Od danas je aktivan https://mapper.zeljeznice.net zahvaljujući forumašu DWProski.

 

Jump to content

Bilješke sa granice oziroma državne meje


Stanley
 Share

Recommended Posts

Svezigledno granici oziroma meji imam par pitanja koja ne znam gdje bih drugdje postavio, a tiču se, pa... granice:

 

1. Kod prelaska pruge preko granice u slučajevima napajanja 25 kV 50 Hz u druge željezničke uprave pod istim naponom sekcioner je praktički na samoj graničnoj crti +/-  100 metara tako da EVP iz druge države jako malo i kratko napaja KM, ovisno na čijoj je strani sekcioner. Toga imamo na potezima Tovarnik-Šid, Volinja-Dobrljin, Botovo-Gyékényes, Metković-Čapljina i Slavonski Šamac-Šamac. Valjda nisam ništa propustio.


Pitanje glasi: 25 kV 50 Hz se lomi na 3 kV=tek u Dobovi, sekcionera na graničnoj crti nema. Logično, hrvatski EVP napaja sve uključivo i dio kolodvora. Jel' Slovenci tu uslugu plaćaju neke novčiće, a to pitam zato jer bi mi to ustvari bilo dosta nelogično obzirom da naši SV vuku do/od Dobove (neovisno o operateru)? I je li održavanje KM-a u njihovoj ili našoj ingerenciji, obzirom da održavaju prugu od mosta prema Dobovi unatoč tome što je granična crta kojih 500-njak metara dalje, pa malo održavaju i s naše strane meje?

 

2. Dok nije bilo loma vuče u Šapjanama, gdje je bio sekcioner koji je odvajao stari EVP Matulji od slovenskog EVP-a? Ako se ne varam, izmjena vuče tad nije bila u Šapjanama nego su riječki SV vukli do Ilirske Bistrice.

 

3. Slijedom prethodnog, logično pretpostavljam da je onda u slučaju Ilirska Bistrica-Šapjane trenutna situacija da 3 kV= napaja slovenski EVP skroz do kolodvora Šapjane gdje preuzima novi EVP Matulji na 25 kV. Plaćamo li sad mi neke novčiće Slovencima što nam napajaju prugu na kojoj oni sad vuku (prije, dakle, nisu)? Prugu koliko znam od tunela na granici do Šapjana mi održavamo, je li isto slučaj i s KM ili, obzirom da je sad napajana iz Slovenije i na 3 kV=, to rade Slovenci?

 

4. Koja je procedura hitnog isključenja KM-a u slučajevima kad napajanje dolazi s područja druge željezničke uprave? Primjer - neki cirkus se događa u Dobovi ili na njihovom dijelu pruge, treba hitno gasiti struju. Jel' se gubi vrijeme na to da Dobova zove Savski Marof ili ima svoju krušku koju može stisnuti da se sve zgasi, pa lako se onda objašnjava zašto? Ista stvar se odnosi i u suprotnom smjeru na situaciju Šapjane. Mogu li Šapjane zgasiti samostalno 3 kV= ili moraju zvati Ilirsku Bistricu?

 

5. Izmjena strojnog osoblja, odnosno ulazak našeg pilota na istarskoj pruzi je u Rakitovcu ili u Buzetu? Pretpostavit ću da je Buzet, ali čisto pitam.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Formalno pravno za sve se ispostavi račun ali se nikad ili skoro pa nikad stvarno ne plaća. Sve se to prebija. Kako već 10 godina ne radim ne mogu ti precizno i točno odgovoriti. Oni nama troškove struje i vuče za taj ficlek mi njima za to što oni vuku do Čakovca, Đurmanca Šapjana itd. Troškovi dizela se tačunaju nešto više ali sve skupa je to otprilike tu. Prometnik u Dobovi ima direktnu vezu sa našim CDU-om (Centar daljinskog upravljanja) i nema potreba za posrednikom.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 23. 02. 2023. at 9:29, Stanley said:

...

Iza njega 17 bačvi sa 68 osovina, tonažu ne znam:

 

1841294064_P1010062(1024x768).jpg.5a0ebbf521b1f73b2a17ee04b51093ab.jpg

 

1082543932_P1010063(1024x768).jpg.6ae24afd9762d384a08c508e2673bcaf.jpg

 

 

Rekao bih kako nema listica na vagon(u)ima da je to sve praznina. U grubo to bi bilo otprilike oko 600t.

Link to comment
Share on other sites

On 13. 03. 2023. at 0:01, mali.paja said:

Rekao bih kako nema listica na vagon(u)ima da je to sve praznina. U grubo to bi bilo otprilike oko 600t.

 

Vagon je tovaren što se i vidi i po T graničniku i po mjenjaču sile kočenja, tako da se ne radi o praznini. Listice se sve manje koriste, u principu najviše za olistavanje neispravnih vagona.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 sati, josip said:

Listice se sve manje koriste, u principu najviše za olistavanje neispravnih vagona.

 

 U međunarodnom prometu svaki tovareni vagon mora imati listicu, izuzeće su samo skupine vagona i maršutni vlakovi koji se otpravljaju sa 1 Tovarnim listom gdje su olistani prvi i zadnji vagon skupine - maršute. Za unutrašnji promet ne znam kako HŽ to ima riješeno (vjerovatno kao i međunarodni).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...