Jump to content

Posljednji dani vožnje Marjan expressa


Brunoh

Recommended Posts

Ovakva lokomotiva ja bila i kod nas u Konjicu,za vrijeme remonta pruge Čelebići-Bradina,u posjedu Remonta pruge.

Znam samo da je imala katastrofalan zvuk motora ili su joj izgorili izduvni kolektori,ostale karakteristike ne znam!

Da viđao sam i vaše lokice prema Nikšiću na remontu pruge

Link to comment
Share on other sites

Marjan Express je bio zakon prije rata. Doduše tada je vozio unskom prugom i bio je poslovni vlak. Mislim da je putovanje ZG-ST trajalo oko osam sati. Polazak iz ZG-a je bio oko 6 sati ujutro ili par minuta ranije.

Marjan Express, vozni red 1978./1979.:

- Zagreb (p) 06.40

- Sisak 07.14 - 07.16

- Bosanski Novi 08.08 - 08.10

- Bihać (p) 09.20

- Knin 11.07 - 11.11

- Perković 12.04 - 12.08

- Split (d) 13.00

Ukupno vrijeme putovanja: 6h 20 min.

Citat napomene iz voznog reda: ''Od 15.6. do 30.9. prometuje klasična garnitura, a od 1.10. motorni vlak s posebnim komforom'' (čitaj: Francuz)

Klasična garnitura imala je u svojem sastavu vagon-buffet i vagon za prijevoz automobila.

Unska pruga u to vrijeme nije bila elektrificirana i mislim da je klasičnu garnituru Marjana od Zagreba do Splita vukla JŽ 663 (HŽ 2063 ili Karavela).

Po istom voznom redu, od 15.6. do 30.9. vozio je i Kornat Express Zagreb - Šibenik/Zadar (također Unskom prugom) kao dupla garnitura Francuza, uz razdvajanje u Kninu.

Polazak iz Zagreba u 06.10, dolazak: Zadar 11.50, Šibenik 12.05.

Zagreb - Šibenik za 5 h 55 min., Anno Domini 1978. kada je Sveti otac Papa bio Pavao VI.!

Mislim da je Solaris Express Zagreb - Šibenik, kojim sam putovao 1970. godine (motorna garnitura JŽ 611), bio još brži. Vozio je Ličkom prugom, ali nije imao bavljenje ni u jednom usputnom kolodvoru.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

http://img182.imageshack.us/img182/6549/picture110ef4.jpg

 

Inače, meni se čini da su to ostaci vjetrobrana, bolje rečeno burobrana :wink:

Nemoguće da bi to bio burobran. Više liči na snjegobran.

 

Moguće je, u biti vjerujem da su služili kao jedno i drugo, jer na tom djelu zna bura nekad jako puvat :wink:

Link to comment
Share on other sites

stanley je napisao/la:

Polazak iz Zagreba u 6.10,dolazak:Zadar11.50,Šibenik 12.05

Zagreb-Šibenik za 5 h 55 min

Po tom voznom redu putovanje Zagreb- Zadar je trajalo 5 h i 55 min :?:

Mislim da se vremenski podatak 11.50 odnosi na dolazak u Knin.

 

Stanley provjeri još jednom jer ako mene sjećanje ne vara dalazak u Zadar je bio oko 13.30 .

 

Kad sam ja putovao za Zadar 80-tih godina Marjan expres je kretao iz Zagreba u 6.10 preko Bosne, a Kornat expres u 5.45 preko Like.Tada je u vrijeme godišnjih odmora 07 i 08 mj.trebalo rezervirati kartu barem 30-tak dana ranije ako si mislio nesmetano putovati.Budući da tada nisam osigurao rezervaciju na vrijeme uzeo sam jedinu preostalu rezervaciju, ali za Marjan expres.Marjan expres je došao 30-tak min prije Kornat Ex.u Knin tako da sam nesmetano nastavio Kornatom za Zadar.U Kninu sam bezbrižno popio pivicu, a sunce u zenitu.

Link to comment
Share on other sites

Po tom voznom redu putovanje Zagreb- Zadar je trajalo 5 h i 55 min :?:

Mislim da se vremenski podatak 11.50 odnosi na dolazak u Knin.

Stanley provjeri još jednom jer ako mene sjećanje ne vara dalazak u Zadar je bio oko 13.30.

Po voznom redu 1978./1979. Kornat Express Zagreb - Zadar: 5 h 40 min.

Knin (p) 10.35 - Zadar (d) 11.50, uz stajanje u Benkovcu.

Izvan sezone Marjan je imao izravni vagon za Zadar, koji se u Kninu prekopčavao na putnički Knin (p 11.15) - Zadar (d 13.10). Možda si mislio na taj vlak?

Pazi, ja spominjem (tj. prepisao sam) podatke iz VR 1978./1979., a vozni redovi su se mijenjali.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Stenly zahvaljujem Ti na trudu što si još jednom provjerio podatak iz voznog reda 1978/1979.

Pomislio sam da se radi o pemcu u voznom redu a vrijeme od 5.40 između Zagreba i Zadra zvuči fantastično.Brže od bilo kojeg autobusnog prevoznika u to vrijeme ,a željeznicom ta udaljenost iznosi 400-tinjak kilometara tako da je Zadar mjereći željeznom cestom udaljeniji od Zagreba u odnosu na Split i Šibenik.

Bilo bi dobro da se javi netko tko je koristio taj pravac KORNAT expressa u to vrijeme 1978/1979.Fantastična brzina preko 70-tak km/h u prosjeku bez zaustavljanja.

 

Pozdrav !

Link to comment
Share on other sites

Dopustiti ću si neke sitne ispravkice, bez namjere da budem stidna uš (hrv. picajzla):

 

Picajzl. :)

I, da, nije u Pađenama, nego u Pađenima.

 

A kaj se tiče lokomotive, možda je češka? Albancima su ih prodali Čehi, a Albanci nikd ne menjaju boju.

Link to comment
Share on other sites

Picajzl

OT: kako se riješiti picajzla?

Kreneš malo brže tj. produljenim korakom kroz Ilicu od Jelačić placa prema zapadu. Onda naglo skreneš lijevo u Frankopansku, a oni se zeznu i produže ravno.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Bilo bi dobro da se javi netko tko je koristio taj pravac KORNAT expressa u to vrijeme 1978/1979.Fantastična brzina preko 70-tak km/h u prosjeku bez zaustavljanja.

Ja sam putovao Kornatom u srpnju 1976. Zagreb - Šibenik. Također je vozio Francuz i to Unskom prugom.

Brzine na prugama bile su za ono doba pristojne. Na dionici Zagreb - Sisak prašilo se 120 km/h (pogledajte koje su brzine danas!), a na dionici Knin - Zadar cca 80 km/h.

Rat i poratne teškoće učinili su svoje, ali je nepojmljivo da se na većini pruga danas vozi sporije nego prije 30 godina.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ja sam putovao Kornatom u srpnju 1976. Zagreb - Šibenik. Također je vozio Francuz i to Unskom prugom.
I ja sam putovao Kornatom do Šibenika, ali u kolovozu 1977. Znam jedino da je isto bio Francuz, ali ostalih detalja s vožnje se manje sjećam budući da mi je to bio put na prvi vikend s osobom koja je danas moja žena pa su mi misli bile na drugim nivoima :wink:

U to doba sam bio i honorarni asistent na Fakultetu u Splitu pa sam još nekoliko vikenda putovao na relaciji Zagreb-Split-Zagreb. U svakom slučaju to je tada bila najbrža i najudobnija veza (osim aviona, naravno).

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Pa sad da se i ja podsjetim svoje prve vožnje Kornatom otprilike u isto doba. Godina je mislim 1975. Putovao sam solo iz Zadra u Zagreb, a obzirom na to da sam tada još bio klinac, moji su me predali ovoj lijepoj stjuardesi na čuvanje tokom puta. Imam nešto materijala sa zadarskog ispraćaja na "super 8" filmiću (je li zna netko još šta je to ? :mrgreen: ) , a ovdje su tri screen-shota s njega.

 

Onaj klinac s filma sam naravno ja. :wink:

 

 

s1zq1.th.jpg 49428950.th.jpg s3yk1.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja sam putovao Kornatom u srpnju 1976. Zagreb - Šibenik. Također je vozio Francuz i to Unskom prugom.
I ja sam putovao Kornatom do Šibenika, ali u kolovozu 1977. Znam jedino da je isto bio Francuz.
Pa sad da se i ja podsjetim svoje prve vožnje Kornatom otprilike u isto doba. Godina je mislim 1975.

Nja, nja, nja

Pa ak mislite da se ja nisam vozio tih godina na tom vlaku i to baš na Francuzu, varate se. Godina je 1976 ili 7 i išao sam s roditeljima na more na Ugljan u Preko. Jedino čega se sječam su automatska vrata sa senzorom koja su mi bila glavna preokupacija na putovanju :kul

 

BDW

Korisnici3sp.jpg:D:D:D

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...