1borna Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 Već godinama se planira dovesti željeznicu otok, valjda ćemo to i dočekati pa će i ova tema imati veze sa vlakovima? "Održavanje i planovi za izgradnju novog mosta Iako se zbog snažnih udara bure most tijekom godine često zatvara za određene skupine vozila, ponekad i za sav promet, novija istraživanja ukazuju da bura nije najveća prijetnja mostu, već je to sol. Očito godinama nedovoljno održavan unatoč tome što je donosio velike prihode, sol je nanjela znatne štete mostovnoj konstrukciji. Naime, sol nagriza beton i stvara pukotine kroz koje ulazi sve dublje pa i do armature, a stvorene pukotine u zimskim mjesecima se i znatno povećavaju djelovanjem leda. Prema neslužbenim podacima, šteta prouzročena zbog soli i neadekvatnog održavanja je tolika da je sanacija mosta neisplativa. Zbog toga, ali i zbog proširenja lučkih terminala na Krku te zbog sve većeg prometa postojećim mostom, posljednjih godina se razmatra gradnja potpuno novog mosta i zatvaranje postojećeg. Novi most ne bi se gradio na mjestu sadašnjega nego kilometar južnije na području gdje se zapravo otok Krk, točnije njegov poluotok Lanterna, najviše približio kopnu, na svega 600-tinjak metara. Novi Krčki most imao bi 4 prometne trake kojima bi išla autocesta do iza Malinske, te željezničku prugu koja bi vodila do budućeg kontejnerskog terminala kraj Omišlja." To već dugo piše na https://hr.wikipedia.org/wiki/Krčki_most Ja sam se na otoku "usidrio" davne 1979 godine, do ljeta 80 sam dolazio trajektom od Črišnjeva na kopnu do Voza na otoku. I nakon gradnje mosta sam znao dolaziti trajektom preko Senja trajektom do Baške jer mi je to do Baške bio put kraći čak 70 km (160 prema 230km) 1988 je ukinuta i ta trajektna veza a osim toga bio je skoro cijelom dužinom sagrađen autoput i poboljšana je cesta preko samoga otoka tako da danas imam "od kuće do kuće" ravno 200 km. Da vas ne davim samo pričom evo i nešto slika za početak Pogled sa krova moje kućice u Jurandvoru prema Baškoj Ispred Baške je otok Prvić (jedan od brojnih sa tim imenom na Jadranu) Odavdje se lijepo vidi Velebit i rađanje bure iznad njega. Jurandvor i Baška su danas takoreći spojeni, od starog središta Jurandvora do mora najkraćim putem ima svega 1.200 metara. Prije Jurandvora sam imao kućicu u Povilama kod Novog Vinodolskog međutim kako su došla djeca to nije bio dobar izbor zbog nekoliko razloga. Do plaže se trebalo spustiti sa brda preko magistrale a more je bilo prepuno vrulja tako da su se rijedki kupali i ljeti. Prema istoku je još dugo bilo hladno more a prema zapadu se trebalo ići dalje od Novog. Namjerno smo tražili neko malo mirno mjesto bez prometa a da bude blizu mora sa dobrom plažom i to smo našli u Jurandvoru koji ima zvanično svega 300 stanovnika. Baška ima krasnu pješčanu plažu dugu skoro 2 kilometra Ljeti u špici sezone izbjegavam taj prenapučeni dio (Baška sa svojih 1.000 stanovnika znade ugostiti i preko 15.000 turista!) Na desnom kraju plaže zvanom Zarok i ne može biti gužve jer je uzak Moj susjed iz Jurandvora (kojeg znadem od njegovog rođenja) ima već duže vremena koncesiju na ovaj dio plaže, ja mu dobro dođem jer volim ranije otići na kupanje pa se brinem za red Jedina mana je što je prvih 10-ak metara u moru kamenje pa se treba dočepati pijeska koji je malo dalje (Za početak je dovoljno?) 4 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 7 hours ago, 1borna said: ... Iako se zbog snažnih udara bure most tijekom godine često zatvara za određene skupine vozila, ponekad i za sav promet, novija istraživanja ukazuju da bura nije najveća prijetnja mostu, već je to sol. Očito godinama nedovoljno održavan unatoč tome što je donosio velike prihode, sol je nanjela znatne štete mostovnoj konstrukciji. Naime, sol nagriza beton i stvara pukotine kroz koje ulazi sve dublje pa i do armature, a stvorene pukotine u zimskim mjesecima se i znatno povećavaju djelovanjem leda. Prema neslužbenim podacima, šteta prouzročena zbog soli i neadekvatnog održavanja je tolika da je sanacija mosta neisplativa. Zbog toga, ali i zbog proširenja lučkih terminala na Krku te zbog sve većeg prometa postojećim mostom, posljednjih godina se razmatra gradnja potpuno novog mosta i zatvaranje postojećeg. Novi most ne bi se gradio na mjestu sadašnjega nego kilometar južnije na području gdje se zapravo otok Krk, točnije njegov poluotok Lanterna, najviše približio kopnu, na svega 600-tinjak metara. Novi Krčki most imao bi 4 prometne trake kojima bi išla autocesta do iza Malinske, te željezničku prugu koja bi vodila do budućeg kontejnerskog terminala kraj Omišlja." To već dugo piše na https://hr.wikipedia.org/wiki/Krčki_most ... Wikipedia crpi podatke od kojekuda, pa i iz rekla-kazala. Slučajno (li ne?), u današnjem HTV-ovom "Moru" se pojavil krčki poteštat s istom pričom o soli i doglednom kraju 40-godišnjeg mosta, kojeg će naslijediti novi most iz bajke (po izboru, braće Grimm, Ivane Brlić Mažuranić ... ili iz bilježničkog ureda Bože Petrova). Možda uvaženi kandidat jedne grupacije na skorim izborima ima i neke informacije koje nema plebs, ali nekak mi se čini da ih crpi iz istog izvora. 🙄 Sol je svakako glavni problem ovog mosta, ali i Paškog - pa o potonjem niko ne govori o umirovljenju, rušenju ili štoveć drugo ... Istina je da je prije nekih 15-ak godina završena sanacija betonske obloge koja je trajala godinama (izcvođači "Viadukt" i "Carin"). Vidio (i čuo) na svoje oči (i uši). Kolko je općepoznato, novi most je tek ideja na duuugačkom štapu - s jedne strane lokalna uprava Grada Krka, a na suprotivoj Grada Omišlja ... samo da apostrofiramo lokalnu upravu i samoupravu. I k tome, ni manje ni više nego autocesta do Malinske! 🤪 No, da ne zagađujemo temu dnevnopolitičkim predizbornim aktivnostima, jel je crni pesek Čarli (ne imenom, nego pasminom)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted June 14, 2020 Author Share Posted June 14, 2020 Mogu ti reći da je zadnjih godina promet na otoku toliki da bi i autoput bio prepun! Silom (ne)prilika morao sam prošle godine jednim vikendom u kolovozu otići od Baške do mosta i natrag pa mi je prisjelo. Do Krka se još vozilo kako-tako a dalje što je bilo bliže mostu to je bilo sporije, zadnjih 10-ak km je trajalo preko jednog sata (više se stajalo negoli puzalo). Ukupno mi je za 45 km trebalo preko 3 sata, natrag ipak nešto manje. Ja inače uvijek izbjegavam vožnje vikendom i praznikom, uobičajeno vrijeme od ili do Zagreba mi je svega 2 sata (bez neke žurbe i većih prekoračenja brzine) Rekord kojeg neću ponoviti je bio svega sat i pol za tih 200 km, doduše izvan sezone, bez suputnika i tereta. Crna je Pekinezer, šarena japanski Chin a treća je mini Maltezer Kada dođemo iz duže šetnje imam barem jedan sat mira, često me odvedu do crkve Sv.Lucije kroz šumicu Ove slike su iz razdoblja kad još nije bilo treće, na putu često sretnemo jednog prijatelja... 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 @mgalic2, tvoj post je uklonjen jer je bio suprotan pravilima foruma, tj. nisi citirao pripadajući tekst s linka kojeg si naveo. Nažalost, radi tog posta su uklonjeni i DB-ov odgovor na njega i tvoj odgovor na DB-ov post, budući da su brisanjem inicijalnog posta ostali "visiti u zraku". Detalji su u više navrata pojašnjeni ovdje:https://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/11950-citiranje-teksta-s-interneta/ Ukoliko želiš, možeš ponoviti svoj post, naravno ovaj put uz pripadajući citat. --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 11 minuta, seabral said: @mgalic2, tvoj post je uklonjen jer je bio suprotan pravilima foruma, tj. nisi citirao pripadajući tekst s linka kojeg si naveo. Nažalost, radi tog posta su uklonjeni i DB-ov odgovor na njega i tvoj odgovor na DB-ov post, budući da su brisanjem inicijalnog posta ostali "visiti u zraku". Detalji su u više navrata pojašnjeni ovdje:https://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/11950-citiranje-teksta-s-interneta/ Ukoliko želiš, možeš ponoviti svoj post, naravno ovaj put uz pripadajući citat. Ma znam, nego mi je glupo citirati novinski članak koji je star 13 godina, a navodi se u wikipedijinu članku. Logično bi bilo citirati wikipedijin članak kao nešto što se poziva na taj novinski članak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 Može se citirati i samo onaj relevantni dio članka, a ostatak teksta zanemariti. --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 To je onda trebao napraviti Borna. 😁 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 4 minutes ago, mgalic2 said: To je onda trebao napraviti Borna. 😁 Taj dio mi je promakao Možda je onda najbolje da pobrišemo čitavu temu ? --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 1 minuta, seabral said: Taj dio mi je promakao Možda je onda najbolje da pobrišemo čitavu temu ? Ne znan ja ništa, u tebe je pendrek.😁 Neću ponavljat, nebitno je za temu, ipak su cuceki u prvom planu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 1 sat, 1borna said: Mogu ti reći da je zadnjih godina promet na otoku toliki da bi i autoput bio prepun! Na godišnjoj razini je promet toliki da bi opravdao autocestu? pozdrav toma Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 14 minutes ago, seabral said: Taj dio mi je promakao Možda je onda najbolje da pobrišemo čitavu temu ? Ma zaboravi, taj članak nije vredan rasprave. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 4 minutes ago, Toma said: Na godišnjoj razini je promet toliki da bi opravdao autocestu? Nikakava tu autocesta ne bi imala smisla, sve dok je Krčki most dvotračni i dok imamo onaj nebulozni rotor ispod D8 u Šmriki. Gužve se prvenstveno stvaraju radi propusnosti mosta i tog smiješnog rotorčića, a ne radi prometa na D102. 1 --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 12 minutes ago, Toma said: Na godišnjoj razini je promet toliki da bi opravdao autocestu? Mda, do prije 12 godina (koje pamtim ispod naplatne rampe na mostu), promet je bil grozan vikendima u punoj sezoni (dakle nekih 10-ak njih). Između je promet bil gust, ali ne zaslužuje 4-tračnu cestu ... e sad, ak se u međuvremenu i taj promet udvostručil, onda valjda ima i nekog rezona razmišljati o tome. Ali poučen iskustvom, znam da političari (i oni koji bi to htjeli postati) ne razmišljaju racionalno, uzimajući u obzir statistiku i struku, nego kako misle da 'narod' misli da bi morao misliti ... Komplicirano? Ma ne, samo ne glasajte za takve. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted June 14, 2020 Author Share Posted June 14, 2020 Naravno da promet nije stalni ali je u sezoni postao nemoguć, već do maja pa sve do kolovoza je vrlo gust. Za pohvalu je što su zadnjih godina napravili više rotora kod takoreći svakog odvojka prema naseljima što donekle usporava promet ali omogućuje da se i drugi uključe na glavnu cestu. Prisjećam se svojeg prvog dolaska na otok negdje 1965 godine sa malim starim i sporim autobusom, iz Zagreba je krenuo oko podneva a u grad Krk smo došli u ponoć! Cesta na otoku je bila tzv bijela odnosno makadam sa iznimkom nešto asfalta a spuštali smo se u (tada) svako selo. Autobus je bio sav bijeli od prašine a putnici dobrano izmučeni..... Kasnije je cijela cesta bila asfaltirana ali puna zavoja, uspona i padova te opasna za bilo kakvu bržu vožnju. Danas je ipak dosta ravnija gdje se može voziti brzo (ako promet to dozvoli) no ima još opasnih mjesta na kojima se može izletiti ako se pretjera. Svake godine se dešavaju teže nesreće sa izgubljenim životima. Naravno da neki pravi autoput nema smisla dokle god je pristup otoku sužen na samo 2 trake koje ograničavaju protok vozila! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPILE008 Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 Od sutra više nebude gužve sa i prema Krku! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 14, 2020 Share Posted June 14, 2020 10 minutes ago, SPILE008 said: Od sutra više nebude gužve sa i prema Krku! Teško da ne bude .... besplatni prolaz mostom će samo privući i dodatne ljude na Krk. Jutros sam se vraćao s Krka u Zagreb i ispred naplatnih kućica pred mostom je već bila postavljena velika oznaka da je prolaz besplatan, samo je ta oznaka bila improvizirano prekrižena s dvije trake. Valja će u ponoć neki djelatnik samo jednostavno maknuti te trake --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted June 15, 2020 Author Share Posted June 15, 2020 Snimio sam i jedan duži filmić uobičajene šetnje O crkvi i ostalome će biti još priča i filmića Ovo je glavni ulaz prema Jurandvoru sa ceste koja ide do Baške, planina iza je Mali Hlam, ima 446 metara. Sjevernije je Veliki Hlam sa 482 metra visine. Nekoć je na toj desnoj strani bio spomenik partizanima koji je uklonjen prilikom uređenja ulaza početkom 90-ih, a raspelo na lijevoj strani je ostalo Ovo je nekad bila tvornica konzervi paradajza (još od vladavine Talijana), pa je nakon II sv.rata postala tvornica za vojničku dugmad (još krajem 70-ih kad sam kupio kućica u Jurandvoru naokolo je sve bilo puno onih malih zelenih gumbi za petokrakom). Kasnije je to postalo skladište razne robe pa na kraju tzv.Diskont (koji je imao i više cijene negoli u Baškoj pa je propao pred 6-7 godina i danas zjapi prazan). Lijevo kod ulaza je Volta, lijepi restoran sa finim jelima. Ljeti je stalno pun a zimi životari... Pogled na zelenu i plodnu dolinu u čijoj sredini teče Rika, ljeti je potočić a za velikih kiša i prava brza rijeka. Nažalost godinama se zemlja sve manje obrađuje, nema više težaka kao natrag. Svi mlađi odoše u turizam ili se zaposliše u Rijeci.... Desno gore je Obzova, najviši vrh otoka sa 568 m (gledano prema sjeveru) Ponovit ću takve slike novijima sa većom rezolucijom. Jedan kratki pogled na Jurandvor i okolicu, naselje na susjednom brdu je Batomalj 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Mala molba (ako nije problem): opis čas pišeš iznad slike, čas ispod... Ako bi moglo biti isto, teško je pratiti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Da, to sam i ja već htio napisati. Standard u "Putopisima" je da je opis iznad slike, tj. da se najprije pročita tekst a onda ga slika ilustrira. 1 _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Nisam znao za taj standard, ali meni osobno je svejedno, samo da bude ujednačeno. Prazan red može čuda učiniti, iza slike ili teksta, samo da odvoji različite stvari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted June 16, 2020 Author Share Posted June 16, 2020 Zahvaljujem na primjedbama i sugestijama, pazit ću dalje da bude reda....idemo malo u Bašku Iznad grada je crkva Svetog Ivana, uz nju je groblje (bit će kasnije još dosta slika odozgora) Gradić sa zvanično 1.000 stanovnika je pun raznih restorana kojih imade za svačiji đep, kafića i slastičarna ima svako malo Jedan dobar riblji restoran na obali se pred nekoliko godina preselio na drugo mjesto Malo iz ponude Ljeti je luka puna brodica Slikao sam cjenik vezova koji je danas dosta skuplji Pri kraju luke je zgrada općine u kojoj je i lučka potkapetanija (veća zgrada na desnoj strani) Dalje se nastavlja predio sa "skromnim" kućicama koje su mahom niknule u doba kada se gradio i most (valjda je bilo viška betona?) Dugo vremena nije bilo nikakovih prezimena na ulaznim kapijama Danas ih ima još više.... Prošle godine je g.Stančić snimio jedan zaista krasan film o Baški Taj snimatelj je napravio puno lijepih filmova raznih mjesta na Jadranu, pogledajte malo njegove zapise jer možda pronađete i svoje omiljeno mjesto? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 16, 2020 Share Posted June 16, 2020 Vrlo zanimljiv prikaz mjesta u kojem sam boravio na ljetovanju 1958. godine. Bilo je to moje prvo putovanje željeznicom od Zagreba do Rijeke. Od Rijeke do Baške vozili smo se parobrodom ''Kotor'' via Kraljevica - Crikvenica - Selce - Novi Vinodolski - Senj, nikad kraja putovanju. Iz tog ljetovanja pamtim da su neki dečki pokušavali loviti jegulje sa mosta preko onog potoka, kao i plovidbu barkom na jedra. Na kraju mi je ljetovanje prisjelo jer sam na nekom kamenju ogulio bedro, rana se zagnojila i zadnjih nekoliko dana sam proveo u stacionaru. Moji su me na Glavnom kolodvoru čekali kod vagona na kojem je pisalo ''Trešnjevka'', uplašili su se jer iz njega nisam izašao pa su se dosjetili tražiti me u vagonu na kojem je pisalo ''Sanitet''. 😁 Drugi i posljednji put sam bio u Baškoj potkraj 2009. godine na svom posljednjem reporterskom zadatku pred odlazak u mirovinu. Kolege i ja nismo se dugo zadržavali, posjetili smo samo poštu i razgovarali s tamošnjim zaposlenicima za naš sindikalni kupusni list. Na povratku smo svratili do crkvice Svetog Vida u Jurandvoru kako bi pogledali repliku Baščanske ploče (original je u HAZU), ali je objekt bio zaključan. Odatle nas je otjerala pljuščina kakvu još nisam doživio, cesta je doslovce plivala u vodi. Borna, postoji li još nekadašnje dječje odmaralište u Baškoj, kako danas izgleda, čemu služi i tko mu je vlasnik? Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted June 16, 2020 Share Posted June 16, 2020 49 minutes ago, Stanley said: Borna, postoji li još nekadašnje dječje odmaralište u Baškoj, kako danas izgleda, čemu služi i tko mu je vlasnik? Ovo i mene zanima, bio sam tamo na ljetovanju dvije godine za redom, vjerojatno 1962 i 1963. _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted June 16, 2020 Author Share Posted June 16, 2020 Postoji još jedno dječje odmaralište koje je slovensko već dugi niz godina, nalazi se u starom dijelu grada Ono koje je nekad bilo pored plaže je odavno pretvoreno u restoran, trgovinu i nekakva skladišta (bit ću slika kad ih nađem) U Baškoj ima jedan vrijedan čuvar baštine koji je snimao filmove od 1966 godine na ovamo, nedavno ih je digitalizirao Prvi filmići i nisu baš kvalitetniji no iz godine u godinu su bili sve bolji. G.Klonimir nam je nedavno ispričao i jednu priču- Dan hrvatske glagoljice 2020 - 22.Veljače - Krčki Knezovi Frankopani u Baški Imadem i ja materijala o KD Šoto no ne mogu odmah pričati o svemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 16, 2020 Share Posted June 16, 2020 8 hours ago, Stanley said: Borna, postoji li još nekadašnje dječje odmaralište u Baškoj, kako danas izgleda, čemu služi i tko mu je vlasnik? Kako si se samo toga sjetio ? Tamo sam proveo nezaboravnih tjedan dana, mislim da je to bilo 1969. godine. Bio sam najstariji među tom djecom, jer sam završio prvi razred osnovne škole, a svi ostali su bili iz dječjeg vrtića u kojem je radila moja mama. Znam samo da mi je bilo prekrasno, jer je odmaralište bilo na samoj plaži s onim silnim kamenčićima. A tete (tadašnje "drugarice") iz vrtića su me posebno pazile, jer nisam bio samo nekakvo dijete iz grupe, nego sin njihove kolegice. U svakom slučaju, tada je počela i moja bliska povezanost s otokom Krkom .... 1969. sam bio u tom dječjem odmaralištu u Baškoj, te godine a i par godina ranije i kasnije sam boravio i u PTT odmaralištu u Malinskoj (tamo sam i proplivao ), od 1972 do 1982 sam svake godine dolazio k prijateljima u Omišalj, a od 1983. imamo našu kuću u Šilu. --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts