inflameswetrust Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Brijest je malo mjesto (prigradsko naselje ili selo ? ) udaljeno tek par kilometara od Osijeka. Nisam siguran ima li i tisuću ljudi, niti odakle mu ime. To će bolje znati lokalni osječani. Ono što mogu reći jest da smo po dogovoru od neki dan, Matey41094 i ja odlučili smo biciklima otići i posjetiti tamošnju željezničku stanicu, nekadašnji kolodvor. Ta stanica je prva na pruzi Osijek-Vinkovci, gledajući iz smjera Osijeka. Među ostalim, u Brijestu se nalazi i punionica plina, te OLT-ova tvornica, obje s pripadajućim kolosjecima. Po dogovoru, krenuli smo s osječkog glavnog kolodvora u 9:30. Fotići su stavljeni na AUTO mod, tako je mnogo lakše kada si u pokretu s biciklima. Plavac u kontrasvjetlu...promašaj Ispred hale HŽ Infre porbojali smo četiri teške motorne drezine i nešto vagona. Spustili smo se podvožnjakom na Vinkovačkoj cesti i nastavili biciklističkom stazom uz tramvajsku prugu za Mačkamamu Evo i tog okretišta Usput smo slikali jedan GPPov MAN autobus koji je imao isto odredište kao i mi. na zavoju na pruzi za Bikaru odlučili smo sačekati bar jedan tramvaj...čekali smo ga dobrih 5 minuta! Bila bi i ljepša slika da je sunce bilo bolje postavljeno! Nastavili smo pješačkom stazom dok nismo došli do prvog ŽCPR-a vinkovačke pruge. Odlučili smo prijeći na drugu stranu, jer na našoj strani staze više nije bilo (a zbog budala koje autima jure i do 100 km/h nije preporučljivo ići cestom ) U sljedećem trenutku vidjevši zanimljiv prizor u dvorištu nekakvog poljoprivrednog instituta, pomislio sam: "šta dovraga jedna parnjača radi ovdje???". No unatoč parnom kotlu i sličnom dizajnu...ovo je tek parni traktor Matej ima bolje slike nego ja tako da njemu prepuštam ostatak. Na povratku iz Brijesta primijetili smo i još jednu zanimljivost pored instituta, riječ je o nekakvoj tračnici, ali mnogo manjoj od standardnih...visine je tek nekih 7,8 cm... tko zna o čemu je tu bilo riječi? budući da imam problema s Photobucketom, ne znam kada ću nastaviti s putopisom, a što se mene tiče, komentari su dobrodošli! Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 (edited) Nastavljamo..smilovao mi se Photobucket. Uz vinkovačku cestu na putu za Brijest nalazi se Centralno groblje. To je najveće groblje u Osijeku, te ima okretište za autobuse. Cijelim putem prati nas pruga. Nažalost, bez vlakova. Jedini kojeg ćemo vidjeti dočekali smo u Brijestu. Inače, na dosta mjesta može se slikati pruga sa staze. Vjerujem da bi neki majstor fotografije uspio čuda izvesti sa šveđanima ovdje Žcpr na ulasku u mjesto Od ulaska u Brijest treba još koji kilometar bicikliranja da bi se došlo do stanice. A uspjeli smo je i naći Civilna strana S kolosijeka U brijestu se nalaze 3 stanična kolosijeka, 3. teretni, 2. prolazni i 1.manipulativni. Uz njih nalaze se i industrijski kolosijek za OLT, te za Punionicu plina. Gomila šljunka...s njega ćemo slikati (bar ja ) Edited May 21, 2011 by inflameswetrust Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 (edited) Nastavljamo dalje trećim kolosijekom u smjeru Osijeka. S lijeve strane je prvi odvojak, industrijski kolosijek prema tvornici OLT. Dok smo hodali stanicom nismo znali o kakvom je kolosijeku riječ, ali naknadno sam pogledao plan Osijeka na kojemu je označeno o čemu je riječ. Kolosijek ide ošto ulijevo, i iza tvornice račva se na dva dijela. U kakvom je stanju ostatak kolosijeka, nije poznato, ali moguće je da je demontiran. Nastavljamo prema skretnicama i odvojku za punionicu plina Zadnje skretnice Hm hm... još smo na JŽ-u? Kamo sreće, sad bi kolodvor bio u funkciji i morali bismo se javiti službenoj osobi! Pogled s kolosijeka na punionicu plina Samo jedna cisterna? Nekada su išle dvije... poskupljenje plina ima odjeka i na željeznički promet...inače, za one koji ne znaju, Cisterna(e) za Brijest gura manevarka iz Osijeka. Manevristi upravljaju sa skretnicama i iskliznicama, jer nema kolodvorskog osoblja. Na isti način cisterne se vraćaju u Osijek, s razlikom da ih manevarska lokomotiva vuče, a ne gura. p.s. da je Fox bio s nama, taj bi se već odavno provukao i popeo na vagon, a možda bi i saznao sve o funkcioniranju punionice. Edited May 21, 2011 by inflameswetrust Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 (edited) Malo smo pogledali kolosječnu infrastrukturu, skretnice, tračnice, iskliznice, pričvrsni pribor.... Iskliznica, primjećujete li išta neobično? Hmmm... Vijci na elastičnim čavlima? ovo još nikad nisam vidio No, vratili smo se do stanične zgrade u iščekivanju putničkog vlaka za Vinkovce. Još zanimljivosti vezanih uz infrastrukturu, male drvene klocne zabijene u prag...iz nepoznatog razloga. Nekadašnji element žicovoda... Za pfaffa i ostalu ekipu koji bi ovdje već pokazali svoje olfaktivne sposobnosti! Vozni red...za tih 1,2 putnika na tjedan, uz obavijest o nedavnom zatvoru pruge. Xa tip tračnice...1940. godina, no nemam pojma odakle... OZO? I za kraj od mene, popeo sam se na onaj šljunak, ne bih li slikao duplog šveđana. "Vid konja što se popeo gore, ko majmun!" I napokon koliko-toliko uspjela slika s visine! Makar...bila je potrebna dodatna obrada u GIMP-u Za ostatak čekamo Mateja koji je slikao iz drugih pozicija, bez njegovih slika nema smisla završiti putopis toliko od mene, pozdrav! Edited May 21, 2011 by inflameswetrust Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fox Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Za kolege imam samo riječi hvale za ovaj studiozno odrađen putopis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
decec Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Predivno, super slike i baš mi se čini da vam je bilo odlično na edukativnom izletu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Pohvala za zanimljiv kolodvoropis, iako Brijest nažalost više nije kolodvor a po broju putnika jedva da je i stajalište. Mogli ste možda pozvati i jednog starog biciklistu u mirovini koji bi vam se rado pridružio. Doduše i bicikl mi je u mirovini ali bih ga za ovu priliku aktivirao. Uostalom naš Osijek je vjerovatno grad sa najviše biciklista u Hrvatskoj ali i sa najviše uređenih biciklističkih staza. Podsjetili ste me na jedan moj izlet do Brijesta 2007. godine u vrijeme kada je veći dio ove pruga još bio razrušen i pod minama. Stanična zgrada se nije promjenila a jedino što je pruga od Osijeka (jedini dio sačuvane pruge Osijek-Vinkovci) završavala poslije prelaska ceste Osijek-Vinkovci sa nekakvim provizornim "bikom". Nadam se da vama neću pokvariti putopis sa ovih nekoliko starih fotki, tek da vidite kako je to izgledalo 2007. godine..... Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted May 22, 2011 Author Share Posted May 22, 2011 Fox, decec, dnovakovic hvala, makar još čekamo jednog izvjesnog maloljetnika da postavi svoj materijal !!! :po guzi: Dnovakovic, ovo je bilo brzinsko putovanje, jednako brzo isplanirano kao što je i odrađeno (dva sata sve skupa)..no, nadam se da imamo pravo na popravni? Naime ja bih htio posjetiti stajalište i bivši kolodvor Sarvaš, također biciklom, a Tvoje iskustvo na osječkom području moglo bi biti od goleme pomoći!!! Slike stanja prije obnove mogu samo dopuniti i poboljšati, nikako pokvariti putopis! Kad smo već kod toga, uvidio sam da photobucket nije uhvatio sliku kolosijeka u smjeru Vinkovaca, pa je naknadno postavljam. Ovdje se nalazi i signal, te moderni ŽCPR. Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZlayoZg Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Malo smo pogledali kolosječnu infrastrukturu, skretnice, tračnice, iskliznice, pričvrsni pribor.... Iskliznica, primjećujete li išta neobično? http://i690.photobucket.com/albums/vv261/inflameswetrustsss/Brijest/IMG_0091.jpg Hmmm... http://i690.photobucket.com/albums/vv261/inflameswetrustsss/Brijest/IMG_0092.jpg Ovaj drugi ključ na fotki je ključ od skretnice i kad se drugi ključ koji donese manevrist stavi unutra,iskliznica se može otvoriti i onda se ovi ključevi mogu izvaditi i s njima otključati brava od skretnice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Jako lijepo i zanimljivo. Čekamo još Mateya. Oprošteno mu je jer lovi 2 062 018. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matey41094 Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Čekamo još Mateya. Oprošteno mu je jer lovi 2 062 018. Nadam se da je jer uzrok ne stavljanja je jedna moja sitna greška ali dakako i stavljanje video snimke od 018 Krenimo dakle. Počevši od samog vremena bilo pakleno ali što i kolega plameni kaže isplatilo se! Na putu do Brijesta smo na letili na, iz daleka se činilo parnu lokomotivu no iz bliza se činilo kao parni traktor! Zaključite i sami.. Nalazi se u "dvorištu" poljoprivrednog instituta.. Što reći nego da me fasciniralo.. Odma preko puta je ŽCPR Na putu do Brijesta smo naišli na jedan divlji prijelaz.. Preko puta se naziru tzv. "berači bazge" Nakon kratke i paklene vožnje došli smo i do Brijesta! Pogled prema Osijeku Na izlazu, prema Osijeku "Pobjegle" tračnice.. Iskliznica i pripadajuća oznaka Međnik Nastavljamo.. Quote 2044 007 - Karavela, mala karavela! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matey41094 Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Malo sunčanih slika.. Pogled na plinske boce, koje i nije baš pametno ostavljat na suncu... U daljini iskliznica/e.. Oznaka S. A od stajališta ni s... Ovdje se ujedno nalazi i kolosijek koji je "nestao". Ovdje završava jedan dio.. Drugi se nastavlja prema tvornici Visina mi je pomogla napraviti sliku Kolodvorska zgrada. A ne, pardon, stambeni objekt :angry: Sir George Everest je osvojio Mount Everest I na kraju, nakon više od 20 minuta čekanja, pojavljuju se dva šveđana za Vinkovce! To je to od mene. Sliku prema Vinkovcima nisam uspio napraviti jer je sunce ne propisano stajalo! Quote 2044 007 - Karavela, mala karavela! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Na putu do Brijesta smo na letili na, iz daleka se činilo parnu lokomotivu no iz bliza se činilo kao parni traktor! Zaključite i sami.. Ni lokomotiva ni traktor, već lokomobil. Takvi strojevi su nekada služili za pokretanje vršalice (''dreša''). Preko onih kotača na vrhu stroja vrtio se gajtan iliti beskonačna traka, koja je davala pogon vršalici. Kasnije je to radio električni stroj (agregat), a ulogu vršalice danas imaju kombajni. Usput, svaka čast na ovoj simpatičnoj railfanovskoj mini-akciji. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Odličan putopis, svaka čast na trudu. Nago zakaj Brijest nema putnika? Mislio sam da je zato jer je mjesto daleko od stanice, ali gledao sam na googlemaps i vidim da je stanica u samom mjestu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted May 22, 2011 Author Share Posted May 22, 2011 (edited) Hvala na pozitivnim komentarima Nago zakaj Brijest nema putnika? Mislio sam da je zato jer je mjesto daleko od stanice, ali gledao sam na googlemaps i vidim da je stanica u samom mjestu. Brijest je dio GPP-ove autobusne mreže, s nekih 15ak polazaka za Osijek. Do autobusnih stajališta vjerojatno je lakše doći (postojanje pješačkih staza), nego do željezničke stanice gdje treba prijeći vrlo prometnu cestu. Također, tek je 5, odnosno 6 vlakova koji prolaze kroz brijest u svakom smjeru, i to u vremenima koja su upitno u skladu s potrebama putnika. A uostalom, pruga Osijek-Vinkovci nije bila u funkciji sve do prije 3 godine, vjerojatno su se putnici iz Brijesta odvikli od vlaka. Edited May 22, 2011 by inflameswetrust Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osjecanin91 Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Odlicno decki, svaka cast na ideji i realizaciji p.s. dok se nije ponovno otvorila pruga za vinkovce na kolodvoru brijest su stajali teretni vagoni za koje nije bilo mjesta na glavnom kolodvoru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
davorseljan Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Dobar putopis. Samo se pitam zašto Osijek ne uvede prigradski promet vlakovima. Zagreb ima jako dobro iskustvo s time. Pogotovo zajedničke karte su zakon jer se može vozit i tramvajem, autobusom, vlakom i u centru grada sa uspinjačom. Kako znam postoji barem što se tiće Zagreba i županije puno mjesečnih i godišnjih zajedničkih karata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
osjecanin91 Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Dobar putopis. Samo se pitam zašto Osijek ne uvede prigradski promet vlakovima. Zagreb ima jako dobro iskustvo s time. Pogotovo zajedničke karte su zakon jer se može vozit i tramvajem, autobusom, vlakom i u centru grada sa uspinjačom. Kako znam postoji barem što se tiće Zagreba i županije puno mjesečnih i godišnjih zajedničkih karata. Zato sto je ljudima iz prigradskih naselja, brze, blize i jednostavnije koristiti gpp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Samo jedna cisterna? Nekada su išle dvije... poskupljenje plina ima odjeka i na željeznički promet...inače, za one koji ne znaju, Cisterna(e) za Brijest gura manevarka iz Osijeka. Manevristi upravljaju sa skretnicama i iskliznicama, jer nema kolodvorskog osoblja. Na isti način cisterne se vraćaju u Osijek, s razlikom da ih manevarska lokomotiva vuče, a ne gura. Zar punionica plina u Brijestu vise ne radi?Nema cisterni s plinom za Brijest jos od jeseni 2011. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted April 30, 2012 Author Share Posted April 30, 2012 Zar punionica plina u Brijestu vise ne radi?Nema cisterni s plinom za Brijest jos od jeseni 2011. Trebala bi raditi, bar koliko ja znam...možda su odustali od prijevoza željeznicom? U svakom slučaju čini mi se da si nažalost u pravu, ne sjećam se ni ja kad sam zadnji put vidio cisterne za plin u Osijeku ... Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Trebala bi raditi, bar koliko ja znam...možda su odustali od prijevoza željeznicom? U svakom slučaju čini mi se da si nažalost u pravu, ne sjećam se ni ja kad sam zadnji put vidio cisterne za plin u Osijeku ... Nazalost,odustala je i INA u Varazdinu od prijevoza plinova zeljeznicom...isto od jeseni 2011. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted April 30, 2012 Author Share Posted April 30, 2012 Nazalost,odustala je i INA u Varazdinu od prijevoza plinova zeljeznicom...isto od jeseni 2011. Eto, i ProPlin je očito odlučio slijediti taj trend. Šteta, time je ovo stajalište u potpunosti predodređeno za kompletno ukidanje (bivša tvornica OLT-a sada je prenamijenjena u pogon za preradu plastične ambalaže)... Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fox Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Jučer sam išao provjeriti o čemu se radi.Naravno da pogon radi punom parom ali se sada plin dovozi kamionima.A u krugu bivšeg OLT-a koji je sada tvornica plastične ambalaže izbrojao sam 20 tak kamiona.Ali željeznica tu očito ne vidi svoju priliku..Ali od nagodinu kada se stvari promjene siguran sam da će netko znati ovo iskoristiti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAIL-LOGISTIK Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Jučer sam išao provjeriti o čemu se radi.Naravno da pogon radi punom parom ali se sada plin dovozi kamionima.A u krugu bivšeg OLT-a koji je sada tvornica plastične ambalaže izbrojao sam 20 tak kamiona.Ali željeznica tu očito ne vidi svoju priliku..Ali od nagodinu kada se stvari promjene siguran sam da će netko znati ovo iskoristiti. Cudi me da su tako jednostavno dobili dozvolu voziti te opasne i zapaljive terete cestom,iako imaju svoj vlastiti kolosijek.Ko zna,mozda im je kolosijek bio u losem stanju pa su se umjesto popravka odlucili za cestu?Ima takvih slucaja nazalost jako puno... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fox Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Moguće da je u pitanju kolosjek ali vjeruj mi tu nitko ne brine o ogromnoj količini kamiona na cestama.To državu ne zanjima a željeznica ne zna ili ne želi vidjeti priliku u tome. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.