Jump to content

Posljednji dani vožnje Marjan expressa


Brunoh

Recommended Posts

Nekoliko dana prije no što su uvedeni nagibni vlakovi. Fotografije s tog događaja za sve one koji vole ličku prugu. Usput jel tko zna zašto su svi vlakovi za Split izgubili imena? Nekad ih je imao svaki. Još se sječam da su bile rasprave kako će se zvati koji (Jura, Marjan...), a sad od toga ništa.... No dobro....

 

Polazak u 14:00

marjanexpressuposljednjcj4.jpg

 

Ogulin

ogulindl8.jpg

 

Jasenica

picture105tv7.jpg

 

picture106bj9.jpg

 

Blizu Vrhovina

ispredvrhovinakl8.jpg

 

Polomljeni snjegobrani... Fora

picture110ef4.jpg

 

Sinac

sinacev6.jpg

 

 

Pogled na Gacku dolinu

gackadolinagp5.jpg

 

Na ovom kolosijeku kod Lešća, fora mi je ona odlomljena gromada kamena. Jel se još nalazi tamo?

llee1ck9.jpg

 

Radilo se, radilo

picture119an0.jpg

 

picture114bc9.jpg

 

Sad mi je jasno čija je to lokomotiva bila na ispomoći. Strojovođe su nešto govorile da je iz Bosne?!

k2uf8.jpg

 

Par dana prije su isklizli vagoni zbog lošeg stanja kolosijeka

isklizlivagonikodmedakacj4.jpg

 

Ti vagoni su bili odvučeni u Medak

isklizlivagonikodmedakaxq1.jpg

 

picture003gf9.jpg

 

Lovinac

:?::!::?::shock::mrgreen:

lovinac2cu0.jpg

 

picture010ge9.jpg

 

Preljepi krajolik u okolici Malovana

picture019ek2.jpg

 

Prljevo

prljevoxq7.jpg

 

picture021sr0.jpg

 

Čupkovići

upkoviife2.jpg

 

picture027ny0.jpg

 

picture028sq9.jpg

 

U Pađenama smo naletjeli na ovce jer kad je skretničar dolazio na ulaz, stjerao ih je u usjek, a mi smo zaveli brzo kočenje. Još je bio razgovor da smo jednu ovcu mogli pokupiti i na mašinu s njom :mrgreen:

paene1rf1.jpg

 

picture031hj6.jpg

To bi bilo to!

Link to comment
Share on other sites

Lijepe fotke s ličke pruge.

Marjan je otišao (istina potpuno neslavo), a stigao nam je Novi doživljaj putovanja:twisted:

Pronašao sam članak iz Vjesnika, o zadnjem putovanju Marjana iz Splita:

http://www.vjesnik.hr/pdf/2004%5C07%5C28%5C07A7.PDF

 

Jedna crtica Tomislava Pupačića u Vjesniku, usudio se napisati istinu da nagibni i nisu nešto specijalno brži od klasike, suprotno onome što je trubio tadašnji marketing.

http://www.vjesnik.hr/html/2004/08/01/Clanak.asp?r=tem&c=2

 

Što se tiče imena vlakova, nije ni meni jasno zašto više gotovo nema naziva vlakova u unutarnjem prometu, ipak je to puno ljepše čuti od vlak br..., uostalom nekad su i određeni tereni vlakovi imali imena.

Sad sam pogledao, ispada da su od ovog voznog reda Podravka i Rijeka jedina dva vlaka u unutarnjem prometu koji imaju ime. :evil:

Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

Čestitam na super reportaži i prekrasnim fotkama sa jedne od mojih top-pruga.

Dopustiti ću si neke sitne ispravkice, bez namjere da budem stidna uš (hrv. picajzla):

- Jasenica = Lička Jesenica

- Prljevo? Ne bih rekao. Na slici je neki kolodvor (Zrmanja?), a Prljevo je, koliko znam, samo stajalište.

U Marjanu sam se vozio zadnji put u kasnu jesen 2002. na relaciji (Šibenik) Perković - Zagreb. Dionicu od Knina do Gračaca proveo sam pijuckajući pivo i uživajući u krajoliku u WR-u, nažalost kao jedini gost. A i putnike u vlaku moglo se zamalo nabrojiti na prste.

U Zagreb smo stigli sa cca 4 sata zakašnjenja, jer smo dugo stajali u kolodvoru Duga Resa.

Umjesto da tu jadnu šačicu putnika obavijesti what u fuck radimo ovdje, kondor se udobno smjestio u prometnom uredu. Stoga sam pitao strojovođu što se dogodilo, a majstor mi je rekao da je pala kontaktna mreža na prugu kod Mrzlog Polja.

No, to je već za neku drugu temu.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Sad mi je jasno čija je to lokomotiva bila na ispomoći. Strojovođe su nešto govorile da je iz Bosne?!

 

:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:

 

1. Kako je stigla tamo??

 

2. Lok. iz Albanije na ispomoći??

Link to comment
Share on other sites

Ma, nagibni bi mogao uz pravo stanje pruge doć u ZG za malo manje možda od 4 sata, ali očito nekome nije to u interesu ( nije ni meni osobno, jer ako vlak brzo vozi, gubi se čar putovanja :( )

A klasika bi također po meni za cca 5 sati mogla doći do zg-a, samo što lička pruga ima još dosta ''osinjih gnjezda'' koja se nisu usudili kako treba remontirat, a brzina na tim djelovima je 30 za klasiku i 40 za nagibni.

 

A šta se tiče Marjan, Mosora i drugih imena vlakova, zašto se KLJž nebi zauzeo da se neka imena vrate vlakovima, npr. 824/825 je nasljednik Mosora, i taj vlak se komotno još uvjek može zvat Mosor.

a mogli bi se također zauzet i da se vrati jedna dnevna klasika.

Link to comment
Share on other sites

1. Kako je stigla tamo??

 

2. Lok. iz Albanije na ispomoći??

 

Iz Bosne je bila ta lokomotiva... Slikao sam je kada je stajala na RK, i cekala otpremu na Liku; ako nadjem fotku, stavim...

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Predivne slike na kojima se lijepo vide obnovljeni dijelovi ličke prugre.

Slažem se s tim da se vlakovima vrate imena (Rivijera,Učka,Arena....)

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Brunoh, što je ono na slici br.4 između šina, izgleda zapravo kao treća šina, i prati fino zavoj??

Jel to samo optička varka ili neki ostatak nečega?

 

I također, mislim da bi za dosta linija trebalo uvesti imena, mislim da je ima više šarma, stila ili kako već hoćete, a i lakše se pamti.

Npr.. neka stalna linija koja ide VKZG , da se zove ..npr.. Panonija ekspres, ili Srijem ekspres. ..Ma lupam gluposti.. :kul

35k4tq1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Brunoh, što je ono na slici br.4 između šina, izgleda zapravo kao treća šina, i prati fino zavoj??

Jel to samo optička varka ili neki ostatak nečega?l

 

To je ojačanje, dodatna šina koja je prividana za pragove, ima dosta takvih zavoja u Lici, pogotovo na ovim dionicama di je brzina 30-40 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Često sam putovao "Marjanom".Trebao je po voznom redu u St doći u 21,30h,ali nikad prije 22h nije došao.Imao je 3 putnička i vagon restoran.E to mi fali kod ovog "Swingera".

 

ja sam se prvi (i zadnji) put vozio marjanom tamo negdje 97. cini mi se. tada je kretao u 8:00 sa 1. perona IIRC :-) i dizel ga je vukao skroz od zagreba :-) e to je bio gust. inace, dolazak je u split bio oko 17:40 (opet IIRC) :-) a kompozicija se sastojala od 8 vagona...

Hej haj, bas nas briga,

vozamo se na taljiga!

Link to comment
Share on other sites

Često sam putovao "Marjanom".Trebao je po voznom redu u St doći u 21,30h,ali nikad prije 22h nije došao.Imao je 3 putnička i vagon restoran.E to mi fali kod ovog "Swingera".

 

ja sam se prvi (i zadnji) put vozio marjanom tamo negdje 97. cini mi se. tada je kretao u 8:00 sa 1. perona IIRC :-) i dizel ga je vukao skroz od zagreba :-) e to je bio gust. inace, dolazak je u split bio oko 17:40 (opet IIRC) :-) a kompozicija se sastojala od 8 vagona...

 

Kad je poslije rata opet uveden,kretao je u 6 h ujutro i oko 13,30 h je bio u Splitu.Poslije je vozni red promjenjen s polaskom u 14 h i dolaskom u 21,30 h. Kad je imao jutarnji polazak imao je tako nešto,oko 8 vagona (valjda je bila sezona) a popodnevnim polaskom imao je samo 4(valjda nije bila sezona). Putovao sam i jednim i drugim,nije to tako davno bilo, pa se sjećam.

Link to comment
Share on other sites

Kod prvog ozbiljnijeg smanjenja vremena vožnje (na 7.5 sati) je imal 5 vagona. Do Ogulina je bil u sastavu vlaka 500. To je bil onaj vozni red kad su 'ubili' :) Mimaru. (they killed Kenny...heh) Suprotno najavama u VR-u (samo 2. razred) u sastavu je imal 4 Aeelmt vagona (dakle samo 1. razred) i doplata za prvi razred je bila samo 10 kuna... Ofkors, uz 1. je bil i restoran. 500 je imal nekih 6 vagona tak da je do Ogulina to prilično zanimljivo izgledalo...

Thanks na linkovima na Vjesnikove članke (Vedranu, mislim)...

I, da, dobre fotke... sirote koze...

Link to comment
Share on other sites

Marjan Express je bio zakon prije rata. Doduše tada je vozio unskom prugom i bio je poslovni vlak. Mislim da je putovanje ZG-ST trajalo oko osam sati. Polazak iz ZG-a je bio oko 6 sati ujutro ili par minuta ranije.

Vagoni su bili uredni, na podu je bio vrveni tepih, svirala je muzika (zadnji put sam se sa njime prije rata vozio 1990 g. i čitav put je su vrtili Tajči).

 

Mislim da je u to doba Mosor bio noćni vlak i da je on vozio ličkom prugom. KOliko se isto tako sječam u sezoni je bilo, kako i prošle, nekoliko noćnih polazaka. Jednio se ne sječam koji se od tih noćnih vlakova zvao Mosor.

Djeca i luđaci su iskreni u svojim kreacijama

Mes

Link to comment
Share on other sites

Ja se sjećam moje zadnje vožnje Marjanom.

Imao sam 14 godina, to mi je bilo prvi put da sam samcat putovao vlakom.

Imao sam povratnu kartu 1. razreda,iz splita se kretalo negdje popodne čini mi se, a navečer bi se došlo u Zagreb. Iz Splita sam putovo u Al-u, cjeli put sam u kupeu, a ni ostatak vagona nije bio pun, svega 5-6 ljudi.

doživljaj putovanja je bia vrhunski, klasika, sporija vožnja, kupe, Lika u snjegu, glava kroz prozor i moćni zvuk velikog dizela :)

U povratku sam putovao u Aeeltu, bilo nas je unutra sve skupa troje. Tada sa m prvi put vidio aeelt, i divio sam se toj novotariji u odnosu na vagone s kupeima.

Povratak je bio u nešto kasniju uru, pa se nad Likom već spustio mrak, nije se moglo puno vidjeti, a i u aeeltu se nisu mogli prozori otvarat, tako da se put sveo na čitanje romana o špijunaži i slušanje muzike...pomalo suhoparno i dosadno...

 

Šteta šta danas više nema dnevnih vlakova u klasičnom sastavu EMD+vagoni...i to sa starim sjedalima u vagonima, udobnim...sigurno bi bili popunjeniji nego nagibni.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da je u to doba Mosor bio noćni vlak i da je on vozio ličkom prugom.

U pravu si, Mosor je bio noćni vlak, ali je vozio Unskom prugom.

Ličkom prugom su od noćnih vlakova (s imenom) vozili Tauern-express, Maestral i Krka (Zagreb - Šibenik/Zadar).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Mislim da je u to doba Mosor bio noćni vlak i da je on vozio ličkom prugom.

U pravu si, Mosor je bio noćni vlak, ali je vozio Unskom prugom.

Ličkom prugom su od noćnih vlakova (s imenom) vozili Tauern-express, Maestral i Krka (Zagreb - Šibenik/Zadar).

 

Eh, čovjek zaboravi.

Inače, svaki put kada sam se vračao iz ST-a za ZG najčešće Marjanom, svaki put iznova sam se divio rijeci Uni. Po mom skromnom mišljenju to pračenje rijeke Une je ujedno i jedna od najljepšiš dionica na prugama ex yu.

Da se bar ponovno revitalizira ta pruga i za putnički promet.

Djeca i luđaci su iskreni u svojim kreacijama

Mes

Link to comment
Share on other sites

Ona lokica mi liči na T.669 češke lokomotive..

Ove fotke su iz stanice Podgorica, Crna Gora, gdje jesu navraćale albanske lokomotive ;)

215_ehm2_1.jpg

 

215_ehm_1.jpg

 

Ovakva lokomotiva ja bila i kod nas u Konjicu,za vrijeme remonta pruge Čelebići-Bradina,u posjedu Remonta pruge.

Znam samo da je imala katastrofalan zvuk motora ili su joj izgorili izduvni kolektori,ostale karakteristike ne znam!

Pozdrav iz MOSTARA

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...