Jump to content

Bubamaras

Članovi
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

About Me

  • Location
    Ivanić Grad

Bubamaras's Achievements

0

Reputation

  1. Nije u funkciji,nema nikakvu vezu ni sa prometnim uredom,a ni sa skretničkim blokom koliko sam vidio.
  2. Pozdrav forumaši!! Eto novi sam na ovom forumu iako već duže vrijeme čitam vaše postove i jučer slučajno naletim na ovu temu o pruzi Barcs-Pakrac,pa rekoh da nešto zanimljivo napišem o nakadašnjoj teretnoj pruzi,koja je izgrađena s osnovnom namjenom za eksploataciju drveta,kamena,stoke i ratarskih kultura. Ovaj brdski kraj je bio nekada iznimno bogat prirodnim resursima.Uz teretnu namjenu pruge uvedeni su i putnički vlakovi tako da pruga bude u potpunosti iskorištena. Okolno stanovništvo je prugu prihvatilo s oduševljenjem,jer je donjela napredak okolnim mjestima i izvor zarade okolnom stanovništvu. Slobodno mogu reći da je to jedna od rijetkih pruga u ex yu koja doslovno ima dušu. Prolazi kroz prekrasan krajolik koji se izmjenjuje vozeći se vlakom po krivinama,pravcima,usponima i padovima terena prekrasnog bilogorskog i krndijskog kraja. Pruga nije opremljena nikakvim signalnim uređajima,nekada su na ulasku u stanice bile u funkciji tzv.štitnice povezane žicovodom sa kolodvorima i s njima je upravljao prometnik,što joj daje status jedine takove pruge u Hrvatskoj. U današnje vrijeme postoje štitnice u Siraču i Daruvaru ali nisu u funkciji. Promet se odvija na način kolodvorske odjave vlakova. Ova mi je pruga posebno prirasla srcu u vrijeme kad sam na njoj radio na održavanju u razdoblju 2008 do 2010 godine. Nakon toga je zatvorena za promet od Pčelića do Sirača. Žao mi je što takav kulturni i tehnološki živi spomenik Hrvatske i Mađarske željeznice u današnje vrijeme propada bez imalo poštovanja prema našoj bliskoj povjesti. Idealna bi bila za vožnju parnog muzejskog vlaka. Al koga briga za taj projekt kontinentalnog turizma s mogućim popratnim sadržajima. Naravno uz suglasnost HŽ-a i subvenciju ministarstva turizma moguć je razvoj ovog projekta. Naravno trebalo bi obnovit bar dvije ili tri parne lokomotive i osposobiti za vuču,te obnoviti i osposobiti za promet dvadesetak starinskih putničkih i teretnih vagona. Toliko bi se sredstava našlo u vlasništvu HŽ-a. U popratni sadržaj bi se mogle uključit okolne tvrtke i turističke zajednice gradova te uslužne djelatnosti,stari zanati... Ima toga,samo treba dati mašti slobodu,a što se tiče financija,europski fondovi za obnovu i razvoj čekaju dobre ideje. Nadam se da čete me podržat u ovoj ideji. Nadam se da vas nisam udavio pričom.
×
×
  • Create New...