Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Cipelcug: Rijeka - Krnjevo, 28.12.2012

cipelcug Rijeka Krnjevo Meja most

  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 16:47

Kud svi, tud i mali Mujo. Nakon što se sva sila forumaša sjatila prema Rijeci pogledati rezultate rekordno brze preobrazbe istosmjernog u izmjenični napon (šta je 30 godina za čovječanstvo) i voziti se ispod 25 kV, morao sam to učiniti i ja. Nisam bio brz kao neki, pa nisam otišao prvog dana. Nisam se htio petljati niti s političarima (ne volim ih), pa nisam išao niti onog svečanog dana. Išao sam dan iza fešte, pa šta bude bude. I nisam pogriješio.

Kao i Zlayo par dana prije mene, i ja sam kupio kartu.

ZG-RI.jpg

Za razliku od Zlaye, ja nisam kupovao prvi razred jer u vlaku 4000 službeno to ne postoji. Službeno velim, jer neslužbeno je izgledalo ovako:

PC280003res.jpg

Nekadašnji prvi razred, a sada drugi ... iako bi zapravo sadašnji prvi razred trebao biti zavidan na ovaj drugi razred s Gošinim foteljama. Plus odlično grijanje vagona, potpuno prazan kupe na čitavom putovanju do Rijeke, prozori koji se mogu otvarati ... fakat sam se ovih gotovo pet sati vožnje osjećao kao pravi Gospodin putnik. OK, WC je bilo prilično upitne čistoće i raznoraznih zadaha, ali ionako se nisam previše zadržavao tamo, pa me nije ni smetalo.

Čitav ovaj komfor putovanja sam mogao zahvaliti ovom vagonu:

PC280004res.jpg

A on se sastojao iz dvije kategorije sjedala ... one malo manje dobre, ali još uvijek bolje od Šelinih

PC280002res.jpg

I one u koje sam se istog momenta uvalio, čim sam ih spazio

PC280001res.jpg


Samo putovanje do Rijeke nisam fotkao. Nije bilo potrebe za tim ... Pfaff je doktorirao na toj temi, ja sam isto u više navrata radio putopise s dijelova riječke pruge, a zadnjih dana smo vidjeli još dosta lijepih putopisa na tu temu. Stoga je bilo pitanje šta se tu može novoga pokazati, a da se ne ponavljamo.
 
Odluka je pala na ono šta najradije činim ... hodopis ! Relacija koja se sama po sebi nametala je Rijeka - Krnjevo. To je bio odličan način kako potrošiti četiri i pol sata u Rijeci, ne hodajući gradom, ne zalazeći u dućane (nisam taj tip) ili po raznoraznim bibliotekama (a nisam niti tip od načitavanja po raznim okrepnim stanicama).

U putopisima koje sam spomenuo su mi Pfaff, Zlayo i drugi slali pozdrave s motivima Krčkog mosta. Nisam odolio, pa sam i ja morao napraviti pokoju fotku spuštanja s Plasa prema Rijeci ... jer to je nešto što ovu prugu razlikuje od ostalih i po čemu je ova dionica jednostavno fanatastična !

Pogled iz vlaka na čitav Kvarner i na donji nivo pruge

PC280011res.jpg

Krčki most (nekad davno je nosio naziv po Joži iz Kumrovca) ...

PC280018res.jpg

Ulaz u Bakarski zaljev ...

PC280022res.jpg

.. a u dnu zaljeva se smjestio stari grad Bakar

PC280025res.jpg

PC280026res.jpg

Na gornjim slikama se lijepo vidi i brza cesta Bakar - Križišće, koja se godinama gradi i za koju se nadam da će uskoro ipak biti dovršena. Možda već ovog ljeta ?

#2 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 16:59

Još jednom most

PC280034res.jpg

PC280050res.jpg

I sve zajedno, s otokom Cresom u pozadini

PC280035res.jpg

Ovo je odredište prema kojem jurimo ... impresivno je kako se Rijeka uspjela smjestiti ispod svih ovih brda.

PC280038res.jpg

PC280039res.jpg

Do sada neuobičajeni stroj na čelu vlaka

PC280046res.jpg

Pogled s kolodvora Meja ... ponekad zaista zavidim željezničarima koji ovdje rade

PC280052res.jpg

PC280056res.jpg

ŽCPR na državnoj cesti ... nekad davno sam se ovdje prilično načekivao pred zatvorenom rampom. Sad je gotovo veća šansa dobiti četvorku na lotu, nego ovdje čekati na vlak

PC280065res-1.jpg

PC280070res.jpg
 



#3 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:00

Nakon što sam napisao svoj zadnji putopis s bauljanja po kamenjaru oko Škrljeva, onda sam naučio da je ovo dolje vrlo važno električno postrojenje.

PC280072res.jpg

Učka i Poklon

PC280074res.jpg

Pruga ispred nas

PC280075res.jpg

Je li to san ili java na ovoj pruzi :lol:

PC280077res.jpg

otoci

PC280085res.jpg

Škrljevo

PC280081res.jpg

Ovuda sam prošlog ljeta bauljao

PC280091res.jpg

I guštao vlakove na drugoj strani

PC280096res.jpg
 



#4 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:01

Nakom Škrljeva, prolazimo kroz Dragu ... impresivna cestovna konstrukcija

PC280105res.jpg

PC280109res.jpg

Draga

PC280114res.jpg

Potrošački centar

PC280116res.jpg

Ovuda se prije par godina pokušao popesti jedan vlak, ali srećom nije daleko dospio

PC280120res.jpg

Moram priznati da sam zaboravio kud vodi ovaj srednji kolosijek :hm:

PC280122res.jpg

Po meni najimpresivnije fotke niskopodnog regionalca su nastale na ovom mostu, zaslugom naših vrsnih fotografa

PC280131res.jpg

Ovo mi nikad nije bilo jasno ... čemu rampe i ŽCPR u nivou, ako već postoji pothodnik. Ili obratno ??

PC280136res.jpg



#5 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:02

Stigli smo na vrijeme. Zapravo, stigli smo i koju minutu prije vremena, jer su nas na zadnjih par kolodvora putem otpremali i ranije u odnosu na vozni red, pa je vlak uplovio u Rijeku već u 12.30 sati. Vrlo ugodno iznenađenje, jer sam očekivao uobičajena kašnjenja reda veličine 30-tak minuta. Bravo HŽ ! :D

PC280138res.jpg

Na riječkom kolodvoru se nisam previše zadržavao. Fotkao sam novi prizor - ergelu ASEA na kolodvoru ...

PC280141res.jpg

i podravio se s mašinom koja me je dovukla iz Zagreba.

PC280142res.jpg

A one čekaju na peronima za Šapjane ...

PC280143res.jpg

... i nikome ne smetaju, jer tuda putnički vlakovi više ne voze

PC280144res.jpg

PC280146res.jpg

Onaj tko želi dalje, ima više alternativa (Autotrolej, Cameo, ...), a ja sam odabrao cipelcug.

PC280148res.jpg
 



#6 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:03

Do Krnjeva je 2.600 metara. Nije neka prevelika udaljenost za cipelcug, ali Matulji su mi za ovaj put ipak bili malo predaleko. Osim toga, trebalo se je i vratiti na polazni kolodvor, pa je čitava šetnja ispala nekih 5,5 km.

 

Krnjevo-1.jpg


Pogled unatrag

PC280151res.jpg

I unaprijed .... najprije radni strojevi

PC280153res.jpg

PC280155res.jpg

Ispred mene su depo i brojni kolosijeci

PC280156res.jpg

Za ovo nisam siguran da li je službena ili civilna zgrada ... prema vešu na balkonu, rekao bih ipak ovo drugo

PC280159res.jpg

Ranžirni kolodvor ?

PC280161res.jpg

Kakav lijepi kontrast u odnosu na smrad i buku, koji prate ovaj stroj kad je upaljen :mrgreen:

PC280163res.jpg

Pogled unatrag prema Rijeci

PC280165res.jpg

Odlagalište pragova

PC280166res.jpg

Još jedan pogled na ranžirni (?)

PC280171res.jpg
 



#7 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:06

Nadvožnjak

PC280178res.jpg

Pogled s mosta

PC280183res.jpg

Ova pruga dolje se očito više ne koristi (osim za parkiranje, naravno)

PC280184res.jpg

Kad sam fotkao ovu fotku, nisam još znao da ću se vraćati ovom ulicom ispod nadvožnjaka

PC280187res.jpg

PC280190res.jpg

Nastavak prema Krnjevu

PC280192res.jpg

Završetak parkirališ... pardon kolosijeka ispod :grin:

PC280193res.jpg

Nek se zna tko mu je vlasnik

PC280195res.jpg

Pogled prema Rijeci

PC280196res.jpg

I prema Krnjevu. Pruga ima konstantan uspon i nikakav pogled. Dvostruko razočarenje ! :mad:

PC280200res.jpg

PC280204res.jpg
 



#8 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:08

Pedesettri kilometra od nečega :hm:

PC280207res.jpg

I dalje je uzbrdo i bez pogleda ... :neutral:

PC280209res.jpg

Na drugu stranu je nizbrdo, ali ja sam očito odabrao pogrešan smjer

PC280210res.jpg

Na mostiću iznad zadnjih fotki me je neki zaštitar radoznalo promatrao ... OK, imao sam zaštitni prsluk pa sam možda malo i ličio na željezničara. Ali vjerojatno nije mogao shvatiti šta će mi fotić i zašto svako malo nešto moram fotkati.

Duga ravna uzbrdica

PC280213res.jpg

Čudan prijelaz preko pruge

 

PC280222res.jpg

PC280219res.jpg


... koji se ne smije koristiti. Ajde dobro, barem nisu napisali da se ne smije hodati prugom, pa sam mirno mogao ići dalje ;)

PC280218res.jpg

Ne znam zašto, ali ovi su me podsjećali na švercere pred granicom :mrgreen:

PC280220res.jpg

Na momente se ipak ukazao lijepi pogled

PC280223res.jpg

Štaviše, vrlo lijepi :grin:

PC280228res.jpg

PC280230res.jpg
 



#9 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:10

Još jednom, pogled prema Rijeci

PC280231res.jpg

I prema Krnjevu. Pojma nemam gdje sam i koliko daleko još moram hodati. Penjem se na rub usjeka, jer mi se čini da je tamo interesantnije

PC280232res.jpg

I nailazim na relikt prošlosti

PC280233res.jpg

Zaključujem da je zapravo svejedno je li JŽ ili HŽ, jer najbitnije je da ostane ono "Ž". A kako je krenulo, i to će teško biti održati. Putnički vlakovi ovuda više ne voze, što je korak prema ukidanju. Da ne velim da sam do prije par godina još čitao o planovima za riječku gradsku željeznicu koja bi među ostalim i ovuda trebala voziti. Tempi passati ...  samo nam barem nekako očuvajte onaj "Ž"

PC280235res.jpg

Što se pogleda tiče, bio sam u pravu. I odavde se sve lijepo vidi :grin:

PC280236res.jpg

PC280238res.jpg

PC280240res.jpg

PC280242res.jpg
 



#10 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:12

Napokon sam se dokopao kraja usjeka.

PC280243res.jpg

PC280245res.jpg

Još jedan pješački prijelaz preko pruge

PC280246res.jpg

S egzotičnim oznakama

PC280247res.jpg

U daljini tipična riječka arhitektura. I ovdje se suši veš ... očito sam potrefio idealan dan za pranje i sušenje veša :D

PC280248res.jpg

Brodogradilište

PC280251res.jpg
 



#11 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:12

Iza ovog zavoja sam se prilično iznenadio

PC280252res.jpg

Dočekalo me je ovo

PC280258res.jpg

PC280263res.jpg


Sve je podsjećalo na stajalište, ali nigdje nikavke oznake. Dok sam hodao prugom, nije bilo niti uobičajene oznake 1 km ispred stajališta.

PC280272res.jpg

Naišli su neki ljudi, pa sam ih pitao da li je to nekadašnje stajalište Krnjevo. Rekli su mi da je, ali da nije nekadašnje, jer vlak ponekad i dalje stoji tu. Dakle, oni ne znaju da ovdje vlakovi više ne stoje. Pa kako bi i znali, kad stajalište nema niti oznake, niti natpisa, niti reda vožnje ... nema ničega. OK, kad HŽ već dosad nije postavio tablu s nazivom stajališta, sad to definitivno ne mora više ni činiti. Još jedan prilog štednji.

Bilo kako bilo, ovjekovječio sam se na stajalištu za koje samo domaći mogu znati da je to stajalište, iako tu sad zapravo ništa više ni ne stoji.

PC280274res.jpg

A šteta, baš je to bilo zgodno malo stajalište. Idealno za planirani riječki S-Bahn.

PC280275res.jpg

 



#12 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:15

Natrag sam krenuo cestom. Bilo mi je dosta tucanika, a i nisam htio riskirati da mi u onom usjeku naleti nekakav neplanirani vlak.

PC280279res.jpg

Putem sam spazio ovu građevinu, sa željeznim štitnicima na prozorima. Čudna neka zgrada, usječena u brdo.
Parolu sam skužio tek naknadno, prilikom pregledavanja fotki :mrgreen:

PC280281res.jpg

I ovdje se suši veš. Da mi je samo znati kakve diskusije nastaju kad drugi kat izvjesi potpuno mokri veš u momentu kad se veš s prvog kata i prizemlja već posušio :lol:

PC280283res.jpg

Još jedan napušteni kolosijek

PC280287res.jpg

Hm, ovuda turisti ne zalaze ... mislim da sam negdje vidio da se ovaj dio grada zove Torpedo, ali nemojte me loviti za riječ

PC280290res.jpg

Zapravo, ovdje su dva kolosijeka, jedan zapušteniji od drugog

PC280292res.jpg

PC280293res.jpg

Ovdje se spajaju/odvajaju ...

PC280295res.jpg

... na skretnici koja ima samo jedan pokretni jezičac

PC280296res.jpg
 



#13 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 17:17

Nakon dosta hodanja, skoro sam se vratio na početnu poziciju. Ovdje je nadvožnjak po kojem sam hodao prema Krnjevu ...

PC280297res.jpg

... a trenutak kasnije dokaz da je bila mudra odluka vraćati se cestom umjesto po pruzi kroz usjek. Ova brundavka s gomilom teretnih vagona se bučno sjurila prema Rijeci

PC280300res.jpg

Nakon šetnje, ostatak vremena sam proveo sunčajući se na rivi. Dan je bio ugodan, vrlo topao i bez daška vjetra, a sunce je jednostavno mamilo. A ja sam se družio s njim, sve dok ono nije odlučilo zaći iza Učke, pružajući prekrasne prizore ovog lijepog grada.

PC280311res.jpg

PC280315res.jpg

PC280316res.jpg

PC280318res.jpg

*** kraj ***




 



#14 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,764 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 29.12.2012. - 17:49

Ako sam dobro zamijetio, ti si prvi koji je probio led cipelcugova po ovoj pruzi. Znatiželjno čekam neki nastavak od Krnjeva  8)


2z8q8zt.jpg


#15 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 29.12.2012. - 17:59

Izvanredno lijepi putopis koji punim plućima odiše autorovu ljubav prema željeznicama, naročito hrvatskim (dobro, o EMD ... de gustibus non discutandum), prelijepe fotografije koje autora otkrivaju kao talentiranog umjetničkog fotografa, ali ...

 

...

Nekadašnji prvi razred, a sada drugi ... iako bi zapravo sadašnji prvi razred trebao biti zavidan na ovaj drugi razred s Gošinim foteljama. Plus odlično grijanje vagona, potpuno prazan kupe na čitavom putovanju do Rijeke, prozori koji se mogu otvarati ... fakat sam se ovih gotovo pet sati vožnje (potcrtao komentator) osjećao kao pravi Gospodin putnik. OK, WC je bilo prilično upitne čistoće i raznoraznih zadaha, ali ionako se nisam previše zadržavao tamo, pa me nije ni smetalo.
...

 

U prvi mah sam pomislio da se radi o zabuni, ali nakon guglanja i pregleda voznog reda mogu samo :cry:  :cry:  :cry: :cry:  :cry:  (Ist nichts zu tun! :cry:  :cry:  :cry: :cry:  :cry: ) 


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#16 RAIL-LOGISTIK

RAIL-LOGISTIK
  • Članovi
  • 2,605 posts
  • Joined 16.09.2005.
  • LocationCrailsheim / Varaždin

Posted 29.12.2012. - 18:08

Bravo za putopis!



#17 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,622 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 18:19

Od svih putopisa koji dotiču (makar i usput) temu izmjene sustava vuče na riječkoj pruzi ovaj mi je - molim bez uvrede za ostale - definitivno najbolji. Po relaciji cipelcuga, po motivima, po kvaliteti snimaka... dopišite što hoćete.

I osobno sam razmišljao (bili su neki planovi i preliminarni dogovori) da se 27. prosinca spustim ''regionalcem'' na 4000 do Rijeke, a vratim istim ''brzim'' vlakom kao i seabral. Bio sam spriječen obiteljskim obvezama. Je li mi žao? Pa i nije. S riječke pruge imamo zadnjih dana pregršt putopisa posvećenih fenomenalnom podvigu promjene sustava vuče, u rekordno kratkom vremenu za koje bi i Sjevernokorejci poslali čovjeka na Mars. ''I teče, teče jedan slap, što u njemu znači moja mala kap?''. A beskrajno truckanje do Rijeke i natrag prugom koju poznajem gotovo napamet i pamtim luksuzne vožnje u IC vlakovima, pa makar i u najnovijem Končarevom čudu tehnologije, nije mi posebno privlačno.

Kad već spominjem vodu i vodotoke, ovaj izvrsni putopis našeg forumaškog kolege predstavlja jednu kap u prikazu slapova gluposti koje ubijaju našu željeznicu. Pri čemu je ukidanje putničkog prometa Rijeka - Šapjane samo jedna epizoda.

Što još reći osim: seabral, još jedan vrhunski uradak. :palac:


Serija 05 je zakon!

#18 ICE-3M

ICE-3M
  • Članovi
  • 1,794 posts
  • Joined 11.01.2011.
  • LocationZagreb

Posted 29.12.2012. - 18:22

Jako lijepo i zanimljivo :palac:

 

ŽCPR pokraj podvožnjaka je vjerojatno zbog nagiba i visine podvožnjaka, pa mislim da sva vozila ne mogu kroz njega. Ono je ranžirni kolodvor, odnosno jedan od njih.



#19 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,575 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 29.12.2012. - 18:40

Mislio sam na tebe danas gledajući sa jednog brda pokraj Meje prema Krčkom mostu. Dan je bio vedar ali bilo je užasno hladno i puhao je jak vjetar, dobro me rashladilo i napuhalo. Moju ekipu i dalje više privlači slikanje vlakova koji voze ispod 25kV nego vožnja u njima mada se neki od nas voze u njima i po službenoj dužnosti. Današnji promet bio je dosta skroman, s obzirom na broj vlakova koje smo slikali nije se isplatilo smrzavati.

Lijep putopis, u tvom stilu!


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#20 Macosa 7121

Macosa 7121
  • Članovi
  • 554 posts
  • Joined 25.10.2012.
  • Location73303

Posted 29.12.2012. - 19:01

Odličan putopis i prekrasne fotke  :grin:







Also tagged with one or more of these keywords: cipelcug, Rijeka, Krnjevo, Meja, most

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users