OGY Posted October 30, 2013 Posted October 30, 2013 Evo da ja stavim svoj jesenski ovogodišnji putopis.Dakle stara meni već poznata pruga Banova Jaruga-Pčelić.Za razliku od prošli put sada sam se uputio sa nakanom da se uvjerim radi li HŽ uistinu na ovoj pruzi dalje od Daruvara.Naravno godišnji odmor sam iskoristio da odem iz obiteljskog stana u Zagrebu malo do familije na selo u Banovu Jarugu.Pošto je prognoza bila dobra odabrao sam radni dan,te se uputio prvo u početnu točku pruge meni dva kilometra udaljen kolodvor. Na kolodvorskom krnjem kolosjeku stari znanac.Šved,ujedno jedini koji prometuje do Daruvara. Prazni banovljanski kolosjeci,od srpnja više nema teretnog prometa prema Daruvaru.Osim Šveda do Daruvara se zaleti tek koji radni stroj i jedna manevarka 2132 sa 2-3 platoa sa novim pragovima. Vaga,naravno izvan funkcije. Robno skladište,također izvan funkcije. Stara "privremena" stanična zgrada koja je bila u funkciji poslije 2.svjetskog rata je u fazi urušavnja.Ne koristi se negdje od sredine 50-ih prošloga stoljeća. Opa...nešto dolazi iz Zagreba. Zaustavlja se u stanici zbog uručivanja pismenoga naloga.Ne znam razlog jer nisam bio upućen. Dosta je dugačak.Ode prema Novskoj. Pogled na uređenu staničnu zgradu,sa civilne strane su uređivali vrt. Stara stanica u Banovoj Jarugi je ipak bila ljepša.Uništena je u 2.svjetskom ratu. Evo još dvije slke "mađarica" na utovaru ugljena u Banovoj Jarugi. Inače sprema se uskoro modernizacija četiri prijelaza na pruzi do Daruvara.Prvi je u stajalištu Međurić gdje će biti novi polubranici,čime prestaje potreba za čuvarom prijelaza.Drugi je u kolodvoru Lipik,isto novi polubranici,treći u otpremništvu Pakrac,isto polubranici i zadnji četvrti u kolodvoru Daruvar ŽCPR izlaz prema Banovoj Jarugi.Time bi stare mehaničke brklje ostale samo u Potočanima,Đulovcu i Pčeliću. Quote
OGY Posted October 30, 2013 Author Posted October 30, 2013 LIPIK - veliko i pusto parkiralište ispred... ...ove građevine,vjerujem da neki znaju što se skriva ispod ove plahte... ...ili da vam malo pomognem.Lipički kursalon bio je "lice" Lipika danas je ruglo pokriveno plahtom koje čeka rekonstrukciju,ali kuna niodkuda. Na kontra strani rehabililitacijski centar koji je obnovljen. Rasvjeta još pamti rat. Jedna od šetnica oko bivšeg kompleksa. Pogled kroz žicu na bazene.Rade ali je završena sezona kupanja. Malo znamenitosti koje su preživjele rat. Vidikovac je obnovljen i u dosta dobrom stanju. Pogled sa vidikovca na bivši kompleks.Sa ove strane gdje je sada rupčaga bio je noviji dio kompleksa sa sobama,barovima,zabavnim centrom i ostakljenim bazenima.Teško je oštećen u ratu a prije nepunih deset godina ga je do temelja sravnala ova država. Ovdje je bio glavni ulaz u novi dio kompleksa sa velikog parkirališta.Sada nema ni temelja,nego samo iskopina puna vode. Ovo su valjda zaboravili srušiti. Na ulazu u parkiralište bivšeg novog dijela kompleksa. U kolodvorskoj ulici i danas potoje dvije vile koje nisu obnovljene.Jedna od njih je Vila Savić Dvije kuče dalje je još jedna urušena vila,ali nema nikakve oznake. Zato se između njih ugurao obnovljeni ured gradonačelnika Lipika. Quote
OGY Posted October 30, 2013 Author Posted October 30, 2013 Kolodvor LIPIK Već poznata civilna strana kolodvora. Službena strana kolodvora. Prazni kolosjeci u Lipiku.Izlaz prema Banovaoj Jarugi. Izlaz prema Daruvaru. Lijevo pruga za Bnovu Jarugu,desno kolosijek za staklanu.Službeno otvoren,ali prometa nema. Natrag u kolodvor. Mehanizam za spuštanje rampe broji zadnje dane,uskoro dolazi nova tehnologija.U razgovoru sa prometnikom rekao je kako su ukinuli jedino ranojutarnje križanje Šveda ( oko 5.30),a sa gubitkom teretnog prometa kolodvor je izgubio svrhu te se samo povremeno sada križa Šved sa remontnim vlakom kada ide po materijal u Banovu Jarugu.Radno vrijeme kolodvora Lipik i Sirač je svedeno na 8-16 sati i to samo od ponedjeljka do subote. Otpremništvo PAKRAC Dobri stari kontejner. Kada sam tražio po Youtube-u stare slike Pakraca pronašao sam iz ratnih zbivanja srpanj-prosinac 1991 sliku stare stanice koja je bila prije kontejnera.Slika datira sa 27.9.1991. Opet stara mađarica.U još gorem stanju. Slika iz predratne 1990. Za kraj još malo praznih kolosijeka. Quote
OGY Posted October 30, 2013 Author Posted October 30, 2013 Kolodvor SIRAČ Kolodvorska zgrada. Idem prema Daruvaru da vidim kako su sredili prugu.U Siraču su zamjenjene dvije skretnice na prolaznom kolosijeku. Pruga je zapravo pokrpana.Pragovi nemaju sve šarafe a zamaknu im se i pokoji truli. ??? Malo dalje brdo starih povađenih pragova sa dionice Sirač-Daruvar. Izvlačni kolosijek prema Daruvaru koji se nekada koristio za manevriranje od strane kamenoloma,zatvoren je već par godina. Idemo na drugu stranu kolodovra,onu prema Pakracu.Još jedan pogled na zgradu i skladište. Kolosijek za utovar trupaca izgleda doista jadno. ŽCP prema centru mjesta i kamenolomu. Ulaz iz Pakraca. Skretnica ind.kolosijeka Kamen-Sirač. Pruga prema Pakracu. Kolosijek prema Kamenu je u jako lošem stanju,a brzina je 10km/h.Ništa nije voženo njime četiri mjeseca,a na par mjesta su već lokalni stanovnici nabacali granje na prugu. Quote
OGY Posted October 30, 2013 Author Posted October 30, 2013 Stajalište BIJELA Jedina stanica između Sirača i Daruvara.Prilaz sa glavne ceste. Bivša zgrada za željezničare,napuštena već godinama. Poljski ŽCP,ujedno i prilaz stajalištu. Pogled na prugu prema Daruvaru. Stajalište su malo pomakli prema Daruvaru.Stara zgrada stajališta je u pozadini. Na ovakva stajališta smo već navikli na lokalnim prugama. Stara zgrada stajališta u jako lošem stanju. Kroz Bijelu su podigli brzinu na 50km/h.Prije remonta i zatvora pruge ovdje je bilo 25km/h. Dalje prema Siraču. Quote
OGY Posted October 30, 2013 Author Posted October 30, 2013 Kolodvor DARUVAR Za sada posljednji kolodvor do kojega vozi vlak.Trenutno radno vrijeme mu je 4-22h.Uredi i čekaonica su uređeni i zamjenjena je stolarija a dio ispod nadtrešnice je ofrajkan. Idem prvo prema izlazu k Siraču. Remontno vozilo na krnjem kolosijeku. Skretnica krnjeg kolosijeka gdje je parkiran onaj radni vlak. Mali depo u Daruvaru,koliko sam vidio kroz prozor prazan je. Još jedan pogled prema kolodvoru. Ručna rampa prema Siraču je ofarbana,ali bi se uskoro trebala zamjeniti polubranicima. Pruga dalje prema Siraču. Idemo natrag u kolodvor. Ukrsnica onog krnjeg kolosijeka i ind.kolosijeka "Dalit" Iskliznica na kolosijeku "Dalit" likovne rombaste ploče ni nema. Idem vidjeti do kuda mogu pratiti kolosijek. Ovi borovi su več prenisko za prolazak neke lokomotive ili vagona.Desno je firma "Darkom" ili daruvarsko komunalno poduzeće. Pogled natrag prema kolodvoru i prvi ŽCP na prilazu komunalcu. Malo dalje,sada smo nekih 300 metara od kolodvora. Most preko nekakvog potoka,nemogu se sjetiti imena. Kolosijek dalje prelazi cestu Sirač-Daruvar i nestaje u šikari kompleksa "Dalit".Kolosijek nije u funkciji gotovo 20 godina. Na drugoj strani kolodvora,prema Đulovcu stoji manevarka i radni vagoni HŽ-Infrastrukture. Domicil lokomotive. Cijelo brdo tučenog kamena iz Goluboveca i dolazi kamionima u Daruvar gdje se tovari u vagone i vozi do mjesta radova na pruzi. Novi pragovi.Idući dan manevarka je otišla u Banovu Jarugu po još dva vagona. Još malo radne mehanizacije. Ulaz od strane Đulovca. Pruga je dalje od Daruvara generalno rekonsturirana.Trenutno su radnici stigli do stajališta Vukovije. Quote
Pfaff Posted October 30, 2013 Posted October 30, 2013 Lijewpo, zanimljivo i mjestimice tužno. Fino si interpolirao povijesne podatke i slike. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
OGY Posted October 30, 2013 Author Posted October 30, 2013 Odlučio sam potegnuti i malo dalje tj.do Maslenjače.Ovo je slikano sa nadvožnjaka u stajalištu Vukovije.Radnici su nešto rakrčavali oko stajališne zgrade. Drezina u Vukoviju. Pogled na stranu prema Đulovcu.Pruga je očišćena,ali se čeka još remont. Ovo je pruga kod poljskog ŽCP-a blizu stajališta Donja Vrijeska. Kolodvor MASLENJAČA Zgrada kolodvora i robno skladište i dalje u lošem stanju. Vodotoranj još stoji,prizemlje povremeno koriste radnici na remontu pruge. Rupa od bivšeg vodonapojnika. Ovo je pruga dalje od Maslenjače prema Đulovcu.Dalje nisam išao ali mislim da je pruga očišćena skroz do Đulovca. Idem se vratiti u kolodvor,ulaz iz Đulovca. Sve skretnice u Maslenjači su zakovane i skinuti su uređaji za prebacivanje. Onaj stari vagon još stoji u kolodvoru. Mačak lovi miševe,pa ima odličan pogled u polje sa stanice u polje. Ovo je ulaz iz Daruvara.Tu su nešto čistili kolosijeke. Prema Daruvaru. Nekadašnji željezničarski stanovi. Gostionica preko puta kolodvora propala je zajedno sa stanicom. Još da malo obiđem devastiranu staničnu zgradu.Bivši prometni ured je dobro ofrljen. Između prometnog ureda i ureda šefa kolodvora su čak razvalili zid,svaki put nešto novo. Prostor čekaonice. Pješački prilaz stanici i demolirani zahodi. Sa stropa uspjeli su popaliti brodski pod,zadnji put je bio kada sam posjetio stanicu. I za kraj,vračajući se kuči od Daruvara prema Poljani uvjerio sam se da postoje Duhovi. To je to,do idućeg putopisa...pozdrav! Quote
Stanley Posted October 31, 2013 Posted October 31, 2013 Lijewpo, zanimljivo i mjestimice tužno. Fino si interpolirao povijesne podatke i slike. Ovo što je Pfaff rekao mogu samo potpisati. Uvijek je lijepo vidjeti putopis s ove zanimljive i simpatične pruge, koja prolazi kroz lijepe krajeve i dušu je dala za vožnju turističkog vlaka. Rado pamtim svoje vožnje ovom prugom, a prošao sam je vlakovima čitavu od Banove Jaruge do Pčelića i Virovitice. Neke lokacije zaista djeluju jadno. Posebno kompleks liječilišta u Lipiku, koji je nekada bio impresivno mjesto. U svibnju 1965. spremali smo se na razredni izlet, pa je trebalo predložiti mjesto tj. destinaciju. Tražila se lokacija s bazenom. Ja sam predložio Lipik i to je prihvaćeno. Ostali dečki su se ''blicali'' na kupanjac, a ja na vožnju vlakom (naravno da to nisam nikome rekao). Na kraju su me izvrijeđali jer je bazen bio prazan, a mene baš briga jer sam svoj gušt ispunio. Quote Serija 05 je zakon!
drstoka Posted October 31, 2013 Posted October 31, 2013 Bio bi izvrstan gušt po neobnovljenoj (ali raskrčenoj) pruzi provozati se onom drezinom na nožni pogon iz jedne od prvih slika u slikopisu. Quote #1 truth hurts #2 It's hard not to hate..
Stanley Posted October 31, 2013 Posted October 31, 2013 Bio bi izvrstan gušt po neobnovljenoj (ali raskrčenoj) pruzi provozati se onom drezinom na nožni pogon iz jedne od prvih slika u slikopisu. Dakako. A poseban gušt bi bio bremzati na padu od 25 promila između Bijele i Daruvara. Quote Serija 05 je zakon!
RAIL-LOGISTIK Posted November 2, 2013 Posted November 2, 2013 Jako lijep putopis!Steta kaj su ukinuli teretni promet,zna netko razloge?Tako malo tereta ipak nije bilo... Quote
DB Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 ... ??? ... Friški var - vjerojatno zavareno dan ranije. Treba još odrezati odljeve i podmazati ga. Quote
sale2 Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Friški var - vjerojatno zavareno dan ranije. Treba još odrezati odljeve i podmazati ga. Nebi se složio da je to zavareno dan ranije. Nakon varenja šina se brusi. Na slici se vidi koliko je hrđava šina u zoni vara a tolika hrđa se nemože skupit samo dan nakon što je to sve pobrušeno. Quote
.Laurus. Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Lijepi putopis, bravo OGY. Quote Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.
DB Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Nebi se složio da je to zavareno dan ranije. Nakon varenja šina se brusi. Na slici se vidi koliko je hrđava šina u zoni vara a tolika hrđa se nemože skupit samo dan nakon što je to sve pobrušeno. Je, imaš prav. Trebalo bi priupitat Nadzornika (il kak se sad već ne zove) ko je "zaboravil" završit posel ... Quote
Levente Posted November 8, 2013 Posted November 8, 2013 Slike su ti posebno lijepe, mogao si uhvatiti atmosferu ovih napuštenih mjesta (posebno u Lipiku i Maslenjači), čestitam! Prije tjedan dana sam razgovarao prometnikom iz Spišić Bukovice. Rekao mi je da su radnici već kod Đulovca, do proljeća će sve biti gotovo za promet. Neka bude tako! Pitao sam i za prugu Pleternica-Našice, prometnik je tvrdio da bude gotova isto za proljeće. Ako je to moguće, ipak možemo biti malo zahvalni HŽ-u... Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske
Bubamaras Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 Pozdrav forumaši!! Eto novi sam na ovom forumu iako već duže vrijeme čitam vaše postove i jučer slučajno naletim na ovu temu o pruzi Barcs-Pakrac,pa rekoh da nešto zanimljivo napišem o nakadašnjoj teretnoj pruzi,koja je izgrađena s osnovnom namjenom za eksploataciju drveta,kamena,stoke i ratarskih kultura. Ovaj brdski kraj je bio nekada iznimno bogat prirodnim resursima.Uz teretnu namjenu pruge uvedeni su i putnički vlakovi tako da pruga bude u potpunosti iskorištena. Okolno stanovništvo je prugu prihvatilo s oduševljenjem,jer je donjela napredak okolnim mjestima i izvor zarade okolnom stanovništvu. Slobodno mogu reći da je to jedna od rijetkih pruga u ex yu koja doslovno ima dušu. Prolazi kroz prekrasan krajolik koji se izmjenjuje vozeći se vlakom po krivinama,pravcima,usponima i padovima terena prekrasnog bilogorskog i krndijskog kraja. Pruga nije opremljena nikakvim signalnim uređajima,nekada su na ulasku u stanice bile u funkciji tzv.štitnice povezane žicovodom sa kolodvorima i s njima je upravljao prometnik,što joj daje status jedine takove pruge u Hrvatskoj. U današnje vrijeme postoje štitnice u Siraču i Daruvaru ali nisu u funkciji. Promet se odvija na način kolodvorske odjave vlakova. Ova mi je pruga posebno prirasla srcu u vrijeme kad sam na njoj radio na održavanju u razdoblju 2008 do 2010 godine. Nakon toga je zatvorena za promet od Pčelića do Sirača. Žao mi je što takav kulturni i tehnološki živi spomenik Hrvatske i Mađarske željeznice u današnje vrijeme propada bez imalo poštovanja prema našoj bliskoj povjesti. Idealna bi bila za vožnju parnog muzejskog vlaka. Al koga briga za taj projekt kontinentalnog turizma s mogućim popratnim sadržajima. Naravno uz suglasnost HŽ-a i subvenciju ministarstva turizma moguć je razvoj ovog projekta. Naravno trebalo bi obnovit bar dvije ili tri parne lokomotive i osposobiti za vuču,te obnoviti i osposobiti za promet dvadesetak starinskih putničkih i teretnih vagona. Toliko bi se sredstava našlo u vlasništvu HŽ-a. U popratni sadržaj bi se mogle uključit okolne tvrtke i turističke zajednice gradova te uslužne djelatnosti,stari zanati... Ima toga,samo treba dati mašti slobodu,a što se tiče financija,europski fondovi za obnovu i razvoj čekaju dobre ideje. Nadam se da čete me podržat u ovoj ideji. Nadam se da vas nisam udavio pričom. Quote
zagi988 Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 Odličan putopis, drago mi je kad netko prođe meni jako dragi kraj!Ovo je baš magična pruga: http://i44.tinypic.com/b7xct1.jpg Quote Moji željeznički filmići
Adam Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 Ak se ne varam, štitnica u Siraču je u funkciji. Quote Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.
Bubamaras Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 Nije u funkciji,nema nikakvu vezu ni sa prometnim uredom,a ni sa skretničkim blokom koliko sam vidio. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.