Jump to content

Dar ispod bora


Portos

Recommended Posts

Nisam niti slutio da ću na ovako lijep način privesti kraju ovu, 2009 godinu. Određen sam da budem u prvoj grupi Končarevaca koji će ispitivati novi EMV u depou Rajlovac pokraj Sarajeva.

Prema Sarajevu smo krenuli u petak, 18.12. u poslijepodnevnim satima. Nakon 6,5 satnog putovanja u kombiju kojeg sam vozio cijelim putem stigli smo u hotel blizu Ilidže. EMV je u Rajlovac stigao 1 sat prije kombi ekipe.

Nakon smještaja u hotelu i većere na koju sam čekao dosta dugo ustao sam od stola i pozdravio kolege. Čekalo me S A R A J E V O.

Recepcionerka mi je dala kratku uputu gdje se kupuju karte, kojim tramvajem do Bašćaršije, kada polazi zadnji tramvaj...

Noge su nosile prema stanici kada ugledam nju: najnoviju Satru 3 g.b.603 :D

Vozač me sačekao da kroz duboki snijeg pretrčim do stanice. Krenuli smo prema Bašćaršiji.

 

Za info kako izgleda najnovija Satra 3 g.b. 603 posuđujem sliku kolege forumaša. U mraku ju nisam mogao slikati izvana.

 

603Satra3.jpg

 

Ali sam slikao središnji niskopodni dio.

 

sa01.jpg

 

Budući se kroz zamagljene i folijom zalijepljene prozore nije vidjelo gotovo ništa, vozio sam se na slijepo. Tu i tamo gledao sam naprijed kroz staklo vrata vozačke kabine. Promašio sam Bašćaršiju, i sišao na stanici iza. Bilo je već 23.10h i nisam znao da li ima još tramvaja prema Ilidži. U 23.30 je stigao stari K2 s čijim sam se vozačem odmah upoznao i vozio se do hotela. Čak mi je stao pred hotelom, samo sam iskočio u duboki snijeg.

Bio je to moj prvi susret sa Sarajevom i Sarajevskim tramvajima.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Subotnje jutro.

Nakon doručka upalio sam kombi i čekao kolege da se skope kako bismo krenuli prema Rajlovcu. Dok sam čekao slikao sam tramvaje u prolazu.

Ispred hotela prolaze linije 3, 4 i 6 no kako je subota, voze samo 3 i 4 a 4 vozi jako rijetko, dakle na slikama su uglavnom K2 i Satra 2 tramvaji jer vikendom ne voze drugi tipovi tramvaja.

 

Satra 2

 

sa02.jpg

 

sa03.jpg

 

K2

 

sa04.jpg

 

sa05.jpg

 

Satra 2

 

sa06.jpg

 

sa07.jpg

 

sa08.jpg

 

sa09.jpg

 

K2

 

sa10.jpg

 

sa11.jpg

 

sa12.jpg

 

sa13.jpg

 

sa14.jpg

 

sa15.jpg

 

sa16.jpg

 

sa17.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Nakon radnog dana provedenog u depou, popodne sam krenuo opet na Bašćaršiju sresti se sa Lovcem_na_pruge te forumašima Igorailom i Duletom. Snijeg je padao izuzetno gusto. Ali Tatrama on nije smetao.

 

sa18.jpg

 

sa19.jpg

 

sa20.jpg

 

sa21.jpg

 

sa22.jpg

 

sa23.jpg

 

Nailazi ralica gurana K2 tramvajem

 

sa24.jpg

 

sa25.jpg

 

i prolazi

 

sa26.jpg

 

A stiže i moja "trojka"

 

sa27.jpg

 

Budući nisam znao da se ne može presjedati sa istom kartom sišao sam na Skenderiji dok je vozač pokušavao okrenuti skretnicu koja se nije dala okrenuti automatski.

 

sa28.jpg

 

sa30.jpg

 

sa31.jpg

 

A pokraj Skenderije voze i trolejbusi

 

sa29.jpg

 

Nakon što sam proveo nekoliko ugodnih sati sa L_n_p, Igorom i Duletom te kupio plan grada Sarajeva bio sam spreman za daljnje poduhvate.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Kratki FAQ

 

Shema linija:

 

LinijeSA.jpg

 

Na linijama 1 i 4 radnim danom voze GT6 kojih u Sarajevu ima 12 komada (701-712), a vikendom K2 ili Satra 2

 

GT6 (slika posuđena)

 

BekitramvajBoBo.jpg

 

Na linijama 2, 3 i 6 voze K2, Satra 2, Satra 3 i Nizozemci. K2 ima 36-37 komada, Satri 2 11 komada, Satri 3 3 komada, Nizozemaca 16 komada.

Na liniji 5 voze KT8 dvozglobni tramvaji kojih ima 5 komada od toga 4 u voznom stanju. (300-304)

 

Okretišta & važnija raskršća

 

Bašćaršija

 

Zapravo stajalište kroz kojega prolaze 4 linije. Pruga je jednokolosiječna i vozi se kružno najprije pokraj Miljacke zatim se skreće lijevo i vraća prema želj. stanici, Čengić vili, Neđarićima i Ilidži

 

Baarija.jpg

 

Skenderija

 

Ovdje okreće linija 6. Vidljivo je na desnoj strani slike. U sredini slike vidi se mjesto gdje kolosijeci prelaze sa kolnika u zeleni pojas između kolničkih traka. Više lijevo je raskršće gdje 1 i 4 skreću prema želj. stanici. Želj. stanica je u gornjem lijevom ćošku slike.

 

aSkenderijaeljstanica.jpg

 

Čengić vila

 

Okretnica linije 2. Pokraj nje je dispečerski centar GRAS. Ima i okretnica u suprotnom smjeru koja se koristi u slučaju zastoja.

 

engivila.jpg

 

Neđarići

 

Okretnica linije 5. Lijevo od okretnice su ostavljeni kolosijeci za buduću prugu prema Dobrinji.

 

Nearii.jpg

 

Ilidža

 

Okretnica linija 3, 4 i 6. I pokraj nje veliki autobusni terminal. Trojke polaze svake 4 minute i na liniji ih ima više od 20. Niti jedna okretnica u Sarajevu nema preticajne kolosijeke.

 

Ilida.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Garaža GRAS zajedno sa spremištem tramvaja nalazi se između Čengić vile i Neđarića. Nisam stigao obići ju, sa ceste se vidi da je prepuna tramvaja. Inače pruga prema Ilidži je dosta loša, a tramvaji jure 50-55 km/h što ne bi bilo moguće sa našim T4 na 1000mm kolosijeku. Vozači najviše vole stare K2, najjednostavniji su za održavanje. Imaju problema sa vratima, ali voze, zapravo jure i vrloje zanimljiva vožnja s njima naročito po snijegu jer je buka tračnica izuzetno prigušena snijegom.

 

GRAS-1.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Nedjelja:

 

Posrećilo mi se da još za danjeg svjetla odem do Ilidže.

 

sa32.jpg

 

sa33.jpg

 

sa34.jpg

 

sa35.jpg

 

sa36.jpg

 

Skulptura na podvozju rashodovanog T3

 

sa37.jpg

 

Jedino mjesto gdje sam naišao na vozni red. GRAS, sram te bilo :mrgreen:

 

sa38.jpg

 

sa39.jpg

 

sa44.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ponedjeljak ujutro :mrgreen:

 

sa45.jpg

 

Zubato sunce

 

sa47.jpg

 

Ali tramvaji voze. Za razliku od Zg Katica koje su tog jutra krepavale jedna za drugom.

 

sa46.jpg

 

sa48.jpg

 

sa49.jpg

 

Kako se može na -19°C penjati po zgradi :hai

 

sa50.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

sa51.jpg

 

sa52.jpg

 

sa53.jpg

 

sa54.jpg

 

sa55.jpg

 

sa56.jpg

 

sa57.jpg

 

Navečer se temperatura ipak podigla na oko 0°C, išao sam u centar grada uživati u raznim delikatesama....

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Utorak

 

Temperatura je pogubna za snijeg. Bar 15°C viša nego dan prije.

 

sa58.jpg

 

sa59.jpg

 

sa60.jpg

 

Konačno i Nizozemac

 

sa61.jpg

 

sa62.jpg

 

U društvu Tatri

 

sa63.jpg

 

sa64.jpg

 

Još jedan

 

sa65.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Navečer idem na želj. stanicu. Tamo ću se naći sa Igorom i Duletom

 

Pruga kojom tramvaji voze prema kolodvoru i natrag

 

sa66.jpg

 

Kolosijeci prema okretištu

 

sa67.jpg

 

Početno-krajnje stajalište

 

sa68.jpg

 

Jedinica. Ipak K2.

 

sa69.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Na kolodvoru Bingo. Gredeljevci probaju remotoriziranu lokomotivu serije 212

 

sa70.jpg

 

Dolaze moji domaćini. Na Bašćaršiji dočekujemo i Ismeta. Kasno navečer šećemo gradom, odlazim na predzadnji tramvaj prema hotelu. Ništa od moje vožnje sa GT6, KT8 i Nizozemcem. Ništa od posjeta remizi. Drugi put...

 

Na mostu preko Miljacke.

 

sa71.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

sa82.jpg

 

sa83.jpg

 

Najnovija Satra 2

 

sa85.jpg

 

I prekasno uočeni GT6 g.b. 701 na liniji 4

 

sa86.jpg

 

Toliko od mene za ovaj put...

 

Hvala domaćinima Igoru, Duletu i Irfanu. Vidimo se!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Portos hvala ti na ovim slikama.

Podsjetio si me kada sam prije 40-ak godina po isto ovako snjegovitoj zimi došao vlakom u Sarajevo na odsluženje vojnog roka u bivšoj JNA.

Sarajevske zime su predivne, šteta što je ovaj snijeg kratko trajao.

Inače moja kasarna je bila u Lukavici a to je prilično daleko od centra grada.

Prvih mjesec dana u vojsci smo umjesto pušaka dobili u ruke lopate i od jutra do mraka stalno čistili snijeg......

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Hvala puno na ovim prekrasnim slikama zimskog ugođaja. :shock: Jel se to meni čini ili u Sarajevu postoji samo jedna pruga koja ide manje više u krug i da su sve linije varijacije samo te jedne pruge na onoj karti nije mi baš to jasno.

Link to comment
Share on other sites

Jel se to meni čini ili u Sarajevu postoji samo jedna pruga koja ide manje više u krug i da su sve linije varijacije samo te jedne pruge na onoj karti nije mi baš to jasno.

Manje-više ima jedna pruga koja ide manje-više ravno (zapad - istok i obratno), s malim digresijama oko Baščaršije i kolodvora. :wink:

Portos, hvala ti što si me podsjetio na moje mlade dane i bavljenja u Sarajevu 1965., 1968. i 1971.

U ono vrijeme tramvaji su bili isključivo Vašingtonci, a još je postojao i uskotračni kolodvor Sarajevo. :shock:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Hvala puno na ovim prekrasnim slikama zimskog ugođaja. :shock: Jel se to meni čini ili u Sarajevu postoji samo jedna pruga koja ide manje više u krug i da su sve linije varijacije samo te jedne pruge na onoj karti nije mi baš to jasno.

Dobro ti se čini. Glavna linija, sa daleko najviše vozila je linija 3 i ona vozi cijelog dana. 2, 5 i 6 voze povremeno i radnim danom a linije 1 i 4 voze svaki dan ali jako rijetko. Glavna pruga građena je početkom 60-ih i u vrlo lošem je stanju, a okretišta nemaju preticajne kolosijeke. Brzine vožnje tramvaja su za Zg i Osiječke prilike vrlo velike, ipak su tramvaji na 1435mm puno stabilniji nego oni na 1000mm. Sve u svemu vrijedi otići i vidjeti taj sustav.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...