narcis Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Idemo prema tunelu Vranja 1 A prije toga, prolazimo ispod kamenoloma, koji još dandanas postoji, ali ne koristi usluge HŽ Carga Što se i po stanju kolosijeka lako da zakljuciti Natpis je ostao mutan, ali vidi se na pfaff-ovoj slici Vranja 1, L=493,50m Evo nas unutra, ali je mracnooooo....... Unutra u tunelu je nekakav zaklon, valjda da pješake po pruzi ne zgazi vlak (koji proci nece) Na sredini tunela smo ušli u jedan manji tunel uskotracne prugice i dobrahno si zmazali cipele Širina kolosijeka je manja nego moj raskorak Za vrijeme bivše države, ma davno, davnoooo, tu je bilo nekakvo skladište valjda eksploziva??? "Preuzvišeni" Vrata su naravno zatvorena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Izašli smo iz tunela, a izmedu dva tunela sa pruge puca pogled na Velu Dragu Visoko, visoko Ulazimo u tunel Vranja 2, i hitrim koracima, vec se ukazuje svijetlo na kraju Ako netko pati od klaustrofobije, Vranja 2 ima i obilazni puteljak, kojeg je Thomcro istražio I sa druge strane još bolji pogled Prema Raši Prema Lupoglavu Još samo da vidimo ovaj usjek I bježmo natrag unutra, pocela je jace kiša padati, a i u tunelima treba kišobran Jedino nam je ovo ostala nepoznanica, naime km. položaj nije, tko zna???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Nakon što smo malo istražili tunele i tunelice, vracamo se opet prema Lupoglavu i idemo do centra glagoljaštva u Istri, Roca. Subotom i nedjeljom kolodvor nije zaposjednut, ali taman je došao dežurni skretnicar (jer šved dolazi za 20 min), otkljucao prometni ured, nakon što smo se fino predstavili, tko smo, što smo, otkud smo, zašto..... i ljubazno nam dopustio da malo pofotkamo prometni ured iznutra, što smo mi sa velikim oduševljenjem prihvatili. I što mi prvo pada u oko, pa "najsuvremeniji" postavni uredaj naravno (iz doba Austrije) Pretpostavka da su žute rucke predsignali, a crvene ulazni, znalci ce me ispraviti ako griješim Signalni loparic i signalna zastavica su tu A i ova maketa nagibnog nas je fascinirala, ponosno stoji iznad grafikiona, tko kaže da nema nagibnog vlaka u Istri Malo slika s vanjske strane kolodvora Suvremeni digitalni vozni red Uz neke oznake kod polazaka A, B i C, a evo i objašnjenja; Telekomandni uređaj osiguranja obližnjeg žcp-a Pogled prema Buzetu, Stanley si uporno traži po džepovima ("ma di sam stavio pokaz") Pogled prema Lupoglavu, Thomcro žurnim koracima kreće u istraživanje nečega, hm čega? Ahaaaa, skretničarsku kućicu na ulazu u kolodvor "Ma vidi ti vraga, on bi se još tu i odmarao", ajd thomcro diž' se, imamo mi još toga za obići Skretnice na ulazu u kolodvor iz smjera Lupoglava Povuci-potegni sistem, koji jedan dio vodi do ovuda Žicovod vodi dalje do predsignala, ali do tamo nismo išli. Zanimljiv poklopac, može li se otvoriti? Može, može, evo što ima ispod Podzemni vodovi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Nakon Roča otišli smo na obližnje stajalište Nugla Magleni oblaci su se spustili jako, jako nisko U očekivanju vlaka Je l'ide, hm ne vidim ništa Pa sam ekipi pokazao zgodno mjesto za sačekušu, za jedan od budućih posjeta Istri i Ročkom kraju Službena vozila I zadnja točka ekšn-a, ročki bazeni, odnosno parni stroj star 133 godine, da vidimo što se događa, jer HŽ je ovu lokaciju prodao privatnom poduzetniku iz Zagreba, koji tu namjerava izgraditi wellness centar, a parni stroj je preuzeo Grad Buzet demontažu i konzerviranje, pa mu slijedi preseljenje vjerojatno na ročki kolodvor kao muzejski izložak. Tu imaju i plovila, ne znam da li je u planu i izgradnja marine sa 150 vezova?? Uslijedio je ručak u konobi "Danilea" Ročko Polje I kao za kraj dana povijesni zajednički sastanak klubova KLJŽ i DPŽ, neki od sudionika Nakon sastanka, netko je morao doma, dugi je put kući, a neki su krenuli i obraditi tekuću problematiku, oni koji malo bliže stanuju, kao što ste i vidjeli u prijašnjim postovima. Na putu kući negdje oko 21 sat zovem Portosa, da čujem da li su stigli u Zagreb, i kaže mi da je upravo ušao u stan, malo nas je snijeg pratio putem, ali sve u svemu ok, a Narcis di si ti, si još u Rijeci ili??. Ne ne kažem na putu sam u Labin, upravo prolazim kroz tunel Učka. "Ha-ha-ha, kaj ti nije dosta tunela za danas". A je je kažem ja, ali kroz ovaj moram proći, odnosno ne baš nužno, ali to je bolja i brža veza Labina i Rijeke. Toliko od mene pozdrav! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 O ovom desantu na sjevernu Istru i njene pruge već je toliko toga naslagano u ovoj temi da sam bio u dilemi da li uopće još nešto dodavati. S druge strane, tko sam ja da vas, vjerne i vrle štioce, prikratim za moje viđenje zbivanja? Sljedstveno tome, evo što imam za reći: Džoint (ekšn) in Istria nobilissima ... ili kako su nas posjetili prijatelji iz unutrašnjosti! Dugo se već dogovara zajednička akcija viđenijih članova 1RŽB i članova zagrebačke podružnice "Štacijona". Napokon je svanuo i taj dan... Svanuo je možda malo preuveličan izraz jer se nebo spustilo na razinu mora, cmoljila je kišica, ali "Ni kiša ni snijeg, ni padajuće ćuskije, ne mogu spriječiti neumoljivost pohoda pravih željeznicoljubaca..." Pokupio sam Jeana i thomcroa i nešto prije planiranih 10:00 bili smo na zapadnom portalu Tunela Učka i divili se krajoliku Prometalo se odmaralo u očekivanju društva... Narcis je javio da je kod njega u Labinu sunce pa da će i kod nas valjda bit bolje? Za to vrijeme mi smo se divili ovome! Zagrepčani su stigli s neznatnim zakašnjenjem jer je na tzv. "sniježnoj dionici" ACRZ bio zatvor zbog orkanske magle, ali smo se u roku dz dogovorili da ćemo ljubljenje, selamljenje i upoznavanje obaviti u nekom ugostiteljskom objektu jer smo svi čeznuli za kavom. Evo nas, dakle: thomcro, Portos & Silver (usput smo naučili da su, za razliku od šparljivih i škrbnih Primoraca/Ištrijana, kontinentalci stalno gladni!)... ... Stanley, ... ... Narcis i nos od Jeana... ... Povtof (ima puna ufta)... ... i Silver koji je već progutao! Onda smo pod obavezno otišli na kolodvor dočekati Šveda i malo fotkati ] U međuvremenu je stigao HŽ-bus iz Rijeke koji je doveo hrpu interesantne čeljadi... Za to vrijeme, Portos je slikao kolosijeke... Onda smo upozorili naše goste na povjesnu instituciju pa smo se nekako spontano počeli okupuljati za slikanje... Za razliku od fotki iz Staljinovih vremena, ovdje se broj osoba povećava! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Onda smo se potovarili u vozila i otišli do ž.st. Učka gdje smo ostavili prometala i pješice se uputili do nedalekih tunela Vranje I. & II. (zašto Vranje kad je lokalitet Vranja nije poznato?) Tunel(i) su dijelom građeni kao dvokolosječni, ali lijevi/sjeverni kolosijek nije nikada sagrađen do kraja. Služio je i kao industrijski kolosijek na kojem su bili bunkeri za kameni materijal koji se krcao u vagone. Sve je van funkcije, kolosijek je zatrpan naplavinama finog pijeska, a ovdje su ga i naprasno prekinuli... Evo što se jedva vidi Interesantan način ojačanja praga Naš LL nije bio s nama, ali mu je lovac_na_pruge bio dostojna zamjena Bunker za kamenolom Možda je ovdje nekoć sjedio vagar ili barem kakav evidentičar Opet neki nadzor Kamenolom, inače, radi i danas, ali se u transportu više ne koriste željeznicom Atmosferske prilike i izgledi su bili sve samo ne obećavajući Evo se društvo skuplja za zajedničku fotku I teče i teče jedan slap... Ulaz u prvi, kraći tunel L=493,50 Detalj unutrašnjosti tunela Vranje 1. Na pola dužine velikog tunela je onaj već istraženi mali tunel koji je vodio do skladišta, pretpostavljamo, eksploziva/municije Vrata skladišta Odzračnici skladišta (komada 2) Koliko god da je fauna njurgala, flori ova kiša očevidno prija Dekoviljska pruga od 400 mm – tipično za skladišta municije! Stražarnica Zaglibljeni napušteni vagonet Kolosjek u tuneliću Ovdje je kraj drugog kolosijeka u tunelu. Može li se ovo smatrati za bika? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Evo nas vani. I Jean izgleda kao da se prilagodio profilu tunela Nalazimo se na predjelu zvanom Vela draga – jedan od najinteresantnijih prirodnih fenomena u Parku prirode "Učka" Šteta da nema više sunca Ono gore je komadić ceste između tunela "Učka" i predtunela "Zrinšćak" Kiša pojačava Tunel Vranje 2. L = 727,97 (ča ga nisu mogli storit tih tri centimetra dužeg???) Detalj unutrašnjosti tunela Vranje 2. Svjetlo na kraju tunela (i osam idiota na pruzi) Izlazni portal. Interesantno – oba tunela imaju veći profil na ekstremima nego na portalima prema Veloj dragi. Ima tu nečeg čudnog... Doavde sam stigao i dalje me ni tri boškarina ne bi odvukla... Kiša sve gadnije pada Tamo mi je auto (šmrc!) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Mokri, ali zadovoljni, potrpali smo se u aute, odmaglili sebe i stakla i zaputili se do ž.st. Roč. Tu sam već bio, ali našim gostima se dopalo. Osobito su bili oduševljeni ljubaznošču i susretljivošću prometnika. Najinteresantniji dio je bio posjet lokalitetu Vaška (veli Narcis da to još zovu i "Bazeni") gdje su bili otvoreni rezervoari za vodu kojom su se napajale parnjače na ž.st. Roč i parostroj s pumpom. Cijeli objekt je u fazi obnove, a izgleda da će se restaurirati i stroj koji je bio u dobrom stanju Ovdje se vjerovatno unosilo gorivo i izbacivao pepeo. Bazeni Šaht sa zasunima Bazeni i željeznicoljupci Obnova u tijeku Unutrašnjost – to su ona vrata s početka priče! Stroj je trenutačno u kitu. Očigledno je imao stephensonovo krmilo Još puno komada i komadića Obavezna cjevologija (će oni to znat natrag sastavit?) Oni manji se mogu zavuć nutra pa slikat na miru... Ovo je (pretpostavljam) nekadašnji uređaj za prodaju ulja iz vremena rinfuzne prodaje ulja! Posljednji pogled – idemo dalje. Posjetili smo i Nuglu jer su naši gosti htjeli vidjeti neke odlične lokalitete za sačekuše, a onda smo se vratili do jedne od najznačajnijih kulturno-povjesnih znamenitosti uz istarsku prugu – gostionice "Danilea" Ja sam jeo ovo: Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Eh, da! Veselju je došao kraj. Umorni, ali sretni, siti i zadovoljni morali smo se vratiti u Rijeku gdje nas je u zgradi Vuče još čekao ZBRLj... uuups, sastanak "Štaciona". Najprije su mudroslovili gg. Predsjednik i Tajnik... Ako sam dobro shvatio, pomirio sam se s nekim s kim se nisam ni posvađao??? Jean je iznio prijedlog zaštite posljednje preostale Litorine Prisutni su pomno pratili sva izlaganja... ... iako se mora priznati da kobasice z kapuzom nisu baš prikladna podloga za mudroslovlje! Ja i moj novi prijatelj Silver Na kraju nas je novi član Zeleni_vlak_Arena upoznao sa svojim planovima oko snimanja i modeliranja kolodvora na istarskoj i riječkoj pruzi... Određenu letargiju i drijemežnost uspješno je razbio g. Veriga iskoristivši prigodu da se razmaše svojim blokom Zagrepčani su, nažalost, morali trkom kući (izgleda da je jedan od sudionika imao u planu neke bračne obveze ), a aboridžani su se tradicionalno premjestili u "Cres" na još koju rundu. Al' to je već viđeno... Za kraj – prema običaju, još jedan mali zemljovid: A – Zapadni portal Tunela "Učka" B – Lupoglav C – Vranja D – Ž.st. Roč E – Nugla F – Ročko polje G – Rijeka je tamo negdje Toliko od mene - nije puno, al' je od srca... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Interesantno – oba tunela imaju veći profil na ekstremima nego na portalima prema Veloj dragi. Ima tu nečeg čudnog... Gledajući zemljovid, ne mogu se oteti dojmu da se ovdje spremal neki trianglić, tj. da bi pruga mogal zapičiti direktno na istok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Gledajući ove zadnje Pfaffove slike ne mogu se oteti dojmu da vas je ovaj izlet toliko iscrpio da ste svi smršavili... Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Gledajući ove zadnje Pfaffove slike ne mogu se oteti dojmu da vas je ovaj izlet toliko iscrpio da ste svi smršavili... Sve je pitanje garderobe - imam ja overall za izgledat mršavo, a bome i drugi za izgledat debelo. (Ima i Barney majicu s toliko X da mu dođe k'o suknjica... ) A da je bilo naporno - bilo je! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Gledajući ove zadnje Pfaffove slike ne mogu se oteti dojmu da vas je ovaj izlet toliko iscrpio da ste svi smršavili... Sve je pitanje garderobe - imam ja overall za izgledat mršavo, a bome i drugi za izgledat debelo. (Ima i Barney majicu s toliko X da mu dođe k'o suknjica... ) A da je bilo naporno - bilo je! Hehe... A malo nas jesi spljoštio, na nekim slikama glave su nam manje od uobičajene zapremine. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Istra puna ljepote, sa jedne strane lijep krajolik a na drugoj restaurant sa dobrom papicom, nije reklama, već fakat Baš je lijepa ova naša Istra. To što sam je upoznao barem u malom djeliću zaslužni su domaćini: Pfaff, Thomcro, Narcis i Jean kao vrlo dragi domaćini te članovi zagrebački: Stanley, Lovac na pruge i onaj koji nas je sigurno dovezao u Istru i vratio natrag u Zagreb u jednom komadu a on je Portos. Svima zahvaljujem na lijepom i zanimljivom danu. Pozdrav i Šefu stanice ROČ Silver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Interesantno – oba tunela imaju veći profil na ekstremima nego na portalima prema Veloj dragi. Ima tu nečeg čudnog... Gledajući zemljovid, ne mogu se oteti dojmu da se ovdje spremal neki trianglić, tj. da bi pruga mogal zapičiti direktno na istok. To je i bila neka prvotna verzija tamo 50-ih, kada je proboj bio započeo sa kvarnerske strane, iskopano je nekoliko metara i radovi su obustavljeni preko noći. Zašto? Na to pitanje još dan danas nije odgovoreno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Što reći poslije detaljnog pregleda svih ovih zanimljivih sličica, nega samo bravo majstori... Na onoj zajednočkoj fotki gdje ste se pomolili na onom legendarnom mjestu, odakle je trebalo početi prokopavanje, trebali ste uzeti lopate u ruke i tunel bi bio začas prokopan. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Hehe... A malo nas jesi spljoštio, na nekim slikama glave su nam manje od uobičajene zapremine. Ma, mislim da me Bulk Uploader na FotoBujolu uzeo za magarca pa sam sad nešto krpio. Provjeri, molim Te Na onoj zajedničkoj fotki gdje ste se pomolili na onom legendarnom mjestu, odakle je trebalo početi prokopavanje, trebali ste uzeti lopate u ruke i tunel bi bio začas prokopan. Ne bih više, fala im! Stanley i ja smo se usaglasili glede toga da smo mi svoj obol dobrovoljnom radu dali u mladosti. Možda netko od ovih mlađih, ako ne pate od zaduhe ili (nedajbože) povišenih kolesterola & triglicerida... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Interesantno – oba tunela imaju veći profil na ekstremima nego na portalima prema Veloj dragi. Ima tu nečeg čudnog... Gledajući zemljovid, ne mogu se oteti dojmu da se ovdje spremal neki trianglić, tj. da bi pruga mogal zapičiti direktno na istok. To je i bila neka prvotna verzija tamo 50-ih, kada je proboj bio započeo sa kvarnerske strane, iskopano je nekoliko metara i radovi su obustavljeni preko noći. Zašto? Na to pitanje još dan danas nije odgovoreno. To znači da je predviđena trasa trebala ići KROZ Velu dragu? Ako je tako, onda i bolje da ju nisu izgradili. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Bijah slobodan nešto od fotki uvaliti (bez pitanja ) mojim poštarčinama: http://www.sindikat-hsp.hr/?what=galerija&w=12 Tko zna, možda i među njima čuči neki (bar potencijalni) railfan? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Ovo ti je dobar potez, pa vole poštari željeznicu, itekako. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Bijah slobodan nešto od fotki uvaliti (bez pitanja ) mojim poštarčinama: http://www.sindikat-hsp.hr/?what=galerija&w=12 Tko zna, možda i među njima čuči neki (bar potencijalni) railfan? Ove rečenice se vjerojatno sječaš, nekad su je profe ćesto upotrebljavale, pomilovati, ne ubiti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Interesantno – oba tunela imaju veći profil na ekstremima nego na portalima prema Veloj dragi. Ima tu nečeg čudnog... Gledajući zemljovid, ne mogu se oteti dojmu da se ovdje spremal neki trianglić, tj. da bi pruga mogal zapičiti direktno na istok. Kada se krajem 1940-ih i početkom '50-ih gradila pruga Lupoglav-Raša oba tunela su bušena za dupli kolosijek. Pred kraj tunela Vranje 1 tunel se sužava na širinu jednog kolosijeka, onaj lijevi završava u stijeni. Kod Vranja 2 je obrnuta situacija. Mislim da je planiran triangl koji je trebao biti izveden na nasutom području Vele drage, te tunel kroz Učku, trasom približnom sadašnjoj trasi tunela Učka. Već tada je nagrđena Vela draga nasipom pruge između 2 tunela, a kasnije je i tunel Učka sagrađen dijelom kroz Velu dragu. Ima li uopće uz mačehinski odnos RH prema Željeznici smisla ikada povezivati Istru sa ostatkom RH ne znam ali taj tunel bio bi znatno bolje prihvačen u ostatku RH nego Bibinjska obilaznica. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Netko je tu na forumu svojevremeno nešto pisao o tome, da sada HŽ povezivanje istarskih pruga nema ni u dugoročnim planovima. Izgleda da će još dugo, dugo voziti na relaciji Rijeka-Lupoglav-Rijeka Croatia Express. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Izgleda da će još dugo, dugo voziti na relaciji Rijeka-Lupoglav-Rijeka Croatia Express. Samo da se neki lumen jednog dana ne sjeti produžiti ga sve do Pule Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
narcis Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Pa to se skoro i dogodilo prije par godina, naime počela je kružiti neka priča po novinama, tipa kao da bi se istarska pruga dala u koncesiju (ili čitaj iznajmila) privatniku. Hellooooo, ma kakva koncesija, ma tko bi se toga prihvatio, pa nije to dati u najam kafić, dućan ili restoran. Autobusna linija se daje u koncesiju, ali željeznica malo teže. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.