Zeus Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Danas sam bio poslovno u krugu tvrtke Belišće d.d. Za one koji ne znaju u toj tvrtci proizvodi se ambalažni papiri, katronska, spiralna i plastična ambalaža, drveni elementi, drvni ugljen, elektro oprema i drugi proizvodi. Odmah po dolasku za oko su mi zapeli teretni vagoni, koje se nisam usudio slikati, jer su bili preblizu glavnoj porti. Nedugo zatim ugledao sam ovu prekrasnu manevarku, izvadio fotić, okrenuo se unaokolo, vidio da nikog nema i okinuo par puta. Nakon obavljenog prvog dijela posla, trebalo je doći na drugo područje u krugu. Vozeći polako prema drugom kraju, u blizini druge porte, ugledao sam ovaj predivni spomen vlak, koji me je oduševio na prvi pogled. Odmah sam prikočio, i počeo razmišljati kako da ga poslikam, jer to sam morao podijeliti s vama. Dođem ja do portira i pitam ga da li smijem slikati vlak. On kaže da ne bi smio, ali da ipak mogu, samo da pazim da me netko ne vidi. Sparkiram ja auto blizu vlakića, kad tamo dva neka radnika sjeli na podest i bulje u mene, a ja još ni iz auta nisam izašao. Izađem ja, a oni bulje ko mutavi. Shvatio sam sa neće samo tako odustati od buljenja, i izvadio fotić i slikao par minuta, izbjegavajući nove prolaznike. Mislim da će vam se slike svidjeti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Mislim da će vam se slike svidjeti. Hehe, još pitaš ? Hvala ti da si mislio i na nas i poslao nam ove odlične fotke. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Bravo majstore! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted June 2, 2008 Author Share Posted June 2, 2008 Slijedeći put ću pokušati poslikati unutrašnjost vagona, ako su bude ikako moglo, a možda i lokomotive. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
davorseljan Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 Dobra reportaža. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted August 21, 2008 Author Share Posted August 21, 2008 Evo i mojeg ponovnog "službenog" posjeta Belišću. Ovog puta sam ga iskoristio da bi poslikao kolodvor i ono što se nalazilo na njemu. Kolodvor Belišće je krajnja postaja na pruzi Bizovac - Belišće. Pa krenimo redom. Pogled u smjeru Bizovca i teretni vagoni na kolodvoru. Ovako izgleda ulazak u kolodvor iz smjera Bizovca. Pogled prema tvornici Belišće d.d., zahvaljujući kojoj ova pruga još uvijek živi Evo i kolodvorske zgrade, najprije izvana a zatim i iznutra Na žalost putnički promet ovom prugom je izuzetno slab, samo dva para vlakova dnevno, i to jedan iz Bizovca, a jedan direktno iz Osijeka. Iako su putnički vagoni moja specijalnost, ni kraj teretnog ne mogu proći mirne duše, osobito ako je ovako friško pofarban. Na kraju još ponešto građevina na kolodvoru kao i hrpa trulih pragova Sve u svemu, meni osobno se kolodvor doista svidio, posebno kolodvorska zgrada. U čekaoni, kao i prometnom uredu nije bilo žive duše, dok je u desnom dijelu kolodvorske zgrade stan. Šteta je da promet tom prugom nije malo življi, pa da prolazi više vlakova. Do dolaska macose iz Bizovca bilo je preostalo četrdesetak minuta, pa je na žalost nisam imao vremena pričekati. Možda slijedeći put... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Na žalost putnički promet ovom prugom je izuzetno slab, samo dva para vlakova dnevno, i to jedan iz Bizovca, a jedan direktno iz Osijeka. Kad smo mi proljetos obilazili tragove Guce, kolodvor je bio jednako pust i prazan. Nadajmo se da se netko neće sjetiti zapečatiti sudbinu i ta preostala dva putnička vlaka. Odlične fotke, Zeus. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Auuu,samo dva polaska dnevno.Čini mi se da sam negdje već vidio putopis iz Belišća od Stanley i portosa i da nema baš puno putnika,ali barem po broju teretnih vagona rekao bih da ima tereta.Ako se ne varam za vrijeme SFRJ ova pruga je bila isključivo za teretni promet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 putopis iz Belišća od Stanley i portosa Ekipa 3S+P (seabral, Stanley, STIB + Portos). Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jura Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Ako se ne varam za vrijeme SFRJ ova pruga je bila isključivo za teretni promet. Ta pruga je i sagrađena za potrebe kombinata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 navodno da onaj muzejski vlak više nije u sklopu tvornice, da su ga preselili! ima kakvih informacija? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1142007 Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Ovdje ima malih grešaka. Naime, prvi vlak koji dolazi iz OS je 6050, a drugi 6500. Oba dva voze iz SO samo što ovaj 3.vlak mjenja broj u Bizovcu. Quote Samo 1.razred ! 1.'st class only ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted May 28, 2010 Author Share Posted May 28, 2010 Točno u ovo vrijeme prije dvije godine prvi put sam se susreo s muzejskim vlakićem koji je izložen u krugu tvrtke Belišće d.d., što se može vidjeti u uvodnom postu ove teme. Budući da sam se i danas po tko zna koji put zatekao tamo, došla mi je volja da ga ponovno obiđem i poslikam neke detalje, a po mogućnosti i unutrašnjost putničkog vagona. Nakon kratkog razgovora s portirom, dogovor je postignut i akcija je mogla početi. Cijeli vlakić Partizanka Prvi vagončić Detalj ulaza u vagon Zatim drugi vagon, pravi ljepotan I njegovi detalji I postolje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted May 28, 2010 Author Share Posted May 28, 2010 Evo i unutrašnjosti tog ljepotana. Uspio sam se nekako uvući u njega iako su vrata bila zaključana. Nemalo sam se iznenadio kada sam vidio kako je 1. razred uništen i zapušten. Drugi razred je u dosta boljem stanju Detalj čeonih vratiju i kočnice Rasvjeta I broj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted May 28, 2010 Author Share Posted May 28, 2010 Ostajli su mi još teretni vagoni sa začelja. Zatvoreni vagon Natpis Postolja Otvoreni teretni vagoni Toliko za ovaj put. Meni je bilo zanimljivo, a nadam se da će se i vama svidjeti, a pogotovo jednom penzioneru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Toliko za ovaj put. Meni je bilo zanimljivo, a nadam se da će se i vama svidjeti, a pogotovo jednom penzioneru. Prekrasno !!!! Hvala ti za ove fotke, pogotovo za unutrašnjost putničkih vagona. A to što su tako derutni i djelomično zapušteni im daje još i posebnu draž. Bravo ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Bravo Zeus odlične slike. Upravo je ovo nedostajalo našem "arheološkom" putovanju tragovima Slavonsko-podravske željeznice ili poznatije Gutmanove željeznice. Zajednička zagrebačko-slavonska forumaška ekipa nije nažalost mogla ući u krug tvornice u Belišću i snimiti našeg "Gucu". Ti si imao sreće i sada je priča o ovoj uskotračnoj (1 m) Slavonsko-podravskoj pruzi završena. Nažalost izgled unutrašnjosti ovih vagona me je rastužio. Zar zaista nismo u stanju ništa sačuvati. Navodno je ovaj vlak bio jedno vrijeme izložen u gradskom parku u Belišću i ovo što se vidi je uglavnom uništeno u to vrijeme. Onda se netko sjetio da vlak prebaci u tvornički krug i spasi što se spasiti može. Inače onaj, kako ti kažeš, mali vagončić iza lokomotive je ustvari tender za ugalj ili drva.Te lokomotive su nekada ložene i drvetom jer je u slavonskim brdima bila ogromno šumsko bogatsvo i drvo je bilo dostupnije od ugljena. Na lokomotivi su postojala vrata kroz koja je ložač imao pristup do tendera a koja su kada je lokomotiva postala "muzejska" jednostavno zatvorena. Ove ostake malog vlaka treba pod hitno obnoviti i zaštiti nekakvom nadstrešnicom ili krovom inače neće još dugo..... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Uživao sam pregledajući ovaj putopis! Slike su lijepe i vjerno prenose atmosveru. Bravo za majstore! pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Prekrasna foto-dokumentacija, bravo Zeus. Nije vrag da su skinuli pečat ''vojne tajne'' s ovog vlaka, ili si slučajno naletio na portira koji ima više od dvije ganglije? Šteta je što je unutrašnjost vagona devastirana, no moglo je biti i puno gore. Ipak je dobro što je vlak u krugu tvornice. Zamisli da ga postave u neki park, pa na njega navale kojekakvi ''umjetnici'''... Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Evo nešto za Zeusa da vidi kako je ova lokomtiva izgledala sa tenderom. Lokomotiva JŽ 50-59 sa tenderom, snimljena u trenutku kada napušta osječki kolodvor sa teretnim vlakom. Ova fotka u koloru je nastala negdje pred zatvaranje ove pruge. U simpatičnom tenderu sa krovom nalazio se ugalj, a iza strojovođe se vide vrata prema tenderu....... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted May 29, 2010 Author Share Posted May 29, 2010 Evo nešto za Zeusa da vidi kako je ova lokomtiva izgledala sa tenderom. Puno ti hvala na ovoj fotki. Baš je lijepo vidjeti je dok je još vozila. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Hvala za trud i vlastiti rizik ulaženjem u ove vagone! Moj naklon! Ti si imao sreće i sada je priča o ovoj uskotračnoj (1 m) Slavonsko-podravskoj pruzi završena. Gospodine dnovakovic ja bih rekao da priča upravo počinje! Pa evo prije 2 tjedna u neposrednoj blizini bivšeg Gucinog kolodvora kolega Fox i ja imali smo priliku naići na staru guttmanovu tračnicu ukopanu u zemlju, jedan stari prag, a ja sam iz trave izvukao klin za pričvršćivanje tračnice! Uz malo truda i volje dalo bi se mnogo toga organizirati kako bi i drugima pružili uvid u povijest ove željeznice! Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Baš super da si nam to poslikal.. Zanimljivo mi je vidjeti raspored sjedala, kak je to prije bilo u drvenjacima na uskom kolosijeku.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.