seabral Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Pola dana na putu na toj relaciji su možda nekada vozile diližanse. Danas, u normalnim okolnostima ovu udaljenost prevaljujem za manje od dva sata. Ako bude gužve ili zastoji na cesti, onda malo više od toga. Ali može se i puno dulje, ako se putovanje posveti vlakovima, vremena ima dovoljno, a cilj ionako neće pobjeći. Ideja je bila - obići sve kolodvore i stajališta između Vrbovskog i Vrata, - provozati se putničkim vlakom od Vrata do Škrljeva i natrag - obići sve kolodvore i stajališta između Vrata i Meje - provesti neko vrijeme na kolodvoru Meja - nakon svega se napokon uputiti u svoju destinaciju na Krku Sve detalje putovanja sam pažljivo isplanirao. To je naravno, bila samo teorija, a kako je izgledala praksa govori ovaj putopis. Krenuo sam autom iz Zagreba u 7.00. Čim sam prošao Karlovac, počele su me pratiti ranojesenske magle. Kolodvor Vrbovsko je također bio obavijen laganom maglom Stražnja strana kolodvora Kolodvor sprijeda Taj dan su sanirali nekakav tunel između Vrbovskog i Ogulina. Radna brigada se upravo spremala na posao Dok sam se muvao oko kolodvora i tražio poziciju za saćekušu, pored mene je projurio IC iz Zagreba. Nakon toga sam mogao ići dalje bez traženja saćekuše. Moj Garmin u autu mi je pokazivao da se od Vrbovskog do Moravica može doći uskom cestom uz prugu. To je funkcioniralo sve dok cesta nije nakon 2 km počela prkositi Garminu i naprasno završila u nečijem dvorištu. Nije bilo druge, nego se vratiti, popesti na staru dobru Lujzijanu i poznatim putem doći do Moravica. Žutke u Moravicama Kolodvorska zgrada s kolosijeka ... ... i s ceste Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted September 24, 2010 Author Posted September 24, 2010 U Moravicama sam kupio i kartu na relaciji Vrata-Škrljevo. Budući da su Vrata nezaposjednuto stajalište, a pruga prema Škrljevu prolazi krajevima koje sam htio intenzivno fotkati, nisam htio u vlaku previše gubiti vrijeme s kondukterom dok mi ispisuje i naplaćuje kartu. Odlučio sam Garminu dati i drugu šansu, pa sam prema Brod Moravicama (opet) krenuo uskom cestom uz prugu. Usput sam dočekao putničkog iz pravca Delnica Ovaj put me Garmin nije iznevjerio. Put je zaista postojao, ali je nakon nekog vremena postao makadamski. U vrijeme dok je cijela Slovenija i pola Turopolja plivalo radi poplavljenih rijeka, ovaj makadam je značio konstantnu vožnju po kaljuži s ciljem preživljavanja i dosizanja kakvog-takvog asfalta. Nažalost, u tom momentu mi ni na kraj pameti nije bilo bilo kakvo fotkanje. Nakon što sam uspio doći do Lujzijane, i pronaći kolodvor u Brod Moravicama, dočekala me je magla Sljedeće stajalište je Žrnovac. Prema Garminu sam krenuo dalje, (ponovno) uskom cestom uz prugu ... i završio na kraju sela i početku šumske staze. Ljubazna gospođa iz obližnje kuće mi je pojasnila da se onuda do Žrnovca može doći samo traktorom, a ja sam vozio nešto malo profinjenije (iako se ta "profinjenost" još jedva nazirala od nakupina blata i zemlje koje se nakupilo u kaljuži od cestice kojom sam došao do Brod Moravica). Znači, opet nalijevo-krug i po Lujzijani do Žrnovca. Odustao sam od daljnjeg navigiranja Garminom i počeo se oslanjati na vlastito poznavanje kraja. Odustao sam i od Žrnovca, jer sam vidio da ću takvim tempom zakasniti na vlak u Vratima. Po Lujzijani stižem do Skrada u magli Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted September 24, 2010 Author Posted September 24, 2010 Sljedeće službeno mjesto je Kupjak. Kad sam na Lujzijani pitao domaće kako doći do željezničke postaje, rekli su mi "idite onuda dolje". I krenuo sam .... i nakon 200 metara rekao "ne, hvala". Nakon svih iskustava s Garminom, poplavama i kaljužama, zadnje što bih napravio je da se autom uputim niz ovakvu blatnjavu nizbrdicu ... ni tri HAK-a me ne bi više izvukla natrag na glavnu cestu Službeno mjesto u Zalesini također nisam previše tražio. Znao sam da je udaljeno od Lujzijane i da do tamo vodi neki puteljak, ali sam tog jutra i vidio kako izgledaju takvi puteljci u doba oborina i poplava. Ispred Delnica Lujzijana prelazi preko pruge. Jako lijepo mjesto za fotkanje vlakova, ali nažalost nisam imao vremena načekivati ih. Bit će drugi puta Delnice je Pfaff već puno detaljnjije opisao (to je uostalom njegov teren ), pa sad samo par fotki. Stepenice za direktan pristup s kolodvora u centar Delnica Kolodvor s kolosijeka ... ... i s ceste Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted September 24, 2010 Author Posted September 24, 2010 Sljedeći kolodvor su Lokve. Ne znam zašto se tako zovu, jer je mjesto Lokve kilometrima udaljeno od pruge i na susjednom brdu. : I Lokve smo već detaljno vidjeli u Pfaffovim izvještajima, pa stavljam ovdje samo fotku kolosijeka i kolodvora. Na putu od Lokvi prema Vratima se nalazi ovaj interesantni bunker On je nekad čuvao, naravno, prugu. Pruga se nalazi ispod bunkera. A tu je i tunel Unutrašnjost bunkera Stepenice Pogled nišandžije Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted September 24, 2010 Author Posted September 24, 2010 U Vratima sam napravio tri kruga dok sam napokon otkrio prilaz stajalištu. Da nisam pitao domaće, vjerojatno bih sve našao s prva. Očito sam pitao krive ljude. Stajalište gdje ću dočekati vlak za Škrljevo. Preko mobilnog interneta saznajem da kasni 22 minute. Unutrašnjost čekaonice Tko kaže da stajališta nisu opremljena birtijom ? Detalj s pruge Detalj sa zgrade (ali to nisu vrata ) U vrijeme kad je trebao doći moj vlak, pojavio se ovaj teretnjak A 22 minute kasnije je došao i "moj" putnički za Rijeku *** nastavit će se *** Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Stanley Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Lijepo, lijepo. A ja sam po naslovu najprije pomislil da si zapel negdi u nekoj poplavi. Quote Serija 05 je zakon!
hadzibane Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Ovo je jako lepo,željno čekam(o) nastavak. Moj Ti je savet da na takvim railfun akcijama uvek isključiš Garmina i slična odmagala. Ja sam više za onu opciju : "kartu čitaj - seljaka pitaj" . Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
VICTOR Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Lijepe slike, posebno one teretnjaka Nestrpljivo čekam nastavak... Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!
seabral Posted September 24, 2010 Author Posted September 24, 2010 Hvala vam na komentarima. I hvala na savjetu za Garmina ... naravno, nakon iskustava od ponedjeljka ću ga i ja doživljavati s rezervom. Sutra nastavljam s fotkama. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Marioo Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Jel to bila izvidnica za rostilj??? Jako lijepo ceka se nastavak. Quote Railpictures http://www.railpictures.net/showphotos.php?userid=46448
Toma Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Odlicno! Garmin je, istina, vrlo nepouzdan u Hrvatskoj izvan glavnih cesta... pozdrav iz Trbovlja (tj. sa Kuma) toma Quote Three Blind Mice
seabral Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 Garmina sam nabavio prije nekoliko mjeseci jer sam s više strana dobio informacije da su Adria Route karte vrlo pouzdane u traženju raznoraznih detaljnih ciljeva i destinacija. Do tada sam se oslanjao isključivo na karte i "seljaka pitaj" metode. Nakon kupovine sam ga testirao u Zagorju i na Krku s različitim uspjesima. U Zagorju sam, slično kao i u Gorskom kotaru, završio na njivama i puteljcima gdje sam se jedva mogao okrenuti za povratak, iako je Garmin uredno pokazivao cestu dalje u pravcu. Na Krku sam ga na poznatim terenima testirao po najnemogućijim mjestima (tj. tamo gdje je Bog rekao laku noć) i svaki put mi je izvrsno predložio alternativne puteve za iduće destinacije. U principu, ne znam šta da mislim ... zgodna je to igračka, ali bez detaljne karte i seljaka se niti dalje ne može. Jel to bila izvidnica za rostilj??? Naravno Slijedi nastavak putopisa. Kao što sam u uvodnom postu napisao, vozio sam se vlakom od Vrata do Škrljeva i natrag. Pri tome sam htio što više fotkati iz vlaka jer pruga prolazi kroz prekrasne krajeve i pruža fantastične poglede na Kvarner i otoke. Nemojte zamjeriti ako bude previše fotki, ali zaista mi je teško bilo odabrati najinteresantnije. A taj dan sam ih na čitavom putovanju napravio ukupno više od 900 (!) komada Unutrašnjost kupea u kojeg sam se smjestio. Neuobičajeno široki kupe, iako je na vagonu uredno pisalo 2. razred. Naravno, zaboravio sam zapisati broj vagona ... Pred Fužinama Pogled sa starog mosta u Fužinama Fužine - kolodvor Pruga od Fužina prema Liču Stajalište Lič .... derutno i deprimirajuće Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 Ulaz u kolodvor Drivenik U Driveniku se križamo s IC-om za Zagreb. To križanje je trebalo obaviti dosta bliže Rijeci, ali prilično smo kasnili .... Prekrasno stajalište Zlobin Silazak prema Plasama Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 Napokon .... more ! Odavde pa nadalje pogled postaje veličanstven Kolodvor Plase. U davna doba tridesetih, četrdesetih, a možda i pedesetih godina prošlog stoljeća, dok još cestovni lobi nije bio toliko jak, ovdje su busevi dočekivali putnike za Crikvenicu i vozili ih u to već tada jako popularno ljetovalište. Bakarski zaljev, Rijeka, Učka .... i još dosta toga lijepoga Krčki most i Omišaljski zaljev, a u daljini Cres Stajalište Melnice Od Melnica prema Meji Krčki most s druge strane Prilazimo kolodvoru Meja u daljini Sad smo već puno bliže Kolodvor Meja .... tu sam kasnije popodne proveo nekih sat vremena Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 Pogled na ŽCPR na državnoj cesti D501. Nebrojeno puta sam po njoj prolazio autom, još tamo negdje od početka sedamdesetih ..... Ovo je prilika za doživiti taj ŽCPR s druge strane ŽCPR na D501 U daljini vidim odredište - kolodvor Škrljevo Ali do njega treba proći još ove interesatne zavoje ... .... i vidjeti prekrasne motive Zadnja serpentina pred Škrljevom I zadnji tunel ... ne kužim se baš u željezničke signale, pa ne znam da li je normalno da istovremeno gore i crveno i zeleno svjetlo Prilaz kolodvoru Škrljevo Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 Ovdje izlazim, a vlak nastavlja za Rijeku U Škrljevu sam trebao čekati cca 1 sat na povratak. Obzirom na to da smo kasnili oko pola sata, ostalo je još polovica tog vremena. I to bi bilo sasvim dovoljno za fotkanje kolodvora, da nisam sreo fotografa i railfana s kojim sam proveo vrlo ugodnih pola sata u razgovoru o svemu i svačemu vezano na željeznicu. Stoga samo par fotki iz Škrljeva Žutka koja je upravo kretala prema Rijeci Kolodvorska zgrada Stiže vlak kojim ću se vraćati u Vrata Slični prizori kao prije sat vremena, samo ovaj put uzbrdo Serpentina Pruga i cesta iznad nje Krk i Cres Ispred Meje Pogled s Meje Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 Još jedan pogled na ŽCPR na D501 Krčki most u pozadini, a u prvom planu je gradilište nove brze ceste Bakar - Škrljevo. Vidi se probijeni tunel ispod Hreljina. Ovuda ćemo se navodno moći voziti od 2012. godine. Buduće čvorište u Hreljinu Pruga je napravila zavoj od 180 stupnjeva, a ja snimam još jednu panoramu Krka i Cresa, ovaj put jedan "kat" više. Na brdu iznad Krčkog mosta se nazire pista riječkog aerodroma Krčki most, kamp u Omišlju i Omišaljski zaljev ... nažalost od kraja 70-tih godina prošlog stoljeća nepovratno unakažen ogromnim tankovima za naftu Prelazak u unutrašnjost Ulaz u kolodvor Plase Drivenik Lič U Vratima izlazim iz vlaka i krećem autom dalje prema Krku. Naravno, ne nakraćim, a pogotovo ne najbržim putem *** nastavit će se *** Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Vedi Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 Unutrašnjost kupea u kojeg sam se smjestio. Neuobičajeno široki kupe, iako je na vagonu uredno pisalo 2. razred. Naravno, zaboravio sam zapisati broj vagona ... Ima trenutno u prometu čak 75 takvih vagona sa "neuobičajeno" širokim kupeima na kojima uredno piše 2. razred. Quote A. G. MATOŠ. Pjesnik. 120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.
ŠTREKAR Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 Jako lijepo provedeno vrijeme. Vremenski uvjeti odlični, pejzaž koji zove da ga ovjekovječiš i naravno fotograf koji nam to sve može vjerno dočarati kao da smo tamo i mi bili. Hvala na trudu i jedva čekam da vidim još. Lijep pozdrav! Quote
leteči vlak Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 Seabral, odličan putopis. Posebno sam bio oduševljen nad prizori iz vlaka prema Škrljevu... I zadnji tunel ... ne kužim se baš u željezničke signale, pa ne znam da li je normalno da istovremeno gore i crveno i zeleno svjetlo Ovo je US (ulazni signal) stanice Škrljevo. Imali ste "ograničena brzina, očekivaj slobodno ili oprezno" Primjer sa slovenskog signalnog pravilnika: Quote
Stanley Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 Krčki most s druge strane http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/gorski%20kotar%20-%20meja/P9200253res.jpg Ispred/ispod Krčkog mosta (desno na slici) vidi se dio lokacije koja se zove rt Oštro, gdje sam tri puta ljetovao. A sasvim dolje desno vide se i prve kuće Kraljevice. Za večernjih šetnji uz rt Oštro viđao sam usamljena svjetla daleko i visoko na brdu. To su bili kolodvori Meja i Plase. Pogled na Kvarnerski zaljev iz vlaka je neviđeni užitak. S time da se nakon onog zavoja od 180° treba prijeći na drugu stranu vagona. Da ne kažem kako se gore iza Plasa lijepo vidi i stajalište Melnice. Nema druge, moram opet na Riječku prugu. Quote Serija 05 je zakon!
Pfaff Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 Jako dobro. Dobre su Ti one hamiltonovski maglovite fotke s početka priče. Mudro si odustao od Kupjaka i Zalesine, prob'o ja po suhom i nisam se baš oduševio. Zaboravio si napomenuti da je kolodvor Brod Moravice u zavoju Čestitam na hrabrosti za onaj bunker iznad portala tunela Sleme. Dobro se nisi strmopizdijo u kanjon. A ova mi je "All time favorite": http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/gorski%20kotar%20-%20meja/P9200505res.jpg Da vidim Antišu da tu (po)kaže što bi trebalo izravnati Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
seabral Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 Da vidim Antišu da tu (po)kaže što bi trebalo izravnati Šta bi trebalo izravnati ? Pa, vlak iz kojeg sam fotkao, naravno ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Pfaff Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 Da vidim Antišu da tu (po)kaže što bi trebalo izravnati Šta bi trebalo izravnati ? Pa, vlak iz kojeg sam fotkao, naravno ! Aha, misliš ovako da ne ispada da je Škrljevo uzvodno od Meje A na temu raznih elektronskih navodilica: Sorry na malo, al' vidiš kakvo je vrijeme vani... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
seabral Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 Naravno da ne zamjeram. Samo, sad ću morati još bolje paziti prilikom obrade preostalih fotki za putopis. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.