Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

mb1213

Članovi
  • Content Count

    253
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    srbija
  1. mb1213

    mb1213

  2. [quote name="Stanley" post="614832" timestamp="1569842824") JŽ 120-019 kao radna lokomotiva (werklok) na nepoznatoj lokaciji, godina nepoznata: Ovo je ili Resavica ili Senjski rudnik ili tu negdje. Inače ova lokomotiva je još uvjek u životu i pod parom. Pripada rudniku, ali je pod zaštitim države i muzeja. Trenutno snima film. Juče sam je slikao u Miletiću na pruzi Sombor-Subotica dok su je pakovali na kamion. Pričaju mi dvojica željezničara koji je opslužuju da su za nju jako zainteresovani madjari. Zamolio bih da me neko uputi gdje na forumu ima nešto više o ovoj seriji. Nadam se da ću uspjeti ugurati i slike, mada ne znam kako to sada ide i preko kojeg. Eto, ako ko može pomoći.
  3. mb1213

    Lička pruga

    Tereta nije bilo. Za Drniš nisam siguran, ali mislim da nije bilo saobraćaja. Možda koji voz tamo 91 i početkom 92, ali poslije toga, ne. Za Unsku sam već ranije pisao, saobraćaj je bio gotovo redovan do Ripča, kasnije do Martinbroda, zavisno od borbenih dejstava oko Bihaća. Zadnji voz je prošao 03.08.1995. Tako da bi to bio i posljednji voz na Unskoj pruzi sa električnom vučom (lok.441 715)
  4. mb1213

    Lička pruga

    Na žalost samo po sjećanju. Ličanka sa četri, pet kaubojaca, a kasnije sa dva gošina (valjda, imali su one udobne fotelje na razvlačenje) vagona sa kupeima. Mislim da je iz Gračaca kretao ujutro oko 6, a vrećao se oko 3 iz Knina. U početku, dakle po samom prekidu saobraćaja sa ostatkom Hrvatske, bila su dnevno dva para vozova. Kasnije zbog nedostatka nafte samo jedan. Nisam siguran, ali mislim da je ponekad vozio i 1994, a 95 nije uopšte. Osamdesetih su bila i dva para vozova Knin-Gračac. Dakle: oko 7. i oko 15 iz Knina i oko 5 i oko11 iz Gračaca. Sjećam ih se dobro, zvali smo ih "rani" i "đački", logično.
  5. mb1213

    Lička pruga

    Greška. Vozili su i 1992 i 93 putnički Knin-Gračac.
  6. mb1213

    UNIMOG

    Ovog sam slikao u Njemačkoj u blizini granice sa Češkom, na nekom autoplacu. Rado bih volio ovakvo nešto imati tamo oko Čupkovića mosta.........
  7. Pozdrav svima. Meni je ova tema jako interesantna pa ću dati svoj mali doprinos sa jednim originalnim (osim nekih sitnih detalja) FapFamos licencnim Mercedesom. Godište 1990, oko 650000 pređenih kilometara, a gazi ih i dalje. Dakle MB1213 42KK
  8. Ja imam info da je Goran Zelić radio u servisu za dnevni pregled lokomotiva u Kninu i da je bio dopisnik "Željezničara. To objašnjava i pristup svim ovim lokacijama. Hvala Gospodinu Goranu Zeliću na svim ovim fotografijama. Hvala i pokretaču teme što se na ovaj način zahvalio njegovom trudu.
  9. Osvrnuću se malo na ovaj dio. Kako je nekad ŽS Pribudić sagrađena u Prljevu, tako je u Pribudiću sagrađeno stajalište koje su po toj logici nazvali Prljevo. Nekako slično je i ŽS Plavno dobila ime iako se nalazi u selu Bender. Druga vremena i drugačiji raspored snaga. Na donjoj slici nalaze se ruševine škole, doma i trgovine. Uništeno i zapaljeno krajem 1995 godine. Prljevo je po popisu iz 1991 godine imalo 168 stanovnika, Pribudić 102, Nadvrelo 57, Rastičevo 77, Zrmanja vrelo 180, Zrmanja 69, Otrić 142........Velika Popina 352.... Za godinu 1971 ove brojeve treba pomnožiti sa najmanje 3. Odlazak naroda za školom ili poslom uzrokovao je dalje pustošenje ovog kraja. Tačka je stavljena 1995 godine. Danas ovim putem kojim je išao kolega Pfaff od Čupkovića do Otrića možete sresti samo lovce ili planinare. Stalno naseljenih nema više od deset na cijelom ovom potezu. Zato ne treba čuditi ova ruševina "usred ničega". Sjećam se da sam tu ispred trgovine kao dječak sa djedom i njegovim pajtašima jeo napolitanke dok su oni ljuštili pivo i rakiju. Mirisali su na katran sa drvenih pragova, duvan i znoj i neponovljivu avanturu za dječaka od 10 godina.
  10. Uh koliko je propala ova zgrada u Pribudiću. Po svoj prilici još koju godinu i kraj. Što se tiče ove kućice pokraj pružnog prelaza iz priče moda djeda znam da su je pružni radnici i drugo železničko osoblje nazivali "devetnaesta". Onako u priči "podbijamo mi pragove juče kod devetnaeste......". Znam da su tu držali alat i opremu i sklanjali se od lošeg vremena. Zašto baš "devetnesta" ne znam, ali pretpotstavljam da se radi o broju stražare iz vremena kada je ona imala tu ulogu. Sličnu upotrebu je imala i stražara pokraj prelaza Zrmanja koju je autor isto uslikao.
  11. Imam još nekih dopuna, pa ću pitanje shvatiti kao dozvolu za uplitanje. Radi se o planini Poštak sa vrhom na 1425 mnm.
  12. Nastavljam dalje. Na raskršću ceste prema Zaklopcu postavljeni su ovi "stećci". Nije vrag da im je preostalo kamenja s Matić poljane? Kakav bih ja domorodac bio, ako se sad ne bih umješao. Nadam se da mi autor neće zamjeriti, a ni ostali koji prate. Kako Veliku Popinu smatram sjevernom granicom mog rezervata dozvoliću sebi da se odavde uključim u komentarisanje pojedinih fotografija. Kao što većina zna ovi stećci su spomen na grupu partizana koji su se smrzli tokom marša 5 i 6 januara 1944 godine. 6- ta brigada 8. korpusa dobila je zadatak da se preko Tiškovca i Velike Popine prebaci u Bukovicu. Taj zadatak je izvršila po velikom mrazu uz olujnu buru koja na ovim prostorima ne prašta. Najgore je bile kod zaseoka Lukići i Sučevićima na obodu Velike Popine. Na maršu je stradalo 13 boraca, četvoro je nestalo, a 87 teže i lakše promrzlo. Krajem osamdesetih godina prošlog vijeka otkriven je ovaj spomenik. Mislim da je to bilo na dan ustanka u Hrvatskoj i Bosni 27.07. Bio sam prisutan kao dječak, ali mi je veći utisak ostavilo putovanje vozom od Plavna do Zrmanje i nazad i pogled na vrelo Zrmanje i Misije.
  13. Na 14:54 je Golubić i putnički koji je išao vjerovatno samo do Martinbroda u to vrijeme. Radi se o ljetu 1992 godine.
×
×
  • Create New...