Jump to content

Tragovima A. Fortisa - Pffafova putovanja po Dalmaciji, 2. nastavak


Pfaff

Recommended Posts

No, ja, toga pak u Lijepoj našoj ima na svakom koraku. Da ljudi imaju gdje potrošiti lovu od socijalne pomoći...

 

StanicaKnin188.jpg

 

On se pokazao korisnim. Kad sam ga upitao da li negdje u blizini ima kakva ćevabdžinica, rekao je da nema, ali da nekih 300 m niz ulicu dra.F.T. ima Fast food. I bi tako. Fast food krčmi ćevape, ražnjiće i miješano meso. Politička korektnost nadasve – mesni valjušci na žaru...

 

StanicaKnin189.jpg

 

To je ta ulica

 

StanicaKnin190.jpg

 

Spomenik Marku Maruliću

 

StanicaKnin191.jpg

 

Koliko sam primijetio u ulici radi ispostava zavoda za zapošljavanje, kockarnice i firma za otkup zlata. Uprkos tome uređuje se pločnik i cesta. Bit će to velelepno

 

StanicaKnin192.jpg

 

Knin me uvijek nanovo iznenadi – ove dvije zgrade bi mirne duše mogle stajati i u Ilici

 

StanicaKnin193.jpg

 

StanicaKnin194.jpg

 

Slikano s pozicije 27 cm iznad tanjura s ćevapima & pomfritom...

 

StanicaKnin195.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Evo me natrag na kolodvoru. Neki čudni golubovi?

 

StanicaKnin196.jpg

 

Natrag ću ICN-om

 

th_StanicaKnin197.jpg

 

Posljednji pogled na tvrđavu i barjak. Vrijeme je polaska

 

StanicaKnin198.jpg

 

7 (slovima: sedam) dlakavaca za pravo da sjediš na točno određenom mjestu u polupraznom vlaku. Reda mora biti. Sretna okolnost je da sam dobio mjesto gdje je stolić. Prekoputa je sjedio neki Amer koji je podigao pogled s Kindla i onda me pogledao pogledom br. 7 ("Kud baš ovdje?")

 

SplitskaPruga043.jpg

 

Stolice u odjeljku 2. razreda

 

SplitskaPruga045.jpg

 

To ti je kad slikaš kroz duplo staklo

 

SplitskaPruga047.jpg

 

U daljini vidi se moreeeee!

 

SplitskaPruga049.jpg

 

Nisam uspio okinuti na vrijeme, ali na ovom mjestu uz prugu nedaleko ukrižja Sadine postoji neko vrlo modernističko spomen-obilježje (odlomak kotača?). Je li to na spomen poginulima u nesreći 15. veljače 1966.?

 

SplitskaPruga050.jpg

 

I evo nas u Splitu

 

SplitskaPruga051.jpg

 

Moja ocjena nagibnog (prve impresije): drndav i bučan. Pretpostavljam da nagibna tehnika smanjuje ono neugodno bočno bacanje koje se pri brzoj vožnji na zavojima osjeća na klasici. No, s druge strane, bio sam na ćenifi i srećom da ima lijevo i desno od školjke držače inače bi me bilo posvakud!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Nedjelja, 4. ožujak. Od puta smo. Valja se i kući vratit...

 

Posljednji pogled na hotel. Bio je to pomalo vremeplov, vratilo nas nekih 40 godinica unatrag, al' su plahte bile svakodnevno čiste, tople vode napretek (tariguza također), doručci obilni, a osoblje vrhunaravno ljubazno i susretljivo.

 

FortisRevisited024.jpg

 

Najbolja itd., itd... me zamolila da više ne izvodim kinkibacije, da je umorna i da bi rado malo ravnijim putem kući. Hm.gif, pokušat ću, ali ništa ne obećavam Mrgreen.gif

 

Evo nas na odmorištu "Krka". Ovaj predivni most je gradio moj prijatelj Tonći...

 

FortisRevisited025.jpg

 

Malo su se navukli neki janjčići

 

FortisRevisited026.jpg

 

Stali smo dva dana kod prijatelja u okolici Zadra pa evo i 360°C slike Foruma

 

FortisRevisited027.jpg

 

Srijeda, 7. ožujak, put se nastavlja. Negdje iznad Ražanca uslikao sam Velebit.

 

FortisRevisited028.jpg

 

Cjevovod RHE "Velebit". Legenda veli da se nakon izgradnje jedan radnik spustio niz ovu cijev. Prispio je na dno u obliku čvarka...

 

FortisRevisited029.jpg

 

Cilj mi je bio stići do kolodvora Gračac jer sam tamo imao nešto duga prema samome sebi i svojoj arheološkoj znatiželji. A što sam tamo vidio i počinio, pogledajte ovdje

 

Kad sam već na staroj ličkoj magistrali, svratismo vidjeti i razglašenu crkvu posvećenu "hrvatskim mučenicima". No comment.

 

FortisRevisited030.jpg

 

Ručak u "Ličkoj kući". Pojeli svaki po juhicu, a za predjelo nam donijeli basu. Bila je izvrsna kao i uvijek. Drago mi je bilo vidjeti da je cijeli turistički pogon na Plitvicama još uvijek na predratnoj razini usprkos mrtvoj sezoni.

 

FortisRevisited031.jpg

Edited by Pfaff

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Na Koranskom mostu odoh lijevo gore prema Plaškom. Bunika još nije ni prolistala pa se nismo zadržavali...

 

FortisRevisited032.jpg

 

Od Plaškog naprijed, naganjao sam se sa "školskim" Švedom koji se vraćao u Ogulin.

 

FortisRevisited033.jpg

 

FortisRevisited034.jpg

 

Ogulin. Bajbaj1.gif, Jean

 

FortisRevisited035.jpg

 

Ovo hodoljublje završavam slikom s benzinske crpke u Ravnoj Gori, prizorom kojim sam i započeo priču!

 

FortisRevisited036.jpg

 

Nadam se da nisam pretjerao s megabajtima! Ako jesam, oprostite mi. Ionako vjerovatno neću tako skoro opet na put!

 

DebeliBizon.jpg

 

(E, sad nema više...)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Klis ima i poštu

Hvala im na prisjećanju. Bijah tamo, mislim 2004. kada sam radio reportažu iz splitskog područja.

 

Nadam se da nisam pretjerao s megabajtima! Ako jesam, oprostite mi

Opraštamo. Samo ti pretjeruj i dalje. :palac:

Ima jedan drugi problem. Poslije tvojih silnih putešestvija meni ostaju samo Prečec i Moslavačka Gračenica. :luda:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Kao i uvijek odličan putopis :palac:

 

Dobro da si imao rezervaciju pkraj ovakve gužve :mrgreen:

 

Nisam uspio okinuti na vrijeme, ali na ovom mjestu uz prugu nedaleko ukrižja Sadine postoji neko vrlo modernističko spomen-obilježje (odlomak kotača?). Je li to na spomen poginulima u nesreći 15. veljače 1966.?

 

http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/SplitskaPruga/SplitskaPruga050.jpg

To je koliko se sječam kroz maglu spomenik stradalima u nagibnom u Rudinama. Koliko se sječam ima takav oblik.

 

Imam jedno pitanje. Kaj je ona zgrada u sredini slike iz mosta?

Link to comment
Share on other sites

Imam jedno pitanje. Kaj je ona zgrada u sredini slike iz mosta?

Nekadašnji motel/odmorište. Dok još nije bilo AC i Radićevog mosta, Magistrala je tuda zavijala prije dolaska na Maslenički most. Mislim da je motel bio dio Plitvičkog pogona, slično kao i onaj u Zagrebu na AC prema Zaprešiću i bio je odličan. Danas je napušten i zapušten i prepostavljam da su razni oslobodioci odvukli sve što je vrijedilo. Prilazna cesta je zapriječena New Jersey odbojnicima pa mislim da je moguće i da je miniran. Cijeli taj potez Magistrale ima malo prometa - uglavnom aboridžani i poneki lik poput mene kojem je AC dosadna pa su ugostiteljski objekti napušteni.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

:palac: Prvi put izbliza vidim stradali ICN. Kako da bi bio napravljen od papira. :cekic: Što se kuće tajkuna tiće, takve građevine su mi nešto najružnije. A kad se desilo spuštanje radnika niz cijev?
Link to comment
Share on other sites

:palac: Prvi put izbliza vidim stradali ICN. Kako da bi bio napravljen od papira. :cekic:

Više k'o Elanova 'Pasara 2' - čista stakloplastika

 

A kad se desilo spuštanje radnika niz cijev?

Reverzibilna hidroelektrana Velebit građena je od 1978. do 1985. godine pa je to bilo (ako je bilo, ozbiljnih podataka nisam nigdje našao) u tom razdoblju.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

 

Ovime sam uspio posnimati sve relacije Švedova. Ostalo mi je još ono nešto sitno po dalekoj Slavoniji, ali nada umire posljednja (tako bar vele). Možda draga izbunari nešto u Osijeku ili Požegi. Bo?

 

 

AKHM!!! Slobodno do Županje, Drenovaca, Vinkovaca, Borova Naselja ili Pakraca, ali u Požegi takvih šinobusa nemamo! I nedaj Bože da ih dobijemo...

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Sorry da se tek sad javljam u ovoj temi ... nisam si ranije uspio odvojiti dovoljno vremena da u miru pogledam ovaj putopis :oops:

Sad sam ga pogledao i pročitao u jednom dahu i mogu samo reći: m1257.gif

 

Toliko detalja i toliko ekšna ... fakat si postao pustolov od glave do pete. A tehnike pregovaranja da ni spominjem :lol:

Odličan putopis ... bit će mi sigurno dobar šalabahter kad se opet jednom uputim prema našoj južnoj karauli. :D

Link to comment
Share on other sites

Poštovanje.

Možda će moj komentar biti bespotreban, ali moram da kažem da sa velikom pažnjom i uživanjem pročitam svaki Vaš putopis (i ne samo putopis).

Svaki put vidim i naučim nešto novo. Kako sam relativno nov na forumu pokušavam da pročitam i starije teme, onoliko koliko mi to vrijeme dopušta.Zadovoljstvo je "poznavati" ovakve entuzijaste (makar i virtuelno).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Nemam riječi nego da ti se divim na utrošenom vremenu i nesebičnosti kojom dijeliš svoja iskustva u stilu velemajstora!

 

Filmić "Auto Rera" - ili dizelom po parnoj trasi :palac: pa mimoilaženje s Tamićem :kul3

 

Ali što se pobogu ne javi??? Pa ne grizemo mi domaći ovdje. Budeš li dolazio ovamo u istom ritmu kao dosad (1971. pa 2012.) kad ćeš opet u ove krajeve? I uostalom kad je strojovođa išao sam, makar i dizelom?

 

Upotpunjavam ti putopis s par slika iz onog tunela s gljivama:

 

800img3149.jpg

800img3146.jpg

800img3142.jpg

800img3139.jpg

 

I još jedna slika tunela Mačkovac:

 

800img3044.jpg

 

Te su slike nastale u lipnju 2010.g.

 

Još jedan pozdrav majstoru!

... dokol budu svitit zvizde, teći vode...

zzoric72@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Hvala za nadopunu. Šteta da cijela trasa nije prohodna kroz tunele kao, meknimo, Parenzana, ali i ovo što sam ja uspio proći je bolje nego ništa. Fascinirala me kvaliteta izvedenih infrastrukturnih radova.

 

Ali što se pobogu ne javi??? Pa ne grizemo mi domaći ovdje. Budeš li dolazio ovamo u istom ritmu kao dosad (1971. pa 2012.) kad ćeš opet u ove krajeve?

Ma, to Ti je samnom po principu toccata e fuga. Nisam uvijek ni gospodar svog vremena, a bojao sam se da ću previše vremena potrošiti na druženje, a onda odoše planovi u ququruz...

BTW, Ti si jedini od aboridžana koji se javio komentarom na moj putopis. Nisam valjda nekoga od domaćih nečim povrijedio?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Hvala za nadopunu. Šteta da cijela trasa nije prohodna kroz tunele kao, meknimo, Parenzana, ali i ovo što sam ja uspio proći je bolje nego ništa. Fascinirala me kvaliteta izvedenih infrastrukturnih radova.

 

 

Ma, to Ti je samnom po principu toccata e fuga. Nisam uvijek ni gospodar svog vremena, a bojao sam se da ću previše vremena potrošiti na druženje, a onda odoše planovi u ququruz...

BTW, Ti si jedini od aboridžana koji se javio komentarom na moj putopis. Nisam valjda nekoga od domaćih nečim povrijedio?

 

Božesačuvaj da bi se nešto uvrijedio, kako ja, tako pretpostavljam ni netko drugi. Mi smo ovdje jednostavni ljudi, samo možda malo duže spavamo zimski san :)

 

Ima dio trase oko Dicma kojim se može voziti, a i iz Sinja prema ovamo koji kilometar... Također, jesi li obišao stanične zgrade Sinj, Dicmo, Vranjic? E pa kad budeš opet tu, makar za 2012-1971=? godina...

... dokol budu svitit zvizde, teći vode...

zzoric72@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Sve kužim osim ovo:

 

Split - Knin via Perković

Knin - Split via Perković

 

?????????????????

Što je tu čudno? Pa Perković je između Knina i Splita. A i rasputnica je za Šibenik. A željezničari vole kad netko putuje "via".

Svinjarija je kad putuješ Ogulin - Plaški via Oštarije

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Svinjarija je kad putuješ Ogulin - Plaški via Oštarije

Sad sam ostal PAF!

Ovo mi sliči kak razumljivo pametnom čoveku, ne ko svinjarija...

Nikad nisam čul, a nikad mi nije palo na pamet da bi to moglo biti da ima direktni vlak (za normalne putnike) Rijeka - Split ili obrnuto. Pa bi onda bilo normalno da na karti negdi piše "Presjedaj tu!" Inače nema nikakvog smisla. Koja je alternativa? Možda Ogulin - Plaški Via Plavnički kanal? Nažalost, kolko sam obavješten na toj relaciji više ne krcaju aute, a kamoli vagone...

 

A za Split - Knin i obrnuto meni bi bilo da, ako se već piše neki Via, da to onda bude Via Labin Dalmatinski, mjesto koje je za tu prugu puuuuno karakterističniji nego neka skretnica usred ničega.

 

U bolja vremena (bil sam klinac - da me ne bi netko krivo shvatil) postavljao sam kojekakva pitanja.

"Tata kak znaš da je to karta za Ličku, a ne za Unsku prugu?"

"Vidiš - tu piše: Via Oštarije!"

To Oštarije, to sam još mogel shvatiti. Na kartama željezničkih pruga koje su bile u svakom vagonu, Oštarije su bile ucrtane kao jedan od vrhova trokuta (drugi vrh je bio Ogulin) i tu su se razdvajale pruge za Split i Rijeku. Ali ipak meni bi bilo logičnije da je pisalo Via Karlovac.

 

"Kaj piše na karti za Unsku prugu?"

To sam saznal kad smo se vraćali. Pisalo je: Via Majur. Danas bi odmah pital koji majur, čiji majur?

 

Godine su prolazile, na more smo se vozili autom, a željeznica se je razvijala i modernizirala.

Kad sam slijedeći put putovao Ličkom prugom na karti je pisalo: Via Zdenčina. Zdenčina? Ko klinac sam parput čul za Zdenčinu. I to je bilo sve. Nije je bilo nigdi na karti, nikad nisam videl neki putokaz na kojem bi pisalo nekaj sličnoga! I sad je to najemput tak važno željezničko čvorište! Ima dva kolosjeka i rampu.

 

Sve ovo vjerojatno ne bi pisal da nisam prije par dana slučajno skrolajući Google Earth ugledal natpis Majur! Gdi je to? Iza prvog zavoja od Kostajnice! Trebalo mi je samo pedeset godina da saznam. O broju kolosjeka i rampama neznam ništa, rezolucija na Google Earth je presitna da bi to saznal.

Link to comment
Share on other sites

Sad sam ostal PAF!

Ovo mi sliči kak razumljivo pametnom čoveku, ne ko svinjarija...

Nikad nisam čul, a nikad mi nije palo na pamet da bi to moglo biti da ima direktni vlak (za normalne putnike) Rijeka - Split ili obrnuto. Pa bi onda bilo normalno da na karti negdi piše "Presjedaj tu!" Inače nema nikakvog smisla. Koja je alternativa? Možda Ogulin - Plaški Via Plavnički kanal? Nažalost, kolko sam obavješten na toj relaciji više ne krcaju aute, a kamoli vagone...

Nou frks!

Kad putuješ Ogulin - Plaški, voziš se Švedom koji polazi iz Ogulina desnim (sporim) kolosjekom i skreće izravno na Krpelj odvojnicu. Oštarija ni ne vidiš. A na karti piše:

 

OgulinPlaski002.jpg

 

A još lani je postojao gotovo pa izravni vlak Rijeka - Split s presjedanjem u Ogulinu (Oštarija nisi ni vidio), al' su ga ukinuli

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Pisalo je: Via Majur. Danas bi odmah pital koji majur, čiji majur?

 

Već je objavljeno na forumu, ali budi još jednom posvjedočeno:

 

1zgibenik771969_zpsf3b45399.jpg

 

A evo i sličnog primjera - prijevozna karta iz mog povratka sa odsluženja vojnog roka. I ona je već objavljena na forumu, a netko je (čini mi se egérke) postavio pitanje otkuda su iskopali baš taj Knić. Dakle, iz Prizrena u Zagreb ne via Beograd, via Kraljevo ili via Kragujevac, već via selo u Šumadiji (kolodvorčić na pruzi Lapovo - Kraljevo između Kragujevca i Kraljeva). Ni meni nikada nije bila jasna takva logika ex JŽ, no ne vrijedi razbijati glavu:

 

2prizrenzg22101974_zps42d4e09f.jpg

 

Što se tiče putovanja iz Rijeke u Split (i obratno) tj. presjedanja, ništa bolje nije bilo ni u vrijeme kada je na prugama bilo više brzih vlakova. Svi brzi (ne i poslovni) iz Zagreba za Split i obratno stajali su u Oštarijama, ali oni za i iz Rijeke nisu. Pa bi optimist koji bi nakanio iz Rijeke u Split putovati željeznicom morao sići u Ogulinu, presjesti na putnički za Vrhovine ili Gračac, sići u Plaškom i tu čekati brzi za Split. Ili pak tih 6 km od Ogulina do Oštarija prijeći putničkim vlakom Ogulin - Zagreb, pri čemu bi morao doplatiti razliku zbog duljeg prijevoznog puta.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Kad putuješ Ogulin - Plaški, voziš se Švedom koji polazi iz Ogulina desnim (sporim) kolosjekom i skreće izravno na Krpelj odvojnicu. Oštarija ni ne vidiš. A na karti piše:

 

http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/LickaPruga/OgulinPlaski/OgulinPlaski002.jpg

 

Ali kilometraža koja piše na karti je ona kojom se voziš. Preko Oštarija bi bilo 28 km. Inače, vrhunac gluposti mi je karta Dugo Selo - Zagreb gl.kol. via: Sesvete, Čulinec, ali je Dugo Selo - Zagreb zapadni via: Zagreb gl.kol. :roll2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...