Jump to content

Do Brijesta - Biciklima


inflameswetrust

Recommended Posts

Brijest je malo mjesto (prigradsko naselje ili selo ? :mrgreen: ) udaljeno tek par kilometara od Osijeka. Nisam siguran ima li i tisuću ljudi, niti odakle mu ime. To će bolje znati lokalni osječani. Ono što mogu reći jest da smo po dogovoru od neki dan, Matey41094 i ja odlučili smo biciklima otići i posjetiti tamošnju željezničku stanicu, nekadašnji kolodvor. Ta stanica je prva na pruzi Osijek-Vinkovci, gledajući iz smjera Osijeka. Među ostalim, u Brijestu se nalazi i punionica plina, te OLT-ova tvornica, obje s pripadajućim kolosjecima.

 

Po dogovoru, krenuli smo s osječkog glavnog kolodvora u 9:30.

 

IMG_0060.jpg

 

Fotići su stavljeni na AUTO mod, tako je mnogo lakše kada si u pokretu s biciklima. ;-) Plavac u kontrasvjetlu...promašaj

 

IMG_0059.jpg

 

Ispred hale HŽ Infre porbojali smo četiri teške motorne drezine i nešto vagona.

 

IMG_0061.jpg

 

Spustili smo se podvožnjakom na Vinkovačkoj cesti i nastavili biciklističkom stazom uz tramvajsku prugu za Mačkamamu :D Evo i tog okretišta

 

IMG_0062.jpg

 

Usput smo slikali jedan GPPov MAN autobus koji je imao isto odredište kao i mi.

 

IMG_0063.jpg

 

na zavoju na pruzi za Bikaru odlučili smo sačekati bar jedan tramvaj...čekali smo ga dobrih 5 minuta! Bila bi i ljepša slika da je sunce bilo bolje postavljeno!

 

IMG_0064.jpg

 

Nastavili smo pješačkom stazom dok nismo došli do prvog ŽCPR-a vinkovačke pruge.

 

IMG_0067.jpg

 

Odlučili smo prijeći na drugu stranu, jer na našoj strani staze više nije bilo (a zbog budala koje autima jure i do 100 km/h nije preporučljivo ići cestom <_< )

 

U sljedećem trenutku vidjevši zanimljiv prizor u dvorištu nekakvog poljoprivrednog instituta, pomislio sam: "šta dovraga jedna parnjača radi ovdje???".

 

IMG_0065.jpg

 

No unatoč parnom kotlu i sličnom dizajnu...ovo je tek parni traktor :D Matej ima bolje slike nego ja tako da njemu prepuštam ostatak.

 

Na povratku iz Brijesta primijetili smo i još jednu zanimljivost pored instituta, riječ je o nekakvoj tračnici, ali mnogo manjoj od standardnih...visine je tek nekih 7,8 cm... tko zna o čemu je tu bilo riječi?

 

IMG_0112.jpg

 

 

budući da imam problema s Photobucketom, ne znam kada ću nastaviti s putopisom, a što se mene tiče, komentari su dobrodošli!

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Nastavljamo..smilovao mi se Photobucket.

 

Uz vinkovačku cestu na putu za Brijest nalazi se Centralno groblje. To je najveće groblje u Osijeku, te ima okretište za autobuse.

 

IMG_0068.jpg

 

Cijelim putem prati nas pruga. Nažalost, bez vlakova. Jedini kojeg ćemo vidjeti dočekali smo u Brijestu. Inače, na dosta mjesta može se slikati pruga sa staze. Vjerujem da bi neki majstor fotografije uspio čuda izvesti sa šveđanima ovdje :D

 

IMG_0069.jpg

 

Žcpr na ulasku u mjesto

 

IMG_0070.jpg

 

Od ulaska u Brijest treba još koji kilometar bicikliranja da bi se došlo do stanice.

 

A uspjeli smo je i naći :) Civilna strana

 

IMG_0103.jpg

 

S kolosijeka

 

IMG_0073.jpg

 

U brijestu se nalaze 3 stanična kolosijeka, 3. teretni, 2. prolazni i 1.manipulativni. Uz njih nalaze se i industrijski kolosijek za OLT, te za Punionicu plina.

 

IMG_0072.jpg

 

IMG_0078.jpg

 

IMG_0075.jpg

 

Gomila šljunka...s njega ćemo slikati (bar ja :lol )

 

IMG_0077.jpg

Edited by inflameswetrust

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Nastavljamo dalje trećim kolosijekom u smjeru Osijeka.

 

IMG_0079.jpg

 

S lijeve strane je prvi odvojak, industrijski kolosijek prema tvornici OLT. Dok smo hodali stanicom nismo znali o kakvom je kolosijeku riječ, ali naknadno sam pogledao plan Osijeka na kojemu je označeno o čemu je riječ. Kolosijek ide ošto ulijevo, i iza tvornice račva se na dva dijela. U kakvom je stanju ostatak kolosijeka, nije poznato, ali moguće je da je demontiran.

 

IMG_0080.jpg

 

IMG_0081.jpg

 

IMG_0094.jpg

 

Nastavljamo prema skretnicama i odvojku za punionicu plina

 

IMG_0082.jpg

 

Zadnje skretnice

 

IMG_0088.jpg

 

Hm hm... još smo na JŽ-u? Kamo sreće, sad bi kolodvor bio u funkciji i morali bismo se javiti službenoj osobi! :o

 

IMG_0086.jpg

 

Pogled s kolosijeka na punionicu plina

 

IMG_0085.jpg

 

Samo jedna cisterna? Nekada su išle dvije... :rolleyes: poskupljenje plina ima odjeka i na željeznički promet...inače, za one koji ne znaju, Cisterna(e) za Brijest gura manevarka iz Osijeka. Manevristi upravljaju sa skretnicama i iskliznicama, jer nema kolodvorskog osoblja. Na isti način cisterne se vraćaju u Osijek, s razlikom da ih manevarska lokomotiva vuče, a ne gura.

 

IMG_0089.jpg

 

p.s. da je Fox bio s nama, taj bi se već odavno provukao i popeo na vagon, a možda bi i saznao sve o funkcioniranju punionice. :lool

Edited by inflameswetrust

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Malo smo pogledali kolosječnu infrastrukturu, skretnice, tračnice, iskliznice, pričvrsni pribor....

Iskliznica, primjećujete li išta neobično?

 

IMG_0091.jpg

 

Hmmm... :kava:

 

IMG_0092.jpg

 

Vijci na elastičnim čavlima? :blink: ovo još nikad nisam vidio

 

IMG_0093.jpg

 

No, vratili smo se do stanične zgrade u iščekivanju putničkog vlaka za Vinkovce. Još zanimljivosti vezanih uz infrastrukturu, male drvene klocne zabijene u prag...iz nepoznatog razloga.

 

IMG_0097.jpg

 

Nekadašnji element žicovoda...

 

IMG_0102.jpg

 

Za pfaffa i ostalu ekipu koji bi ovdje već pokazali svoje olfaktivne sposobnosti!

 

IMG_0098.jpg

 

Vozni red...za tih 1,2 putnika na tjedan, uz obavijest o nedavnom zatvoru pruge.

 

IMG_0099.jpg

 

Xa tip tračnice...1940. godina, no nemam pojma odakle... OZO?

 

IMG_0101.jpg

 

I za kraj od mene, popeo sam se na onaj šljunak, ne bih li slikao duplog šveđana.

 

"Vid konja što se popeo gore, ko majmun!"

 

IMG_0104.jpg

 

I napokon koliko-toliko uspjela slika s visine! Makar...bila je potrebna dodatna obrada u GIMP-u :D

 

IMG_0108.jpg

 

Za ostatak čekamo Mateja koji je slikao iz drugih pozicija, bez njegovih slika nema smisla završiti putopis :palac: toliko od mene, pozdrav!

Edited by inflameswetrust

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Pohvala za zanimljiv kolodvoropis, iako Brijest nažalost više nije kolodvor a po broju putnika jedva da je i stajalište. Mogli ste možda pozvati i jednog starog biciklistu u mirovini koji bi vam se rado pridružio. Doduše i bicikl mi je u mirovini ali bih ga za ovu priliku aktivirao. Uostalom naš Osijek je vjerovatno grad sa najviše biciklista u Hrvatskoj ali i sa najviše uređenih biciklističkih staza.

Podsjetili ste me na jedan moj izlet do Brijesta 2007. godine u vrijeme kada je veći dio ove pruga još bio razrušen i pod minama. Stanična zgrada se nije promjenila a jedino što je pruga od Osijeka (jedini dio sačuvane pruge Osijek-Vinkovci) završavala poslije prelaska ceste Osijek-Vinkovci sa nekakvim provizornim "bikom".

 

Nadam se da vama neću pokvariti putopis sa ovih nekoliko starih fotki, tek da vidite kako je to izgledalo 2007. godine.....

 

107032007.jpg

 

32018129.jpg

 

97454447.jpg

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Fox, decec, dnovakovic hvala, makar još čekamo jednog izvjesnog maloljetnika da postavi svoj materijal !!! :po guzi:

 

Dnovakovic, ovo je bilo brzinsko putovanje, jednako brzo isplanirano kao što je i odrađeno (dva sata sve skupa)..no, nadam se da imamo pravo na popravni? Naime ja bih htio posjetiti stajalište i bivši kolodvor Sarvaš, također biciklom, a Tvoje iskustvo na osječkom području moglo bi biti od goleme pomoći!!!

 

Slike stanja prije obnove mogu samo dopuniti i poboljšati, nikako pokvariti putopis! Kad smo već kod toga, uvidio sam da photobucket nije uhvatio sliku kolosijeka u smjeru Vinkovaca, pa je naknadno postavljam. Ovdje se nalazi i signal, te moderni ŽCPR.

 

IMG_0071.jpg

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Malo smo pogledali kolosječnu infrastrukturu, skretnice, tračnice, iskliznice, pričvrsni pribor....

Iskliznica, primjećujete li išta neobično?

 

http://i690.photobucket.com/albums/vv261/inflameswetrustsss/Brijest/IMG_0091.jpg

 

Hmmm... :kava:

http://i690.photobucket.com/albums/vv261/inflameswetrustsss/Brijest/IMG_0092.jpg

Ovaj drugi ključ na fotki je ključ od skretnice i kad se drugi ključ koji donese manevrist stavi unutra,iskliznica se može otvoriti i onda se ovi ključevi mogu izvaditi i s njima otključati brava od skretnice.

Link to comment
Share on other sites

Čekamo još Mateya. Oprošteno mu je jer lovi 2 062 018. :twisted:

Nadam se da je jer uzrok ne stavljanja je jedna moja sitna greška ali dakako i stavljanje video snimke od 018 :)

 

 

Krenimo dakle.

Počevši od samog vremena bilo pakleno ali što i kolega plameni kaže isplatilo se!

Na putu do Brijesta smo na letili na, iz daleka se činilo parnu lokomotivu no iz bliza se činilo kao parni traktor! Zaključite i sami..

21mrmfn.jpg

 

Nalazi se u "dvorištu" poljoprivrednog instituta..

2hpj96h.jpg

 

Što reći nego da me fasciniralo..

Odma preko puta je ŽCPR

n18o3p.jpg

 

Na putu do Brijesta smo naišli na jedan divlji prijelaz..

amvdp4.jpg

Preko puta se naziru tzv. "berači bazge"

 

 

Nakon kratke i paklene vožnje došli smo i do Brijesta!

 

Pogled prema Osijeku

23tju5u.jpg

 

294q8o8.jpg

 

Na izlazu, prema Osijeku

33w34pi.jpg

 

"Pobjegle" tračnice..

jt5pgj.jpg

 

Iskliznica i pripadajuća oznaka

2jctrix.jpg

 

Međnik

347z694.jpg

 

 

Nastavljamo..

2044 007 - Karavela, mala karavela!

Link to comment
Share on other sites

Malo sunčanih slika..

 

 

Pogled na plinske boce, koje i nije baš pametno ostavljat na suncu...

5f2knl.jpg

 

16c3od3.jpg

 

U daljini iskliznica/e..

339umom.jpg

 

Oznaka S. A od stajališta ni s...

jpyiv8.jpg

 

Ovdje se ujedno nalazi i kolosijek koji je "nestao". Ovdje završava jedan dio..

35d569y.jpg

 

 

Drugi se nastavlja prema tvornici

28wfgwo.jpg

Visina mi je pomogla napraviti sliku :)

 

Kolodvorska zgrada. A ne, pardon, stambeni objekt :angry: :angry: :angry:

2hnyk4g.jpg

 

Sir George Everest je osvojio Mount Everest :)

2rcyhdl.jpg

 

I na kraju, nakon više od 20 minuta čekanja, pojavljuju se dva šveđana za Vinkovce!

104izpi.jpg

 

 

To je to od mene. Sliku prema Vinkovcima nisam uspio napraviti jer je sunce ne propisano stajalo!

2044 007 - Karavela, mala karavela!

Link to comment
Share on other sites

Na putu do Brijesta smo na letili na, iz daleka se činilo parnu lokomotivu no iz bliza se činilo kao parni traktor! Zaključite i sami..

Ni lokomotiva ni traktor, već lokomobil. Takvi strojevi su nekada služili za pokretanje vršalice (''dreša''). Preko onih kotača na vrhu stroja vrtio se gajtan iliti beskonačna traka, koja je davala pogon vršalici. Kasnije je to radio električni stroj (agregat), a ulogu vršalice danas imaju kombajni.

Usput, svaka čast na ovoj simpatičnoj railfanovskoj mini-akciji. :palac:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis, svaka čast na trudu. Nago zakaj Brijest nema putnika? Mislio sam da je zato jer je mjesto daleko od stanice, ali gledao sam na googlemaps i vidim da je stanica u samom mjestu.

Link to comment
Share on other sites

Hvala na pozitivnim komentarima :D

 

Nago zakaj Brijest nema putnika? Mislio sam da je zato jer je mjesto daleko od stanice, ali gledao sam na googlemaps i vidim da je stanica u samom mjestu.

 

Brijest je dio GPP-ove autobusne mreže, s nekih 15ak polazaka za Osijek. Do autobusnih stajališta vjerojatno je lakše doći (postojanje pješačkih staza), nego do željezničke stanice gdje treba prijeći vrlo prometnu cestu. Također, tek je 5, odnosno 6 vlakova koji prolaze kroz brijest u svakom smjeru, i to u vremenima koja su upitno u skladu s potrebama putnika. A uostalom, pruga Osijek-Vinkovci nije bila u funkciji sve do prije 3 godine, vjerojatno su se putnici iz Brijesta odvikli od vlaka.

Edited by inflameswetrust

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Dobar putopis.

Samo se pitam zašto Osijek ne uvede prigradski promet vlakovima.

Zagreb ima jako dobro iskustvo s time.

Pogotovo zajedničke karte su zakon jer se može vozit i tramvajem, autobusom, vlakom i u centru grada sa uspinjačom.

Kako znam postoji barem što se tiće Zagreba i županije puno mjesečnih i godišnjih zajedničkih karata.

Link to comment
Share on other sites

Dobar putopis.

Samo se pitam zašto Osijek ne uvede prigradski promet vlakovima.

Zagreb ima jako dobro iskustvo s time.

Pogotovo zajedničke karte su zakon jer se može vozit i tramvajem, autobusom, vlakom i u centru grada sa uspinjačom.

Kako znam postoji barem što se tiće Zagreba i županije puno mjesečnih i godišnjih zajedničkih karata.

 

Zato sto je ljudima iz prigradskih naselja, brze, blize i jednostavnije koristiti gpp :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

 

Samo jedna cisterna? Nekada su išle dvije... :rolleyes: poskupljenje plina ima odjeka i na željeznički promet...inače, za one koji ne znaju, Cisterna(e) za Brijest gura manevarka iz Osijeka. Manevristi upravljaju sa skretnicama i iskliznicama, jer nema kolodvorskog osoblja. Na isti način cisterne se vraćaju u Osijek, s razlikom da ih manevarska lokomotiva vuče, a ne gura.

 

 

Zar punionica plina u Brijestu vise ne radi?Nema cisterni s plinom za Brijest jos od jeseni 2011.

Link to comment
Share on other sites

Zar punionica plina u Brijestu vise ne radi?Nema cisterni s plinom za Brijest jos od jeseni 2011.

 

Trebala bi raditi, bar koliko ja znam...možda su odustali od prijevoza željeznicom? U svakom slučaju čini mi se da si nažalost u pravu, ne sjećam se ni ja kad sam zadnji put vidio cisterne za plin u Osijeku ...

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Trebala bi raditi, bar koliko ja znam...možda su odustali od prijevoza željeznicom? U svakom slučaju čini mi se da si nažalost u pravu, ne sjećam se ni ja kad sam zadnji put vidio cisterne za plin u Osijeku ...

Nazalost,odustala je i INA u Varazdinu od prijevoza plinova zeljeznicom...isto od jeseni 2011.

Link to comment
Share on other sites

Nazalost,odustala je i INA u Varazdinu od prijevoza plinova zeljeznicom...isto od jeseni 2011.

 

Eto, i ProPlin je očito odlučio slijediti taj trend. Šteta, time je ovo stajalište u potpunosti predodređeno za kompletno ukidanje (bivša tvornica OLT-a sada je prenamijenjena u pogon za preradu plastične ambalaže)...

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Jučer sam išao provjeriti o čemu se radi.Naravno da pogon radi punom parom ali se sada plin dovozi kamionima.A u krugu bivšeg OLT-a koji je sada tvornica plastične ambalaže izbrojao sam 20 tak kamiona.Ali željeznica tu očito ne vidi svoju priliku..Ali od nagodinu kada se stvari promjene siguran sam da će netko znati ovo iskoristiti.

Link to comment
Share on other sites

Jučer sam išao provjeriti o čemu se radi.Naravno da pogon radi punom parom ali se sada plin dovozi kamionima.A u krugu bivšeg OLT-a koji je sada tvornica plastične ambalaže izbrojao sam 20 tak kamiona.Ali željeznica tu očito ne vidi svoju priliku..Ali od nagodinu kada se stvari promjene siguran sam da će netko znati ovo iskoristiti.

Cudi me da su tako jednostavno dobili dozvolu voziti te opasne i zapaljive terete cestom,iako imaju svoj vlastiti kolosijek.Ko zna,mozda im je kolosijek bio u losem stanju pa su se umjesto popravka odlucili za cestu?Ima takvih slucaja nazalost jako puno...

Link to comment
Share on other sites

Moguće da je u pitanju kolosjek ali vjeruj mi tu nitko ne brine o ogromnoj količini kamiona na cestama.To državu ne zanjima a željeznica ne zna ili ne želi vidjeti priliku u tome.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...