Jump to content

Klasika na Ozaljskoj pruzi


Jean

Recommended Posts

..a je, sigurno pak nebi bil doma :)

 

Hehehe..

 

Nikad neznaš.. :D

 

 

Je i sad sam skužil da upće nisam nahvalil ekipu koja je zaslikavala vlakić na pruzi..

 

Dečki, svaka čast na trudu i volji..

 

Sad imate fotografije koje imaju jako veliku vrijednost, barem za nas railfanove.. :D

Link to comment
Share on other sites

E sad vam moram i reći zašto su ti vlakovi išli preko Metlike. Negdje na potezu između Sevnice i Dobove je bio neki udes. Više se ne sjećam točno što je bilo. Ili je bujica prugu odnesla ili je neki teretni vlak iskliznuo. Teretni promet je bio obustavljen. Međunarodni brzi vlakovi su vozili pomoćnim prijevoznim putem. Neki su išli preko Kumrovca, neki preko Krapine a neki preko Varaždina.
Jednom davno (kasnih 70-ih godina) sam na kolodvoru u Ljubljani pomoću razglasa doznao da s velikim zakašnjanjam stiže međunarodni vlak iz pravca Zagreba. Ubrzo se pojavi najavljen vlak ... iz pravca Rijeke! Malo sam se raspitao i saznao da je bio prekid saobračaja na magitreli LJ - ZG. Da li su normalni alternativni pravci bili prezauzeti ili nije bilo adekvatnih lokomotiva, ne znam. Tek, obilazak je bio zaista impresivan.
Link to comment
Share on other sites

E sad vam moram i reći zašto su ti vlakovi išli preko Metlike. Negdje na potezu između Sevnice i Dobove je bio neki udes. Više se ne sjećam točno što je bilo. Ili je bujica prugu odnesla ili je neki teretni vlak iskliznuo. Teretni promet je bio obustavljen. Međunarodni brzi vlakovi su vozili pomoćnim prijevoznim putem. Neki su išli preko Kumrovca, neki preko Krapine a neki preko Varaždina.
Jednom davno (kasnih 70-ih godina) sam na kolodvoru u Ljubljani pomoću razglasa doznao da s velikim zakašnjanjam stiže međunarodni vlak iz pravca Zagreba. Ubrzo se pojavi najavljen vlak ... iz pravca Rijeke! Malo sam se raspitao i saznao da je bio prekid saobračaja na magitreli LJ - ZG. Da li su normalni alternativni pravci bili prezauzeti ili nije bilo adekvatnih lokomotiva, ne znam. Tek, obilazak je bio zaista impresivan.

Kod prekida prometa u takvim situacijama obično se teretni promet obustavlja. Izuzetak su eventualno neki posebni prijevozi ili prazni vagoni. Svi ti alternativni pravci: Kumrovec, Rogatec i Trebnje nemaju kapacitet za prihvat svih vlakova. Ovo se odnosi samo za vrijema JŽ-a. Sad je promet zanemariv a i neke pruge su zatvorene (Kumrovec i Rogatec prema HŽ-u). Nekad je iz i za Zagreb prema Zidanom Mostu bilo nekih 18 pari brzih vlakova u 24 sata. Kad bi se dodali vlakovi koji su prometovali određni period u godini ili dane u tjednu dođe se preko 20 pari vlakova. Ovdje nisam računao putničke vlakove. Sada ima 8 pari vlakova. Osim toga sve te alternativne pruge su bile sa lošim parametrima (mali osovinski pritisak, mali radijusi i veliki usponi). Kod prekida na riječkoj pruzi ŽUTKE su znale doći iz Rijeke do Dobove. Pa i u današnje vrijeme su znali u Sloveniji neki vlakovi koristiti alternativni pravac, Jesenice-Sežana (Lisinski). Neki Englezi su znali doći samo radi toga da se provozaju tom prugom. Sjećam se kada je vlak Simplon br. 220, Beograd-Ženeva-Pariz vozio preko Rijeke. U Sloveniji su se neke cisterne prevrnule negdje oko Postojne (ne mogu se točno sjetiti a neda mi se tražiti podatke). Tada je slovenska dizalica bila u kvaru ili remontu. Trebao sam otpremati dizalicu iz Zaprešića. Ista je bila spremna ali se glavešine nisu uspjele dogovoriti.

Kako sam u uvodu napisao u takvim slučajevima se izuzetno obavlja teretni prijevoz. Kada je u Zaprešiću bio obustavljen promet radi oštećenja krapinskog mosta, vlak tovaren opremom Talijanske vojske sa Kosova, prevežen je relacijom: D.Selo-Koprivnica-Varaždin-Zaprešić-Dobova. I u takvim situacijama kada vlakovi voze pomoćnim prijevoznim putem gleda se sastav vlaka i položaj vagona u vlaku. Pokušava se da vlakovi u uputni kolodvor stignu propisanim redom. Uglavnom dio koji treba biti na kraju da stigne na kraju vlaka. Kada je vlak 158 Zagreb-Beč, radi udesa kod Laškog vozio preko Koprivnice i Čakovca iz Zagreba je vozio u obrnutom sastavu. Međutim u Čakovcu je promijenio smjer i otišao propisan. Isto tako su neki vlakovi OPTIMA vozili preko Pragerskog, Čakovca, Koprivnice i D.Sela. Do Čakovca je propisno stigao. Dalje do, D.Sela je tetetni dio bio do lokomotive. Od D.Sela je vlak otišao sa putničkim vagonima do lokomotive propisno.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...