni od Velike Gorice do Zagreba moze se stajati. Drugi je par rukava u vrijeme rush-hour-a. Tu bi trebalo dati vlakove sa vise sjedala. Ali to je za HZ utopija (visi "zagorce"). S druge strane vlakovi su klimatizirani i barem se covjek vozi (cak i ako prestoji pola sata) na ugodnoj temperaturi. U Njemackoj na spomenutoj liniji, ali i na svim ostalim, situacija je slicna.
  7. NEVJEROJATNO!!!! Moja zadnja voznja sljemenskom zicarom "temporibus illis" bila je upravo crvenom kabinom broj 88!!! Tada naravno jos nisam slutio da ce to biti moja posljednja voznja, ali sam broj zbog dvije osmice zapamtio!!!! Da li ZET prodaje kabine?
  8. Pa cuj, sat vremena i nije nesto previse. Ako usporedim nas prigradski sa na primjer S-Bahn München: najduza strecka je S8 koja vozi iz Herrsching-a preko München HBF za aerodrom. Vrijeme voznje: sat i pol. Uz to nas ima barem WC dok ga "Nijemac" nema! Prema tome, sve sto je do sat i pol, moze po meni ici prigradski!
  9. Naravno da u DB-u nije sve sto sija zlato. Ali ipak se sigurnost pise velikim slovom. Sto se problema sa klimom tice, tu jos postoji puno mjesta za "usavrsavanje". Ali ne radi se toliko o udobnosti koliko o sigurnosti putovanja. To je kljucno pitanje. Da cemo o Kini i dalje raspravljati, gotovo je sigurno. Zanima me kako se se razviti avion C919 koji je 100% kopija A 320 (cak ima gotovo u kilu istu max. poletnu tezinu). Vlak se u najgorem slucaju moze gotovo uvijek zaustaviti na pruzi, ali kako ces zaustaviti avion usred leta...
  10. Jucer sam imao prilike razgovarati sa jednim gospodinom koji radi na razvoju vlakova u Siemensu. Naravno da smo se dotakli i teme Kine i "njihovih" vlakova. Kratak sazetak gotovo jednosatnog razgovora je slijedece: cijeli projekt kineskih superbrzih vlakova baziran je na kopiranoj (citaj ukradenoj) tehnici njemackih zeljeznica. Nazalost umjesto dugotrajnih i pomnih ispitivanja, tehnika se kopirala 1:1. Ono sto je razlika je kvaliteta materijala i kvaliteta proizvodnje te specificni uvjeti u Kini. To se nazalost nije testiralo i stoga se desilo to sto se desilo i vrlo vjerojatno da cemo u najskorijoj buducnosti imati jos takvih vijesti. Kinezi su si zamislili da ce sve funkcionirati kao i u Njemackoj ako 1:1 sve kopiraju. I tu je srz problema. Ako odbijem dio onoga sto je rekao (s obzirom na pripadnost Siemensu), jos uvijek je ostalo dovoljno toga. Dovoljno da u te kineske vlakove trenutacno ne bih sjeo!!! Nisam tehnicar i ne znam detalje, ali ima smisla sto mi je sve rekao!!!
  11. Sto se ukidanja direktnih vagona München-Beograd (Sava) i München-Zagreb (Mimara) tice, ukljucila se u tu diskusiju i bavarska politika. Naime citak prije nekih dva tjedna da se pokrajinski ministar prometa ukljucio u diskusiju i direktno zatrazio od ÖBB-a da zadrzi te vagone. Doduse rijec je bila samo o München-Zagreb, ali se spominjala i Srbija pa po tome zakljucujem da je to ipak München-Beograd!
  12. A dalje Budimpesta-München i München-Köln? To je najvaznije. Jer Budimpesta-München imas vec od 29 eura a i München-Köln isto. Da li pravis stanku u Münchenu ili ides odmah dalje za Köln?
  13. Ha, ha, ha, Pfaff opet gadja "u sridu"!!! Ali to je upravo ono sto sam se i sam pitao. jer kada imamo u vidu cinjenicu koje je probleme SZ radila DB-u zbog auto vlaka za Rijeku, pa kada su cak i oni,koji imaju daleko vecu tezinu no HZ, odustali, kak budu se onda nase jadne HZ mogle dogovoriti sa tako "mocnim" SZ!!!
  14. @Gripen: nije samo Slovenija problem, problem su i Austrijanci. Kada malo pogledas kako voze danasnji IC/EC vlakovi na relaciji München-Villach, onda ce vidjeti da stoje izmedju Salzburga i Villacha cak i do 12 puta!!! Jedan vlak te vrste za Zagreb imao bi smisla samo ako bi vozio i stajao samo u Salzburgu, Villachu i Ljubljani i to sa stajanjima ne duzim od 5 minuta. Onda bi taj vlak dolazio u Zagreb za manje od 6 sati cak i ako bi pruga ostala u istom stanju. To bi onda bilo skoro brze od aviona (S-Bahn München-aerodrom 45 minuta + 2 sata prije polijetnja + sat vremena let + pola sata dok ne dobijes prtljagu i izadjes van + 30 - 45 minuta do centra grada ovisno o prometu). Ali mislim da do toga jos iducih 20 godina nece doci. Nazalost!!!
×
×
  • Create New...