Brunoh Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Nekoliko dana prije no što su uvedeni nagibni vlakovi. Fotografije s tog događaja za sve one koji vole ličku prugu. Usput jel tko zna zašto su svi vlakovi za Split izgubili imena? Nekad ih je imao svaki. Još se sječam da su bile rasprave kako će se zvati koji (Jura, Marjan...), a sad od toga ništa.... No dobro.... Polazak u 14:00 Ogulin Jasenica Blizu Vrhovina Polomljeni snjegobrani... Fora Sinac Pogled na Gacku dolinu Na ovom kolosijeku kod Lešća, fora mi je ona odlomljena gromada kamena. Jel se još nalazi tamo? Radilo se, radilo Sad mi je jasno čija je to lokomotiva bila na ispomoći. Strojovođe su nešto govorile da je iz Bosne?! Par dana prije su isklizli vagoni zbog lošeg stanja kolosijeka Ti vagoni su bili odvučeni u Medak Lovinac Preljepi krajolik u okolici Malovana Prljevo Čupkovići U Pađenama smo naletjeli na ovce jer kad je skretničar dolazio na ulaz, stjerao ih je u usjek, a mi smo zaveli brzo kočenje. Još je bio razgovor da smo jednu ovcu mogli pokupiti i na mašinu s njom To bi bilo to! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Predivne slike, rijetke ovog tipa s ličke pruge. http://img135.imageshack.us/img135/7013/llee1ck9.jpg Gromada još uvjek stoji na kolosjeku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedran Zeman Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Lijepe fotke s ličke pruge. Marjan je otišao (istina potpuno neslavo), a stigao nam je Novi doživljaj putovanja™ Pronašao sam članak iz Vjesnika, o zadnjem putovanju Marjana iz Splita: http://www.vjesnik.hr/pdf/2004%5C07%5C28%5C07A7.PDF Jedna crtica Tomislava Pupačića u Vjesniku, usudio se napisati istinu da nagibni i nisu nešto specijalno brži od klasike, suprotno onome što je trubio tadašnji marketing. http://www.vjesnik.hr/html/2004/08/01/Clanak.asp?r=tem&c=2 Što se tiče imena vlakova, nije ni meni jasno zašto više gotovo nema naziva vlakova u unutarnjem prometu, ipak je to puno ljepše čuti od vlak br..., uostalom nekad su i određeni tereni vlakovi imali imena. Sad sam pogledao, ispada da su od ovog voznog reda Podravka i Rijeka jedina dva vlaka u unutarnjem prometu koji imaju ime. Quote Ako nam Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Čestitam na super reportaži i prekrasnim fotkama sa jedne od mojih top-pruga. Dopustiti ću si neke sitne ispravkice, bez namjere da budem stidna uš (hrv. picajzla): - Jasenica = Lička Jesenica - Prljevo? Ne bih rekao. Na slici je neki kolodvor (Zrmanja?), a Prljevo je, koliko znam, samo stajalište. U Marjanu sam se vozio zadnji put u kasnu jesen 2002. na relaciji (Šibenik) Perković - Zagreb. Dionicu od Knina do Gračaca proveo sam pijuckajući pivo i uživajući u krajoliku u WR-u, nažalost kao jedini gost. A i putnike u vlaku moglo se zamalo nabrojiti na prste. U Zagreb smo stigli sa cca 4 sata zakašnjenja, jer smo dugo stajali u kolodvoru Duga Resa. Umjesto da tu jadnu šačicu putnika obavijesti what u fuck radimo ovdje, kondor se udobno smjestio u prometnom uredu. Stoga sam pitao strojovođu što se dogodilo, a majstor mi je rekao da je pala kontaktna mreža na prugu kod Mrzlog Polja. No, to je već za neku drugu temu. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pula-Terminal Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Sad mi je jasno čija je to lokomotiva bila na ispomoći. Strojovođe su nešto govorile da je iz Bosne?! 1. Kako je stigla tamo?? 2. Lok. iz Albanije na ispomoći?? Quote TEK otvoreno! - http://ships.forumj.biz/index.htm http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Orlovic/Railway <- moje slike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Ma, nagibni bi mogao uz pravo stanje pruge doć u ZG za malo manje možda od 4 sata, ali očito nekome nije to u interesu ( nije ni meni osobno, jer ako vlak brzo vozi, gubi se čar putovanja ) A klasika bi također po meni za cca 5 sati mogla doći do zg-a, samo što lička pruga ima još dosta ''osinjih gnjezda'' koja se nisu usudili kako treba remontirat, a brzina na tim djelovima je 30 za klasiku i 40 za nagibni. A šta se tiče Marjan, Mosora i drugih imena vlakova, zašto se KLJž nebi zauzeo da se neka imena vrate vlakovima, npr. 824/825 je nasljednik Mosora, i taj vlak se komotno još uvjek može zvat Mosor. a mogli bi se također zauzet i da se vrati jedna dnevna klasika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 - Prljevo? Ne bih rekao. Na slici je neki kolodvor (Zrmanja?), a Prljevo je, koliko znam, samo stajalište. Je, Zrmanja je Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Je, Zrmanja je Soko Okolovo! Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 1. Kako je stigla tamo?? 2. Lok. iz Albanije na ispomoći?? Iz Bosne je bila ta lokomotiva... Slikao sam je kada je stajala na RK, i cekala otpremu na Liku; ako nadjem fotku, stavim... pozdrav toma Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki273 Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Predivne slike na kojima se lijepo vide obnovljeni dijelovi ličke prugre. Slažem se s tim da se vlakovima vrate imena (Rivijera,Učka,Arena....) Quote Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiche06 Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Brunoh, što je ono na slici br.4 između šina, izgleda zapravo kao treća šina, i prati fino zavoj?? Jel to samo optička varka ili neki ostatak nečega? I također, mislim da bi za dosta linija trebalo uvesti imena, mislim da je ima više šarma, stila ili kako već hoćete, a i lakše se pamti. Npr.. neka stalna linija koja ide VKZG , da se zove ..npr.. Panonija ekspres, ili Srijem ekspres. ..Ma lupam gluposti.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Brunoh, što je ono na slici br.4 između šina, izgleda zapravo kao treća šina, i prati fino zavoj??Jel to samo optička varka ili neki ostatak nečega?l To je ojačanje, dodatna šina koja je prividana za pragove, ima dosta takvih zavoja u Lici, pogotovo na ovim dionicama di je brzina 30-40 km/h. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gugyto Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Često sam putovao "Marjanom".Trebao je po voznom redu u St doći u 21,30h,ali nikad prije 22h nije došao.Imao je 3 putnička i vagon restoran.E to mi fali kod ovog "Swingera". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HijenA Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Često sam putovao "Marjanom".Trebao je po voznom redu u St doći u 21,30h,ali nikad prije 22h nije došao.Imao je 3 putnička i vagon restoran.E to mi fali kod ovog "Swingera". ja sam se prvi (i zadnji) put vozio marjanom tamo negdje 97. cini mi se. tada je kretao u 8:00 sa 1. perona IIRC i dizel ga je vukao skroz od zagreba e to je bio gust. inace, dolazak je u split bio oko 17:40 (opet IIRC) a kompozicija se sastojala od 8 vagona... Quote Hej haj, bas nas briga, vozamo se na taljiga! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 http://img182.imageshack.us/img182/6549/picture110ef4.jpg Inače, meni se čini da su to ostaci vjetrobrana, bolje rečeno burobrana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
institucija Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Ona lokica mi liči na T.669 češke lokomotive.. Ove fotke su iz stanice Podgorica, Crna Gora, gdje jesu navraćale albanske lokomotive Quote http://www.youtube.com/watch?v=pPr4uVSd4jA Link to comment Share on other sites More sharing options...
gugyto Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Često sam putovao "Marjanom".Trebao je po voznom redu u St doći u 21,30h,ali nikad prije 22h nije došao.Imao je 3 putnička i vagon restoran.E to mi fali kod ovog "Swingera". ja sam se prvi (i zadnji) put vozio marjanom tamo negdje 97. cini mi se. tada je kretao u 8:00 sa 1. perona IIRC i dizel ga je vukao skroz od zagreba e to je bio gust. inace, dolazak je u split bio oko 17:40 (opet IIRC) a kompozicija se sastojala od 8 vagona... Kad je poslije rata opet uveden,kretao je u 6 h ujutro i oko 13,30 h je bio u Splitu.Poslije je vozni red promjenjen s polaskom u 14 h i dolaskom u 21,30 h. Kad je imao jutarnji polazak imao je tako nešto,oko 8 vagona (valjda je bila sezona) a popodnevnim polaskom imao je samo 4(valjda nije bila sezona). Putovao sam i jednim i drugim,nije to tako davno bilo, pa se sjećam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radovedni taček Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Kod prvog ozbiljnijeg smanjenja vremena vožnje (na 7.5 sati) je imal 5 vagona. Do Ogulina je bil u sastavu vlaka 500. To je bil onaj vozni red kad su 'ubili' Mimaru. (they killed Kenny...heh) Suprotno najavama u VR-u (samo 2. razred) u sastavu je imal 4 Aeelmt vagona (dakle samo 1. razred) i doplata za prvi razred je bila samo 10 kuna... Ofkors, uz 1. je bil i restoran. 500 je imal nekih 6 vagona tak da je do Ogulina to prilično zanimljivo izgledalo... Thanks na linkovima na Vjesnikove članke (Vedranu, mislim)... I, da, dobre fotke... sirote koze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tnardel Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Marjan Express je bio zakon prije rata. Doduše tada je vozio unskom prugom i bio je poslovni vlak. Mislim da je putovanje ZG-ST trajalo oko osam sati. Polazak iz ZG-a je bio oko 6 sati ujutro ili par minuta ranije. Vagoni su bili uredni, na podu je bio vrveni tepih, svirala je muzika (zadnji put sam se sa njime prije rata vozio 1990 g. i čitav put je su vrtili Tajči). Mislim da je u to doba Mosor bio noćni vlak i da je on vozio ličkom prugom. KOliko se isto tako sječam u sezoni je bilo, kako i prošle, nekoliko noćnih polazaka. Jednio se ne sječam koji se od tih noćnih vlakova zvao Mosor. Quote Djeca i luđaci su iskreni u svojim kreacijama Mes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Ja se sjećam moje zadnje vožnje Marjanom. Imao sam 14 godina, to mi je bilo prvi put da sam samcat putovao vlakom. Imao sam povratnu kartu 1. razreda,iz splita se kretalo negdje popodne čini mi se, a navečer bi se došlo u Zagreb. Iz Splita sam putovo u Al-u, cjeli put sam u kupeu, a ni ostatak vagona nije bio pun, svega 5-6 ljudi. doživljaj putovanja je bia vrhunski, klasika, sporija vožnja, kupe, Lika u snjegu, glava kroz prozor i moćni zvuk velikog dizela U povratku sam putovao u Aeeltu, bilo nas je unutra sve skupa troje. Tada sa m prvi put vidio aeelt, i divio sam se toj novotariji u odnosu na vagone s kupeima. Povratak je bio u nešto kasniju uru, pa se nad Likom već spustio mrak, nije se moglo puno vidjeti, a i u aeeltu se nisu mogli prozori otvarat, tako da se put sveo na čitanje romana o špijunaži i slušanje muzike...pomalo suhoparno i dosadno... Šteta šta danas više nema dnevnih vlakova u klasičnom sastavu EMD+vagoni...i to sa starim sjedalima u vagonima, udobnim...sigurno bi bili popunjeniji nego nagibni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Mislim da je u to doba Mosor bio noćni vlak i da je on vozio ličkom prugom. U pravu si, Mosor je bio noćni vlak, ali je vozio Unskom prugom. Ličkom prugom su od noćnih vlakova (s imenom) vozili Tauern-express, Maestral i Krka (Zagreb - Šibenik/Zadar). Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tnardel Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Mislim da je u to doba Mosor bio noćni vlak i da je on vozio ličkom prugom. U pravu si, Mosor je bio noćni vlak, ali je vozio Unskom prugom. Ličkom prugom su od noćnih vlakova (s imenom) vozili Tauern-express, Maestral i Krka (Zagreb - Šibenik/Zadar). Eh, čovjek zaboravi. Inače, svaki put kada sam se vračao iz ST-a za ZG najčešće Marjanom, svaki put iznova sam se divio rijeci Uni. Po mom skromnom mišljenju to pračenje rijeke Une je ujedno i jedna od najljepšiš dionica na prugama ex yu. Da se bar ponovno revitalizira ta pruga i za putnički promet. Quote Djeca i luđaci su iskreni u svojim kreacijama Mes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Jedino mi nije jasno kako se albanska lokomotiva našla na ličkoj pruzi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Treba znat čitat, Jura Brunoh je napisao da je bila na ispomoći Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ela Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Ona lokica mi liči na T.669 češke lokomotive..Ove fotke su iz stanice Podgorica, Crna Gora, gdje jesu navraćale albanske lokomotive Ovakva lokomotiva ja bila i kod nas u Konjicu,za vrijeme remonta pruge Čelebići-Bradina,u posjedu Remonta pruge. Znam samo da je imala katastrofalan zvuk motora ili su joj izgorili izduvni kolektori,ostale karakteristike ne znam! Quote Pozdrav iz MOSTARA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.