Stanley Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 O tragovima nekadašnjeg i nama starijima nikada prežaljenog Samoborčeka već smo pisali na više mjesta i u više navrata. Prvi putopis u kojem sam sudjelovao kao forumaš odnosio se upravo na trasu bivše uskotračne pruge Zagreb - Samobor - Bregana, a društvo su mi pravili Portos, seabral i Toma. To je bilo 24. rujna 2006. godine: http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/2219-26-godina-poslije/ U međuvremenu je bilo još putopisa vezanih uz tragove Samoborčeka. A ja sam nakanio ove godine obići čitavu trasu pješice, dakako u etapama. Pa sam danas obavio prvu od njih. Znam da neću otkriti puno tragova, kao ni ''toplu vodu'', ali ću uživati i meni je to dovoljno. Pa koga zanima taj neka me prati u mojim hodnjama, a ostalima sretno uživanje u drugim temama. Dio prvi: kako su na mene lajali svi cucki Bestovja i Orešja, plus jedan dvonožac - 27. siječnja 2016. Odluku sam donio sinoć, nakon što sam provjerio prognozu vremena i registar obaveza. Namjera mi je bila penzićku šetnju premjestiti malo podalje od uobičajenih puteva, pa sam se odlučio za trasu Samoborčeka od Podsuseda do Orešja. Lijepo vrijeme, svježi zrak i daleke uspomene - gdje ćeš bolje kombinacije. Riječ ''trasu'' valja shvatiti uvjetno jer je malo toga ostalo vidljivo, a kamo li prohodno. Za prijevoz do stajališta Podsused i natrag u Vrapče izabrao sam vlak, a cijena ''sim pak tam'' za nas starije nije vrijedna spomena. Pa krenimo na ovaj kratki put. Do službenog mjesta Podsused Stajalište gotovo praznom Macosom: Jedna usputna - Podsused Tvornica. Krajnjim lijevim kolosijekom ulazi sirovina, a izlazi gotova somovina: Budi i to pribilježeno: Ovdje je nekada bilo ukrižje Samoborčeka (ono novije) i zvalo se Susedgrad: Trasa prema mostu preko Save danas je parkiralište: Počinje i(ili) završava jedna od najduljih zagrebačkih ulica: Sve piše: Dio mosta namijenjen željeznici, kojim nikada nije prošao niti će proći i jedan vlak: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 Ki vrag je ovo: Ostavili su prolaz za pješake: Iz one kućice čuje se buka, valjda neki agregat: Sava: Na vrhu desnog brijega nazire se starina Susedgrad: Tu nešto konsolidiraju: Podsjetnik da sam izašao iz Zagreba: Ono dolje teško, ono gore ne sumnjam: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 Bolje vas našao: Ova šikara krije nekadašnju trasu Samoborčeka: Mraz: Trasa Samoborčeka prema Bestovju: Ovoga u mom naselju više nema: Na mjestu nekadašnjeg stajališta Bestovje danas stoje samo autobusi: I Bestovje pamti: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 Stajalište Bestovje, trasa Samoborčeka prema Podsusedu… … i prema Samoboru: Ovdje je nekada bio ŽCPR: A vide se i tragovi: Trasa prema Samoboru sada je na lijevoj strani: Nakon Bestovja slijedi… Porijeklo toponima Orešje nije mi poznato, ali sam zaključio da je riječ o stablima oraha koja su tu valjda nekada rasla. Pa mi je na pamet pala jedna od mojih omiljenih pjesmica iz osnovne škole. A i ima neke veze jer se u zadnjem stihu spominje bliski lokalitet. Miroslav Krleža: KRAVA NA OREHU (iz Balada Petrice Kerempuha): Krava na orehu,cirkva v mehu.Pozoj v zobunu,kak kusa v čunu.Na pričesti štriga,v žepu figa.Muha v vreloj kaši,roda na maši.Za sto let ni mesa,ni čavla, ni lesa.Pijme ga, škvorci,mudri Sanoborci! Kad već spominjem menažeriju valja dometnuti da nisam vidio ni jedno govedo, ali su na mene lajali valjda svi psi koliko ih ima u Bestovju i Orešju. Vjerojatno su nanjušili staru poštarčinu… Tko bi rekao da je ovuda nekada vozio vlak: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 Ledara: Ako dobro pamtim ovdje negdje je bilo stajalište Orešje: Uz iduću fotografiju slijedi mali uvod. Dakle, odlučim ja probati uhvatiti o objektiv mog džepnog Olyja Svetu Nedelju, koja mi se lijepo namjestila u daljini, pa što ispadne. I ona je i te kako vezana uz Samoborček. Upravo ciljam kada desno od sebe, sa ceste, začujem škripanje kočnica. Vidim auto i vozača kako spušta staklo na vratima, izbeči se u mene i izdere se: - Hej ti! Šta ti slikaš!?! - Pa opet: - Šta ti slikaš?!? Ja čekam da izađe i krene prema meni, pa da ga prvo upitam otkada smo nas dvojica na ''ti'', a zatim koji je on faktor da mu moram objašnjavati što radim svojim fotoaparatom u zadanom okruženju i na javnom zemljištu. Ali mi je ipak laknulo kada se odvezao dalje jer tako gadnu njušku podugo nisam imao (ne)priliku sresti, a nisam baš siguran kako bih se proveo u međusobnom upoznavanju. Što je to bilo i zašto se pjenilo pojma nemam i ne kanim nagađati. Između mene i Svete Nedelje bile su livade i nikakav privatni objekt. I da - auto je bio crne boje. Sasvim prikladno. Sveta Nedelja glede i unatoč: Krajnja točka današnje hodnje - u daljini je Strmec kojeg ostavljam za idući put: Pitam se kakva to divljač prijeti duž gotovo dva kilometra ceste gdje su s obje strane kuće. Vjerojatno zečevi-kamikaze: Pozdrav, vidimo se opet u nekoj drugoj prilici: I.N.R.I: Neka se nađe i jedan segment živog javnog prijevoza: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 Još jedan pogled na nekadašnju trasu Samoborčeka: Sava u zelenoj varijanti: Sada je jasnije - ovi dolje konsolidiraju nešto oko mosta: Jedan od objekata koji čuvaju uspomenu na legendu - kafić ''Samoborček'' u Podsusedu: U daljini se vidi zgrada nekadašnjeg kolodvora Susedgrad, najvećeg između Zagreba i Samobora. Imao je tri kolosijeka, okretaljku za lokomotive i vodonapojnik: I za kraj moj prijevoz od Podsuseda do Vrapča - 6112-101 ili Som Telekom… … u kojem sam vidio jednu konačno suvislu poruku: Toliko za ovaj put. Nastavak jednog lijepog dana u proljeće na ruti Strmec - Samobor. Ako netko želi može mi se slobodno pridružiti, s tim da nema gunđanja zbog dugog pješačenja. Quote Serija 05 je zakon!
Pfaff Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 I tako Ti krenuo hodati... Lijepo! Trasa prema mostu preko Save danas je parkiralište:[/size][/font] http://i.imgur.com/UqhDw0f.jpg A kaki Ti je ono obelix lijevo na slici? BTW Ako netko želi može mi se slobodno pridružiti, s tim da nema gunđanja zbog dugog pješačenja. Tako je i naša bakica prije pet godina krenula pješačiti svaki dan po šest kilometara. Danas pojma nemamo di je! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Portos Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 najavi se da obilazimo zajedno Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Stanley Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 A kaki Ti je ono obelix lijevo na slici? Neki spomenik (bivši). Netko je odavno izvadio ploču na kojoj je pisalo na što ili koga se odnosi, a sudeći po kasnijim šaranjima naslućujem o čemu bi mogla biti riječ. Nisam to htio snimati. @ Portos Primljeno k znanju, čujemo se. Quote Serija 05 je zakon!
mali.paja Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 A kaki Ti je ono obelix lijevo na slici? Uspomena na Napoleona. Ono je bila granica ilirskih pokrajina za vrijeme Napoleona. Quote
mali.paja Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Ki vrag je ovo: Jučer sam čuo da je Sava dosta podlokala most i da se to sanira i učvršćuje. Iako je most sa mjestom za prugu nije bio pogodan. Bilo je nekih problema i za željeznicu se trebao novi most praviti. Možda ga i za željeznicu ojačavaju. Zvao sam čovjeka koji se time bavi ali mi se ne javlja. Kada se čujem sa njim možda ću nešto konkretnije znati. Quote
DB Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 ... Ovdje je nekada bilo ukrižje Samoborčeka (ono novije) i zvalo se Susedgrad: ... Moj tutač je, vidim, na svom mestu. ... Toliko za ovaj put. Nastavak jednog lijepog dana u proljeće na ruti Strmec - Samobor. Ako netko želi može mi se slobodno pridružiti, s tim da nema gunđanja zbog dugog pješačenja. najavi se da obilazimo zajedno Ak bu u subotu, javite se ... Quote
seabral Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Znači, ove godine se navršava deset godina od naše prve zajedničke runde samoborčekovim tragovima. Šteta što je s godinama tih tragova sve manje i manje ... a i u ovih deset godina je sigurno dosta toga nestalo. Lijepa šetnja ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
thomcro Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Dobro je videt ovakve putopise ponovljene nakon par godina da se vidi promjena. Nažalost, u pravilu, to je na gore ... ... Quote
Stanley Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 Ak bu u subotu, javite se ... Bude. Budemo. Quote Serija 05 je zakon!
mali.paja Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Zvao me moj informator i pitao sam ga za most. Vrši se samo učvršćivanje i sniranje mosta. Ukoliko se bude gradila pruga radit će se novi most. Stari ima slabu ili bolje reći malu nosivost. To su navodno odmah utvrdili kad je most napravljen. Nešto me drugo zanima? Sjećam se kolodvora ili bolje reći ukrižja. Tad od kad se ja sjećam toga a to je od sredine sedamdesetih nije bilo više vodonapojnika. Malo mi je čudno da je tu bila i okretnica. Za vodonapojnik mi je razumljivo jer su to sve bile male tender lokomotive. Radi čega bi bila potreba okretanja lokomotiva? Možda sam nekad negdje i pitao, zašto nije bilo lokomotiva sa zasebnim tenderom na toj pruzi? Razumijem i za osovinski pritisak ali bilo je i takvih uskotračnih lokomotiva. Mislim da pruga iz Zavidovića ili Prijedora nije bila puno bolja. Radi toga su tamo i bile najčešća serija lokomotive UNRRA. Ta lokomotiva je dosta jaka ima veliki tender tako da bi mogla otići u Samobor i vratiti se bez namirivanja. Osim toga trebala je jako mali radijus krivine od 50m. Imala je 4 osovine od koje su 2 u sredini bile bez vjenca bandaža. Quote
hyperion Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Prvi putopis u kojem sam sudjelovao kao forumaš odnosio se upravo na trasu bivše uskotračne pruge Zagreb - Samobor - Bregana, a društvo su mi pravili Portos, seabral i Toma. To je bilo 24. rujna 2006. godine: http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/2219-26-godina-poslije/ Baš na moj 21. rođendan. Dobar putopis, i ja se sjećam ostatka tračnica u asfaltu kod Bregane. A prvom prilikom kad budem opet išao sporijim prometalom u ZG, ću si priuštiti nešto za gricnut u Podsusedu. Quote
Stanley Posted January 28, 2016 Author Posted January 28, 2016 Malo mi je čudno da je tu bila i okretnica. Za vodonapojnik mi je razumljivo jer su to sve bile male tender lokomotive. Radi čega bi bila potreba okretanja lokomotiva? Lokomotiva broj 24 je bila preteška za Podsusedski most, pa je vukla vlakove samo do Susedgrada gdje je vlak preuzimala druga lokomotiva. Za okretaljku nisam siguran - vjerojatno sam nešto pomiješao jer se u knjizi o Samoborčeku, kako vidim, ne spominje. U Susedgradu je bila jama za čišćenje vatre, pregled i podmazivanje lokomotiva (foto Portos 2006.): Quote Serija 05 je zakon!
dnovakovic Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Dio namijenjen željeznici, kojim nikada nije prošao niti će proći i jedan vlak: Moram te podsjetiti na dobrog starog Jamesa Bonda..... Quote Pozdrav iz Osijeka !
Blagus Posted February 7, 2016 Posted February 7, 2016 Stanley, ako me sjećanje ne vara, prije 5-6 godina je negdje između Bestovja i Orešja postojao vidljivi komad pruge, mislim da negdje oko Pružne ulice. Postoji li to još uvijek tamo ili je to sad prekriveno asfaltom na bivšem ŽCPR slikanom gore? Quote
Stanley Posted February 7, 2016 Author Posted February 7, 2016 Stanley, ako me sjećanje ne vara, prije 5-6 godina je negdje između Bestovja i Orešja postojao vidljivi komad pruge, mislim da negdje oko Pružne ulice. Postoji li to još uvijek tamo ili je to sad prekriveno asfaltom na bivšem ŽCPR slikanom gore? Sjećanje te ne vara i riječ je upravo o lokaciji koju spominješ - snimio Portos 2006. godine: Quote Serija 05 je zakon!
Duh u močvari Posted February 7, 2016 Posted February 7, 2016 Moram te podsjetiti na dobrog starog Jamesa Bonda..... Kak je Mali Paja rekel, nikakve su šanse da pruga prođe postojećim mostom. Mosna konstrukcija stavljena je na stare stupove, i očigledno ne zadovoljava suvremene standarde nosivosti. Sagraditi novi most vjerojatno je jeftinije nego ojačavati postojeći. Tak da je mjesto za prugu na postojećem mostu najbolje iskoristiti za pješačko-biciklističku stazu. Quote
Blagus Posted February 7, 2016 Posted February 7, 2016 Sjećanje te ne vara i riječ je upravo o lokaciji koju spominješ - snimio Portos 2006. godine: To je to, da. 2010./2011. je taj komadić još uvijek postojalo u tom stanju a sad su, koliko vidim, samo navukli sloj asfalta preko tih šina. Baš šteta, a mislim da je na toj dionici do Orešja to bio jedini vidljivi komad pruge, išao sam par puta upravo tom trasom Samoborčeka i jedino mi je to ostalo u sjećanju. Eventualno možda nešto u Bestovju prije tog prijelaza, negdje u Pružnoj ali lagao bih da velim bilo kaj više, nije mi povod puta bio Samoborček U svakom slučaju, volio bih se priključiti na idućoj etapi do Strmeca, ako će opet biti u nedjelju. Quote
Stanley Posted February 7, 2016 Author Posted February 7, 2016 U svakom slučaju, volio bih se priključiti na idućoj etapi do Strmeca, ako će opet biti u nedjelju. Naravno da si dobrodošao, uz tri opaske: 1. Iduća etapa nije do Strmeca, nego Strmec - Samobor 2. Ne može biti ''opet u nedjelju'' jer sam išao u srijedu. A hoće li iduća etapa biti u subotu ili u nedjelju odlučiti će Portos kako njemu odgovara (prvi se javio za kompanjona). 3. Moraš biti spreman za jedan dobar cipelcug i to bez gunđanja ''zakaj nisam ostal doma'' Pretpostavljam da bi hodnja bila negdje u ožujku, kada tlo bude dovoljno suho jer po blatu nema smisla ići. U svakom slučaju će poziv biti objavljen na vrijeme. Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted April 21, 2018 Author Posted April 21, 2018 Dio drugi: Samobor - Šmidhenovo zmijsko leglo, 21. travnja 2018. Planovi obilaska trase u 2016. godini nisu ostvareni, ali nikada ne reci nikad. Danas sam se opet uputio lažnim Samoborčekom do tragova pravog Samoborčeka, a za ciljanu dionicu odlučio sam se tek na stajalištu u Vrapču čekajući autobus. Da se Blagus i DB ne ljute što ih nisam zvao obavještavam da sam se za ovaj pohod odlučio tek jutros uz prvu kavu, a Portos ionako negdje biciklira i briga njega za željezničku arheologiju. Početna točka - autobusni i nesuđeni željeznički kolodvor u Samoboru: Prvi artefakt - pješački most preko Gradne na temeljima nekadašnjeg željezničkog mosta: Gradna uzvodno: Gradna nizvodno: Nasip prema kolodvoru Samobor: Trasa u smjeru Bregane: Pažljivo oko primijetiti će u sredini slike tragove šljunka: Quote Serija 05 je zakon!
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.