Jump to content

16.05.2010 Tužan dan


drempa- tzv-v7

Recommended Posts

a dali je tocno i to da je privremeno zatvorena pruga knin-martin brod :lol:

Između kolodvora Lička Kaldrma-Ličko Dugo Polje voda je odnijela trup pruge. Tračnice sa pragovima vise u zraku, dosta dugo.

I to je već viđeno na pruzi Lupoglav - Štalije...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

bravo Toma,svaka čast sto si naveo i neke opise uz slike .

sve pohvale jos jednom

 

Hvala!

Btw - da se jos malo nadopunim:

Ovom prugom sam putovao samo dva puta - neki dan (dakle 16. 5.) i 29. sijecnja 1986, vlakom 4258 (Zagreb - Daruvar) koji je vozila Macosa. Zasto se sjecam datuma - zato jer su SVI u vlaku komentirali nesrecu space shuttlea Challenger koja se dogodila dan ranije...

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Iako vas je cijelim putem pratila kiša ipak ste napravili lijep putopis.

Sve ljubitelje željeznica je ovo rastužilo i ona crna zastava u Daruvaru mi se čini kao nekakva zla slutnja i opomena.

Hvala vam na trudu !!"

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

meni nije neko uopce cudo da se ukine pruga b.jaruga-daruvar-virovitica,jel svaka kuca ima po jedan auto,i svi se vozaju kolima,i ja iz virovitice idem u daruvar autom,a to par putnika...,vise sigurno svedjanin proguta goriva,neg koliko se zaradi na kartama,to obnavljati bilo bi cist promasaj,ako ce vlak ic prazan.bolje neulagat.

okrece se kolo srece

podje naprijed pa se vrati...

Link to comment
Share on other sites

meni nije neko uopce cudo da se ukine pruga b.jaruga-daruvar-virovitica,jel svaka kuca ima po jedan auto,i svi se vozaju kolima,i ja iz virovitice idem u daruvar autom,a to par putnika...,vise sigurno svedjanin proguta goriva,neg koliko se zaradi na kartama,to obnavljati bilo bi cist promasaj,ako ce vlak ic prazan.bolje neulagat.

Eh to je nažalost istina, ali da se HŽ promovira i da se ulaže u pruge vjeruj mi bilo bi isplativo, a ovako je samo minus sve veći :(

Link to comment
Share on other sites

meni nije neko uopce cudo da se ukine pruga b.jaruga-daruvar-virovitica,jel svaka kuca ima po jedan auto,i svi se vozaju kolima,i ja iz virovitice idem u daruvar autom,a to par putnika...,vise sigurno svedjanin proguta goriva,neg koliko se zaradi na kartama,to obnavljati bilo bi cist promasaj,ako ce vlak ic prazan.bolje neulagat.

 

Sve je to istina... na zalost presiromasna smo drzava da bi drzali prugu otvorenu samo zbog putnickog prometa. Cijeli taj kraj nema nikakvu industruju koja bi nesto vozila prugom i jedino logicno je da se ta pruga zatvori. Kome treba vlak koji vozi na nekim mjestima samo 15 km/h?

Taj sved koji vozi ne bi bio rentabilan taman da je uvijek popunjen do posljednjeg mjesta. Bez tereta nema zeljeznica, racunica je jasna, putnicki prijevoz danas ne moze financirati pruge ako se njima vozi 10 putnika prosjecno 20 km/h.

Link to comment
Share on other sites

meni nije neko uopce cudo da se ukine pruga b.jaruga-daruvar-virovitica,jel svaka kuca ima po jedan auto,i svi se vozaju kolima,i ja iz virovitice idem u daruvar autom,a to par putnika...,vise sigurno svedjanin proguta goriva,neg koliko se zaradi na kartama,to obnavljati bilo bi cist promasaj,ako ce vlak ic prazan.bolje neulagat.

Ja sam isto za to da se ne ulaže. Preselimo HRVATSKU u 4-5 gradova i riješili smo problem. Ne treba toliko škola, bolnica, itd. A oni koji imaju automobil neka sami plaćaju izgradnju ceste. Zašto da svi mi to moramo plaćati. I još da moja prapraunučad to vraća. Kad se sjetim osnovne škole kako su me učili. Narodni neprijatelji i eksploatatori su nas stvarno iskorištavali. Napravili su nam pruge i što je najgore ljude zapošljavali. Sram ih bilo. Pa oni su i HNK u Zagrebu izgradili. I sad su se našli domaći koji će to ispraviti. Koja PLIVA, PRVA HRVATSKA TVORNICA ŽIGICA (Drava, Osijek), TORPEDO RIJEKA i slično. A i ove tvrtke koje su napravili domaći mi ćemo srediti (Podravka i sl.). Ili jedan dobar prijedlog! Da uvezemo malo KINEZA par miliona. Njima to nebi falilo a nama bi dobro pomoglo. Pa da ih malo par tisuća svaki dan vozamo gore dole. Oni nisu tako zahtjevni. Samo malo riže i to je to.

Link to comment
Share on other sites

Nemogu vjerovat da to cine! Mislim Daruvar nije bas neko selo!!! I sad ce cjeli grad ostat bez zeljeznickog prometa??? Slabu nadu imam da ce se vlak tamo vratit kad pogledas politiku HZa...ali sta se moze. Ja sam prosao tamo u Travnju, i nikad i nebi palo na pamet da ce se tako uskoro proemt ukinut...

Evo jedna slika koju sam slikao iz auta tek tolko iz interesa negdje juzno od Daruvara. To ce mi sad bit uspomena na mozda zadnji vlak kojeg zam na toj pruzi vidio :(

http://img269.imageshack.us/img269/2315/dscn9635y.jpg

 

EDIT ivog - zbog slike prevelikih dimenzija, maknuti img i stavljeni img tagovi..

Link to comment
Share on other sites

meni nije neko uopce cudo da se ukine pruga b.jaruga-daruvar-virovitica,jel svaka kuca ima po jedan auto,i svi se vozaju kolima,i ja iz virovitice idem u daruvar autom,a to par putnika...,vise sigurno svedjanin proguta goriva,neg koliko se zaradi na kartama,to obnavljati bilo bi cist promasaj,ako ce vlak ic prazan.bolje neulagat.

 

Sve je to istina... na zalost presiromasna smo drzava da bi drzali prugu otvorenu samo zbog putnickog prometa. Cijeli taj kraj nema nikakvu industruju koja bi nesto vozila prugom i jedino logicno je da se ta pruga zatvori. Kome treba vlak koji vozi na nekim mjestima samo 15 km/h?

Taj sved koji vozi ne bi bio rentabilan taman da je uvijek popunjen do posljednjeg mjesta. Bez tereta nema zeljeznica, racunica je jasna, putnicki prijevoz danas ne moze financirati pruge ako se njima vozi 10 putnika prosjecno 20 km/h.

 

Ne bi se slozio...

Ima jedan prijer, naravno, ekonomski i socijalno nama prilicno dalek, ali ipak zanimljiv! Pruga Merano - Malles Venotsa. Na njoj je u '80tima brzina bila 40 km/h, prometovalo je vrlo malo vlakova, i FS je 1990. obustavio promet. Lokalna uprava gradova uz prugu i regije investirala je u obnovu pruge ogromna sredstva, brzina je dignuta na 100 km/h, kupljeni su novi vlakovi i uveden je taktni vozni red, sa dodatnim polascima u vrijeme spica. Pruga je duga 60 km, a minimalno vrijeme putovanja je 1 sat i 9 minuta. Tereta ima, u Laasu je kamenolom (ha - recimo usporediva situacija sa Siracem).

Zelim reci da ulaganje (doduse veliko) obicno u slucaju zeljeznice znaci dobre rezultate.

Uz cinjenicu da svi imaju auto - ima mnogo kategorija putnika koje auto ne koriste - djaci, studenti itd... Ako je njima vozni red dobro prilagodjen, stvar moze vrlo dobro funkcionirati!

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Uz cinjenicu da svi imaju auto - ima mnogo kategorija putnika koje auto ne koriste - djaci, studenti itd... Ako je njima vozni red dobro prilagodjen, stvar moze vrlo dobro funkcionirati!

 

To je istina.

 

Samo što menadžerima na HŽ-u nije sila razmišljati na taj način, a neki najvjerojatnije i dobivaju neku pinku od autobusnih i kamionskih prijevoznika. :wink:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Uvijek postoji opcija da se ovako nešto nabavi za ono par preostalih putnika

A svakome dodijeliti po jednog preživjelog marinca s Guadalcanala, neka ga poduči kako se siječe džungla. :-(

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Već vidim moguće prekvalifikacije mašinskog osoblja...Neće više biti strojovođa,već biciklovođa.Najava na stanici:"Putnički bicikl za Našice postavljen je na četvrtom koloseku!" :-(

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Ja mislim da je to tek pocetak,najkasnije nakon ulaska u EU,sve lokalne pruge ce zatvoriti(u najgorem slucaju i povaditi tracnice).Najbolji primjer je Madarska ili Poljska...

Ostace nam samo koridori i po njima ce voziti uglavnom strani operateri...

Pas m.... cestovnom lobiju i prokletim politicarima(koji su za to odgovorni)!

Link to comment
Share on other sites

Ja mislim da je to tek pocetak,najkasnije nakon ulaska u EU,sve lokalne pruge ce zatvoriti(u najgorem slucaju i povaditi tracnice).Najbolji primjer je Madarska ili Poljska...

 

Nadam se da nemas pravo... Slovenija recimo nije zatvorila niti jednu prugu, a uz to obnavljaju Kocevsku...

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Da, ali Slovencima baš i nije više ostalo previše toga za zatvarati nakon genocida nad JŽ prugama šezdesetih godina. A trenutno im je stao sav promet na pruzi prema Bleiburgu.

 

Austrija je još jedan loš primjer zatvaranja lokalnih pruga nakon ulaska u EU.

Link to comment
Share on other sites

Da, ali Slovencima baš i nije više ostalo previše toga za zatvarati nakon genocida nad JŽ prugama šezdesetih godina. A trenutno im je stao sav promet na pruzi prema Bleiburgu

Slovenija u to ''railcidno'' vrijeme baš i nije zatvorila puno pruga. A neke od njih su danas ponovo u prometu, ili se obnavljaju. Probati ću ih ovako napamet nabrojati:

- Murska Sobota - Hodoš (temeljito obnovljena i pretvorena u međunarodnu koridorsku prugu)

- Grosuplje - Kočevje (danas se obnavlja)

- Ljutomer - Gornja Radgona (još služi za teretni promet?)

- Ljubljana - Kamnik Mesto (ponovo aktivna za putnički promet)

- Velenje - Dravograd

- Jesenice - Planica

- Novo Mesto - Straža Toplice

Nisam siguran, ali mi se čini da je i pruga Nova Gorica - Ajdovščina svojedobno ukinuta, pa je promet obnovljen.

Riječ je uglavnom o kratkim relacijama. Vjerojatno sam nešto propustio, pa se nadam da će me forumaške kolege iz Slovenije dopuniti i ispraviti.

Svakako treba dodati i da Slovenija ne samo da nije zatvarala, već je naprotiv temeljito rekonstruirala, i pruge kakve bi kod nas šaptom pale kao ''slijepa crijeva'' (npr. Grobelno - Sveti Rok ob Sotli, Stranje - Imeno…).

Najveće žrtve manijakalnog ukidanja pruga na području ex JŽ su Vojvodina, Hrvatska i BiH (uskotračna mreža).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Šta Jesenice - Rateče obnavljaju? Wow! Još da stave parnjačicu i tri vagončića kao nekad pa voze skijaše...

Gdje si to pročitao? Od pruga Jesenice - Planica i Velenje - Dravograd ostali su samo tragovi nekadašnje trase.

Prema tome, nema Wow!, a nema ni pare. :palac:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

- Murska Sobota - Hodoš (temeljito obnovljena i pretvorena u međunarodnu koridorsku prugu)

- Grosuplje - Kočevje (danas se obnavlja)

- Ljutomer - Gornja Radgona (još služi za teretni promet?)

- Ljubljana - Kamnik Mesto (ponovo aktivna za putnički promet)

- Velenje - Dravograd

- Jesenice - Planica

- Novo Mesto - Straža Toplice

Nisam siguran, ali mi se čini da je i pruga Nova Gorica - Ajdovščina svojedobno ukinuta, pa je promet obnovljen.

 

Murska Sobota - Hodos

Pruga je uvijek ostala aktivna do Puconaca; de facto je ponovno izgradjena, ne obnovljena (na mjestu tunela sjeverno od mackovca malo je izmijenjena trasa i probijen je novi tunel).

 

Grosuplje - Kocevje

Uvijek je bila aktivna za teretni promet; trenutno se obnavlja sa idejom povratka putnickog prometa.

 

Ljutomer - Gornja Radgona

Uvijek bila aktivna za teretni promet.

 

01sz644004gradgona07041hp6.jpg

 

Ljubljana - Kamnik Graben, koliko znam nije nikada niti ukinuta, ali to treba provjeriti.

 

Velenje - Dravograd

Nikada nije ukinuta dionica izmedju Dravograda i Otiskog Vrha. Nazalost, Velenje se kao grad razvilo tako da je obnova trase u samom gradu nemoguca.

 

Jesenice - Planica

Pretvorena u biciklisticku stazu, jedan zeljezni most premjesten na koprsku prugu.

 

Novo Mesto - Straza Toplice

Aktivna za teretni promet

 

Trzisce - Krmelj

Putnicki promet ukinut 1966, teretni 1996, tracnice povadjene.

 

Koliko znam, pruga za Ajdovscinu nikada nije ukinuta.

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Šta Jesenice - Rateče obnavljaju? Wow! Još da stave parnjačicu i tri vagončića kao nekad pa voze skijaše...

Gdje si to pročitao? Od pruga Jesenice - Planica i Velenje - Dravograd ostali su samo tragovi nekadašnje trase.

Prema tome, nema Wow!, a nema ni pare. :palac:

Pročitao u Tvom postu dva koraka gore (ili sam krivo shvatio poruku?)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

- Murska Sobota - Hodoš (temeljito obnovljena i pretvorena u međunarodnu koridorsku prugu)

 

Zanimljivo od kakve uber lokalne zavojite i polubrdske prugice poput Zabok - Krapina - SLO su oni uspjeli napraviti de facto koridor. :palac:

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Link to comment
Share on other sites

Pročitao u Tvom postu dva koraka gore (ili sam krivo shvatio poruku?)

Moguće je da nisam bio dovoljno precizan. Nabrojao sam pruge koje su ukinute, ili za koje sam mislio da su ukinute (Toma me ispravio i dopunio), a u zagradama sam označio ono što znam o njihovoj ''revitalizaciji''.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...