Jump to content

Iskliznuće 1 061 009


kiki273

Recommended Posts

U II mjesecu 1992 novoobnovljena (Slovenska) žutka 009 iskliznula je s pruge između Zlobina i Plasa.

1.RŽB u sastavu thomcro,narcis,NP-549,LL i ja danas smo obišli to mjesto.

Navigator nam je bio NP-549

Picture4748.jpg

 

Od Plase prema mjestu iskliznuća

Picture4737.jpg

 

Nasip

Picture4738.jpg

 

Pruga za izvlačenje postolja

Picture4739.jpg

 

LL se spustio dolje

Picture4741.jpg

 

NP-549,thomcro i narcis

Picture4740.jpg

 

Pogled prema Zlobinu

Picture4742.jpg

 

NP se sklanja

Picture4743.jpg

 

Jer dolazi teretnjak

Picture4744.jpg

 

Ja malo poziram

Picture4745.jpg

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Prema Plasama

Picture4746.jpg

 

Prema Zlobinu

Picture4747.jpg

 

Krenuli smo na kraj naj strmije pruge na svijetu

Picture4749.jpg

 

Dolje ima svega............

Picture4750.jpg

 

Treba se vratiti gore

Picture4751.jpg

 

Picture4752.jpg

 

Karavela sa brzim za Zg

Picture4753.jpg

 

LL

Picture4754.jpg

 

Tandem žutki

Picture4755.jpg

 

Pruga ispod nas

Picture4756.jpg

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Dakle bila je to 009...

Sječam se te vijesti u Dnevniku HTV-a, koliko se sječam do iskliznuća je došlo zbog odrona kamenja neposredno prije željezničkog nasipa zbog čega se "Žutka" sa 2 teretna vagona strmopizdila u ponor.

Tog ljeta, vrlo brzo nakon nesreće, prvi sam puta išao na more sa svojim društvom. Kako mi majka nije dozvolila da idem "njenim" autom, željeći da zapravo ne odem na more, odlučio sam ipak ići, ali vlakom. Noćni vlak za Rijeku kretao je oko ponoći, dio puta smo spavali u kupeima. Taman kada je počelo svitati pogledao sam kroz prozor vagona i u ponoru ugledao "Žutku" zajedno sa jednim teretnim plato vagonom koji se zadržao na pola visine nasipa. I u povratku sam, na istom mjestu vidio i "Žutku" i vagon, iz ponora su izvučeni par mjeseci kasnije.

Hvala na putopisu, dečki i žao mi je što IPAK nisam mogao s Vama.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Karavela sa brzim za Zg

Zbog radova ili manjka Žutki?

 

P.S. Fotografije su odlične. :wink: Kako je teren brdovit,pitam se kako je Thomcro uspio to svladati?Mora da je u dobroj formi! :D

Link to comment
Share on other sites

Ova strma pruga izgleda fakat impresivno ... tu ne bi ni austrougarska zupčanica pomogla :D

 

Super ideja za ekšn .... i svaka čast na realizaciji i fotkama k025.gif

Link to comment
Share on other sites

Karavela sa brzim za Zg

Zbog radova ili manjka Žutki?

 

P.S. Fotografije su odlične. :wink: Kako je teren brdovit,pitam se kako je Thomcro uspio to svladati?Mora da je u dobroj formi! :D

Manjak žutki je kroničan

thomcro je u jako dobroj formi kada je u pitanju ekšn

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Dakle bila je to 009...

Je,bila je 009 s teretnom kompozicijom. Burobran je pao na prugu,strojovođa je iskočio kad je skužio što se dešava.Loksa i dva vagona su završili u ponoru a ostatak kompozicije je završio u Plasama na slijepom kolosjeku.

U vagonima se prevozio grašak.

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Svaka vam cast na ekšnu dečki. Ja bih 333 puta umro da sam se morao pentrati po onom usponu. Bolje ovako gledat dobre fotke iz udobne fotelje. ;)

 

Barney

Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Link to comment
Share on other sites

Ponukan jednim Erejzerovim postom predložio sam članovima 1.RŽB da obiđemo mjesto iskliznuća lokomotive 1061 009 prije skoro 17 godina. Točnije udes se desio u veljači 1992. a razlog je bio rušenje burobrana na prugu zbog čega je lokomotiva iskliznula i sletjela niz nasip sa dva vagona a ostatak kompozicije se nastavio kretati prema Plasama gdje ju je prometnik skrenuo na šturc (ovo podaci iz prve ruke, naš član DPŽ-a gospodin P.Kričkić je osobno bio na uviđaju nesreće!). Za početak sam priložio kartu i na njoj su objašnjenja gdje i što je. Dolje je smjer prema Rijeci a gore prema Fužinama.

 

Plaseab.jpg

 

 

Prvi dio.

 

Kako svaki ekšn ima neki svoj početak tako bi ja otpočeo naš sa ovog mjesta, sa okretišta prigradske linije iznad Hreljina. Pogled na Kvarner je predivan. Ovdje nas je sačekao NP-549 koji nas je i proveo po šumskom putu skoro pa do samog mjesta iskliznuća.

PC200149.jpg

 

Tandem 101 i 016 sa 8 Eas-a na putu za Lokve. Kasnije ćemo tandem još jednom vidjeti kad se bude vraćao.

PC200150.jpg

 

PC200152.jpg

 

PC200153.jpg

 

PC200154.jpg

 

Pogled na zavoj s mjesta gdje smo ostavili automobile.

PC200155.jpg

 

I zoomirano.

PC200157.jpg

 

PC200156.jpg

 

Pogled na brda.

PC200158.jpg

 

PC200159.jpg

 

Stiže i LLeon na skuteru!

PC200160.jpg

 

Dalje nastavljamo pješice.

PC200162.jpg

 

Pruga je odmah tu dolje ispod nas!

PC200163.jpg

 

Evo zavoja, nasip, i najstrmija pruga.

PC200164.jpg

 

Spustili smo se na prugu. Međutim, ostatku ekipa srenuo sam pažnju da budu vrlo, vrlo oprezni jer bi uskoro po VR-u trebao proć brzi za Zagreb. I tad se desila mala komična situacija! Ja imam za zvuk zvona u mobitelu sirenu vrlo indentičnu sireni naših lokomotiva i tad je nazvao Portos, mobitel počeo "zvonit" (tuli sirena k'o šašava!), ja izvadim mobitel i džepa, još jače se čuje da vrišti sirena ... i tad nastaje pomutnja! Počelo je "Bježi s pruge, vlak ide!!! ...". Morao sam objašnjavat da ipak nije vlak nego moj sakramenski mobitel (morat ću promjeniti "melody" kad budemo išli u slijedeće ekšne).

PC200165.jpg

 

Predsignal prema Plasama (bilo je žuto ali se na fotki to ne vidi).

PC200166.jpg

 

Pogled prema Zlobinu kroz prolaz u burobranu.

PC200167.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Drugi dio.

 

I tako smo došli i do samog mjesta odakle su izvlačili postolja "posrnule" Žutke.

PC200168.jpg

 

PC200169.jpg

 

PC200170.jpg

 

Ode LLeon dolje!

PC200171.jpg

 

Padokaz kaže 26 promila.

PC200172.jpg

 

I tad smo čuli da nešto ide ali iz krivog smjera. 104-ka sa teretnim. Vidio ja i Jima u upravljačnici!

PC200173.jpg

 

th_PC200174.jpg

 

E ovdje je malo manji pad.

PC200175.jpg

 

Mazalica.

PC200176.jpg

 

Ograničenje brzine (prema Zlobinu/Fužinama)

PC200177.jpg

 

Ma nema niš nutra, samo navlakuša da pogledam !

PC200178.jpg

 

S obzirom da je već bilo vrijeme prolaska brzog za Zagreb smjestili smo se u pogonu sačkeušu. Vahtarnica.

PC200179.jpg

 

Usjek prema Zlobinu/Fužinama.

PC200180.jpg

 

LLeon zajahao burobran (u sredini fotke!).

PC200181.jpg

 

Nosaš KM (još uvijek čekamo brzog!).

PC200182.jpg

 

U međuvremenu smo otkrili i kamen MAV-a. Pa ovo je staro k'o biblija!

PC200183.jpg

 

Vidjeli mi da nema brzog i odosmo dolje istražiti ima li još kakvih tragova iskliznuća.

PC200185.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Treći dio.

 

Ima još nešto malo ostataka djelova lokomotive, ostalo je pokupljeno.

PC200186.jpg

 

Ovo je vjerovatno od nekakvog ventilatora.

PC200187.jpg

 

Ostatak nekakve kutije.

PC200188.jpg

 

Moguće da je ovo dio krova.

PC200189.jpg

 

Komad kabela.

PC200190.jpg

 

Jedno staklo.

PC200191.jpg

 

I jedini pravi trag je kliznik pantografa.

PC200192.jpg

 

PC200193.jpg

 

Ovo je otišlo samnom doma.

PC200194.jpg

 

PC200195.jpg

 

17 godina uzelo je svoj danak. Šipražje kroz koje se ne može. Ovo je na dnu ispod nasipa.

PC200196.jpg

 

PC200197.jpg

 

Nas 4 smo dolje a LLeon je gore na pruzi i "čuva stražu" ako naleti brzi da ga snimi.

PC200198.jpg

 

LLeon.

PC200199.jpg

 

Još jedan pogled na pantograf.

PC200200.jpg

 

Nekakav okvir.

PC200201.jpg

 

Ovo nema veze sa nesrećom, vjerovatno je otpalo sa kojeg vagona u prolazu.

PC200202.jpg

 

Kao i ovaj kamen koji se skotrljao odozgora sa nasipa.

PC200203.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Četvrti dio.

 

Prema gore.

PC200204.jpg

 

Ovako je malo bolje.

PC200204b.jpg

 

Uspon je, blagorečeno, za popizdit!

PC200205.jpg

 

Ostatak kočione papuče.

PC200206.jpg

 

PC200207.jpg

 

Komad frema vagona.

PC200208.jpg

 

Još malo ostataka (uglavnom pleha i šarafa).

PC200209.jpg

 

I tad je uslijedio uspon gore. Nikome nije bilo do fotkanja jer je bilo strahovitotežak uspon a pogotovo zadnja trećina. I kad smo već bili na metar-dva do pruge čujemo "Karavelu". Brzo se penji, bježi sa pruge i sklanjaj se u ispuste. I u žaru borbe ...

th_PC200210.jpg

 

th_PC200211.jpg

 

A i svirao nam je i protutnjao na pol metra od nosa. Od silnog uzbuđenja stisnuo sam krivi puc i ostao bez exclusive! Kad je brzi prošao, odlučili smo se vratiti. Baliza u smjeru Plasa.

PC200213.jpg

 

Novo i staro.

PC200214.jpg

 

Još jedan pogled na nasip.

PC200215.jpg

 

PC200216.jpg

 

Škvadra mobile! LLeon, NP-549, Kiki i Narcis. Moja malenkost je iza fotoaparata. Tu smo se pozdravili sa NP-549 i nas 4 krenuli ka autu. I kad smo već došli do auta NP je javio kikiju da se nešto spušta! Brzo, trk natrag. Vratili smo se tih cca 100 metra.

PC200217.jpg

 

Ruke mi se tresu od trčanja. Vraća se tandem kojeg smo snimili sa Eas-ima iznad Hreljina.

th_PC200218.jpg

 

I za kraj, pogled na Kvarner!

PC200219.jpg

 

PC200221.jpg

 

PC200223.jpg

 

th_PC200222.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Šta mogu drugo reći nego - sjajno !!!! Već sam pomislio da dolje niste ništa pronašli, a onda si me razuvjerio na najbolji mogući način. Još jednom kapa dolje ekipi !!! :D

 

Priznaj da si ono dogovorio s Portosom da te nazove ... :kul:lol:

Link to comment
Share on other sites

... Priznaj da si ono dogovorio s Portosom da te nazove ... :kul:lol:

Ma nisam, daj šta ti je :mrgreen: ! Pa nebi se sa time igrao. Čuj, nebi ni meni baš bilo svejedno da čuješ takav zvuk na otvorenoj pruzi a u iščekivanju si dolazećeg vlaka.

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Super super super super!!!!

 

Ova avantura je zlata vrijedna i steta da nemam priliku biti s vama. Svaka cast na foto dokumentaciji.

Link to comment
Share on other sites

Svaka vam čast na uloženom trudu i ovoj,zaista vrednoj,reportaži! :D

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Repostano uz dozvolu autora, LLeona sa "Vlakovi-ri-hr".

 

Kao što je već rečeno, išli smo istražit mjesto gdje je 1992. iskliznula 1 061 009. Odličan vodič NP (ipak je tu na domaćem terenu) nas je doveo autima kroz šumu blizu samog mjesta i uštedio podosta hodanja po pruzi.

 

Dok se neki stišću uz burobran, ja po sredini. :kul :

DSC01230.jpg

 

Evo nas do najkraće i najstrmije pruge na svijetu.

DSC01231.jpg

 

Dok svi stoje na vrh nasipa, čude se što sad :hm: , ja kao valjda dežurni forumski kaskader, spuštam se dolje, ravno po nasipu.

DSC01234.jpg

 

Par detalja sa dna

DSC01236.jpg

 

DSC01238.jpg

 

DSC01239.jpg

 

Dok se pentram gore, prolazi teretni prema Plasama

DSC01240.jpg

 

Kiki pozira, daje NP-u svoju makinjetu: slikaj me, slikaj me

DSC01243.jpg

 

Nastavljamo dalje po pruzi, do kraja nasipa, i hvatamo dobru poziciju za sačekušu. Čeka se brzi iz Rijeke, koji već kasni ohoho vremena. Kako ja nisam bio zadovoljan sa pozicijom (smetaju nosači KM) prošetao sam po burobranu tražeći bolje mjesto. (oni mali čovječuljci iza drugog stupa zdesna su ostatak ekipe u sačekuši) :mrgreen:

DSC01247.jpg

 

Dosadilo im čekanje pa se spuštaju lakšim (i dužim) putem do dna nasipa. Sad smo zamijenili mjesta. Ja gore, oni dolje. (zašto sam ja uvijek kontra svega) a080.gif Spustio bih se ja opet, ali sam ostao čekat brzi koji bi trebao, samo što nije.

DSC01249.jpg

 

Tri kralja četveronoške. Ajde dečki, pa nije to tako strmo.

DSC01259.jpg

 

Ili ipak je

DSC01262.jpg

 

Čim su se popeli, čujemo dobro poznat zvuk dizela. Sad ja radim jednu poveliku glupost. Opet se penjem na burobran (ne pitajte kako, jer je visok oko 2,5 metra), STOJIM na njemu i snimam filmić. Tek kad je karavela prošla pored mene i kad sam osjetio njen zračni udar + zvuk dizela koji vuče uzbrdo + uzbuđenje od samog događaja, sam shvatio da stojim na zidu koji nije širok niti pola metra , sa jedne strane prolaze vagoni, a sa druge provalija od nekih 5-6 metara. :wallbash: Iako me dobro zanijelo (vidi se i na snimci, kad sam na pola karavele) srećom sam zadržao ravnotežu i snimio filmić do kraja. Zbog toga upozoravam svih da ne pokušavaju ovo izvesti kod kuće.

 

th_MOV01264.jpg

 

I ode...

DSC01265.jpg

 

Vraćamo se nazad

DSC01266.jpg

 

Detalj KM i stari stup

DSC01269.jpg

 

Baliza

DSC01270.jpg

 

Jedna zajednička za rastanak LL, NP, Kiki, Narcis i Thomcro sa trofejem u ruci

DSC01274.jpg

 

Kad smo se već popeli u šumu, NP koji je otišao na drugu stranu javlja da nešto stiže iz smjera Moravica. Ajde opet trči natrag kroz šumu (već me noge bole). :hot: Stiže tandem 101 i 016

DSC01276.jpg

 

DSC01277.jpg

 

Na povratku smo stali na Plasama. Dočekali putnički iz Zg.

DSC01286.jpg

 

Samo sam još svratio pogledat kamo vodi ovaj odvojak

DSC01290.jpg

 

DSC01292.jpg

 

I na povratku doma, kad sam se već odvojio od ostatka ekipe, dočekao sam teretni iz Bakra.

DSC01297.jpg

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo i hrabro, pa kaj vi neznate da se po pruzi nesme hodat, da po pruzi voze neki čudni strojevi koji ispuštaju neke čudne zvukove :lool:wink:

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo i hrabro, pa kaj vi neznate da se po pruzi nesme hodat, da po pruzi voze neki čudni strojevi koji ispuštaju neke čudne zvukove :lool:wink:

Znamo mi to znamo :mrgreen: samo uvijek netko ima ideju o exclusivi.

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast ekipi!

Da nije bilo šumova u komunikaciji, s vama bi bili i neki Zagrepčani.

Ja se po onim lojtrama od štreke ne bi usudil ni spuštati ni penjati (usađeni oprez nakon epopeje s Bogojevačkog mosta, još i danas u desnom koljenu imam prognozu vremena).

Nego, jedna me stvar zanima: kako se kamenje sa burobrana našlo na pruzi? Je li ga srušila bura? Ili je bila riječ o nekakvoj diverziji? Ili nešto treće?

I drugo: kako je prošao strojovođa koji je iskočio iz lokomotive?

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Još jedared sve pohvale za reportažu,pogotovo LLeonu koji je snimio odličan filmić sa burobrana!

A ona zadnja slika Žutke i Karavele me posebno dojmi! :D Super-tandem na delu!

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Lijepo, hvala!

Zna li se kad je nastradala lokomotiva 'sluzbeno' kasirana (kad je brisana sa popisa)?

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Lijepo, hvala!

Zna li se kad je nastradala lokomotiva 'sluzbeno' kasirana (kad je brisana sa popisa)?

 

pozdrav

toma

Još moramo to istražiti. Nitko se nije sjetio to pitati g-dina Kričkića.

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

sve pohvale za odlican ekšn :mrgreen: pohvala i za hrabrost/ludost za fotke oci u oci sa kompozicijama, opreza nikad dosta

 

Zbog toga upozoravam svih da ne pokušavaju ovo izvesti kod kuće.

kroz hodnik mi jos uvijek ne prolazi karavela, ali uvijek postoji prvi put, imat cu upozorenje na umu :wink::kul

 

...drugi put probaj samo zajahat burobran, nemoj se igrat sa ravnotezom

Chuck Norris vozi elektru bez žice. :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...